KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

برادرم را کشتند، اما کشور قانون دارد!

او فقط گریه می‌کند و می‌گوید دوست دارم وقتی ریگی را دیدم توی صورتش نگاه کنم و …! کار دیگری که از دستم برنمی‌آید، ما قانون داریم!



خبر حقیقتا خوشحال کننده‌ای بود. عبدالمالک ریگی، شرور شرق کشور و جنایتکاری که عامل شهادت تعداد زیادی از هم‌وطنان ما بود دستگیر شد. این خبر موجی از شادی و خوشحالی را بین مردم، مخصوصا اهالی سیستان و بلوچستان ایجاد کرد. با شنیدن این خبر مردم سیستان به خیابان‌ها آمدند و مشغول جشن و پایکوبی شدند.

همان شب صداوسیما تصاویری از این شادمانی را پخش می‌کند و به سراغ عده‌ای از همان مردم می‌رود. خانم جوانی که بغض گلویش را گرفته و اشک صورتش را خیس کرده، با همان حالت گریه و با لهجه‌ی فارسی محلی‌اش، چیزهایی درباره ریگی و جنایاتش می‌گوید. متوجه می‌شویم که برادر او هم جزو قربانیان این شیطان شرور بوده.

او فقط گریه می‌کند و می‌گوید دوست دارم وقتی ریگی را دیدم توی صورتش نگاه کنم و …! کار دیگری که از دستم برنمی‌آید، ما قانون داریم!

آخ خدایا. چقدر این جمله از زبان این خانم سیستانی، با آن لهجه‌ی ساده و محلی، دلنشین، جالب، آرام‌بخش و پرمعنا بود. او که نه روشنفکرترین زن ایرانی است و نه ادعای روشنفکری دارد و نه ادعای بزرگ بودن و نه ادعای برتر بودن و نه ادعای استوانه بودن، نه ادعای خواص بودن، نه ادعای آقازاده بودن و نه ادعاهای عجیب و غریب دیگر! اما این را می‌داند که کشور قانون دارد. این را می‌داند که حتی اگر حق با تو باشد و یک شرور جانی، عزیزترین فرد خانواده‌ات را از تو گرفته باشد، باز هم کشور قانون دارد.

اینجاست که حافظه‌ی آدم ناخودآگاه، خیلی چیزها را به خاطر می‌آورد. یادت می‌آید که اشخاصی در همین مملکت 8 سال تمام شعار قانون و قانون‌گرایی سر دادند، اسمشان و قیافه‌شان مساوی شد با قانون! اما…

آن خانم سیستانی با آن همه خشم و عصبانیت و ناراحتی و حس انتقام، تسلیم قانون شد، اما مدعیان قانون‌گرایی، خیلی راحت خودشان را بالاتر از قانون دانستند!

بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که چرا هر چیزی را فورا به فلانی ربط می‌دهید؟! چه کسی ربط داده؟ ما چکار به فلانی داریم؟ بعضی چیزها خود به خود ربط پیدا می‌کنند! اصلا نیازی نیست اسم کسی را ببریم، کافیست بگوییم قانون‌شکنی!


منبع: وبلاگ آهستان

نظرات 2 + ارسال نظر
حمید توکلی چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 18:31

ممنون از متن!
ظاهرا اولین متن شماست،‌ تبریک میگویم این ورود را!

--------------------------------------------

قوانین همکلاسی:
1 ) اعضا موظف اند پس از ورود به کنترل پنل شخصی خود ، با کلیک بر روی "تنظیمات کاربر" مشخصات زیر را اصلاح یا اضافه نمایند :

نام و نام خانوادگی را با فونت فارسی وارد کنند.

در قسمت "درباره ی من" یک ایمیل برای ارتباط با بازدیدکنندگان معرفی نمایند.

رشته تحصیلی خود را درج کنند.
http://blog.kntoosi.com/pages/provision

پروفایل کامل در ارتباط با مخاطب موثر خواهد بود!

موفق باشی دوست عزیز!

حمید توکلی پنج‌شنبه 20 اسفند 1388 ساعت 17:04

امروز متن های پیشین شما را خواندم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد