KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سر به کوه می گذارم




با آن که گفتمت که تویی ماه آسمان


با شمس عقل، دفع قمر می نمایم و...


(شعر طنز)


ظرف دو روز از تو حذر می نمایم و...


                                      از وصل روت صرفنظر می نمایم و...


گیرم که هست قیمت تو همطراز زر


                                خیلی سریع، پشت به زر می نمایم و...


آن بنز شیک و پیک بماند برای تو


                                   این بنده اکتفای به خر می نمایم و...


«این المفر»به زیر لبم،از چهارسوی


                                  آهنگ تاخت سوی مفر می نمایم و...


هرچند نیست در نظرم نقشۀ بهشت


                                      ترک دیار و یار سقر می نمایم و...


با آن که گفتمت که تویی ماه آسمان


                               با شمس عقل، دفع قمر می نمایم و...


نقل است«لاضرر»،و پس آنگاه«لاضرار»


                                 ترک ضرار و هرچه ضرر می نمایم و...


حتی موبایل گر دهد آنتن ولی به عمد


                                    از رفتنم تو را نه خبر می نمایم و...


با خاطری اگرچه مکدر چو طلق مات


                             از کوی عشق، بی تو گذر می نمایم و...


راهیّ واحه می شوم و تا به کوه قاف


                              بی لحظه ای درنگ، سفر می نمایم و...


در روی کوه، بستر خود پهن می کنم


                                  آسوده، کوه را چو مقر می نمایم و...


هر عقده را ز بیخ به فریاد در کنم


                                   سیمرغ قاف را کر کر می نمایم و...


بعدش دراز می کشم و بی خیال خلق


                                      یا طاقباز یا که دمر می نمایم و...


خیلی عمیق یک نفس از سینه می کشم


                              وز ذهن خویش، یاد تو در می نمایم و...


 فرهادسان حکایت یک دوره عشق را


                              در هاله ای ز قصه سمر می نمایم و...


یک نقطه می گذارم و یعنی:«تمام شد.»


                                     حتی ردیف نیز دگر می نمایمش!



ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

توضیح واضحات:

1ــ این غزل خداحافظی به شکل «موقوف المعانی» است. بهتر است آن را یک نفس بخوانید!...انگار دنبالتان کردند!(منظورم پلیس ضد شورش نیست!)

2ــ این المفرّ: کجاست گریزگاه؟ کجاست محل جیم فنگ شدن؟!(فریاد گنهکاران و ستمگران در روز قیامت که تمامی راههای فرار بسته است. جز فرار به سوی خود مهربانش!)

3ــ لاضرر ولاضرار: اشاره است به یک قاعدۀ فقهی حقوقی که به موجب آن، ضرر دیدن و ضرر رساندن مجاز نمی باشد(لاضرر ولا ضرار فی الاسلام).[مگر طبق تشخیص مصلحت، مجبور شویم!]


نظرات 9 + ارسال نظر
سمانه سه‌شنبه 27 بهمن 1388 ساعت 15:37

به به!
آخرت شعره ها!!!
هرچی باشه به پای شعر من که نمیرسه

ما چاکریم! شما پیشکسوتی، حالا حالا ها باید در رکابتون قدم بزنیم!!

اینم بقیه اش به افتخارت:


با طرح جدید خوشه بندی ای رفیق
این وحشت از گرانی بی اثر می نمایم و ...

بر هر خانواده می دهم یک خوشه ای
آنگه شما را از قحطی بدر می نمایم و ...

از برکت طرح خوشه و خرمن عظیم
شبهای تاریک شما سحر می نمایم و ..

گر موش فتاد به انبار خوشه و همه خورد !
با زیرکی شما را دست به سر می نمایم و ...

D:D:D:D:

پرویزی IT سه‌شنبه 27 بهمن 1388 ساعت 15:56

تو مگه قرار نبود دیگه پست ندی ؟!؟!؟!

گفتم ممکنه دیگه پست ندم!! انقدر بچه ها از اون جمله دلگیر شدن که مجبور شدم ادامه بدم دیگه چاره ای نیست ولی سعی می کنم لِولِ پستهام یکم بیاد بالا
دماغ محمود تو چشمت که نمی تونی حضور منو ببینی
P:

سمانه سه‌شنبه 27 بهمن 1388 ساعت 16:41

خواهش میکنم!رکاب از خودتونه...
خیلی باحال بود!!

شنبه ساعت 3 پاشو بیا فرهنگسرای هنر به صورت زنده تماشا کن خودمم هستم. فرهنگسرای هنر (ارسباران): خ جلفا (میشه نزدیکای دانشکده علوم)

سمانه سه‌شنبه 27 بهمن 1388 ساعت 16:48

باشه بتونم میام!!!

بیا می ترکی از خنده. به قشنگیه قدیم نیست ولی بازم خیلی باحاله

سمانه سه‌شنبه 27 بهمن 1388 ساعت 16:59

دیگه کیا میان؟!

فعلا به کسی نگفتم بیاد، معلوم نیست تو سایتش نزده که برگزار میشه یا نه؛ رفتم از خود فرهنگسرا پرسیدم گفت برنامه اسفندو ندادن نمی دونم!! حالا خبر میدم یا شنبه هست یا 3 شنبه

پرویزی IT سه‌شنبه 27 بهمن 1388 ساعت 17:02

آقای شهسواری من به شما علاقه مندم
بگم ؟ بگم ؟

بگو بگو دروغ نگو!!
یعنی حاضرم برم کهریزک ولی تو بهم علاقه مند نباشی! اییییییییی دلم ریش ریش شد

پرویزی IT سه‌شنبه 27 بهمن 1388 ساعت 18:20

میدونم . تو از اولشم علاقه شدیدی نسبت به کهریزک داشتی .

حیف قسمت نشد... تا دم در ون هم رفتم که ببرنما! ولی وقتی قسمت نباشه زمین و آسمونو به هم ببافی نمی شه

سمانه سه‌شنبه 27 بهمن 1388 ساعت 18:52

ای که در خوشه یک سر میبری/اگاه باش که تو دنیای منی

بگردم من به دور خوشه تو/که در ایران تک است اون خوشه تو !

به به!!

هوداد مسلمی نژاد - کام 88 سه‌شنبه 27 بهمن 1388 ساعت 19:36 http://googooli-baba.tk

شما دوتا نظرات رو با یاهو مسنجر فکر کنم اشتب گرفتید :دال
کور شود هرآنکس که نتواند دید
چی‌ گفتم؟
خودمم نفهمیدم
باحال بود ممنون :بووووووس

شما که با جای دیگه اشتباه گرفتییییییییییییییی [دو نقطه دش مرموز]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد