KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ترویج بی لیاقتی در سطح ملی!


در یک کشور فرضی و در یکی از ادارات دولتی تصمیمی مبنی بر احداث سایبان در پارکینگ خودرو گرفته شده و آگهی مناقصه منتشر گردید . نمایندگان سه شرکت ، داوطلب اجرای پروژه شده و به ترتیب پیشنهادات زیر را برای انجام کار ارائه دادند

نماینده شرکت کره ای با دوربین مخصوص و لپ تاپ به محوطه پارکینگ آمد و پس از انجام ارزیابیها و محاسبات بسیار دقیق مبلغ پیشنهادی خود را به میزان ده میلیون واحد پول آن کشور فرضی ارائه داد . او در پیش فاکتور خود ، ریز هزینه های عملیات را بدین منوال درج کرد بود : پنج میلیون برای مصالح ، چهار میلیون برای دستمزد کارگران و یک میلیون برای سود شرکت

 

نماینده شرکت چینی با یک عدد متر ساده ، طول و عرض و ارتفاع آن محل را اندازه گرفته و سپس با ماشین حساب چند تا دگمه را فشار داده و مبلغ هفت میلیون را پیشنهاد کرد . ریز فاکتور پیشنهاد او بدین شرح بود : سه میلیون مصالح ، سه میلیون دستمزد کارگران و یک میلیون برای سود شرکت

نماینده شرکت داخلی با اتکا به یک پشتیبان پا پیش گذاشت و بدون مقدمه و انجام هیچگونه محاسبه و اندازه گیری مبلغ دویست هفتاد میلیون را پیشنهاد کرد . بعد از باز شدن پاکات پیشنهاد شرکت های خارجی متوجه شد که یک صفر اشتباه تایپیست بود و پیشنهاد او بیست و هفت میلیون است .

 پس از تلاش فراوان و امتناع او از افشاء دانش فنی شرکتش ریز هزینه های او به این قرار بود : ده میلیون بابت سود حاصل از صرفه جوئی ارزی ، ده میلیون بابت تعرفه گمرکی و حمایت از صنایع و شرکتهای داخلی ، هفت میلیون بابت پرداخت به شرکت چینی جهت انجام کار . با تصمیم مسئولین تدارکات و با ذکر مصلحت برای حمایت از صنایع داخلی ، او برنده مناقصه شد !!

راستی کسی تا بحال گفته چه موقع یارانه ای که مردم به دولت به شکل تعرفه های گمرکی و حمایت از مصرف کننده، و به صنایع داخلی بابت خود کفائی می پردازند، باید قطع شود؟

اگر کسی ادعا کند ، این تعرفه ها بابت رشد صنعت ملی میشود ، لطفا بفرماید این چندین هزار میلیارد تعرفه ای که از ورود خودرو گرفته میشود ، چقدر موجب رشد ایران خودرو و عدم وابستگی کشور شده ؟

آیا میدانید به عنوان مثال تولیدات ایران خود رو بجای مصرف 6 لیتر بنزین در صد کیلومتر که از مشخصات یک خودرو ارزان قیمت خارجی است حداقل دوازده لیتر بنزین در صد کیلومتر مصرف میکنند ، که ضمن اتلاف سرمایه صاحب خودرو موجب آلودگی هوا و تبدیل ایران به بزرگترین وارد کننده بنزین منطقه میشود....

آقای دکتر دمینگ در یکی از سخنرانیهایش در ایالات متحده میگوید: "در راستای حمایت از صنایع و تولیدات داخلی و به جای پرداختن به مقوله اساسی کیفیت ، اگر بخواهیم صرفا به تصویب مقررات سفت و سخت و بستن تعرفه های سنگین گمرگی بسنده کنیم ، نتیجه ای نخواهد داشت مگر ترویج بی لیاقتی در سطح ملی ........."

نظرات 1 + ارسال نظر
حوریه جعفری - کامپیوتر یکشنبه 9 اسفند 1388 ساعت 22:16

چی بگم .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد