KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

فقط با یک کلیک چهارشنبه سوری را به خانه «گوگل» ببرید!



null

گوگل برای اغلب مناسبت‌های جهانی، لوگوی ویژه ‌ای را به‌جای لوگوی همیشه‌گی‌اش قرار می‌دهد. نوروز سال (1381) هم لوگوی نوروزی این سایت در صفحه‌ اولش قرار گرفت اما بعدازآن دیگر این کار تکرار نشد و حتا این لوگو روی آرشیو لوگوهای مناسبتی گوگل هم قرار نگرفت. ولی دو سال بعد با تلاش همه ایرانیان مخصوصا وبلاگ نویسان و سایتها اینترنتی و فرستادن ایمیل وکامنت به سایت گوگل موفق شدن لوگوی این جشن باستانی را در صفحه گوگل جا دهند واین رسم را به جهانیان معرفی کنند.وحال نوروزایرانی هم مانند کریسمس و مراسم سال‌نوی چینی‌ها به‌رسمیت بشناسد.بیایید امسال نیز از گوگل درخواست کنیم تا برای اولین بار لوگوی خود را در شب چهار شنبه سوری عوض کندوتاثییر این کار را دست کم نگیرید فقط با یک ایمیل ساده که چند دقیقه وقت نمی گیرد ودیگران درتویتر و فیس بوک و فرند فید و انجمنهای اینترنتی راتشویق به این کار کنید پس اگر می خواهید چهارشنبه سوری امسال وقتی کاربران صفحه گوگل را باز می کنند یک لوگو همانند این ببینند زودتر دست بکار شوید.

  متن زیر را به press@google.com ویا help@google.com ای-میل بزنید

Logo For Persian Celebration
Dear Google Team We will be grateful if Google put a special logo for the Iranian celebration (Chaharshanbe Suri) on its main page on March 16th and 17th . Suri is the last Wednesday of solar year( Persian Calendar) and is the most important celebration for many nations including Iranians, Kurds, Azeris, and some other nations …and I am sure all of them will be impressed and appreciated by this act of Google.
Appreciated,
please refer to this address : http://en.wikipedia.org/wiki/Chaharshanbe_Suri

مدیران گوگل هم در 3 سال اخیر بنا به درخواست هزاران نفر از کاربران ایرانی اینترنت در سراسر دنیا، لوگوی بخش فارسی سایت گوگل را به نماد سفره هفت‌سین مزین می‌کنند. این اقدامات مشابه طی 3 سال گذشته، گوگل را مجبور کرده است که لوگوی نوروز باستانی را در سایت خود قرار دهد، اما هنوز لوگوی نوروزی وارد صفحه اصلی سایت نشده و هنوز به 350 میلیون بازدیدکننده گوگل این جشن باستانی معرفی نشده است و هنوز کاربران ایرانی برای این روز لحظه‌شماری می‌کنند.


اهمیت غول جست‌وجو به نوروز
گوگل به اندازه‌ای وارد زندگی مجازی شده است که توانسته با مفهوم جست‌وجو کردن وارد دیکشنری شود. حضور در این غول دنیای وب که روزانه بیش از 350 میلیون بازدیدکننده دارد باعث شده، این تصور به وجود آید که آنچه در زندگی واقعی وجود دارد باید در این فضا باشد و اگر در این فضا حضور نداشته باشید، حضورتان در فضای واقعی هم به خطر می‌افتد. چند سالی است که گوگل به عنوان سلطان و فرمانروای فضای وب، به مناسبت‌های گوناگون لوگوی خود را تغییر می‌دهد و با این کار موجی را برای شناخت این مناسبت به راه می‌اندازد. شاید بسیاری از کاربران در فضای وب، شخصیت‌ها یا مناسبت‌هایی که به خاطر آنها گوگل لوگوی خود را تغییر داده، را برای اولین بار در گوگل دیده باشند و با این کار آن مناسبت و یا آن شخصیت در جامعه بیشتر شناخته شوند. به نوعی می‌توان گفت لوگوهای مناسبتی گوگل دیگر تبدیل به بخشی از شخصیت این شرکت شده‌اند و بسیاری از کاربران اینترنتی مشتاقانه نحوه تغییر این لوگو‌ها را تعقیب می‌کنند و خیلی وقت‌ها بر سر بودن یا نبودن لوگوی مناسبتی برای یک روز خاص اختلاف نظر پیش می‌آید. در کشور خودمان نیز قرار گرفتن لوگوی نوروز در گوگل تقریبا دغدغه بسیاری از کاربران شده است و سعی می‌کنند هویت فراموش شده ایرانی را در یک لوگوی چند سانتی گوگل پیدا کنند. به خاطر می‌آورم وقتی کاربران ایرانی گوگل را با حجم نامه‌های خود تحت فشار قرار دادند و خواستار تغییر لوگوی گوگل به مناسبت نوروز شدند، وقتی بود که نوروز ایرانی را یونسکو ایرانی ندانست و پرونده نوروز در حال کشاکش بود و شاید این عمل ایرانی‌ها یعنی زنده نگه‌داشتن نوروز ایرانی در اذهان جهانیان.


اما داستان این لوگوها چیست؟

بخش هنری گوگل فقط یک کارمند دارد و آن هم «دنیس وانگ» است. لوگوهای دنیس را میلیون‌ها بازدیدکننده منتقد، دنبال می‌کنند و هر بار که لوگویی می‌کشد هزاران انتقاد و عیب و ایراد یا تشویق دریافت می‌کند. بسیاری منتظرند ببینند او چه لوگوی جدیدی کشیده تا آن را ارزیابی کنند. نام اصلی وی وانگ جونگ موک (Hwang Jung-moak) است، جوانی از کره‌جنوبی اما متولد ایالت تنسی آمریکا که دوران تحصیلات خود را در کره جنوبی گذرانده است. در سال 2000، لری پیچ و سرگی برین (بنیانگذاران گوگل) برای دستکاری و بهبود لوگوی چهارم جولای (روز استقلال آمریکا) از دنیس که رشته تحصیلی‌اش هنر و طراحی بود و به عنوان یک دانشجو، گاه‌گاهی هم به عنوان دستیار وب‌مستر و نگهداری سیستم، کار می‌کرد خواستند تا به عنوان دستیار، روی آن لوگو کمی کار کند. برین و پیج می‌خواستند که لوگوها تم خودمانی‌تری داشته باشند و از آن حالت خشک و رسمی فاصله بگیرند. کار دنیس مورد توجه گوگل قرار گرفت و اولین لوگویی که مستقلاً طراحی کرد برای بزرگداشت روز باستیل (فرانسه) بود. لوگوهای گوگل را مدیران گوگل هر چند ماه یک بار به مناسبت‌های مختلف سفارش می‌دهند و نهایتاً این سرگی برین است که با خیره شدن به لوگو و مالیدن دستش به چانه‌اش سبک سنگین و ارزیابی می‌کند و تأیید یا رد می‌کند. البته دنیس برای طراحی لوگوهایی که جنبه خبری دارند (مثل سفر به سیاره مریخ) فقط چند ساعت وقت دارد و برای دیگر لوگوها چند روز یا ماه … لوگوهای مخصوص هر فرهنگ یا کشور را اکثراً فقط در سرچ باکس ویژه همان کشور نمایش می‌دهند و کاربران سایر کشورها یا فرهنگ‌ها نمی‌توانند آن را ببینند.

لوگو جشن هولی(جشن رنگها) هند

null

روزملی کویت

null


اما داستان لوگوی نوروزی گوگل

… چند سالی است چنین ایمیل‌هایی نزدیک نوروز توسط اکثر کاربران ایرانی دریافت می‌شود: «همه با هم، با ارسال ایمیل، گوگل را وادار به قرار دادن لوگوی عید نوروز ایرانیان کنیم.»

«فقط با یک کلیک نوروز را به خانه «گوگل» ببرید» اغلب کاربران ایرانی و کارشناسان مسائل اینترنت معتقدند، تلاش کاربران ایرانی برای نوروزی کردن لوگوی گوگل تاثیر مثبتی در ارتقاء‌شان و منزلت فرهنگ ایرانی دارد و جلوه مدرنی از غرور ملی ایرانیان است. و به همین علت با ارسال نامه به مدیران گوگل بر قرار دادن لوگوی ایرانی در گوگل اصرار می‌کنند. برخی از پایگاه‌های اینترنتی ایرانی با ملی خواندن این اقدام، از کاربران اینترنتی خواسته‌اند آدرس ایمیل خود را در فرم از پیش آماده شده نوشته و آن را برای گوگل ارسال نمایند. این هم یک نمونه از نامه‌هایی است که کاربران ایرانی برای گوگل ارسال کرده‌اند: با سلام خدمت تیم محترم گوگل بسیار خوشحال خواهیم شد که گوگل یک لوگوی مخصوص عید باستانی ایرانیان (نوروز) در صفحه اصلی خود، در تاریخ 20 و 21 مارس قرار دهد. نوروز اولین روز سال شمسی و مهم‌ترین عید برای بسیاری از ملت‌ها، مانند ایرانیان، پارس‌ها، افغان‌ها، آذریها، کرد‌ها، ترکمن‌ها‌، تاجیک‌ها و ملت‌های دیگر است و مطمئن هستیم که همه آنها از این اقدام تحت تاثیر قرار گرفته و از گوگل تشکر خواهند کرد. با تشکر البته مدیران گوگل هم در 3 سال اخیر بنا به درخواست هزاران نفر از کاربران ایرانی اینترنت در سراسر دنیا، لوگوی بخش فارسی سایت گوگل را به نماد سفره هفت‌سین مزین می‌کنند. این اقدامات مشابه طی 3 سال گذشته، گوگل را مجبور کرده است که لوگوی نوروز باستانی را در سایت خود قرار دهد، اما هنوز لوگوی نوروزی وارد صفحه اصلی سایت نشده و هنوز به 350 میلیون بازدیدکننده گوگل این جشن باستانی معرفی نشده است و هنوز کاربران ایرانی برای این روز لحظه‌شماری می‌کنند ولی باز هم توجه این غول فضای وب به نوروز جای فخر و بالندگی است و امیدواریم در آینده این مهم به وقوع بپیوندد، شاید نوروز همین امسال….

null


چهارشنبه‌ سوری در گوگل

بسیاری از کابران ایرانی امسال می‌خواهند از گوگل بخواهند که در کنار لوگوی نوروز لوگوی جشن چهار‌شنبه‌سوری را هم که در 17 مارس است به سایت خود اضافه کند. البته پیشنهاد می‌گردد این عمل در مناسبت‌های ملی و مذهبی دیگر هم انجام شود و فرهنگ ایرانی بیشتر شناسانده شود.
سایتهاو انجمنهایی که به این حرکت پیوسته اند

انجمن فرهیختگان ایران
موبایلستان
آشیانه
مجید آنلاین
انجمن مهندسان
ترفندستان
افلاین دانلود
ست فیلم
انجمن امنیتی آشیانه
انجمن مهندسان ایران
پرشین دانلود
انلاین دانلود
انجمن عکاسی
نظرات 15 + ارسال نظر
سید حسین هاشمی چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 13:13


دو تا فرستادم.

ممنون

محمد کلانتری چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 14:28

چرا باید یه مناسبتی که خیلی منحرف شده نسبت به اصلش و بد داره اجرا می شه به طوری که مایه ی آبروریزیه، رو جهانی کنیم؟

جوابش نظر عزیز پایینی!

امیر چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 14:33

منم به هردو آدرس ایمیل زدم
عزیز بالایی این جشن از پایه بسیار نیکو و سرشار از مفاهیم انسانی است چرا به دنیا معرفیش نکنیم؟


ممنون

محمد رودسرابی چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 15:37

من این متنو تو وبلاگم گذاشته بودم
ولی خیلی از خواننده ها اعتراض کردند که تو این لوگو پرچم ایران آتیش زده شده و...
آخر مجبور شدم مطلب رو حذف کنم

محمد کلانتری چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 16:10

امیر عزیز، درسته این جشم از پایه جشن با شکوهیه. ولی الان چی ؟ الانم باشکوهه؟ اگه به لوگوی گوگل توجه کنی هیچ اشاره ای به جشن اصلیه چهارشنبه سوری نداره. پس چرا باید به دنیا معرفیش کنیم؟

حمید توکلی چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 17:13

چهارشنبه سوری،‌ رسمی از گذشتگان است که هیچ منفعتی برای مردم زمانه نیست در آن!
چه نیازی به تبلیغ است؟
اصلش را نمی شناسم و نمی دانم چیست اما آنچه امروز به عنوان چهارشنبه سوری معرفی می شود،‌ رسمی است که بهتر است هیچ اثری از آن به جا نماند!
ممنون از متن!
موفق باشی!

علی رستمی چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 18:53

فرستادم

امیر کام چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 19:12

من کاری به انحرافاهای به وجود آمده در این جشن ندارم حرف من این است که آنقدر آیین های این جشن تبلیغ نشده که حتی برای ما ایرانی ها هم به دست فراموشی سپرده شده و یا حتی آنقدر تغییر کرده که حاضر یه معرفی آن هم نیستیم چرا؟ پس با معرفی آن در این غول جستجو گر میتونیم حداقل مردم خودمان را به برگزاری درست این مراسم تشویق کنیم

در انتها از آقای مهدی اصغری تقاضا دارم متنی در مورد آیین های این جشن منتشر کنند
ممنون

محمدحسین باقری پنج‌شنبه 20 اسفند 1388 ساعت 00:37

به نظرم 4 شنبه سوری بیشتر مایه آبروریزیه

اگه همون عید نوروز بیاد خیلی مناسب تره

یاشار پنج‌شنبه 20 اسفند 1388 ساعت 11:39

یاشاسین آذربایجان
بی فرهنگ ها، آریایی ها 2500 سال پیش هنوز مثل حیون دارید زندگی می کنید.می زنید مردم را می کشید اسمش را می زارید جشن.
هنوز مثل آن انسان های بی تمدن 2500 سال پیش زندگی می کنید که تفریحتان جز قتل و کشتار چیز دیگری نیست.
این عکس ها را ببینید:
پ.ن افرادی که ناراحتی قلبی دارند لطفا نبینند
http://media.farsnews.com/Media/8612/ImageReports/8612290013/3_8612290013_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8612/ImageReports/8612290012/26_8612290012_L600.jpg

http://media.farsnews.com/Media/8612/ImageReports/8612290013/2_8612290013_L600.jpg


حیدری پنج‌شنبه 20 اسفند 1388 ساعت 12:38

مراسم 4شنبه سوری که الان شاهدش هستیم فقط مردم آزاریه که بهتره ازش اثری نباشه.
تفریحی که نتیجه اش برای یک عده پشیمونیه.

یاشار پنج‌شنبه 20 اسفند 1388 ساعت 13:42

عکسی دیگر از یک دختر آریایی خوک صفت در حال اعمال غیر اخلاقی با یک مجسمه هخامنشی:
http://i21.tinypic.com/dqt7ir.jpg

هانیه کرمی پنج‌شنبه 20 اسفند 1388 ساعت 15:00

یاشار! خیلی فرهنگ میخواد که کسی صبور باشه در مقابلت!!...
این از فرهنگه آریایی هاست...

یاشار پنج‌شنبه 20 اسفند 1388 ساعت 21:05

فرهنگ آریایی را در پستی که پاک شد دیدیم که مهرداد فرهادی انواع اقسام دروغ را سرهم کرده بود مثل:وندیداد اوستا نیست!مزدک تحریف کننده اوستا است!
وقتی هم جوابشان را دادیم دوباره فرهنگ آریایی را به معرض نمایش گذاشتند و توهین کردند

در این عکس ها هم انواع و اقسام فرهنگ آریایی را می توان دید کشتار مردم در جشن!
اعمال غیر اخلاقی یک دختر آریایی با یک مجسمه هخامنشی!

هانیه کرمی پنج‌شنبه 20 اسفند 1388 ساعت 23:35

مارال لغو عضویت شد و شما هم....!!
بهتره به پستی که مدیر وبلاگ در مورد شما زده یه نگاهی بندازید...تو آرشیو هست!

در مورد من؟!
کو کجا؟!
من که نفهمیدم چی گفتی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد