KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چجوری شد که منتظری جلوی امام خمینی ایستاد و به دشمنان خدمت کرد ؟

ایشان فقیهی متبحّر و استادی برجسته بودند و شاگردان زیادی از ایشان بهره بردند. دورانی طولانی از زندگی آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظیم الشأن گذشت و ایشان مجاهدات زیادی انجام داده و سختی های زیادی در این راه تحمل کردند. در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال میخواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفاره ی آن قرار دهد.

امام خمینی به منتظری 

برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.

از آنجا که ساده لوح هستید و سریعا تحریک می شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.



جداشدن از مسیر انقلاب

پس از بازداشت مهدی هاشمی، برادر داماد منتظری، او به نشانه‌ اعتراض درس‌های خود را تعطیل کرد. مهدی هاشمی به جرم قتل های متعددی که مرتکب شده بود در سال 1366 اعدام شد. تلاش‌های منتظری برای نجات او، که برادر داماد او بود، بی‌ثمر ماند.
در همین ایام بود که امام راحل با دوراندیشی حکیمانه خود منتظری را از قائم مقامی رهبری عزل کرد و یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای ادامه انقلاب اسلامی رقم خورد. اعلام برکناری آیت‌الله منتظری از قائم‌مقامی‏ ‏رهبری (تحت عنوان استعفای او) توسط رسانه‌های جمعی‏ ‏ در تاریخ ‏1368/1/8 منتشر شد.
پس از فوت امام راحل و انتخاب مدبرانه حضرت آیت الله خامنه‌ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران منتظری سال ها در سکوت خبری بود تا آنکه بازهم جنجالی شد و در سخنرانی به مناسبت 13 رجب به طور مستقیم اتهامات و هتاکی های مختلف علیه نظام و رهبری مرتکب شد.
پس از این جریان بود که مردم انقلابی قم به خروش آمده و به سوی دفتر او هجوم آوردند.در سراسر ایران نیز راهپیمائی های مختلفی در محکومیت سخنرانی منتظری برگزار شد.
از این زمان بود که منتظری رسما خط خود را از انقلاب جدا کرده و علیرغم اعتقادات قبلی نسبت به نظام و ولایت فقیه در راستای اهداف بیگانگان قدم برداشت.
او در ایام دوم خرداد و خصوصا پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری به عنوان چهره محبوب معاندان نظام مورد حمایت آنانی قبول گرفت که هیچگاه نظام اسلامی را قبول نداشته اند.
این مرد جنجالی بالاخره شب گذشته دارفانی را وداع گفت تا در این ایام فوت او هم جنجالی باشد.




آخرین نامه های حضرت امام خمینی به منتظری و عزل او



جلد بیست و یکم - صفحه 330 -  نامه به آقای منتظری "عزل ایشان از قائم مقامی رهبری "
نامه
زمان : 6 فروردین 1368 / 18 شعبان 1409
مکان : تهران ، جماران
مخاطب : منتظری ، حسینعلی
موضوع : عزل آقای منتظری از قائم مقامی رهبری
صفحه : 330
بسم الله الرحمن الرحیم
با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه ای برایتان می نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته اید که نظر تو را شرعا بر نظر خود مقدم می دانم ؛ خدا را در نظر می گیرم و مسائلی را گوشزد می کنم . از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین می سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام رااز دست داده اید. شما در اکثر نامه ها و صحبتها و موضعگیریهایتان نشان دادید که معتقدید لیبرالها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می گفتیددیکته شده منافقین بود که من فایده ای برای جواب به آنها نمی دیدم . مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند ومی بینید که چه خدمت ارزنده ای به استکبار کرده اید. در مسئله مهدی هاشمی قاتل ، شمااو را از همه متدینین متدینتر می دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می دادید که او را نکشید. از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم . شما از این پس وکیل من نمی باشید و به طلابی که پول برای شما می آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمدالله از این پس شما مسئله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعا
جناب آقای منتظری
صفحه : 331
3- دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.
سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم : من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگزچشم پوشی نکنم . من با خدای خود پیمان بسته ام که رضای او را بر رضای مردم ودوستان مقدم دارم ؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی دارم .
4- نامه ها و سخنرانیهای منافقین که به وسیله شما از رسانه های گروهی به مردم می رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان - روحی له الفدا - و خونهای پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.
مقدم بر نظر خود می دانید - که مسلما منافقین صلاح نمی دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می شوید که آخرتتان را خرابتر می کند - با دلی شکسته و سینه ای گداخته ازآتش بی مهریها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می کنم دیگر خود دانید:
1- سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین وگروه مهدی هاشمی و لیبرالها نریزد.
2- از آنجا که ساده لوح هستید و سریعا تحریک می شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.
والله قسم ، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم ، ولی در آن وقت شما را ساده لوح می دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیلکرده که مفید برای حوزه های علمیه بودید و اگر اینگونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و می دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی کنم . والله قسم ، من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می دانستم . والله قسم ، من رای به ریاست جمهوری بنی صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم .
صفحه : 332
روح الله الموسوی الخمینی
یکشنبه 6/1/68
من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می افتد ندارم ؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم .من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم . تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام ؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغهای دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق وشور و شعف پخش می کنند نگردند. از خدا می خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان رابیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم ، هر چه هست اوست . والسلام .



نظرات 8 + ارسال نظر
ehsan دوشنبه 30 آذر 1388 ساعت 14:30

اولا این نامه ای که شما به آن استناد کردید بعد از فوت امام رو شده ومعلوم نیس از کجا اومده .... ثانیا برادر نادان من الان که مملکت دست منتظری نبوده اوضاعتو نگاه کن ..... چقدر گل و بلبله .... چقدر خوبه حتی علاوه بر خدا مردمم راضی اند .... چرا خودتو خر می کنی .... بیچاره دنیا آخرتت و خراب نکن !!!!

به نظر میاد شما داری خودت رو ... میکنی

این نامه از کتاب ایشون هستش و کسی هم نتونسته کوچکترین ایرادی پیدا کنه

اگه مشکلی داشت خود منتظری میگفت

هیس!!! دوشنبه 30 آذر 1388 ساعت 14:43

سلام،
ابتدا درگذشت یکی از معدود کسانی که آخرت را به قدرت و دنیا نفروخت، را به تمام حق دوستان واقعی تسلیت می گم. روز یک شنبه که این خبر را شنیدم بسیار شکه شدم و از اینکه یکی از روحانیون واقعی به دیار حق شتافت اندوه عجیبی سراسر وجودم رو فرا گرفت.
حضرت آیت الله منتظری (رحمت اللّه علیه) از قدرت گذشت تا در مقابل درگاه الهی روسفید باشد و امروز میلاد او در دیار باقی است که پاک از دنیا رفت. ایشان همواره خاری در چشم مزدوران و نان به نرخ روزخورهایی چون محمدحسین باقری بوده، هست و خواهد بود. آزادگی را از او و امثالش باید آموخت که حقا آنها پیام عاشورای حسین (ع) و یاران باوفایش را درک کرده اند. در عجبم از مرگ او که نماز شبش را خواند و سپس در بستر جان به جان آفرین تسلیم کرد. مرگی آرام درخور مرحعی نستوه. او مردی است که تا ابد در قلوب ایرانیان آزاده باقی می ماند.
روحش شاد و راهش پاینده باد.

حتما با هم نماز شب خوندید.

استفاده کردیم !

رضا معمار دوشنبه 30 آذر 1388 ساعت 15:51

خواهشا توهین نکنید.....
فرزند کوچک آیت‌الله منتظری درباره آخرین ساعات زندگی وی تصریح کرد: حال عمومی ایشان در سه روز اخیر ناخوش بوده است و احمدآقا (فرزددیگر آن مرحوم)نیز دیشب کنار ایشان بوده‌اند. آقای منتظری نیمه شب تجدید وضو هم کردند و مجدد می‌خوابند که بعد از آن از دنیا می‌روند.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=78134

ساناز دوشنبه 30 آذر 1388 ساعت 16:11

اولا بهتره بفرمایید کدوم مسیر انقلاب
مسیری که همه چیزش مبتنی بر دید گاهای یک نفر بود امام خمینی هم نتونست حتی با یک نظر مخالف کنار بیاد خوبی ها این انتقاد ایت الله منتظری رو درک کنه
در هر حال خوشحالیم وبهش می بالیم که به خاطر قدرت نخواست مقابل مردمی بیاسته که ولی نعمت همین دولت هستن .
دوست عزیز امام خمینی هم اشتباهاتی داشتنه مثل همه انسانها
ما در هر حال به ایت االه منتظری که اهل ریا و فریب وسو استفاده از قدرت وجاه طلبی نبود افتخار میکنیم شما هم به کینه توزی و ریا کاری دروغ و مردم کشی وحق خوری افتخار کنید .
اون عالم بزرگ نیازی نداره تا ادم های مثل شما ازش خوب ویا بد بگن شما با همین نامه بازیها خوش باشید شما رو چه سبزی ما .

برای آشنایی هرچه بیشتر با خودتون به این پست مراجعه فرمایید :

http://www.kntoosi.com/1388/09/21/post-13072/

محمدعلی دوشنبه 30 آذر 1388 ساعت 19:50

مهدی هاشمی داماد ایت الله منتظری و رییس دفترشون مسول قتل 11 نفر بود ولی ایشان از دامادشان دفاع کرد
امام خمینی حدود 4 سال به ایشان تذکرات کتبی و شفاهی کرد ولی ایشان توجهی نمی کرد
http://www.noandish.com/com.php?id=36673

م.برق دوشنبه 30 آذر 1388 ساعت 20:57

منتظری را نمی دونم فقط میدونم توهین به رهبری نکرد.بر سر مسائلی اختلاف نظر داشت.
اما باقری جونم اینو میدونم که رییس دفر رئیس جمهور محبوبت اونقدر عزیز بود که نامه رهبرت 6 روز پشت گوش انداخته شد و علنا روی تاقچه خاک میخورد به حدی که عربده کیهان و رجا نیوز هم در اومد.حالا کسی که 4 سال پیش در یک همایش توریستی در مجلس رقاصه ها در ترکیه به عنوان وزیر گردشگری بود شرکت کرده شده ریس دفتر دولت امام زمان....بعد فلسفه بافی کرد که دست خودم نبود بلند شم.....
و اینم می دونم که مرتضوی که در ماجرای لو رفتن سوالای پزشکی دانشگاه آزاد بزرگترین خوشخدمتی را به جاسبی و هاشمی کرد و پرونده را ناتموم از پروسه خارج کرد.و الان در دولت به حکم دکتر مقام گرفته و این بار عربده تشکل جامعه اسلامی دانشگاها که از هوادارانه رئیس جمهورته در اومده که این چه حرکتیه آخه دکتر جون.(اینم معنای افشاگری که به حوسش با سر رفتی تو دیگ و فکر کردی واقعا این بشر دزد گیره. اما نمی دونستی دزد گیرش فقط تا آخر انتخابات کارکرد داره برا رای جمع کردن).
میبینی حسین جان سیاست لجن آلود تر از این حرفاست.....
عزیز اینا را میگم که بفهمی مصداقت را اشتباه گرفتی.با تو نمی شه بحث کرد چون تو نمیتونی هواداره احمدی نژاد باشی.چون با چهار چوب ذهنیه تو جور در نمیاد.تو دلت میخواد اون ضد دزد باشه اما در حالی که اصلا از این خبرا نیست و هزارتا دلیل دیگه....
هر وقت مصداق و آلترناتیو خودت را حداقل پیدا کردی اونوقت بیا تا بحث کنیم.خود من مصداقم نه موسویه نه جنبش سبز فقط انسانیته همین

محمدـصنایع ۸۷ سه‌شنبه 1 دی 1388 ساعت 18:25

ممنون محمد حسین از اطلاع رسانی!!

حسین رنجبر چهارشنبه 2 دی 1388 ساعت 01:09

سلام عالی بود . ممنون.
وقتی مهاجرانی میاد توو بی بی سی فارسی مصاحبه میکنه. پسر آیت ا... منتظری هم همین طور دیگه معلومه ...

یه مدته نامه های امام رو میخونم.

اما نه این نامه ها رو ...

نامه های امام به فرزندش سید احمد خمینی رو توی کتاب وعده دیدار ...

اگر شد پستش می کنم.

ارگم نشد خودت کتابش رو بخیر و بخون. جالبه

اسمش وعده دیداره از انتشارات نشر و تنظیم آثار امام.

موفق باشی.همین طور ادامه بده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد