KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

برخورد نزدیک از نوع سرقط

یکی دو هفته پیش بود که اتفاقا توی دانشگاه با اَدمین سایت صحبت میکردیم که جزئیات اولش خیلی مهم نبود ولی به جاهای جالبی رسیدیم که طول معیار نمیزاره همشو اینجا بنویسم بقیش در ادامه مطلب 

عرض میکردیم به ادمین گفتم درس من ثبت نشده من چه بکنم گفتن مشکل خودته. اینجانب نیز عرض نمودم ای ادمین شما که برمیدارین نرم افزار دزدی میزارین و نمیکنین حداقل ورژن جدیدشو دانلود کنین و یا همین که دارین به صورت کامل فارسی کنید همین مسائل هم پیش میاد.

ادامه صحبت به این صورت بود که ایشان چنان که گویی اموال و دارایی اجدادشان را به عنوان ناهار میل کرده ام فریادی از سر مهربانی سر دادند که  => هیچ هم دزدی نیست تو اصلا میدونی اُپن سورس چیه؟؟؟؟ عرض کردم اُپن سورس یعنی اینکه قوانین اُپن سورس که چند خط ناقابل زیر سایت میباشه رو حذف نکنید که اون نشانگر رعایت اُپن سورسه نه اینکه استفاده کنید و لایسنس رو حذف کنید. خلاصه اینکه منی که الان 5 ساله پی اچ پی کار میکنم از سال 82 از لینوکس و مخصوصا اوبونتو استفاده میکنم شاید نمیدونم اُپن سورس یعنی چی. اما این جمله برام خیلی آشناست 

just because of open source matters.

برای اطلاع دوستان جدید الورود عرض کنم که شرکتی هست به نام مودل بر وزن نودل(رشته تخم مرغی) که اصلا سی ام اسی طراحی کردن که مختص آموزش الکترونیکیه و به صورت رایگان قابل دانلود کردنه. دانشگاه ما هم برای راحتی ما این سی ام اس رو دنلود نموده به آن نمک فلفل اضافه کرده در دمای 178 درجه گذاشته تا روش خوب طلایی بشه و ما بتونیم ازش استفاده کنیم.

بدین وسیله فراخوانی را مبنی بر راه اندازی یک دانشکده(بر وزن آشکده) الکترونیکی با همان مودل را اعلام میدارم تا بشینیم اول فارسیش کنیم بلکه بتونیم با خود تیم مودل همکاری کنیم خودشون ما رو از این وضع نجات بدن تو دانشگاه که دست به دامن هرکی شدیم دامنو داده بود شلوار جین خریده بود.                 مودل را از اینجا دانلود کنید


با یکی از دوستان حرف میزدم که امسال دانشگاه علم و صنعت الکترونیکی قبول شده و میگفت که فعلا خوبه و راضی بود. امشب داشتم یه چیزایی نصب میکردم گفتم ببینم علم صنعت چجوریه. رفتم تو سایت الکتورنیکیشون که چشمتون روز بد نبینه که مال من دید. خاجه بود به صنعت نیز آراسته شد و نتیجه شد خاجه صنعتی( خواجگانی که بصورت صنعتی و به تعداد تولید میشوند)

سایت دانشگاه علم و صنعت هم جومفا که فارسی شده جوملاست میباشد که این هم از اونجا قابل دانلود رایگانه. ولی اینجا هم از لایسنس خبری نیست لایسنسی با این مضمون و اندازه

©2

005-2009 Open Source Matters, Inc. All rights reserved©2005-2009 Open Source Matters, Inc. All rights reserved

شاهد حرفهام هم پدیده ایست به نام favicon که میتونید بغل آدرس سایت توی مرورگرتون ببینید. در مورد سایت خودمون میتونید یه  m  ببینید که کلاه روشه که اول moodle که عینا این لوگو رو توی لینک بالا پیدا میکنید. در مورد علم صنعت هم همین favicon  صادقه. برای مسئولین دانشگاه هم عرض کنم توی سایتی که آپلود کردین یه فولدری هست به اسم image  توی این فولدر این favicon  رو به عنوان یه عکس پیدا میکنید که هم میتونید پاکش کنید هم اینکه عوض کنید لوگوی خودتونو بزارید .

نکته:دوست دارین بدین من درستش کنم فارسی که نذاشتین بکنیم عکس بلدیم delete  کنیم.


من خودم با اصل اپن سورس و اینکه چرا دانشگاهمون از برنامه رایگان استفاده میکنه ندارم مشکل اصلیه من اینه که استفاده از هرچیز یه سری قوانین خاص میطلبه یه سری کارهای خاص نیاز داره که متاسفانه هیچ کدوم اجرا نشده وقتی کسی میاد چنین چیز کاملی رو در اختیارت میزاره و تنها درخواستش اینه که برای رواج این سیستم اون یک خط رو برندارین انتظار زیاد و نا بجایی داره؟؟؟ مگه زیر همین محتوای تولیدی تو سایت دانشگاه نمینویسن حقوق این اثر ........

درسته مه این نوشته رو حذف کنیم و به اسم خودمون بدیم بیرون؟؟؟ اینجوری دانشگاه با ما برخورد نمیکنه؟؟؟             

کاش کمی عادل بودیم. کاش به دیگران هم فکر میکردیم. کاش کمی مانند مولایمان علی بودیم.


پ.ن1:تو کل خاجه نصیر یه نفر پیدا نمیشه بتونه یه سایت در این حد بنویسه؟

پ.ن2:انصافا دانشگاه ما در زمینه شهریه و این چیزا بیشتر هوامونو داره دستشون درد نکنه.

پ.ن3: نداره !!!!!



                                                                                  یا حق

نظرات 9 + ارسال نظر
حسین مالکی سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 08:08

...(همون که همیشه اول اس ام اسام هست)خوب بابا وقتی نام یه مخترع زنده وحقیقی را از پای اختراع حذف و اورا دزد می نامند ونام ...وزیری را میذارن جاش تو دنیای مجازی برو خدا رو شکر کن نگفتن مودل مال ماست .راحتی؟

اون مخترع خودش بره حقشو بگیره به تو چه. راحت راحتم

سلام مهندس! خوبی؟

آقا خدا خیرت بده! ما که پیرمون در آمد بس گفگتیم بابا حداقل این اینترفیسش رو درست کنید، یکم توی کدهای ظاهرش دست ببرید تا زیاد شبیه اصلش نباشه! میری سایت وقتی لاگین میکنی صفحه چپ و راستش جابجا میشه!

بنده آمادگی خودم رو شدیداً اعلام میکنم. البته پیش اساتیدی چون شما بنده شاگرد تنبل و بی سوادی بیش نیستم


خلاصه ما در خدت متن باز و باز متن و از اینجور معضلاتی که گریبان دانشگاه عزیزمون رو گرفته هستیم و اماده همکاری جهت نجات این سیستم آموزشی از این وضع!



ممنونم که احساس مسئولیت میکنی.

راستی من کلی سیستم مدیریت آموزش الکترونیک رو تست کردم. چندتائی هم فارسی کردم. اکثرا ضعیف تر از مودل بودند. اما خدائی یه چیزای خیلی بهتری هم دیدم


شدیدا مخلصیم!


یا حق

محمد جان بنا به دلایلی که تو مسنحر عرض کردم و عدم اطمینان دانشگاه به جوانان ترجیح میدم واسه دانشگاه کار نکنم. ما مینویسیم اگه خواستن میتونیم صحبت کنیم

سید مرتضی قاسم پور سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 10:25 http://www.kntoosi.com

سلام خدمت آقای اسماعیلی فرد و وجناب رشیدی،
بنده مدتی است بررسی سیستم مودل را شروع کردم و به عنوان برنامه هایی که برایش دارم طراحی قالب کلی، فارسی سازی کامل،تاریخ شمسی و .... می باشد.

حال که همگی بر این وضع اسف بار سیستم ای-لرنینگ! یا ال-ام-اس معترضیم و معتقدیم باید چاره ای اندیشید چه بهتر که با کمک و مساعدت یکدیگر راهکاری را برای برون رفت از بحران فعلی برگزینیم!

پی نوشت : فلفل نبین چه ریزه! درشتاشو سوا کن

و علیکم حاج مرتضی قاسم پور
بعدا بهت میگم که عاقبت کارت چی میشه میری دانشگاه ضایع میشی میای معتاد میشی
پ.ن:آقا میشه من از اون پشت فلفل جمع کنم این جلوییا پلاسیدن

الیار عاصمی زاده سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 14:41

دلت خوشه ها شیخ سعید تو جایی که حتی مسئولینش دزدی میان سر کار انتظار چی داری ؟
راستی اون سایت و صحبت کردم احتمالا یه ذره پایین تر اما میبنیدم ایشالا قردادو اماده طراحی باش رفیق

دلمون خوش نباشه که میترکیم. آدمی به امید زندست.
اونم چشم. آماده میشویم.

یاسمن حمیدی سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 19:12

امید اسماعیلی IT سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 20:38

حرف حساب جواب نداره

قربون شما

رضا سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 22:16

(برای مسئولین دانشگاه هم عرض کنم توی سایتی که آپلود کردین یه فولدری هست به اسم image توی این فولدر این favicon رو به عنوان یه عکس پیدا میکنید که هم میتونید پاکش کنید هم اینکه عوض کنید لوگوی خودتونو بزارید)
اینو دوباره نوشتم مسئولان ببینن کامل یاد بگیرن
آقای زمانی هم بگه آقای پور فرید روزی دو بار از روش بنویسه کاملا واسه همشون جا بیافته :دی

ای بابا .ببین میتونی یه کاری کنی مارو از دانشگاه بندازن بیرون. من یه آموزش کلی نوشتم برای کسانی که آپن سورس رو رعایت نمیکنن یا نمیخوان بکنن. منظورم به کس خاصی نبود که اخوی

تازه وارد چهارشنبه 18 آذر 1388 ساعت 00:58

اینجور که من فهمیدم اینا یه کلمه ی اپنسورس شنیدن، از خودشون استلال کردن
الیته جسارته من در حضور استادان نظر بدم، اما کاش این مسئولین قوانین gpl رو یه مرور می کردن

ای تازه وارد اسلحتو تحویل بده وگرنه با کلانتر طرفی.
انتظارا داریااااا. هنوز اُپن سورس هضم نشدست تو حرف از قوانین gpl میزنی؟؟؟

مجید چهارشنبه 18 آذر 1388 ساعت 23:57

یاد اون شب نامه ای که موقع ثبت نام ۸۷ ای ها تو علوم پخش شد افتادم
کاشکی واسه ۸۸ ایها هم اینکار انجام می شد

ثبت نام که صبح بود. در جریان اون نامه هم نیستم. اگه شما میگی خوب بود حتما خوب بود دیگه :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد