KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

یک نظر سنجی کوچک

نظرتون در مورد ازدواج پسر فوق لیسانس مکانیک با دختر دیپلم چیه؟ به نظرتون اینهمه اختلاف تحصیلات بعداً مشکل ساز نمیشه؟

نظرات 26 + ارسال نظر
شایان شهسواری سه‌شنبه 22 دی 1388 ساعت 23:58 http://shayancherts.tk

در هر صورت مبارکه

خسته نباشی. هنوز نه به دار نه به بار. میخواستم توی تصمیم گیری کمک کنی.تو که نیامده شرینیش رو میخوای

رضا معمار چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 00:05

اگه این اختلاف مدرک منجر به اختلاف سطح فکری یا شئور طرفین نشه...در صورتی که همه شرایط دیگه مساعد باشه...به نظرم هیچ اشکالی تداره..خودم چندتا نمونه سراغ دارم..که الان خوشبختن...

mahdi چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 00:12

100 درصد اشتباه.
البته به شعور 2طرف بستگی داره و
به طور کلی میشه گفت موفق نمی تونه باشه

امیر علی دل پیشه چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 00:23

بستگی داره که خودت چجور آدمی باشی !

و به نظرم به اندازه مدرک هیچ ربطی نداره ، و مدرک و تحصیلات شاید به درد این بخوره که به فرض رشته تو مکانیکه در باره ی چرخه کارنو به صحبتی همینجوری وای نسته و مبهوت نگاهت کنه بتونین از این لحاظا بدرکین همو


مگه نه اندازه مدرک مهمه ؟! الان سنگ پرت کنی خیابان یا به گربه می خوره ، اگه نخورد حتما به مهندس می خوره !

علیرضا قهرمانی چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 00:24

احتمالا اختلاف سطح زیادی که در تحصیلات هست باعث تفاوت زیادی در سطح نگرش و خواسته های طرفین هم میشه.ولی اگه سطح فرهنگی خانواده دحتر دیپلمه بالا باشه احتمالا این سطح نگرش زیاد کمتر به چشم میاد

پریسا احمدی چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 00:26

سلام.
آخه بستگی به شرایط اون ۲نفر داره!
قانون کلی که نمیشه گذاشت!
همه جور مثالی دیدیم...با نتیجه های مختلف.
بهر حال امیدوارم تو تصمیم گیری موفق باشید.

eado چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 00:26

به نظر من اگه به مدرکت مغروری اونم فوق لیسانس مکانیک از ایران خیلی ....
اگه کالبد شکافی بشه حتی ممکنه اون که دیپلم هست خیلی بیشتر انساتیت داشته باشه
پس به مدرکت نناز اخلاق و سطح فهم و درک و ببین

محمدحسین باقری چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 00:27

کارشناس های روانشناسی که میگن باید نه مدرک تحصیلی بلکه توی همه چیز سطوح نزدیک باشه

ولی به خاطر غرور مرد اگه یکم مرد بالاتر باشه شاید مشکلی پیش نیاد که معمولا هم پیش نمیاد

ضمنا صرفا باید مدرک نمیشه سنجید

هیچ وقت کسی که 100 درصد بهت بخوره رو نمیتونی پیدا کنی

به هرحال اگه خبریه مبارکه

بابک سلمان چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 00:35

بستگی داره رفیق !! اگر بعدا در طول زندگی در دعواها آشتی ها و... بخوای از این قضیه استفاده کنی و بزنی تو سر طرف مقابل و به رخش بکش نه !!! نکن این کارو !! اگر این باعث میشه سطح خودت رو بالاتر بدونی این کار رو نکن !!
اگر این زندگی رو مثل یک دوچرخه در نظر بگری و شما یک طرف بار و اون یکی طرف دیگر بار باشد ؛ اگر هر کدام احساس کنید نسبت به طرف دیگر سنگین ترید مطمئن با ش به زمین میخره این دوچرخه !!
اما اگر می توانی تعادل را حفظ کنی و مساییل دیگر که لازم به توضیح نیست ؛ برات آرزوی خوشبختی می کنم .
این حرفها برادرانه بود مسلما من از شما چیزی بیشتر نمی دانم که بخواهم نصیحت کنم ؛ موفق باشی رفیق !!

شایان شهسواری چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 00:38 http://shayancherts.tk

الان که نه! ایشالا شیرینیشو بعد از صفر می خوریم

ولی همین دیگه! بستگی به سطح درک طرف داره تا مدرکش!

من موقع انتخابات 18 سالمم نشده بود ولی چنان بحث می کردم ملت می گفتن شما دانشجوی علوم سیاسی هستین؟ کدوم دانشگاه؟!!

با توجه به حرف مردم من اون موقع سطح فکرم در حد دانشجوی سیاسی بود. حداقل 2 سال ازم بزرگتر! بلکه بیشتر! (خودم فکر نمیکنم!)

می شد اون موقع برم خواستگاری لیسانسه!

مدرک مهم نیست. این مدرکا همش کشکه

رهاـمعماری چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 01:36

اول سلام
دوم هم اینکه این نوع ازدواج رو باید سنجید به نظر من اگر دختر مقابل شما از نظر اجتماعی و فرهنگی درک خوبی داشته وتفاوت نگرش زندگیش با شما زیاد متفاوت نباشه چرا که نشه
به نظرم اگر شما چون تحصیلات بااتری داری چارچوب نگاهت به طرف مقابلت از بالا به پایین نباشه وخودت در درون خودت احساس نکنی که این مسئله مشکل سازه نه تنها بالاتر بودن مدرک شما باعث درد سر نمیشه شاید نگرش شما که همراه با علمه توی زندگی ودید طرف مقابلت هم تاثیر گذار باشه .
در کل با نظر اکثریت دوستان موافقم که مدرک نمی تونه ونباید تاثیر گذار باشه اونقدر مسائل مهم تر وجود داره که فرق وتفوت تحصیلات می تونه رتبه شانزده و هفدهم شما باشه .
موفق باشید

م.برق چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 02:25

خب میدونید من به شخصه نظری متفاوت دارم عزیز....آشنایی با دختر مثل برزخ میتونه به بهشت منجر شه یا به جهنم!!!

منهای این معیار مدرک که میگی (( واقعا خنکه این معیارت))!!!من بهت پیشنهاد میکنم دنبال دختری باش که منطقش از بیش از 90 در صد جاها بهت بخوره.امیدوارم منظرومو بتونم بهت برسونم.مثلا من تجربه خودم با دختر هم رشته خودم واقعا آخرش هم تلخ بود و هم شیرین تلخ چون هزینه مادی و معنوی که صرف این قضیه شد به دوتامون آسیب زد......
اما قسمت شیرینش که به درد تو میخوره اینه که فهمیدم واقعا اگر منطق دختر یا همون به قول عام و قدیدمیا تفاهم در کار نباشه واقعا جهنم میشه برات.مثلا تا فوق لیسانس که هیچی تا دکترا هم میدونستم استعدادشا داره بره و اوایل همین امتیازش را مشمول بر همه امتیازا و ایرادای دیگش میدیدم.اما خب هرچقدر میگذشت میدیدم واقعا جز درس و مدرک تو هیچی باهم تفاهم نداریم!!!!!به موضوعاتی که من علاقه دارم اون علاقه نداشت.به طرز عجیبی از خونه داری یه چیزی شبیه به اون حتی یه اپسیلون متنفر بود.(قبول دارم دختر و زن برای کار خونه آفریده نشدند)اما اینی که من می شناختم حتی در حد همکاریشم اعتقاد نداشت.یعنی یه چیزی از منم بدتر برای مادرم تو تنبلی!!!!

شما فقط مدرکشا چسبیدی چیزی که خود منو تو حداقل میدونیم واقعا تو یه کشور جهان سوم خواسته یا نا خواسته برا پز دادن جلو فامیل و اینو اون به درد میخوره...به قول اون داستان چیزی این مدرک ها همون حکایت فن اژدها کشیه.....خلاصه بگم به قول قدیمیا اگه میبینی خیلی جهات تفاهم داری منطقش باهات میخونه و تضاداش خیلی خیلی کمه...تا آخر عمر پشیمان نمیشی!...حتی اگه دیپلم باشه....با دید باز و به قول معروف آدم دموکرات به قضیه نگاه کن.....

موفق باشی

محمد-computer چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 06:54 http://www.shabane.ir

ما یه همساده داریم که اون خانوم دیپلمه و خودش فوق!هنوز جدا نشدن 4 تا هم بچه دارن!!!!!
بین به نظر من بستگی داره به شعور دوطرف ولی در کل مخالفم..

دوست چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 07:58

به مدرک هیچ ربطی نداره
باید سطح فکر و شعور رو ببینی

خیلی از آدما رو دیدم که تحصیلات نداشتند اما از ادمای تحصیل کرده خیلی فهیم تر بودن

در نهایت هم به خودت و طرز فکرت خیلی بستگی داره

حسین محمدی نصرآبادی چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 09:22

به نظر من اگر دو طرف از یکدیگر شاخت کافی رو داشته باشند و واقعا عنصر دوست داشتن و عشق واقعی بین شون باشه، می توانند آن همه خوبی همدیگه رو ببینند و این تفاوت تحصیلی تاثیری در زندگی آنها نخواهد گذاشت.

اگر هدف شون رو ساختن یک زندگی قشنگ بر مبنای عشق و دوستی ( و نه مال و ثواد ) باشه، هیچ مشکلی پیش نخواهد امد انشاءالله

اینا رو میگم چون ازدواج یک معامله مالی و یا تحصیلی نیست، معامله وجود یک انسان با وجود یک انسان دیگه است ...

خانوم چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 10:09

خب منم با نظر اکثر دوستان موافقم.
دیدم بیشتر آقایون نظر دادن گفتم بیام از دیدگاه یه خانوم هم چیزی بگم!
واقعیت اینه که انقدری که تفاهم و دوست داشتن و یکسانی عقاید مهمه تحصیلات به چشم نمیاد.
همین الان هم تو جامعه به وفور خانواده هایی با این اختلاف سطح وجود دارن که خیلی هم زندگیای خوبی دارن.
در ضمن این خانوم می تونه در آینده ادامه تحصیل بده.حتی تشویق شما می تونه خیلی کمکش کنه.
پیشنهاد می کنم قبل از هر اقدامی به یه مشاور خوب مراجعه کنید.

با مشاوره موافقم.

رام چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 11:11

کلا ازدواج چیز مزخرفیه

وای. کاشمی میشد فهمید کی زده تو ذوقت که اینجوری فکر میکنی

حسین محمدی نصرآبادی چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 13:48

یه چیزی یادم رفت
بهتره در مورد فاصله سنی ای که فکر کنم حداقل شش سالی هست، فکر کنند، یهویی الکی بعدا مشکل ساز نشه خدای نکرده
مشاوره چیزه خیلی خیلی خوبیه
مخصوصا با متخصص در هر زمینه ای

:: چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 14:45

به نظرم زیاد مناسب نیست.

شاید الان مدارک دانشگاهی ارزشی نداشته باشه اما حضور تو یه جو فرهنگی باعث ساخته شدن آدم میشه. و اصلا دیدگاه خیلیا نسبت به خیلی از نسائل عوض میشه
البته اگه ایشون قصد ادامه تحصیل یا امکانش رو دارم موضوع فرق میکنه

با شما بیشتر از دیگر افراد موافقم. قرار گرفتن در جو فرهنگی خیلی روی تفکرات ادم نسبت به مسائل مختلف اثر میگذاره . حداقل برای خودم اینجوری بوده

قاض چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 14:52

بستگی به هیکل فرد دیبلمه داره

ردیفه

رنجبر چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 18:19

امروزه از هر کس بپرسیم کانگرو یعنی چه ؟

می گوید : حیوانی است کیسه دار که روی پاهای

بزرگش می جهد و دست هایی کوچک دارد. اما آیا

این پاسخ درست است؟آری...درست است هر

چند معنای اصلی کانگرو چیزی دیگر است.

کانگرو واژه ای از واژه های مردم بومی

استرالیاست به معنی نمی دانم.

هنگامی که جوانمردان برای نخستین بار به
استرالیا رفتند و این جانور عجیب را دیدند ، از

بومیان پرسیدند:



(WHAT IS THIS?)این چیه ؟آنها که زبان
انگلیسی نمی دانستند ، و نمی فهمیدند جهانگردان

چه می گویند،یک کلمه جواب دادند کانگرو یعنی
نمی دانم.جهانگردها فکر کردند اسم آن حیوان

کانگروست. از آن روز به بعد ، همه مردم دنیا حتی
استرالیایی ها به آن جانور کیسه دار که روی پاهایش

می جهد ، می گویند ، کانگرو.


همچنین است کلمه مزخرف.اگر شما به کسی

که عرب است بگویید تو خیلی مزخرف هستی ،
می گوید شرمنده نکنید...خیلی متشکرم. من لایق

این همه تعریف نیستم اما اگر به کسی که ایرانی
است همین جمله را بگویید ، نه ... بهتر است

نگویید زیرا مزخرف در فارسی یعنی چیز به درد نخور و
ضایع اما به عربی یعنی چیز بسیار آراسته و اشراقی.

حالا می خواهیم بدانیم چرا این کلمه عربی در

فارسی معنایی درست متضادمعنایی را دارد که
در عربی هست.

روزگاری که سپاه اعراب بر ایران تاختند و

پیروز شدند ، پس از دیدن قصرهای طاغوتی و
مجسمه هایی که به بت می مانستند و زرنگار و

جواهر نشان بودند ، با هم گفتند اینها رنگ و بوی
اشرافیت می دهند و نماد طبقاتی بودن جامعه اند ،

بنابراین همه را کوبیدند و تخریب کردند و مدام
می گفتند هذا مزخرف اینها مزخرفند. پارسی گویان

که این رفتار را می دیدند ، فکر کردند مزخرف یعنی
چیز به درد نخور و دورانداختنی، از این روی به

هر چه که بدرد نخور بود ، گفتند مزخرف. پس واژه مزخرف اگر

در زبان فارسی به کار رود ، دیگر عربی نیست.
سلام دوستان.

هر جا هستین لباتون پر خنده و دلا تون شاد باشه.

خیلی عذر می خوام و قصد اساعه ادب ندارم.

به همکلاسی های عزیزم پیشنهاد می کنم واسه پر بارتر شدن وب لاگ مون (و همون طور که می دونین نت پره از همه چی)، من بعد؛ (به جز مطالب مربوط به تبریک ها، ابراز شادی ها، شوخی ها و شیطنت ها، سر به سر گذاشتن ها، قرار ملاقات ها و خدای نکرده تسلیت ها) مطالبی که تو وب لاگ قرار می دیم:

- بیشتر نتیجه تحلیل، کاوش، تألیف و تفسیر خودمون باشه؛

- یا لااقل نتیجه گیری از چندین جستجو که راجع به موضوعی انجام می دیم؛

- یا اگه شعری سرودیم یا کار ادبی و چیزای شبیه این ... می تونیم ارائه بدیم.

- یا ابراز احساسات و بیان خاطرات.

- ارائه تجارب کاری.

- و ... .

بازم از جسارتی که کردم پوزش می طلبم.

از درگاه خدای مهربون برای همه گی تون، خوشبختی آرزومندم.

به علت کار روی یک پروژه تحقیقاتی پژوهشی از 2 سال پیش روی این موضوع تحقیق می کردم و تقریبا با تجربیات بسیاری زا افراد جامعه آشنا شدم.
حاصل این تحقیق یک فایل هست که روی برنامه ورد هست ، اگر تمایل داشتید بفرمایید واستون بصورت رایگان ، متن این پروژه رو که خیلی واسش زحمت کشیدم میل می کنم. البته در حدود 8000 صفحه است.
به شرطی که مطالعش کنید.
در کنار سایر مشاوره هاتون.
موفق باشید.

آقا ممنون از اطلاعاتتون. من خیلی خوشحال میشم اگه برام بفرستی.
akbar_torkashwand@yahoo.com

پویا چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 20:13

شیرینی یادت نره!
و دیگر هیچ!

roya چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 20:32

be nazare man ya dokhtare tasmim ghati baraye edame tahsil dashte bashe ya ezdevaj nakonid tahsilate daneshgahi faghat vase madrak nist balke kheyli be tarze fek va kheyli chizaye dige rabt dare

آرین جعفری چهارشنبه 23 دی 1388 ساعت 21:25

اولا اینکه به شما پیشنهاد میکنم که سی دی ها ی جلسات ازدواج دکتر فرهنگ رو از دانشکده برق تهیه کنید چونکه اینم موضوع را کاملا شرح داده اند و به طور خلاصه تقریبا جواب نه است

سلام.
از نظر من باید دو نفر که میخوان با هم ازداج کنن ، ابتدا از منیت خارج بشن و خودشون رو فقط یک انسان بدونند. نه توجه به مدرک تحصیلیت کن ، نه به مدک ایشون.

بشینید با هم صحبت کنید. ببین سطح فکرتون در حد هم هست؟

ببین میتونین مکمل هم باشن؟

ببین میتونه درکت کنه؟

ببین اگه چیزی رو نمیدونه ، میتونه سریع و با کمکت به درکش برسه؟

ببین تعریفتون از زندگی ، عشق ، خوشبختی ، موفقیت و ... شبیه به هم هست؟

اهدافتون رو باهم چک کنید ببینید آیا هدف هاتون از زندگی و ازداج در یک راستا هست؟

اینها رو ببین ، نه مدرک رو!


مطمئنا شما هم دیدید و مدونید مدرک معیار خوبی برای سنجش عقل و منطق و منش و درک و ... نیست.

موفق باشی مهندس.

امیدوارم توی انتخابت موفق باشی.

حمید توکلی پنج‌شنبه 24 دی 1388 ساعت 18:19

اگر این سوال در ذهن پسر فوق لیسانس شکل بگیرد و او را دچار تردید کند، بهتر است به مساله ی هم کفو بودن از بعد تحصیلات نیز توجه کند...

اما چنانچه خود ِ پسر به این مساله بی توجه بوده و این سوال را اطرافیان مطرح نمایند، شاید بتوان از هم کفو بودن ِ مدرکی صرف نظر کرد!

به طور کلی پاسخ به این سوال که قابل مقایسه با ازدواج شاه و گدا بوده و مثالی از ازدواج با افرادی نا هم کفو است، بسته به شخصیت افراد می باشد!

البته تصور میکنم کسی که از روی کوته بینی دختری شایسته را صرفا به خاطر مدرک تحصیلی اش رها نماید، با هر کس که ازدواج کند و با هر شرایطی، به دلیل داشتن چنین طرز تفکری نهایتا زندگی ِ کاملی نخواهد داشت چرا که هم کفو بودن یک مساله ی نسبی است و اگر قرار باشد هرجا نا هم کفوی باشد، مشکل نیز پیش بیاید، گریزی از مشکل نخواهد بود!

در زندگی کسانی موفق ترند که معیار انتخابشان فراتر و سنگین تر از مال و مدرک و قیافه باشد!

موفق باشی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد