KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

توبه مخصوص چه کسانی هست و مخصوص چه کسانی نیست؟

پذیرش توبه از سوى خدا، تنها براى کسانى است که کار بدى را از روى جهالت انجام مى‏دهند، سپس زود توبه مى‏کنند. خداوند، توبه چنین اشخاصى را مى‏پذیرد; و خدا دانا و حکیم است. 

  

براى کسانى که کارهاى بد را انجام مى‏دهند، و هنگامى که مرگ یکى از آنها فرا مى‏رسد مى‏گوید: «الان توبه کردم!» توبه نیست; و نه براى کسانى که در حال کفر از دنیا مى‏روند; اینها کسانى هستند که عذاب دردناکى برایشان فراهم کرده‏ایم. 

 

سوره نساء - آیات ۱۷ و ۱۸  

نظرات 12 + ارسال نظر
نادر چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 15:44

متاسفانه ما بعد از این که پیر میشیم و یاد مرگ می افتیم اون موقعه یاد توبه می افتم در حالی که کار از کار دیگه گذاشته و خیلی دیره

متاسفانه.

امید آزادی چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 15:44

پس زود باش که اگه خدا هم ببخشه مردم نمیبخشنت

غفرالله لنا و لکم!

hldv چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 18:25

قابل توجه کسانی که دو تا مدرک کارشناسی دولتی میگیرند و قانون زیر پا میگذارند

کی دو تا مدرک کارشناسی گرفته؟

:: چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 19:36

ممنون

خواهش میکنم.

محمد فتاحی چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 21:31

آقای تقدسی میدونم چیز هایی که مینوسیم در شما بی تاثیر هست اما مینویسم
ببیند قرآن ما بسیار عزیز است
چون افرادی مثل من و هم فکران من شمارا به عنوان فردی متعصب به بعضی مسائل قلمداد میکنیم
وقتی شما از قرآن ما تمسک می جویید ممکن فکر شود شما از قرآن برای توجیه بعضی کارهای امروزی استفاده می کنید گرچه یاداوری آن بسیار مفید است و باید توجه کنید که آن را طوری بیان کنید که برداشت سیاسی نشود
چون امروز به همت بعضی دوستان فضای سیاسی مصموم شده است

من اصلا تو این پست نظر سیاسی نداشتم! نمیدونم چرا چنین برداشتی کردید!

رودی چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 22:30

ممنونم مهدی جان

در ضمن نظر بالایی نظر منم هست

خواهش میکنم. پس پاسخ بالایی پاسخ شما هم هست! :)

رودی چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 22:34

خانوم ثانی چرا ازت عصبانی شده!؟

از من عصبانی شده؟! نمیدونم. از خودش بپرس! چطور مگه؟
البته اینها همیشه از من عصبانی بوده و هستند و احتمالا خواهند بود!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 آذر 1388 ساعت 09:28

http://www.channel4.com/news/articles/politics/international_politics/iran%20basij%20member%20describes%20election%20abuse/3466142

:: پنج‌شنبه 26 آذر 1388 ساعت 10:52

از حضرت رضا علیه السلام نقل شده است که فرمودند :« احسن الظن باالله فان الله عزوجل یقول: انا عند حسن ظن عبدی المومن بی، ان خیرا فخیرا و ان شرا فشرا».

یعنی : گمان و ظن خود را نسبت به خداوند نیکو گردان، که خداوند عزوجل می فرماید: من نزد گمان نیکوی بنده مومنم به حضرت خود می باشم. اگر گمان او نسبت به من نیکو باشد با او به نیکوئی رفتار خواهم کرد، و اگر گمان او در باره من شر باشد، با او به بدی رفتار می کنم. منبع: نشان از بی نشان ها- جلد اول


این روایت یعنی چی؟یعنی خداییه خدا به چطور فکر کردن ما بستگی داره؟اینطوری که نمی شه

رفتار خدا به تفکر ما بستگی داره! این چه مشکلی داره؟ مثلا اگه ما تو فکرمون خدا رو قبول نداشته باشیم خب خدا ما رو عذاب میکنه. مثلا اگه از رحمت خدا مایوس بشیم کافر محسوب میشیم (طبق آیه قران- سوره یوسف). خب اینا همه به طرز فکر کردن ما بستگی داره. هر رفتاری هم که از ما سر میزنه رفتار خدا رو با ما ممکنه تغییر بده. فکر نمیکنم این موضوعات تناقضی با توحید داشته باشه!

مقداد پنج‌شنبه 26 آذر 1388 ساعت 11:42

باز هم اول از همه من بعد اندیشه ای موضوع نگاه می کنم و احتمالا شما بعد سیاسی موضوع برایتان مهم تر است
تنها چیزی که می توان بگویم بهتر است در دنیایی که همه از نایاب بودن یقین صحبت می کنند امر به معروف نکنیم
هر کس خودش می داند و کارهایی که در نظام اخلاقی اش منفی به حساب می ایند یا نه
و خودش است که می تواند تصمیم بگیرد ار منصرف شدن

من اصلا تو این پست نظر سیاسی نداشتم. نمیدونم چرا چنین برداشتهایی میکنید!

:: پنج‌شنبه 26 آذر 1388 ساعت 19:46

آخه این احساس به من دست داد که از این روایت میتونم این برداشت رو داشته باشم که همه چیز مثل تلقینه.مثلا من اگه اینطوری فکر کنم که خدا خیلی خوبه و مثلا فلان چیزو به من عطا میکنه این اتفاق میافته و در غیر این صورت نه.به نظرم یه کم وجود خدا نفی میشه یا اینکه این نتیجه رو میشه گرفت که خدا خیلی امتیازا به آدم داده.این امتیاز که با فکرش خیلی چیزا رو تغییر بده!
قابل توجه دوستای عزیزی که فکر میکنن پست سیاسیه:یه نگاه به نظرات پست اهمیت نماز بندازین

نه. چون کار ما علت کار خدا نیست. خود خدا با اراده خودش نسبت به رفتار ما تغییر رفتار میده. نه اینکه اراده ای نداشته باشه و صرفا کار ما باعث واکنش انفعالی او بشه!
ممنون - من همون موقع گفته بودم که به زودی یه پست راجع به توبه میذارم!

محمد فتاحی پنج‌شنبه 26 آذر 1388 ساعت 20:51

خیلی جالبه که من برداشت سیاسی کردم !!!
چون امروزه که بحث زیادی سر توبه بعضی افراد هست حالا از چی بماند و ملاک نگاه آنان چه بوده به عقیده بعضی ها که مستحق توبه شدند و این بحث هم بسیار داغ شده شما هم همچین پستی نوشتید توبه
عاقلان دانند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد