KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تناقض با اصول همکلاسی!

چند روزی بود که به علت مشکلات فنی به همکلاسی سر نزده بودم.

امشب آمدم و وقتی صفحه را باز کردم با یک نشان سیاه در سمت راست صفحه مواجه شدم!!

سوالی دارم :


1- آیا برای گذاشتن این نشان نظرسنجی صورت گرفته یا این حرکت فقط به درخواست یک(!) نفر انجام شده؟


2-اگر نظر سنجی صورت پذیرفته آیا همه (نه اکثریت بلکه همه) با آن موافقت کرده اند؟ که البته جواب این سوال مشخص است زیرا خود ِ بنده حاضر نبوده ام!


*دوباره منتشر کردم برای پاسخ به دوستانی که نظر داده بودند.

نظرات 52 + ارسال نظر
سید مرتضی قاسم پور سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 20:31 http://www.kntoosi.com

سلام، ممنون از اینکه انتقاد خودتون رو مطرح کردید.
لطفا انتقاد خود را واضح تر بیان کنید تا به اشتباه خود پی ببریم.

نشان سیاه به نماد عزاداری امام حسین و محرم با کدام اصل وبلاگ همکلاسی تناقض دارد؟

سلام بر شما .

با اصل گروهی بودن همکلاسی:


۲ - همکلاسی، یک وبلاگ گروهی است، به این معنی که می بایست به صورت گروهی مدیریت شود و اعضای گروه در "تصمیم گیری ها"، وضع قوانین و توسعه همکلاسی دخالت کرده و از توانایی هایی آنان بر حسب تمایل و تخصصی که دارند تا حد ممکن استفاده شود.

شما مطمئن هستید که همه و همه با این نشان سیاه یا اصلا با عزاداری و حتی با امام حسین (ع) موافق هستند؟!!

ممنون از پاسختان! :)

حسین محمدی نصرآبادی سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 20:44

سلام

تا آنجا که من مطلع هستم الان شما اولین نفری هستید که حتی در موردش سوال و انتفاد کردید.

به نظر من با قوانین تداخلی ندارد، این تصمیم گیری هیچ گونه ضرری برای همکلاسی ندارد به نظر من

ممنون از بیان نظرتون.

سلام دوست خوبم

اینکه کسی اعتراضی نکرده به این معنی نیست کسی اعتراضی ندارد!

به هزار و یک علت ممکن اسن مخالفین سکوت کنند.

یکی از دلایلشش میتواند ترس باشد.
یا ممکن است مخالف(ین) اصلا همکلاسی را ندیده باشد!! یا.......

به هرحال اینکه معترض یا مخالف نداشته باشیم دلیل بر این نیست که کاری خلاف اصول و تعهداتمان انجام دهیم.

ممنون از نظرتون!!

مقداد سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 20:54

حرف درستی زدید
حق را در جانب شما می بینم
من نیز به این نوار نه به خاطر نوار بودنش بلکه به خاطر اینکه تصمیم همه نیست اعتراض می کنم

ممنون از بیان نظرتون!

سید مرتضی قاسم پور سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 20:54 http://www.kntoosi.com

نمادی بود از احترام همکلاسی به واقعه کربلا و محرم چون در مملکت اسلامی زندگی می کنیم احترام به مقدسات واجب است حتی اگر مسلمان نباشیم.


بله، در این مورد بخصوص حق با شماست، حتی اگر یک نفر مخالف باشد حق با اوست چون وبلاگ گروهی است و برای همه، ممنون از اینکه یاداوری کردید.

اقدام خیرخواهانه شما را می‌دانم.

خوشحالم که پذیرای انتقادید. و خوشحال تر که عدالت را اجرا میکنید!

ممنون!!

حمید توکلی سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 20:58

حسین جان، دوست عزیزم!

اولین مخالفی که مخالفتش را بیان کرد، بنده بودم، با امام حسین(ع) یا عزاداری در همکلاسی مخالف نیستم اما با اینکه به اقلیت بی توجه باشیم، مخالف هستم!

عزاداری یا حمایت از حسین(ع) باید در متن ها باشد نه در قالب!

در نظری که در متن خانم فتاحیان دادم، توضیح داده ام!
http://www.kntoosi.com/1388/10/07/post-13297/

بهتر است برای مناسبت های سیاسی و مذهبی تغییری در قالب صورت نگیرد چون در اینگونه موارد کسب آرای تک تک افراد ممکن نیست!

============================

خانم جعفری، دوست گرامی!
شما عضو شورای نظارت هستید؟
کدام شورای نظارت!؟
قرار این بود که تا زمانش فرا نرسیده که ان شاالله هیچ گاه فرا نخواهد رسید، شورای نظارت را فراموش کنیم، در چنین وضعی حتی اسم شورای نظارت را آوردن اشتباه است، در شرایطی که می توانستید به عنوان یکی از اعضا به این مساله اعتراض کنید، چه لزومی بود که اسم شورای نظارت را بیاورید؟

موفق باشید!

============================

مرتضی ِ عزیز!
درورد بر حق پذیری و انتقاد پذیری تو!
پایدار باشی!

آوردن اسم شورای شورای نظارت به این دلیل بود که می‌خواستم مدیران بدانند که "نظارت" صورت می‌گیرد و دوستان مخالف (که شاید در اقلیت باشند) بدانند نمی‌گذاریم حقشان نادیده گرفته شود.
بکار بردن "شورای نظارت" بخاطر منتقد بودنم نبوده.....

ولی حق با شماست.....

بهتر است برای اینکه برداشت بدی نشود و همه بدانند که می‌توانند منتقد باشند تغییر خواهم داد متن را. :دی

گرچه فکر میکنم فرقی نمیکند انتقاد را چه کسی مطرح کند.
شورای نظارت و چه و چه فقط اسم است. مهم نفس انتقاد و انتقاد پذیری و ایجاد فضای آزاد است.

خوشبختانه ما هم مدیر انتقاد پذیر داریم و هم یک محیط آزاد!

سید مرتضی قاسم پور سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 21:09 http://www.kntoosi.com

ممنون از آقای توکلی بابت دلسوزی که نسبت به همکلاسی دارند.

حق همیشه پذیرفتنی است و ایستادن در مقابل حق کار نابخردانه و به ضرر همه است.

اجازه می خواهم نظر خودم را هم بیان کنم:

فکر می کنم اولین کسی بودم که با طرح نظر سنجی در وبلاگ همکلاسی به صورت گسترده، برای هر تغییری موافق بودم و قوانینی را نیز به همین ترتیب وضع کردیم.

حرکت به درخواست یک نفر نبوده بلکه به پیشنهاد یک نفر و من می توانستم مخالفت کنم یا موافقت که به دلایلی که هم اکنون از حوصله بحث من خارج است تصمیم خودم را آنگونه گرفتم

متشکر از آقای توکلی که نظر خودشان را محترمانه و بدون تهدید بیان کردند.

بنده موافق مطرح کردن این مسائل به صورت پست و آشکارا و راه انداختن بحث و مذاکره موافق نیستم چون فکر می کنم این تصمیمات باید بین اعضای تیم مدیریتی (همان سرویس دهندگان) صورت گیرد نه جای دیگر و هیچکسی حق تهدید دیگری را ندارد.

پیشنهاد برگزاریی کنفرانس های اینترنتی در محیط مسنجر برای این موارد را دارم.

من الله توفیق (برای مومنین، شاید کسی مومن نباشد پس ممکن است بهش بربخورد.)

----------------
پی نوشت : خوشحالم

ممنون از توضیحات تکمیل کننده تان.

(فکر می کنم اولین کسی بودم که با طرح نظر سنجی در وبلاگ همکلاسی به صورت گسترده، برای هر تغییری موافق بودم و قوانینی را نیز به همین ترتیب وضع کردیم.)

بدون شک همین طور است و اصلا به همین دلیل این انتقاد را مطرح کردم. زیرا بعید می‌دانستم از شما.

(حرکت به درخواست یک نفر نبوده بلکه به پیشنهاد یک نفر و من می توانستم مخالفت کنم یا موافقت که به دلایلی که هم اکنون از حوصله بحث من خارج است تصمیم خودم را آنگونه گرفتم)

این توجه شما را به نظرات همکلاسی ها و استفاده از پیشنهادات آنان را میرساند که جای تقدیر دارد.

(متشکر از آقای توکلی که نظر خودشان را محترمانه و بدون تهدید بیان کردند.)

نکند این به جمله به این معنی است که انتقاد بنده را تهدید برداشت کرده اید؟
بعید می‌دانم برداشتتتان اینطور باشد ولی می‌خواهم بدانید به هیچ وجه تهدیدی در کار نبوده. اینجا جای تهدید نیست! و مگر ن چه کسی هستم که به خود اجازه دهم دیگران را تهدید کنم؟!!
و تازه
تهدید به چه اصلا!؟! :دی :-??

(بنده موافق مطرح کردن این مسائل به صورت پست و آشکارا و راه انداختن بحث و مذاکره موافق نیستم چون فکر می کنم این تصمیمات باید بین اعضای تیم مدیریتی (همان سرویس دهندگان) صورت گیرد نه جای دیگر و هیچکسی حق تهدید دیگری را ندارد.)

موافق نیستم. مخصوصا یا این تکه از جمله تان: (چون فکر می کنم این تصمیمات باید بین اعضای تیم مدیریتی (همان سرویس دهندگان) صورت گیرد نه جای دیگر )
همانطوری که خودتان هم به اشاره کردید تصمیمات باید با حضور همه افراد و طبق نظرات همه صورت پذیرد.
و اینکه انتقاد را اینگونه مطرح کردم به این علت بود که می‌خواستم یادآوری کنم به دوستان همکلاسی‌ام که فراموش نکنند می‌توانند آزادانه منتقد باشند و مدیر همکلاسی با سعه صدر پذیرای انتقادات و پاسخگو به آنهاست!!

(پیشنهاد برگزاریی کنفرانس های اینترنتی در محیط مسنجر برای این موارد را دارم.)

در خدمتتان خواهم بود. :)

با آرزوی توفیق برای شما و همه دوستان.

علی( صنایع) سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 21:37

وقتی تو یه سرزمینی هستید که اکثریت شیعه هستند پس اکثریت موافق با ادای احترام به امام حسین هستند بنابراین برای هر کار نرمالی احتیاجی به همه پرسی نیست !!!!!

مثل این است برای عزاداری همه پرسی کنند و در صورتی که یک نفر مخالف بود احترام به سالار شهیدان و نماد ازادگی گذاشته نشود؟

اقای قاسمپور در خواست دارم هر چه سریعتر نماد برگردانده شود

دوست خوبم:

عدالت برای اکثریت نیست!

(مثل این است برای عزاداری همه پرسی کنند و در صورتی که یک نفر مخالف بود احترام به سالار شهیدان و نماد ازادگی گذاشته نشود؟)

وقتی بخواهید از طرف مردم محله و با آنها عزاداری کنید باید از تک تک آنها اجازه بگیرید!!عزاداری درست نوخاهد بود حتی اگر یک نفغر از مردم مخالف باشند.

ممنون از بیان نظرتون!

علی (صنایع) سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 21:42

در جواب اقای توکلی باید گفته شود که امکان ندارد توی انتخاب هر چیزی مخالف وجود نداشته باشد ان وقت به خاطر اقلیت باید اکثریت قلبشان ازرده شود ؟
محرم مناسبت مذهبی نیست بلکه نماد تمایز اسلام راستین از دروغین است عزیز وجود ان نشان باعث می شود وقتی هر کسی از سرتاسر دنیا وارد این وبلاگ پر بازدید شود متوجه این نشان و پی گیراین واقعه مهمه تاریخی شود !!!!

علی (صنایع) سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 21:52

اقای قاسمپور من امام حسین را دوست دارم چرا باید در وبلاگی که متعلق به من است نشانه عزاداری و احترام به کار ان حضرت نباشد در حالی که اکثریت با این کار راضی هستند؟

دوست خوبم:

می‌توانید ارادتتان را به امام با انتشار متون مرتبط با ایشان نشان دهید. :)

سید حسین هاشمی سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 21:53

من با این حرکت موافق بودم
اما می خواستم همون موقع این مورد رو که هر تغییری باید با نظر خواهی از جمع باشه مطرح کنم،

این خانومم که می شناسید!

گفتم الان که دور دور اتهام زنی و برچسب چسبوندنه!
به جرم معاند و توهین به اسلام و امام حسین میان در خونمون!

ممنون از شما به خاطر توجه به این مسئله

من خانم فلاحیان رو نمیشناسم. اما ایشان حق دارند که نظر و پیشنهادشون رو مطرح کنند.

باید تمرین کنیم که بپذیریم عقاید مخالف با عقاید خود را!! همکلاسی جایی است که خوب میشود تمرین کرد.

همکلاسی های آگاهمان برچسب نخواهند زد به مخالف. همه می‌دانند اینجا همه حق ابراز عقیده و نظر دارند ...

ممنون از شما بخاطر بیان نظرتون!

مقداد سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 21:58

ااا نوار سیاه رو برداشتید
نظر رو پذیرفتید
چه زود انجام دادید
باورم نمی شود یعنی اینجا ایران است
نکنه حکومت ...

مدیر فعال و پذیرای انتقاد!!

اینجا ایران است، وبلاگ گروهی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی! :دی

علی (صنایع) سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 21:58

اقای هاشمی شاید قصد واقعی این خانم همین باشد که ما احترام نذاریم ؟؟؟

ایا تا حالا به این بعد فکر کرده اید که در ظاهر طرفدار ی ودر باطن>>>>>

دوستان من از صاحب این پست و از همه کوچکتر و پست تر هستم خواهشا نظرات من را به دید یک دوست بنگرید

امیر علی دل پیشه سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 22:02

اینجا ایران است ؟! [2]


ممنون از پیگیری ها

:دی :پی

ممنون از پیگیری‌ها!

سید مرتضی قاسم پور سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 22:03 http://www.kntoosi.com

(و اینکه انتقاد را اینگونه مطرح کردم به این علت بود که می‌خواستم یادآوری کنم به دوستان همکلاسی‌ام که فراموش نکنند می‌توانند آزادانه منتقد باشند و مدیر همکلاسی با سعه صدر پذیرای انتقادات و پاسخگو به آنهاست!!)

حرف شما وقتی صحیح است که از جانب یک بازدید کننده همکلاسی یا یه نویسنده و عضو وبلاگ مطرح شود نه از سمت (semat) عضو شورای نظارت!

اگر کار به جایی رسید که نیاز به نظر شورای نظارت بود می توانید اینگونه عمل کنید.

با تشکر

منظورم از "اینگونه مطرح کردن" به صورت عمومی مطرح کردن بود.

وقتی نام "شورای نظارت" را مطرح می‌کردم چیزی که ذهنم را مشغول کرده بود "حقوق اقلیت" بود نه مدیران.

با تشکر از زحمات و پیگیری های مداوم شما!!

سید مرتضی قاسم پور سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 22:07 http://www.kntoosi.com

ممنون که قسمت
"به عنوان یکی از اعضای شورای نظرات سوال میپرسم"
را از متن حذف کردید.

خواهش میکنم. باعث سوء تفاهم شده بود گویا. :دی

محمدحسین باقری سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 22:24

این یک چیز درونی است که باید صورت بگیره در مورد اینکه چرا آقای قاسمپور این قدر دیر نوار رو گذاشته باید انتقاد کرد نه اینکه چرا گذاشته

ممنون از بیان نظرتون!

موفق باشین دوست من.

مصطفی سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 22:25

خوب یه نظر سنجی راه بیاندازید که ایا این نشان در همکلاسی باشد یا نباشد تا اینکه این نشان حذف کنند

فکر امکان این نظر سنجی نیست زیرا شاید بخاطر برچسب زدن یا ترس از قضاوت یا ...... خیلی ها نتوانند بیان کنند عقیده‌شان را.

اصلا نیازی هم به نظر سنجی نیست. در قسمت نظرات همین متن چند نفری مخالفت کردند! :)

ممنون از بیان نظرتون.

نادر سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 22:52

مرسی مرتضی از این حرکت قشنگ

ممنون از مرتضی قاسم پور!

مصطفی سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 23:01

این که نمیشه همه با یک چیز در عمل موافق باشند!
در این صورت اقای قاسمپور هم نباید مدیر باشد چون همه به ایشان رای نداده اند! بلکه اکثریت به اقای قاسمپور رای دادند!
باید نظرسنجی صورت بگیرد تا رای اکثریت معلوم شود و طبق نظر اکثریت عمل شود اگر نه این قانون همکلاسی که همه با یک چیز موافق باشند در عمل امکان پذیر نیست!
شاید این عده که مخالف اند در اقلیت باشند نه اکثریت!

رویا IT سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 23:58

ا ِ من نظر دادم ولی سند نشده بود چون کد اشتباه زدم!

تا جایی که یادمه تغییرات قالب در صورتی نیاز به نظرسنجی نداشت که به وضوح همه باهاش موافق باشن مثل قالب نوروز و روز مهندسی و ...

این نوار مشکی حتما در نگاه اول موافق با عقیده ی همه ی ما بوده در حالی که با انتقاد تو و تفکری دوباره این نظریه رد شد!

تا وقتی که این نظریه رد نشده بود نذاشتن نظرسنجی برای این تغییر به نظرم درست بود!
که خب البته وقتی معلوم شد مخالفینی داره برداشتنش درست ترین کار بود،
که باز کار ِ درست انجام شد!

سرت رو درد نیارم فقط می خواستم بگم اگه قضیه مثل حمایت از پارسی بودن خلیج فارس بود اینکه سرویس دهنده بدون نظرسنجی اقدام کرده غلط نیست به نظرم!!

ولی با این حال اگه نظرت راجع به تهدید عوض شد من پایه ی همه جور مدیر کشی هستم!!

این بلاگ اسکای و کد واینا که کلا با تو مشکل دارن!! :دی (میخوای رئیس بلاگ اسکای رو بکشم؟!)

نوار مشکی و از این نوع نمادها، نشانه های اعتقادین. همه ما ایرانی هستیم اما همه مسلمان نیستند. همه شیعه نیستند. حتی اعتقاد همه مسلمانان هم یکسان نیست!

شما سویس دهنده رو از این به بعد مرده فرض کن! (اسمایلی قاتل حرفه‌ای) [راستی اون اسیدها آماده شدن؟! :دی]

حسن چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 00:23

یادمه در جنگ غزه اقای رباط پیشنهاد داده بودند لوگو برای حمایت از فلسطین تغییر دهیم ولی جناب حمید توکلی گفت چون مخالفینی وجود دارد پس این کار را نمیکنیم! حالا نیامد نظرسنجی کنه که مخالفین در اقلیت هستند یا اکثریت
به این میگن دیکت اتوری حمید توکلی
حالا چیابه به وضوح نیاز به نظر سنجی نداره؟ اونایی که دیکت اتور بگه نیازی نداره این هم از نوع مواردی است که دیکتا تور گفته نباید نظرسنجی بشه؟

دوست خوبم:

بحث این نیست که مخالف در اقلیت است یا اکثریت! در مسائل اعتقادی نمیتوان و نباید از طرف جمع صحبت کرد!!

بابک سلمان چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 00:38

بنده خود سیاه پوش و عزادار امام حسین (ع) هستم و اسم خودم نیز همنام آن بزرگوار است !!
اما چون احساس مس کنم عده ای فکر می کنند با سیاه پوش شدن همکلاسی حرف حرف خودشان شده است بنده مخالفت خود را به عنوان یکی از نویسندگان فعال همکلاسی و کسی که به گردن همکلاسی حق دارد با این قضیه اعلام می دارم!!
و از شما خانم جعفری شجاع نیز تشکر می کنم !!

ممنونم از نظرتان!

هانیه کرمی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 00:57 http://arnavaz.net

آفرین!
خوب کاری کردی!
خوبه زودی ورداشته شد چون نظر جمع نبود

باید از مدیران تشکر کرد بخاطر این پیگیری سریع و پاسخگویی به موقع!

مصطفی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 01:29

خانم کرمی شما بنا به چه مدرکی میگویید که این نظر جمع هست یا نه؟برای این که مشخص شود باید نظر سنجی صورت گیرد!

سلیمه یساری چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 11:53

چرا به صرف مخالفت یک نفر باید نوار سیاهی که نشان عزای امام حسی (ع) و محرم است برداشته شود؟؟؟؟

یعنی از این به عده اگر فقط و فقط یک نفر هم با تغییری مخالف بود آن تغییر نباید رخ بدهد؟!!

البته اگر این موضوع برای همه موارد صدق بکند حرفی نیست! ولی عموما نظر یک نفر بر نظر جمع ترجیح داده نشده تا به حال

در هر صورت اگر قانون شود که با مخالفت فقط یک نفر (تاکید میکنم فقط یک نفر) اتفاقی در همکلاسی نیفتد باید این قانون دایما اجرا شود و ای موضوع در ذهن همه مدیران باقی خواهد مان

در ضمن خانم جعفری فکر نمیکنم در کل سال عزایی بالاتر از عزای امام حسین وجود داشته باشد! و قطعا تنها زمانی که اکثر سایتها سیاه میشوند همین زمان است مگر اینکه یادشان برود و یا اساسا عنادی با این موضوع داشته باشند!

دوست خوب من، سلیمه جان:

قبلا در پاسخ دیگر دوستان هم عرض کردم. نوار سیاه صرفا یک تغییر نیست. نشانه اعتقادات اعضای این وبلاگ هست. سلیقه نیست. "اعتقاد" است!

عناد با کدام موضوع؟ سیاه پوشیدن یا عزاداری یا امام حسین؟!
من شخصا دلیل این سیاه پوشیدن ها را نمیدانم.
بحث مفصلی است.....

ممنون از ابراز نظرت!

علی (صنایع) چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 11:59

اقای قاسمپور واقعا برای مدیریت ضعیف شما متاسفم

چرا همه پرسی صورت نمی دید تا اکثریت و اقلیت مشخص شوند ؟

خانم جعفری این نظریه خیلی مصغره است که در یک انتخاب باید همه موافق باشند وحتی یک نفر مخالف وجود نداشته باشد؟ایا همچین چیزی امکان دارد؟ایا اقای قاسمپور بر این مبنا انتخاب شده اند؟


ایا اکثریت به خاطر اقلیت باید از حقشان بگذرند؟

اقای قاسمپور واقعا مدیریت ضعیف شما در این جا
مشخص می شود که چرا تا به حال همه پرسی صورت نگرفته؟

اقای سلمان شما فقط به خاطر این جمله بچگانه حرف حرف خودشان می شود نظر خود را عوض می کنید ؟؟؟و مخالفت خود را اعلام می کنید ؟؟؟؟؟

چه فرقی می‌کند اکثریت چه نظری دارند و اقلیت چه نظر؟

در انتخاب خیر، در اعتقاد بله! در موضوعات اعتقادی باید همه موافق باشند.

ممنون از بیان نظرتون.

علی (صنایع) چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 12:01

خانم جعفری ان هایی که می ترسند پس بزارید بترسند ونظر ندهند چون همین ترس ها سرنوشتشان را می سازد

سوال:

آیا باید حقوق ترسوها نادیده گرفته شود؟!!

پی‌نوشت: ترس فقط یک نظریه بود!

علی (صنایع) چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 12:04

ایا اکثریت باید فدای اقلیت شوند واقعا طرز فکر شما این گونه است؟

سلیمه یساری چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 12:31

دوستان عزیز که بعضا فرمودید: «شاید همه از گذاشتن نوار مشکی برای نشان دادن ناراحتی از شهادت امام حسین (ع) راضی نباشند و شاید همه ناراحت نباشند و....حرفهایی از این دست»

چرا میخواهید بر خلاف عقیده قلبیتان اتفاقی بیفتد؟؟؟

خب الان من در نظرات ندیدم کسی شخصا بگوشد که من راضی نبودم به نوار مشکی چون از شهادت امام اصلا ناراحت نبودم!!!!

اعتقاد به امام حسین و سوگواری در شهادتشان اعتقاد قلبی همه ماست (که همه شیعه هم هستیم) و با اینکه همه ما نارحتیم و حتی یک نفر از ما خوشحال نیست، باز اصرار دارید که نوار برداشته شود! چرا؟
میگویید چون همه شیعه نیستن. قبول. ولی تا حالا کسی چنین ادعایی نکرده! کسی قلبا مخالف این کار نبوده! چرا میخواهید وانمود کنید؟!

در ضمن نظر یک غیر مسلمان (که محترم هست) و یا یک سنی که امام حسین را قبول ندارند در مقابل نظر این جمعیت شیعه (در همکلاسی) واقعا ناچیز است!

چرا باید رای اکثریت فقط به خاطر تظاهر اقلیت به نارضایتی از این کار زیر سوال برود؟؟؟؟؟؟؟؟

به نظر شما دوست عزیز آیا باید حق مسلم یک نامسلمان و یا کسی که شیعه نیست و ... به این خاطر که در اقلیت است نادیده گرفته شود؟

جویا یزدانی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 12:35 http://toooska.blogfa.com

من با گذاشتن بدون نظر خواهی مخالف بود...ولی از اونجایی که ما رو دشمن خطاب می کنند مدت زیادی هست از انتقاد کردن یا نقد نوشتن در مورد همکلاسی استفعا دادم...ممنون از شما خانم جعفری که همیشه به فکر همکلاسی هستید

کسی شما را دشمن نمی‌داند دوست خوبم. شاید بحث اختلاف سلیقه و یا سوء تفاهم است. پیش قدم شوید برای رفع این سوء‌تفاهم ها!

ممنون از شما!

هانیه کرمی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 13:09

آقای مصطفی دلیلی نداره کل محرم و صفر مشکی اون بالا باشه!
اگه اینجوری بود زمانی که آقای سلمان گفت همکلاسی رو واسه انتخابات سبز کنیم حتی یک نفر هم مخالف بود این کار انجام نشد!
نشان عزا و عزاداری به این نیس که ۲ ماه بالای همکلاسی سیاه باشه! یا مردا ریششون رو نزنن یا زن ها موهاشون رو کوتاه نکنن و این چیزا!
یه سری که دست به پست زدنشون خوبه برن به نشانه عزا کل این ۲ ماه رو پست عزا بزنن!اگه کسی گفت چرا؟

سحر-ت کام چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 13:10

من به تو افتخار می کنم چرا که این پست از نظر من یک پست معمولی نبود و گویی احوالات جامعه در این پست دیده می شود خوشحالم که تو هم معتقدی همه چیز فقط با همه پرسی درست امکانپذیر است تا همه پرسی نباشد چه در جامعه چه در جامعه ی کوچک همکلاسی هیچ چیز درست نمی شود........

:دی (اسمایلی مغرور شدن!)

ممنون سحر جان از بیان نظر!

آی تی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 14:06

خوب شد یکی گفت!به نظر من هم کار بی معنی ای بود!فکر کنم کسانی مثل آقای (علی(صنایع)) بهتره از جمله ای مثل (وبلاگی که متعلق به من است) استفاده نکنن چون اینجا من نداریم!!
بازم ممنون

به نظرم بی معنی نبود و چون معنی خاصی داشت مخالفت شد.

همکلاسی برای همه است!!

ممنون از شما!

یه دختر چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 15:02

یعنی چی؟؟وقتی یه کاری درست این حرفا دیگه معنی نداره

درست به نظر چه کسی (کسانی؟)

مصطفی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 17:47

خانم کرمی شما گفتید خوب شد که ان نشان برداشتند چون نظر جمع نبود!!
من میگم شما چطوری به این نتیجه رسیدید که این نظر جمع بوده یا نبوده در صورتی که هیچ نظرسنجی صورت نگرفته؟؟

هانیه کرمی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 20:20 http://arnavaz.net

جناب مصطفی عزیز چون اگه همه هم راضی بودن من یه نفر راضی نبودم پس نظر همه نبود!
دست کم ۱۰ نفر ناراضی داشتیم!
من از حق وتو استفاده میکنم

فاطمه رنگرز جدی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 21:37

فکر می کنم مرتبط کردن این موضوع با مسائل مذهبی و اعتقادات نوعی مغلطه باشد.هدف از برگزاری نظر سنجی برای این موضوع ،عناد با هیچ ارزشی نیست.بلکه تنها تجلی برخی اهداف با ارزش همکلاسی چون کار گروهی و احترام به عقاید متفاوت است!

ممنون از این نظر کامل!!

مصطفی چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 22:56

خانم کرمی این که نمیشه هر کاری مخالف یا موافق داره و همه صددرصد توی یه چیز متفق نیستند برای همین باید نظرسنجی صورت بگیرد و طبق نظر اکثریت عمل شود

سید حسین هاشمی پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 01:10

با داشتن نشان عزا در دهه ی ابتدایی موافق بودم البته نه به شکل شمایلی که دیدیم کمی با حوصله تر و شکیل تر


اما اینکه یک نفر روز یازدهم محرم از خواب بیدار شوند و بگویند همکلاسی کو نشنه ی عزایت ،کمی جالب است!


من با داشتن نشانه ی سیاه در غیر از دهه ی اول محرم مخالفم

البته تا هفتم امام لباس مشکی به تن دارم
اما وبلاگ گروهی داستان دیگه ای داره

ممنون از بیان نظرتون!

شیما پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 09:45

لباس مشکی و.. یک سنت دیرینه است
و بس .

به نظر من برای احترام به این سنت باید نظرسنجی از همان اول صورت می گرفت که متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت انجام نشده و حالا به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

برای احترام به یک سنت؟!!

یک حرکت به صرف اینکه سنتی است قابل احترام نیست دوست من (نظر شخصیم در رابطه با خیلی از سنن همین است) [جدا از بث سیاه پوشی و عزاداری و ... عرض میکنم]

مشکلی در کار نیست دوست من!

سمانه پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 09:50

حداقل کاری که می شد برای احترام کرد همین بود که متاسفانه کمبود این نشان بدجوری احساس میشود

پاسخ به نظرات را بار دیگر بخوانید.

ممنون از بیان نظرتون.

ماکان پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 09:55

من به عنوان یک بازدید کننده و دوستدار همکلاسی

واقعا برای طرز فکر شما عزیزان متاسفم هر چند که مدیریت نقش اصلی را در این امرا یفا می کند


شما که یک بازدیدکننده مداوم هستید باید متوجه شده باشید که اینجا همه یک نوع عقیده و نظر ندارند. تفکرات و رویکردها با هم متفاوت است.
طرز تفکر و عقاید همکلاسی ها رابطه ای با مدیریت ندارد.
مدیران همکلاسی کارهای فنی وبلاگ را بر عهده دارند .

محمد باقری پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 11:17

در مقام شما همان بس که به غ.ل.ط. ک.ر.د.م

افتادید

(من به عنوان شورای نظارت)

!!!
به ظم خودم هرگز هیچ جا مقامی برای خود قائل نبوده ام و همین شاید باعث می‌شود که آزادانه تر و بدون ترس از دادن تایید دیگران و قضاوت آنها (از بین رفتن شمای شخصیتیم [مقام] در ذهن دیگران) سخن بگویم.

*******
در مورد این اصطلاح بی ادبانه تان:

در ابتدا فکر کردم که شما آقای محمد حسین باقری (یکی از دوستانم در همکلاسی) هستید. پس از بکار بودن این جمله از طرف یکی از همکلاسی ها به من بسیار رنجیدم. داشتم خطاب به آقای باقری می‌نوشتم که متوجه تفاوت آی پی شما با ایشان شدم. (ناراحتم ار بین رفت)

اما بنظرم بهتر است یاد بگیرید که چگونه صحبت کردن با یک خانم را!

=======================

توضیح در مورد پاک کردن جمله ام:

من کلماتی را دوست دارم که منظورم را بیان کنند. وقتی ببینم که استفاده از کلمه ای برای کسی (مخصوصا دوستانم) سوء تفاهم ایجاد کرده یا منظور بد بیان شده بی مهابا تغییر می‌دهم (خواهم داد) جمله بندی یا کلمه مورد نظر.

دوستان و مخابینم برایم ارشمند تر از یک کلمه اند!!

می ناب پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 13:11

متشکرم بابت پست بجای شما!

ممنونم از بیان نظرتون!

حسین پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 14:21

خانم محترم چرا شما متوجه نیستید که الان خواست اونایی که نمی خواسستند این علامت باشد شد !

چرا به حق اونایی که می خواستند این علامت باشد توجه نمیکنید ؟حالا چه اقلیت چه اکثریت مهم ان است عده ای حقشان ضایع شده است

ایا این عدالتی است که شما از ان دم می زنید؟ا

دوست من
فکر میکنم متوجه منظور بنده و بقیه مخالفین نشده اید.
موضوع بر سر "درخواست" نیست!
چند بار دیگر هم عرض کرده‌ام: در این موضوعاتی که مشخص کننده عقیده است باید "همه" موافق باشند. فرقی نمیکند مخالفین و موافقین چند نفرند. در اقلیت اند یا در اکثریت. مهم این است که چه مخالفین چه موافقین "همه" نیستند.

پویا صفری پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 15:28

درود بر سرکار خانم جعفری ریزبین و دلسوز..

فوق العاده دقت شما دوست گرامی و دیگر دوستان ربزبین قابل ستایش و تحسین و مایه‌ی خوشنودی است که همچنان بر اصلی‌ترین اصول این همکلاسی‌های متحد پافشرده و هرگز از یاد نمی‌بریم٬ امید به آنکه دیگر هرگز شاهد چنین پایمالی‌هایی نباشیم...

با سپاس و آرزوی بهترین‌ها...

سلام بر شما دوست خوبم
دیدن اسم شما دوست عزیز بار دیگر در همکلاسی بسیار بسیار خرسندم کرد.

ممنون از بیان دیدگاهتان.

موفق و سربلند باشید.

پویا صفری پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 15:34

بار دیگر که نظرات را خواندم به خود بالیدم که عضو چنین همکلاسی‌هایی هستم که همچنان روح آزادگی٬ عدالت و فراتر از دموکراسی‌خواهی درونشان جاری است...
درود بر همه‌ی شما آزادگان...

امید به آنکه دوستان قلیلی هم که این اصول پایه‌ای را نیز نادیده می‌گیرند کمی به خود آیند تا روح یکپارچه‌ی همکلاسی مستحکمتر از همیشه بدرخشد...

با سپاسی دگربار از شما بزرگواران...

حمید توکلی پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 17:07

چنانچه مخالفت یک یا چند نفر از اعضا با طراحی قالب مناسبتی برای همکلاسی، یک مخالفت ریشه ای باشد، نظرسنجی برای طراحی آن قالب نادیده گرفتن اصول همکلاسی و بی اهمیتی به نظر اقلیت است!

نظرسنجی در جایی معنا دارد که مخالفین طراحی قالب، مخالفتشان سطحی باشد، در اینجا رای اکثریت مبنی کار قرار میگیرد!

مثالی از مخالفت ریشه ای: واضح است که در همکلاسی اعضای غیرشیعه و غیرمسلمان و غیر دیندار داریم! برخی از اینها ممکن است محرم را خرافه بپندارند، پس مخالفتشان با قالب محرم یک مخالفت ریشه ای است چون با اصل مساله ی محرم مشکل دارند و نه فقط با قالب محرم!

مثالی از مخالفت سطحی: همه ی اعضای همکلاسی ضمن آنکه ممکن است منتقد همکلاسی باشند اما با وجود ِ همکلاسی موافق اند، بنابراین طراحی قالب تولد برای همکلاسی، مغایرتی با افکار گروهی خاص به عنوان گروه اقلیت ندارد اما ممکن است برخی با وجود حمایت از همکلاسی و عضویت در آن، با طراحی قالب برای تولدش موافق نباشند، پس مخالفتشان سطحی است چون با همکلاسی موافق اند و صرفا با قالب تولد همکلاسی مخالفند، در چنین جایی نظرسنجی معنا پیدا می کند!

اما اگر مخالفت ریشه ای باشد، می بایست از طراحی قالب مناسبتی دوری کرد حتی اگر اکثر افراد با طراحی آن موافق باشند!

در جامعه ی رنگارنگ همکلاسی معمولا مناسبت های مذهبی و سیاسی، از نظر افراد دارای ارزش های متفاوت و گاها متضاد است، و البته مناسبت های ملی، علمی، خواجه نصیری و دانشجویی در اکثر اوقات برای همه ی اقشار مذهبی و سیاسی ارزشمند است!

لزومی نیست که برای بیان یک عقیده و احترام به یک عزا یا جشن، حتما از قالب مناسبتی استفاده شود، هر کس می تواند با انتشار متن حرفش را بزند و این حقی است که برای همه مساوی است، شما هر عقیده ای که در متن شخصی خویش داشته باشید دیگران می شنوند اما همین عقیده ی شخصی وقتی قرار باشد به محیط عمومی ِ قالب بیاید، باید از فیلترهای زیادی عبور نماید تا همکلاسی به جایی برای تحمیل عقیده ی اکثریت به عقیده ی اقلیت مبدل نگردد!

اگر همکلاسی ِ رنگارنگ را می طلبیم با حضور همه ی اقشار سیاسی و اجتماعی، باید حامی ِ اقلیت ها باشیم، چراکه اکثریت در هر صورت از پس ِ خود برمی آیند!

موفق و موید باشید!

ممنون از بیان نظر کامل کننده‌تان!

منتقد پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 20:18

اقای توکلی حرف های شما درست است در صورتی که در یک مملکت اسلامی نباشیم !

ولی وقتی عده ای مسلمان دور هم جمع شده اند انقلاب کرده اند شهید داد ه اند کشته شده اند تا اسلام را ازادانه در جامعه اجرا کنند حرف های شما مصداق پیدا نمی کند

این وبلاگ متعلق به دانشجویانی است که 90% شان شیعه هستند پس دوست دارند به هر دلیلی این نشان باشد ان عده ای که نمی خواهند باید خود را تطبیق دهند با اکثریت نه عده ی کثیری خود را تطبیق دهند با خواست اقلیت


بنا به نظریه شما !!! ما نباید در هیچ جای ایران صدای اذان پخش شود عزاداری شود نماز جماعت خوانده شود چون امکان دارد ان 10% مخالف باشند و اذیت شوند

دوست عزیز این سرزمین هنوز جمهوری اسلامی است این وبلاگ متعلق به دانشجویانی با اکثریت شیعه است پس باید ان نشان بدون پرسش گذاشته می شد بنا به دلایلی که بالا گفتم

محمد باقری پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 21:12

با نظر بالایی به شدت موافقم حال چون یک وبلاگ رنگارنگ رو میخوا هیم باید همه پرسی صورت می گرفت که متاسفانه مدیریت اشتباه خود را اینگونه توجیه می کند که اکثریت از پس خود بر می ایند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد