KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

کلاس آن لاین جدید بدتر یا بهتر؟؟!!!

هیچ وقت دوست نداشتم تو زندگیم بد بین باشم به هیچ قضیه ای ولی خوب حق بدید که نمیشه! حداقل تو این یه قضیه و تو این دانشگاه با شرایط موجود نمیشه(این نکته هم اضاف شد به پرونده اینجانب ولی خوب مهم نیست )

برای افزایش بازدید متن خودم برید ادامه مطلب نکات جالبی گیرتون میاد



پ.ن(1):این متن در تاثیر برنامه نود 90 اینگونه نگارش شده است با دیدگاه فوتبالی و ورزشی مطالعه شود.


همونطور که مستحضرید بعد از اطلاعیه زیر در سایت محتوا که به نظر من عجیب بود:


اختلال در شبکه
by sasan pourfarid - Saturday, 20 February 2010, 06:16 PM
 

بدینوسیله به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند:

بدلیل بدی شرایط جوی و اصابت صاعقه به سیستم بی سیم اینترنت مرکز، پایگاه های اینترنتی مرکز آموزش الکترونیکی به مدت 24 ساعت از دسترس کاربران خارج شده است. ضمن عرض پوزش بدلیل مشکل بوجود آمده، خاطر نشان می گردد در خصوص انجام حذف و اضافه در سیستم مدیریت محتوا و برگزاری کلاس های آنلاین که در این مدت امکان پذیر نبوده است، پس از رفع مشکل اطلاع رسانی خواهد شد.



یعنی بعد از رفع مشکلات سیستم و دو هفته ای تاخیر (مثل ترم های گذشته ) در شروع کلاس های آن لاین از امروز شاهد حضور مجدد کلاس های آن لاین در حضور پر شور علاقمندان این دسته از کلاس ها بودیم که این دسته از علاقمندان به دلیل حضور کلاس آن لاین با ظاهری متفاوت که البته مورد تائید مراجع انظباطی بود و از لحاظ قوانین اُپن سورس،کلوز سورس و هر گونه سورسی اشکالی به آن وارد نبود جز اینکه اگر آقای ادوبی ADOBE متوجه حضور این کلاس در دانشگاه خواجه نصیر آن هم بدون اجازه کتبی این دوستان در کمپانی مذکور بشود چنان شکایتی از خواجه ما بکند و به قول آقای نسیم بیگ در سریال روزی روزگاری گوش او را بکند و در کف دست او بگذارد که خین(خون) بیاید. 

این مسائل به من هیچ ارتباطی ندارد هر کی میخواهد گوش هرکه را بکند اصلا کله او را هم بکند دل ما اندکی خنک شود و به قولی موجبات اینترتینمنت(سرگرمی) ما را نیز فراهم آورد. ولی خوب این سوال پیش میاید که سیستم سروش با همه کمی و کاستی ها زمانی که تازه داشت پروسه آزمایشش روی دانشجویان خواجه نصیر تمام میشد و کم کم بی عیب تر از گذشته شده بود و تمام که دروغ است ولی اکثر کلاس های ترم گذشته به گونه ای ذخیره شده اند که با برنامه کلاس آن لاین باز میشوند این تغییر نرم افزار کلاس صرفا به دلیل پرداخت هزینه پرداختی سالیانه توسط دانشگاه به شرکت مذکور بود که به گفته نماینده شرکت در نمایشگاه الکامپ مبلغ پرداختی یک پنجم مبلغی بود که باید هر ساله پرداخت میشد و با توجه به تعدا دانشجویان و شهریه دریافتی این مبلغ به سان پول خُردی بیش نبود و لا غیر ، به جان خودم!!!

در ترم گذشته شاهد حضور کمرنگ نرم افزار رایگان wizIQ در عرصه دانشگاه برای چند درس از جمله فیزیک دو بودیم که این نرم افزار رایگان که لینک آن را در پست های گذشته قرار داده بودم نتوانست نظر مسئولین دانشگاه را به خود جلب کند البته به شخصه حدس میزنم دلیل این کار عدم امکان حذف لایسنس این نرم افزار از زیر آن و یا ری دایرکت کردن آن روی سایت دانشگاه بود به صورتی که کسی متوجه نشود(شما هم صداشو در نیارید).

نرم افزار بعدی که چشم مسئولین رو با حضور خیره کننده خود در عرصه نرم افزار ها توانست به خود جلب کند به خواسته خود این نرم افزار اسمش محفوظ میمونه چرا که نرم افزار مذکور معتقده فاش شدن اسمش باعث کاهش شدید رنک این نرم افزار میشه که ما هم برای اینکه این نرم افزار بتونه به پیشرفت روز افزونش در میان نرم افزار های دیگه با سرعت ادامه بده و بتونه در دانشگاه ها و مراکز آموزشی درجه بالاتر فعالیت داشته باشه اسمش رو پیش خودمون محفوظ نگه میداریم.و اما نرم افزار بعدی که حضورش در دانشگاه منجر به عقد قرار داد بین این نرم افزار و دانشگاه به ارزش 1500 تومان شد نرم افزار ادوب میتینگ پرو بود که از طریق آژانس نقل و انتقال نرم افزار موجود در برج A  مجتمع پایتخت بود در قالب یک بند یک سریال نامبر جهت کرک شدن و یک پکیج شکیل به انجام رسید(از همین جا تشکر میشود توسط 729 نفر دانشجوی الکترونیکی موجود تا پایان 881 در خواجه نصیر به واسطه همکاری در بیچاره سازی آن ها) 

و اما مشکلات این نرم افزار خیلی فاحش به نظر میاد که به نظر میاد مسئولین سعی در حل آن ها دارند. 

اولین مساله هنگام لود شدنه کلاسه که مینویسه ادوبی میتینگ که مربوط به nationality  این نرم افزاره که به نظر این قضیه با تغییر تابعیت این نرم افزار به khaje nasir meeting قابل حل باشه.

مساله بعدی قابلیت دانلود کردن این کلاس هاست که در صورت صادر شدن اجازه توسط مسئولین و ... نحوه این کار رو توی سایت محتوا قرار میدم.

مساله بعدی اینه که کرک شده این نرم افزار توی اینترنت هست  میشه از طرق مختلف از قبیل این لینک : http://download.cnet.com/Adobe-Acrobat-Connect-Professional/3000-2075_4-10644473.html      این نرم افزار رو دانلود کرد تا کلاس آن لاین برگزار کنید و این حرفا.

مساله بعدی اینجاست که مسئولین محترم  ما که بهتر از هر کسی به توانایی های سیستم خودشون و خودمون از قبیل کشش سرور و مسائل دیگه اشراف دارن و نمونه این مساله رو در ترم پیش تجربه کردن که با مراجعه تعداد زیادی از بچه ها به سایت سایت دانشگاه دان میشه و اینکه این کلاس ها قابل دانلود نیستن در ترم های آتی به کرات شاهد این مساله ناراحت کننده خواهیم بود که نرم افزار محبوب و تازه پیوسته به دانشگاه مصدوم بشه. و شاید این مصدومیت های متوالی منجر به تعویض این نرم افزار بشه. 

خیلی مسائل دیگه هست که میشه در مورد این عزیز تازه از ادوبی رسیده گفت ولی الان خیلی کار دارم و ارزش این رو نداره بیشتر از این زمان روش بزارم.امیدوارم یه روزی مثل برنامه 1404 دانشکده مجازی هم برنامه توسعه داشته باشه تا شاهد پیشرفتش باشیم و البته باشند (چون به عمر ما قد نمیده) نه اینکه شاهد پسرفت روزافزونش باشیم، باشند،باشید.


(1):منظور پیش نوشت بود

                        یا حق

نظرات 13 + ارسال نظر
سعید اسماعیلی فرد سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 01:44

لینکهای کمکی برای شناخت بیشتر
http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_Acrobat_Connect

فایل پی دی اف ادوبی مبنی بر هماهنگی این نرم افزار با مودل
http://w1000.mv.us.adobe.com/education/products/pdfs/lms-integration-moodle.pdf

پی دی اف جهت رفع مشکلات احتمالی این نرم افزار
http://www.auburn.edu/img/connect/troubleshooting/host_help_file.pdf

لینک کمکی جهت دانلود.چون لینک موجود در متن اصلی نسخه آزمایشیست
http://www.tucows.com/preview/609055

لینک کمکی 2 جهت دانلود رایگان با حجم 9.77 مگا بایت
http://www.dodownload.com/business+manage/other+business/adobe+acrobat+connect+pro.html

یا حق

محمد رشیدی - فناوری بی اطلاعات سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 08:33 http://www.ksna.ir

سلام.

از جهتی خوشحالم! چرا که مسئولین محترم به طور ناگهانی تغییر جهتی دادند به سمت محصولات ادوبی! امید است در آنده ای نزدیک! برادرا و خواهرامون ( بخوانید KHAVAHAR) سایر محصولات این ادوبی بی دین و ایمان را بخوانند و ببینند و به لطف مجتمع پایتخت و سایر دوستان! یک نیمچه تستی بزنند ببینند آموزش الکترونیک با استفاده از ابزارهای ادوبی چه مزه ای داره!

البته احتمالا بد مزه خواهد بود! چون هزینه داره! و ادوبی تو کار قسطی و پیچوندن و .... نیست! نقداً همون اول کار میگیره!

البته نکته ای هم هست که معذل(!) ( معزل) (موزل) (موزیک) ..... ( دقیق نمیدونم چیه!) هست به نام حقوق کپی رایت و ازین مذخرفات!

نکته دوم اینکه شدیداً احساس میکنم موش آزمایشگاهی هستم! و چه بد که این موش آزمایشگاهیه بیچاره رو با ابزار و مواد مناسبی مورد آزمایش قرار نمیدن! مثلا میان به من آبگوشت تزریق میکنند ببینند من گربه میشم یا نه! بماند که ما شیر بودیم و با این ابزار مناسب به موش تبدیل شدیم!


نکته سوم: نمیدونم با این وضع راه به کجا خواهند و خواهیم برد!

نکته چهارم: یکی نیست بگه ای نامسلمانها! ما داریم وقتمون رو اینجا میگذاریم! خدا خیرتون نده! ما آمده ایم تا بریم و با این دانشی که شما بلد نیستید و میخواید به ما انتقال بدید وارد بازار کار بشیم!

نکته پنجم: متأسفم!

نکته ششم: سعید جان ممنونم ازت! هر دم از این باغ بری میرسد! .......





یکی نیست به اینها بگه:

چرا عاقل کند کاری که باز آید به کنعان غم مور؟؟!؟!!؟

سلام محمد جان
خوب منم خوشحال بودم که این نرم افزار سروش که نارسایی داشت تغییر میکنه ولی هر تغییری باید در جهت بهتر شدن باشه نه بدتر شدن.
شما یه امتحان بکن لینک یکی از کلاس ها رو به یه نفر که توی دانشگاه نیست بده.در کمال ناباوری میتونی ببینی که هر کسی بدون یوزر و پس میتونه از کلاس استفاده کنه.البته با این کار حتی احتمال ساسپند شدن سایت هم هست چون به قول تو این کمپانی ها شوخی ندارن و سایتی که به دلیل هیت های زیاد رنکش توی الکسا اینقدر بالا میره زمانی که متوجه بشن که از چه قراره داستان خیلی راحت سایت رو ساسپند میکنن روی صفحه هم مینویسن این سایت به دلیل عدم رعایت کپی رایت بسته شد.
این قضیه موش آزمایشگاهی بودن رو من با جون و دل قبول میکنم به شرطی که باعث بهتر شدن سیستم بشه.
به ناکجا آباد و حتی به قهقرا
خوب واسه همینه که من اوندفعه یه چیزایی بهت گفتم که قرار شد بین خودمون بمونه
منم متاسفم
قابلی نداشت کاکو! والا باغ ما داره خوش میشه به فکر یه باغ بهتر باش :دی

چون درد درسی کشیدم که مپرس زهر مشروطی چشیدم که مپرس!

محمد رشیدی - فناوری بی اطلاعات سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 09:34 http://www.ksna.ir

*چرا عاقل کند کاری که باز آید به کنعان غم مخور؟؟!؟!!؟

محمد سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 10:04

این پولی که میخورن از دماغشون دربیاد

قطعا این امر ممکن نیست چون حجم این پول خیلی زیاده. میتونی سر انگشتی حساب کنی. وینک

می ناب سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 10:32

به نظرم اگر مثل ترم پیش صدا و تخته ها رو جدا برامون بذارن که داونلود کنیم خیلی خوب میشه

این تز هم به نوبه خودش قابل تامله ولی فکر کنم سیاست دانشگاه چیز دیگه ای باشه

<فاضل> سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 10:58

یکی از ایرادات دیگه اینه که تو هر کلاس هر چند نفر و هر شخصی که بخواد می تونه شرکت کنه

سلام علیکم حاج آقا.
این یکی از ایراداته. کم کم بوی بقیه چیزا هم بلند میشه. چون قطعا این برنامه تحت دیتا بیس اجرا نمیشه تو یکی از لینکایی که گذاشتم نحوه قرار دادن این برنامه تو وبسایت گفته شده که فقط به یه آی فریم نیاز داره

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 11:02

تنوع است دیگر
ماشا الله هر ترم داریم با یک نرم افزار و به یک روش کار می کنیم

خوب این قضیه خیلی هم خوبه! چون این باعث میشه تا پایان تحصیل چندین نوع مختلف نرم افزار رو امتحان کنید.
مثل ما که وقتی مسئولین سروش میگفتن کلاس فقط تحت ویندوز ایکس پی اجرا میشه به طرز حیرت آوری با کمک دوستان تحت ویستا هم اجرا کردیم.(میتونید آموزشش رو توی پستای قبلی من ببینید)

c سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 12:04

aslan khub nist in narmafzareshun klasa ro be surate takhte o seda mizashtan behtar bud ham hazine kam mishod ham kasani ke adsl nadaran be nafeshun bud

ممنون از نظرتون ولی یه دکمه ای هست به اسم تبدیل فینگلیش به فارسی. ازش استفاده کنید ظاهر همکلاسی بهتر میشه.
ایشالا که وضعیت درست شه.
در حال حاضر سعی دارم بهترین و راحت ترین راه رو پیدا کنم.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 12:10

یه راهی برای دانلودش پیدا کنید

روی چشم. این رو به عنوان یه وظیفه میدونم

پرستو سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 19:53

من از فضای ساده و سنگینش خوشم میاد که الیته مدیون ادوب هستیم نه یونی... اما اینو قبول دارم که پر از مشکله (نمیتونیم صدا و تخته را به صورت مجزا سیو کنیم)

امیدوارم حل شه

ندا چهارشنبه 5 اسفند 1388 ساعت 01:45

سلام. و خسته نباشین خدمت شما . ۱ سوال شما چرا در پی دانلود یا سیو کلاس هستید؟؟؟مگه آرشیو ندارین؟؟؟مسشه راجع به نوع کلاستون توضیح بدین... چون من از یونی دیگه هستم

سلام و مرسی
آرشیو داشتیم ولی نرم افزار عوض شده الان دیگه آرشیو نداریم واسه استفاده از کلاسا باید توی سایت بصورت آن لاین از کلاس استفاده کنیم

ارش چهارشنبه 5 اسفند 1388 ساعت 11:08

سلام
بالاخره برای اجرای کلاس برنامه لازم را از کجا باید بیاریم؟

برنامه خاصی نمیخواد.لینکو میزارن تو سایت همونجا روش کلیک کنی مثل یه اد آن رو بروزر اجرا میشه

[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 اسفند 1388 ساعت 18:50

درسته خیلی ادعای باسوادی می کنی. ولی مجبورم نا امیدت کنم. یک سری به لینک هایی که گذاشتی بزن ببینم چجوری می خوای این نرم افزار رو دانلود کنی؟
یک مطلب دیگر این که دانشگاه تهران و امیرکبیر و علم و صنعت و سهند تبریز و شیراز و... از همین نرم افزار دارند استفاده می کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد