KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

جنبش سبز زنده است چون ...

می خواستم این مطلب رو در قسمت نظرات پست!! هم دانشگاهی خوبم آقا مقداد کریمی عزیز قرار بدم اما متأسفانه با پیام "به علت وجود بعضی از کلمات داخل این نظر امکان درج آن وجود ندارد." مواجه شدم؛ اما من هرچه گشتم این "بعضی از کلمات" رو پیدا نکردم!! شاید اخیراً کلمه "سبز"هم جزو کلمات "رکیک" قرار گرفته!!

پس تصمیم گرفتم مطلبم را بعنوان یک پست جدا گانه ارسال کنم!! هر چند شاید از لحاظ نگارش و... در قد و قواره یک پست نباشد!! پس لطفاً دوستان به این مطلب بعنوان یک نظر؛ یا یک پست سر سری!! در جواب مطلب دوست خوبمان آقای مقداد کریمی نگاه کنند:

این مطلب صرفا طنزی سیاسی است.بیان جزییات و نام افراد فقط برای رساندن پیام اصلی است.هرگونه برداشت اهانت آمیز به شخص خواننده (و ...) برمی گردد!!!؟

دوستان همه توجه کنن اینها از اصول بنیادین ما! سبری هاست


1- ما در هر صورت یک جنبش کاملاً سبز دموکراتیک هستیم؛ حتی اگر اصول اولیه دموکراتیک را هم قبول نداشته باشیم!! و رقیب ما حتماً حتماً دیکتاتور هست! حالا مردم بهش رأی داده اند که داده اند؛ اصلا خللی در اصل موضوع بوجود نمیاره!!

2- هر کس طرفدار ماست: روشنفکر و نخبه و دانشگاهی و ... هزارتا از این عناوین دهن پر کنه؛ حتی اگر اصول اولیه الفبای!!؟ سیاسی و اجتماعی و چیز و چیز رو هم بلد نباشه!!! و رقیب ما هر کی که می خواد باشه، تا زمانی که رقیب ماست، از اول -یعنی دقیقاً از توی شکم مادرش- عقب مونده و پوپول!! و بورژووا و اَخ و بی کلاس و بی فرهنگ و چیز و چیزه و اگه هر مدرکی هم که داشته باشه مثل مدرک کردان تقلبیه و اصلاً به گرد پای مدرک دکتر خاتمی!! و دکتر موسوی!! نمیرسه!! اهل فکر و نظر هم که باشه!! تو توهمات!!! 1400سال پیشی اش طی می کنه!!

3- استفراغ  سبز هم که باشه؛ مقدسه و هیچ کس حق نداره به مقدسات سبزی ما توهین کنه؛ و هر چیزی غیر از سبز اصلاً مقدس نیست؛ پس قابل توهینه؛ حتی خدای بی رنگ!!! (البته خدای سبز!!! در جای خودش مقدسه!!)

4- این اصول همینجوری ادامه داره و همینی هست که هست!! چه دلتان بخواهد و چه نخواهد؛ چرا که "ما بیشماریم" حالا اگه غیر از من و ننه جون کروبی هیشکی نباشه!! -آخه این بیشماری بالقوه است نه بالفعل: یعنی فرض کنید من و ننه جون کروبی با هم چیز بکنیم و بچه ها مون هم با هم چیز و چیز بکنن و همینجوری ادامه پیدا کنه!! می بینید که ما بیشماریم!!!-

5-

6- این اصول توی ذهن من و دیگر "مردم خدا جوست" و هرکی اینها رو اینجا نوشته!! احتمالاً عامل حکومتی بوده و اولاً قصد تقلب در اصول را داشته -چون همه این اصول از اول از خود خود خود ما بوده- و ثانیاً قصد مهندسی اصول را داشته!!! که این اصول ما رو تغییر داده!!! ضمناً هرکی در مورد این اصول فکر بد بکنه!!! و بخواد جوابشونو بده!! مثل اون پادشاهی که لخت بود!! و اون بچه هه!!! معلومه که بچه ی ننه و بابای خودش نیست و احتمالاً توی بیمارستان با رضا زاده عوضش کرده اند!!!

 

 

 


نظرات 13 + ارسال نظر
حوریه جعفری - کامپیوتر شنبه 24 بهمن 1388 ساعت 11:56

1- اسمتون کامل نیست.

2- طول معیار رو رعایت نکردین.

پیشنهاد می‌کنم قوانین رو مطالعه کنید:

http://kntoosi.com/pages/provision/

ممنون از تذکرتون؛ مشکل رفع گردید!

حمید توکلی شنبه 24 بهمن 1388 ساعت 11:57

دوست گرامی!
تکمیل مشخصات از جمله قوانین مهم همکلاسی است،‌ لطفا پس از ورود به کنترل پنل روی "تنظیمات کاربر" کلیک کن و نام خانوادگی را به اسم زیبایت اضافه نما!
موفق باشی!

دستور شما انجام شد (;

یور فرند شنبه 24 بهمن 1388 ساعت 12:06

با اینکه راجب مطلب اقای کرمی نقد زیاد دارم به نظرم مطلب شما خیلی بی مزه و لوس و بیجا بود

ممنون از لطفتون (;

سید مرتضی قاسم پور شنبه 24 بهمن 1388 ساعت 12:12 http://www.kntoosi.com

سلام، اولین متنتون رو در همکلاسی تبریک میگم
تا اومدم بگم اسمتونو کامل کنید دوستان زحمتشو کشیدن.
در مورد بخش نظرات، گاهی اوقات پیش میاد که غلط املایی یا وجود کلمه ای در بخش فیلتر نظرات باعث میشه نشه نظری رو ثبت کنید. اما کلمه "سبز" در فیلتر نظرات وجود ندارد!! اگر مایل بودید مشکل رفع شود متن نظر خود را به ایمیل kntu.blog2@gmail.com جهت بررسی های بیشتر ایمیل کنید.
با تشکر

مقداد شنبه 24 بهمن 1388 ساعت 13:17

بسیار خوشحالم که پست من باعث شد یکی از دوستان دیگر به جمع نویسندگان همکلاسی اضافه شود.غرض اصلی من از انتشار هر پست ایجاد فضای گفتگو است.خوشحالم که نیت اصلی من برآورده شده
در ضمن کلمه د ی ک ت ا ت و ر فیلتر است.
اما در مورد مطلبتون:
در مورد ۱:
جنبش سبز زاییده گفتمان اصلاحاته
و تمام اصول یک جنبش دموکرات رو پذیرفته
این نگاه واقع بینانه است
من اوایل می گفتم جنبش سبز ل ی ب ر ا ل دموکرات است.ولی وقتی دیدم ل ی ب رالیسم رو نپذیرفته این لفظ رو حذف کردم.
شما آن اصلی رو که فکر می کنید جنبش سبز نپذیرفته بیان کنین
د ی ک ت ا ت و ر بودن به فرد برمی گردد.و اگر حتی اکثریت مردم هم طرفدار وی باشند نفی کنند د ی ک ت ا ت و ر بودن او نیست
هیتلر مثال خوبی در این زمینه است.
تازه فرض کنیم انتخابات امسال سالم بوده است مردم به احمدی نژاد رای داده اند من هیچ گاه نگفتم که احمدی نژاد د ی ک ت ا ت و ر است
در مورد ۲:
من اصلا اعتقاد ندارم هر کس مخالف منه عقب مونده است.دوستان خود اصرار دارند بی منطق باشند
پستی دادم و گفتم دوستان انقلابی بگویند که چه هدفی از شرکت در راهپیمایی دارند ؟
هیچ کسی هدف خاصی نیست.
می پرسم چه توجیهی برای مدل حکومت فعلی دارین کسی جواب نمی دهد
اما سبزها را روشنفکر می دانم چون با انتخاب خودشان سبز شده اند.برای شرکت در راهپیمایی ها هدف دارند.به دنبال ایجاد جامعه ای مدنی هستند.مهم تر از همه فکر می کنند کاری که هر کس نمی تواند انجام دهد
همین یک دلیل که سبز ها حرف های رهبرشان را فصل الخطاب نمی دانند بس است برای اینکه بگویم سبزها روشنفکرند و غیر سبزها نه
این موضوع را در مطلبی که در پاسخ وطن امروز نوشتم باز کردم
به آنجا ارجاعتان می دهم
در مورد ۳:
یکی از مهمترین مسایلی که سبزها مطرح می کنند این است که هیچ کس و هیچ چیز مقدس نیست
و یکی از اعتقادات من اینه که حتی ف ح ا ش ی را بی ادبی تلقی نمی کنم.من به هیچ کسی و یا چیزی توهین نمی کنم ولی این حق را برای مقابلم قایلم که به اعتقادات من توهین کند
۴-"ما بیشمار نیستیم ما زبانمان دراز است هم دراز هم سرخ آنقدر سرخ که همه وجود سبزمان را به باد داده است که همه وجود سرختان را به لرزه انداخته است.ما بیشمار نیستیم ولی در میانمان افرادی هستند که بیشمار در مقابلشان سر تعظیم فرو آورده است.ما بیشمار نیستیم و نیازی هم نداریم که بیمشار باشیم چرا که نه به دنبال دعوای خیابانی هستیم نه ترور و نه چریک بازی.رای کار مدنی یک نفر هم کفایت می کند"
(بخشی از مطلب قبلی ام)
5-هر کس که اعتقاداتش حاصل تفکرات خودش باشد نه القائات تلویزون آقا ضرغامی.هر کس که به گوید من بزرگتر از آنم که جانم را فدای انسان دیگری کنم.هر کس که به وضع موجود راضی نباشد بدون این که منتظر اسپایدرمنش باشد.
هر کس که بگوید می خواهم بحث کنم و نظرات بقیه را هم بشنوم و فکر کنم و تصمیم بگیرم.
هر کس بگوید فصل الخطاب ها ساکت شوید
سبز است چه خودش بخواهد چه نخواهد.
شما هم سبز هستین؟

برادر ارجمند جناب آقای کریمیِ خوشحالم از اینکه مواردی را بی پرده و خارج از لفافه بیان نمودید بخصوص آن جایی که نوشته اید: هیچ کس و هیچ چیز!! مقدس نیست!!
من هم چند کلمه ای را بعنوان یک برادر کوچکتر و کم سواد تر از شما حضورتان عرض می کنم. شاید شما یا خوانندگان این مطلب بخشی از آن را قبول کنند:

ا) دیکتاتوری نقطه مقابل دموکراسی است؛ چرا که در اولی یک شخص یا یک اقلیت کوچک سرنوشت یک ملت (یا اکثریت) را بدست می گیرند، و بی توجه به خواست و اراده مردم؛ در پی اعمال خواست و نظر خود می باشند؛ و در مقابل حکومت مردم بر مردم یا بهتر است بگوییم اعمال نظر اکثریت (مطلق) یک جامعه بر سرنوشت خود را دموکراسی می گویند.
فرمودین بنده آن اصلی رو که فکر می کنم جنبش سبز نپذیرفته بیان کنم؛ چشم؛
دقیقاً آن چیزی که جنبش سبز نپذیرفته همان بدیهی ترین اصل دموکراسی می باشد؛ وقتی رهبر!! جنبش سبز قبل از اتمام زمان رأی گیری خود را پیروز انتخابات می نامد و هر نتیجه ای غیر از آن را تقلب (!) و از هواداران خود می خواهد برای فشار به دولت(منتخب اکثریت) دست به اردو کشی خیابانی بزنند، آیا جز این است که با زبانی دیگر اعلام می کند؛ هر نتیجه ای بجز نظر من!!! باطل است؟ حتی اگر تمامی مردم نظر دیگری داشته باشند؟!!
وقتی روشنفکرترین زن ایران(!) یک روز پس از انتخابات اعلام می کند!! مردم آذری ما بیخود کرده اند که به فرزند!! خودشان رأی نداده اند؛ و مردم لرستان اشتباه کرده اند که به داماد!! خود رأی نداده اند!!؛ آیا جز تفکر قومی و قبیله ای و خانی و خان باجی است؟
راستی از مدارک متقن اعمال تقلب در انتخابات جناب آقای موسوی چه خبر؟!!
بالاخره در انتخابات امسال موسوی پیروز انتخابات شد؛ و یک عده با اعمال "تقلبی بزرگ" نتیجه انتخابات را عوض کردند؟!! (ادعای تقلب)
یا دولت با پخش سیب زمینی و پول و... رأی مردم رو عوض کرد؟ (ادعای مهندسی آرا)
شما در پس این دو نقیض!! خواسته ای جز نادیده گرفتن نظر مردم می بینید؟

۲) لطفا دوباره مطلب پی نوشت خودتون رو بخونید، بخصوص آنجا که نوشته اید: "برایمان اهمیت ندارد که طرفداران جنبش سبز نخبگانند ولی طرفداران حکومت عوام بی بصیرت!"!!!
من دقیقاً مخالف همین مطلب هستم!! هم از لحاظ شکل!! و هم نتیجه و محتوا!!
راستی شما از کجا درون صندوق های رأی را دیده اید!! و از آنجا (احتمالاً از روی دست خط!!) پی برده اید که طرفداران جنبش سبز نخبگانند و رقبای شما عوام بی بصیرت؟!!؛ یا اینکه محک دیگری دارید؟ مثل ادعای بیشمار بودنتان؟!! یا اینکه جدیداْ آتش زدن سطل های زباله و عربده کشی خیابانی جزئی از نخبگی است؟...عجبا از این تفکر عوامانه!! توسط مدعیان منوالفکری!!
راستی نوشته اید که سبزی ها به دنبال ایجاد جامعه ای مدنی هستند؛ پس آنها را روشنفکر می دانید!!!
این کدام جامعه مدنی است که در آن نه رأی و نظر اکثریت مردم محترم است و نه قوانین موجود؟!!
حال فرض کنیم نظر شما رو در مورد نخبه بودن طرفداران جنبش سبز بپذیریم (با همه ایرادی که میتوان به این موضوع گرفت!!) و باز هم فرض کنیم همه 11میلیون رأی دهنده به موسوی هم نخبه باشند و هم خود را طرفدار جنبش سبز بدانند!! (اینجا هم جای بحث است و من از آن می گذرم!!)؛ نتیجه چیست؟! ... دوباره به تعریف دیکتاتوری میرسیم؛ یعنی یک اقلیت، سعی دارند رأی و نظر خود را به اکثریت یک جامعه تحمیل کنند، و این دقیقا معنی دیکتاتوری است.
البته من هم مشکلات دموکراسی رو قبول دارم؛ و همانطور که می دانید؛ این مشکلات جدیداً پیدا نشده اند!! بلکه از همان زمان یونان باستان هم بوده اند!! و همچنین زمان موسوی و هاشمی و خاتمی و...؛ وقتی شما دموکراسی رو می پذیرید، باید تمامی لوازم و ملزومات آن را هم بپذیرید!! و همینطور مشکلاتی از آن را که تاکنون حل نشده اند!! خوشحال می شوم، نظر شما رو برای حل مشکلات دموکراسی بدانم!!

۳)شما نوشته اید که احمدی نژاد رو دیکتاتور نمی دانید؛ البته این نظر شماست و حتماً قابل احترام؛ اما من به صراحت اعلام می کنم؛ این تفکر آقای موسوی و البته جنبش سبز (که در بالا اشاره ای کوچک به آن کردم) حتی اگر اکنون عنوان دیکتاتوری در آن نباشد! حتماً به دیکتاتوری ختم خواهد شد.

۴) من با افتخار اعلام می کنم که نظر رهبرم را فصل الخطاب می دانم؛ و البته همین رهبر هم قانون را فصل الخطاب دانسته است؛ راستی شما در این جامعه مدنی تان!! چه چیز را تمام کننده می دانید؟ رهبرتان؟ قانون؟ هیچ کدام؟ ... لطفاً ژست روشنفکری نگیرید و نگویید هیچ چیز فصل الخطاب نیست؛ که اگر در این مقوله خوب بیندیشی!! به بی اعتباری سخن خود پی می بری (اگر لازم بود بفرمایید توضیح می دهم)؛ ژست قانون مداری هم نگیرید که این تشت مدتهاست که از بام افتاده است.

۵) من بالاخره متوجه نشدم که شما بیشمارید (بر اساس شعارهایتان) یا نیستید!! (بر اساس نظرتان) البته این که فرمودید زبانتان دراز است را من کاملاً قبول دارم؛ و به نوعی دیگر نام آن را می توان "اقلیت پر سر و صدا" گذاشت.

۶)اینکه حاظر نیستید در راه اندیشه و هدفتان هزینه بدهید؛ و احتمالاً این هزینه ها را از دیگران پرداخت می کنید (مثل فیلم بازی کردن ندا آقا سلطان که آخر دست کار دست خودش داد!!؟؟) و آن را پشت الفاظی مثل " من بزرگتر از آنم که جانم را فدای انسان دیگری کنم " پنهان می کنید از یک طرف جای خرسندی است و از طرف دیگر اسباب ناراحتی؛ خرسندی از اینکه در یک نبرد همیشه طرفی که از جان خویش بیم دارد بازنده همیشگی است (این درسی است از مکتب عاشورا که امتحانش را در طول تاریخ پس داده است، و در سالیان اخیر نیز در نبردهای 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه هم نمره قبولی کسب کرده است)، و باعث ناراحتی است، از آنجا که عده ای –به ظاهر- با تمام وجود!! شعارهای دیکته شده ای را می گویند؛ که در اصل هیچ اعتقادی به آن ندارند؛ چرا که حاظر نیستند هیچ بهایی بابت دفاع از این اعتقادشان پرداخت نمایند؛
آیا پروژه های کشته سازی و شهید سازی و در مجلس ختم زنده شرکت کردن جز احساس کمبود کردن در این مقوله است؟

راستی!! مبارک است که الگوی کار مدنی تان را وزارت خارجه رژیمی غاصب و کودک کش برایتان می پیچد!! چه پیوند مبارکی است میان سبز ریاکار و دستان سرخ و خون آلوده!!

سهیل شنبه 24 بهمن 1388 ساعت 13:31

۲۲ بهمن ۸۸=تشییع جنازه جنبش سبز لجنی

پرویزی IT شنبه 24 بهمن 1388 ساعت 15:03

وقتی آقای کریمی اون افاضات رو از خودش بروز میده جواب شما قابل توجیه خواهد . به هر حال مبارک باشه دست به قلم شدنتان .

ممنون

محمدحسین باقری شنبه 24 بهمن 1388 ساعت 15:42

همون طور که گفتید کاملا طنز بود

س.رضازاده شنبه 24 بهمن 1388 ساعت 19:52

آقای پرویزی راست میگه.

عصابانتتون قابل درکه.

البته منم ناراحتیم با خوندن این متن رفع شد
ممنون

ایشالا خوب ادامه بدین این شروع رو!

مهدی اصغری شنبه 24 بهمن 1388 ساعت 20:31

منم اولین پستتو تبریک میگم!

ش-ش یکشنبه 25 بهمن 1388 ساعت 21:19

طنزتون خیلی سطحی نگرانه بود

ممنون از اظهار نظرتون!!
البته در اول مطلب هم نوشته ام که به این مطلب بعنوان یک نظر نگاه کنید نه یک مطلب مستقل و در قد و قواره اون!!

مقداد دوشنبه 26 بهمن 1388 ساعت 04:26

د ی ک ت ا ت و ر ی دقیقا نقطه مقابل دموکراسی نیست
حکومت های زیای هستند که نه د ی ک ت ا و ر ی محض اند نه دموکراسی محض
==
دقیقا موضوع در اینجاست که دولت منتخب است یا ک و د ت ا
اگر فرض را بر ک و د ت ا بودن دولت بگذاریم همه استدلالتان از هم می پاشد
هم اردوکشی هم همه چیز
آن وقت موسوی می شود رییس جمهور منتخب و تلاش برای رد دولت ک و د ت ا کاری مدنی ومطابق دموکراسی
==
نازی ها هم با افتخار نظر رهبرشان را فصل الخطاب می دانستند
دموکرات ها قانون مورد تایید اکثریت را ملاک می دانند
(اینقدر واژه چ ن د ش آور فصل الخطاب را استفاده کرده اند که به آن آلرژی پیدا کرده ام)
==
گفته بودم ما مانند نوح رفتار می کنیم
به طور میانگین نوح هر 12 سال یک نفر را جذب کرد ولی دست به خشونت نزد ولی پیروزی در بر نداشت
ما خشونت طلب نیستیم نیازی هم نداریم از عاشورا درس بگیریم
همین که شما درس میگیرین و در خیابان روی ما اجرا می کنین کافی است
حاضرم جنبش سبز شکست بخورد ولی هیچکس نمیرد حتی یک نفر
===

بگذار انتخاب کنیم
توسط عده ای خارجی با انگیزه مشخص تمجید شوید
یا توسط خودی هایی که ا ح م ق می خواهندت برای آجر دیوار کاخشان بودن
بگذار اولی را انتخاب کنم

کامران پنج‌شنبه 29 بهمن 1388 ساعت 11:40

این مقداد آدم بشو نیست ولش کنین بابا . نمی خواد بفهمه که ای ره که می رود به ترکستان است .البته مطمئنم که یه روزی می فهمه ...... چه جوری دارن با فکر این جونا بازی می کنن خدا بخیر بگذرونه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد