KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

همه چیز درباره اونسنس








اونسنس (ev'e-nes'ens ) : از بین رفتن یا محو شدن مانند بخار .



با این که ممکن است اسم گروه یک ناپدید شدن ناگهانی را تداعی کند ، اما هدف موسیقی اونسنس ماندگاری است.

Fallen ، اولین کار رسمیشان توسط Wind-Up Records و متعلق به این گروه چهار نفره مستعد از لیتل راک ، آرکانزاس یک کار با احساس و بسیار دل انگیز از لیاقت غیر قابل انکار است که به وسیله صدای آسمانی ایمی لی همراهی می شود. " ما بی شک یک گروه راک هستیم " لی 20 ساله می گوید " اما پیچیدگی اش این است که موسیقی گروه یک راک بی همتا ، دراماتیک و تاریک است "

 


موسسان گروه لی و گیتاریست / آهنگ نویس بن مودی همدیگر را در زمان نوجوانی شان دیدند. " ما در یک کمپ مخصوص جوانان بودیم " مودی به یاد می آورد " درطول اوقات فراغت ما که در یک باشگاه ورزشی بودیم من متوجه شدم که ایمی در حال زدن آهنگ" I'd Do Anything For Love " از Meat Loaf با پیانو است. پس من رفتم که با او ملاقات کنم و او شروع کرد برای من خوندن . من واقعا تحت تاثیر قرار گرفته بودم ، پس اون رو ترغیب کردم تا با هم یک گروه تشکیل دهیم " از اون روز به بعد ، این همکاری و وابستگی موسیقیایی خیلی صادقانه حفظ شد. " ما دید کاملا یکسانی نسبت به این که به چه جنبه هایی از موسیقی عشق می ورزیم داریم " مودی می گوید " وقتی نوبت نوشتن متن آهنگ ها می شود ، ما افکار یکدیگر را کامل می کنیم "

 


اونسنس در اواخر دهه نود در لیتل راک شکل گرفت . همان طور که می شد پیش بینی کرد ، گروه به طور کامل شکل بسیاری از گروه های دیگر که در ایالت مرکزی غرب فعالیت می کردند را به خود نگرفت. " این طور که به نظر میاد این معمولا یا دث-متال است یا واقعا ملایم ، موسیقی ای برای افراد با سن های بالاتر " لی می گوید " من حتی یک گروه را هم در این منطقه نمی شناسم که خواننده زن داشته باشد "

گروه در حالی که از طیف وسیعی از خواننده ها مانند Bjork ، Danny Elfman و Tori Amos تاثیر گرفته بود ، شروع به منتشر کردن EP هایی از کارهای خود کرد. حتی بدون عامل مهمی مثل اجراهای زنده ، اونسنس برای خود اعتبار کسب کرد.

" بیشتر پیشرفتمان به خاطر پنهان بودنمان بود " مودی به یاد می آورد " دومین آهنگی که ما نوشتیم این سرود هفت دقیقه ای مسخره گاث با نام Understanding بود ، و به دلایل نامشخصی ، راک-استیشن منطقه تصمیم گرفت اون رو زیاد پخش کنه . ما توی شهر معروف شدیم ، در حالی که هیچ کس نمی دانست ما چه کسانی هستیم یا این که کجا می شود ما را پیدا کرد. این به خاطر این بود که ما هرگز قابلیت اجرای کنسرت را نداشتیم – فقط من و ایمی بودیم – و نمی تونستیم به نوازنده دیگه ای پول بدیم "

Fallen در لس آنجلس توسط دیو فورتمن ( BOYSETSFIRE ، Superjoint Ritual ) تهیه شد. آلبوم به طور موفقیت آمیزی تعادل غیر قابل تصوری بین زیبایی ملایم و سنگینی و سختی اساسی خود ایجاد می کند. آهنگی که کیفیت آلبوم را نشان میدهد اولین تک آهنگ ( سینگل ) Bring Me To Life است که یک پیانو ملایم دارد و سخت روی آن و ریف هایش کار شده است و یک آهنگ طوفانی است. در حالی که با صدای یک خواننده مهمان یعنی پل مک –کوی از گروه 12 Stones درخشان تر شده ، آهنگ به طور قابل توجهی در فیلم Daredevil قرارگرفت و به عنوان یکی از آهنگ های آن فیلم عرضه شد.

مودی می گوید "Bring Me To Life درباره پیدا کردن چیزی یا شخصی است که احساسی را در درون آن ها بیدار می کند که قبلا هرگز نداشته اند " او ادامه می دهد " تو می فهمی دنیایی هست که از حباب امنیت تو بزرگتره " آهنگ های مهم دیگری هم هستند مانند سرود پر قدرت و درخشان Tourniquet و آهنگ عجیب Haunted . با ضرب های کوبان و ملودی های نا متعادلش . ( که با کر زیبا و به موقع لی ارتقا یافته است ) بعد از آن مودی این را مشخص می کند " این آهنگی است که " ما " را نشان می دهد. و به بهترین شکل نشان می دهد که ما سعی داریم چگونه باشیم "

در زمینه شعر ، اونسنس وجوه تاریک و چالش گری از عشق ، بی انگیزگی و ناامیدی مطلق را نشان می دهد. اما گروه اصرار دارد که پیام اصلی اش یک پیام مثبت است " هدف کل این آلبوم و گروه این است که به مردم این را بفهماند که آن ها در مواجهه با احساسات بد ، درد و رنج یا هر چیز دیگری که با آن رو به رو می شوند تنها نیستند " ایمی می گوید ، کسی که بیشتر کلمات را می نویسد. " این زندگی است و این انسان است. آن ها تنها نیستند ، و ما هم مثل آن ها با این رو به رو هستیم "

اجرای زنده ، اونسنس در قالب یک گروه 4 نفره به همراه جان لی کامپت ( گیتار ) و راکی گری ( درام ) که اعضای گروه را تکمیل می کنند عمل می کند. " وقتی گروه 4 نفره باشد ، ما می توانیم هارمونی های پیچیده و همکاری سازها در آهنگ های خاطره انگیز Fallen را به اجرا در آوریم " مودی تاکید می کند " ما در مورد کاری که می کنیم بسیار جدی هستیم. الان خیلی آهنگ های از پیش آماده شده نوجوانانه در موسیقی هستش. ما این گونه نیستیم. ما سعی نداریم کا با فروش یک فرشته پول در بیاوریم ، ما این جا هستیم و داریم از صمیم قلب شعر می نویسیم "

اونسنس تاکنون حدود 18 میلیون آلبوم در سطح جهان فروخته است. در پی اولین کار رسمی آن ها Fallen ، اونسنس رشد سریع خود را با CD خود با نام The Open Door ادامه می دهد ، آلبومی که در 3 اکتبر منتشر شد. این آلبوم از گروهی که دو بار برنده جایزه گرمی ( Grammy ) شده است با ملودی های زیبا ، اشعار بسیار قوی ، پیانونوازی تاثیرگذار و خوانندگی حیرت آور ایمی لی تکمیل شده ، در حالی که با گیتار قابل توجه و در همان حال پیچیده تری بالسامو همراهی می شود ، به خوبی یک ترکیب ماورایی و بی حد و مرز از هارد-راک و احساسات کلاسیک گروه را شکل می دهد. همچنین نقش اعضای دیگر گروه جان لی کامپت ( گیتار ) و راکی گری ( درام ) هم کاملا مشخص و تاثیرگذار است.

ساختن این آلبوم واقعا جدی و تحت فشار بود. لی توضیح می دهد " اکتبر گذشته تری دچار یک سکته شد و هنوز هم به سلامت کامل نرسیده ، ما یک مدیر جدید گرفتیم (Andy Lurie ) ، و من درگیر یک جدایی سخت بوده ام. اما همه چیزهایی که ما با هم از سر گذراندیم به رشد این آلبوم کمک کرده است " با Fallen ، گروه در حالی که هویت خود را می شناساند چیزهای زیادی برای اثبات داشت . این دفعه با استفاده از تری بالسامو به عنوان نویسنده کمکی و همراه ، ما تمام وقتمون رو صرف آماده کردن این آلبوم کردیم و این آزادی رو داشتیم که دامنه وسیعتری از احساسات رو بیان کنیم – نه فقط درد و غم ، بلکه خشم و بله حتی شادی

در حالی که در اواخر سال قبل نوشتنش به اتمام رسیده بود ،The Open Door در Record Plant در شهر لس آنجلس ضبط شد و درمارس 2006 در استودیو Ocean Way میکس شد. با بازگشت شادی بخش تهیه کننده و دوست قدیمی دیو فورتمن ( Dave Fortman ) ، عناصر موسیقیایی آلبوم در بیشتر آهنگ ها آغشته به کر و نت نویسی کلاسیک می شوند ، که رنگ ماندگاری به آهنگ هایی از کاوش نفس ، آرزو ، شک ، احساس غرور و در آخر کنترل اوضاع می دهند. آلبوم با Sweet Sacrifice شروع می شود که یک آهنگ در مورد آرامش بعد از جدایی از یک رابطه است و با یک مقدمه که انگار متعلق به این جهان نیست شروع می شود و به سمت یک ترش (Thrash ) سنگین و گیتارنوازی هارد-راک و خوانندگی راک در سطح بسیار بالا می رود. اولین تک آهنگ آن آهنگ تقریبا ملایم Call Me When You're Sober است که زمینه " دوری کردن از کار بی نتیجه " را در آلبوم تقویت می کند.

دیگر آهنگ های قابل توجه در آلبوم The Open Door شامل " Lithium " ، که حس کردن را بالاتر از بی حس بودن قرار میدهد ،" All That I'm Living For " ، نگاه ارزشمند لی به زندگی به عنوان عضوی از یک گروه ، " Weight Of The World " جواب او به انتظارات هواداران جوان تر و " Good Enough " تمام کننده آلبوم که مخلوطی از کر و سازهای ملایم است وبه خاطر این که در حقیقت اولین آهنگ ( تقریبا ) شاد گروه است تحسین برانگیز می باشد ( لی می گوید " این واقعا احساس خوبی دارد که آلبوم را این گونه تمام کنی" )



در حالی که گروه به مدت یک سال و نیم بعد از Fallen در تور بود و بعد از منتشر شدن Fallen فقط یک ماه استراحت داشت ، اونسنس این بار امید دارد که این بار هم به سفر برود در حالی که توجه خود به بازارهای مهم فروش خود در جهان را هم از دست ندهد. تور آمریکا درست بعد از 3 اکتبر تاریخ انتشار The Open Door شروع می شود و به هواداران متعصب نمایی از آلبوم را در تعدادی اجرای صمیمی تر در مکان های کوچک تر هدیه می دهد قبل از این که گروه به سراغ اجراهای جدی تر در مکان های بزرگتر برود.

در حالی که گروه در اصل از لیتل راک ، آرکانزاس برخاسته است ، صدای تکامل یافته گروه تقریبا یک پیوند رمزآلود بین راک ، گاث و کلاسیک – با یک دوگانگی پیچیده شکل گرفت. لی کسی که 9 سال در حال یادگیری پیانو کلاسیک بود توضیح می دهد " وقتی من در دبیرستان بودم به گروه های هوی و هم چنین موسیقی تاریک کلاسیک گوش می کردم . هر دو سبک به نوعی پیچیده و درهم از موسیقی هستند که خیلی دراماتیک هستند ، و من هم به طور طبیعی به سمت آن ها کشیده شده ام " اونسنس به تنهایی دو EP و یک آلبوم کامل منتشر کرد ( کاری که کمیاب و همچنین بسیار دوست داشتنی است – Origin ) قبل از این که جایگاه خود را در Wind-Up Records پیدا کند. Fallen ، اولین آلبوم رسمی آن ها در حالی در April 2003 منتشر شد که هم رضایت منتقدان و هم فروش موفقیت آمیز را به همراه داشت. آهنگ های جذابی که بین 10 سینگل برتر جهان بودند " Bring Me To Life " و " My Immortal " کمک کردند گروه در سطح بالاتری قرار بگیرد و 2 جایزه گرمی را در پی داشتند. ( برای بهترین هنرمند جدید و بهترین کار هارد-راک برای آهنگ " Bring Me To Life " ) در حالی که گروه را به سمت فروش تقریبا 14 میلیونی در سراسر جهان برد ، Fallen ، بیش از 100 هفته در جدول 200 آلبوم برتر بیلبورد بود ، در بیش از 35 کشور به طور رسمی gold و platinum شد ، و در سراسر جهان بلیط کنسرت های گروه به طور کامل به فروش رفت. Anywhere But Home یک DVD منتشر شده از کنسرت 2004 آن ها تا به حال بیش از یک میلیون نسخه فروخته است.



درامی که در ریشه موسیقی Evanescence وجود دارد – نوعی سفر طولانی در صدا که می تواند یک ارتباط بین پیانو نوازی تفکربرانگیز و گیتارنوازی کوباننده برقرار کند – به وسیله کسانی که در هر جایی از جهان به آن گوش می دهند ماندگار و فراموش نشدنی شده است. هسته خشن گروه نیاز خود را در خوانندگی با احساس لی و اشعاری که پیوندی بین کسانی که به دنبال هویت یا درگیر احساساتی مانند هوس ، امید ، عشق و کمبود هستند برقرار می کند ، پیدا می کند. ، The Open Door یک تغییر منطقی ( اما قطعا غیرقابل پیش بینی ) در جزئیات افسانه ای گروه است که از جهات مختلف تازه شروع کرده است تا نام خود را بر دنیای موسیقی حک کند.


http://evanescence.ir                 

نظرات 14 + ارسال نظر
؟ یکشنبه 15 آذر 1388 ساعت 13:00

4 تا میمون

به نظر صاحب شخصیتی مانند ا.ن می باشید که بیانگر نوع تربیت خانوادگی شما می باشد .

IP: 91.186.207.216

محمدـصنایع ۸۷ یکشنبه 15 آذر 1388 ساعت 13:36

من که عاشقه آهنگاشم!!!
ممنون از پستت!

هانیه کرمی یکشنبه 15 آذر 1388 ساعت 21:13 http://arnavaz.net

کلی با چند تا آهنگش خاطره دارم.ممنونم

خواهش .... منم با خیلی از آهنگاش خاطره دارم

3pehr یکشنبه 15 آذر 1388 ساعت 23:14 http://3pehr.tk

منم میگوشم
چطولی الی؟

شکر نفسی میاد هنو تو چطوری پسر ؟

سلام دبیر کانون مهدی یاوران جوان یکشنبه 15 آذر 1388 ساعت 23:32

از کانون مهدی یاوران تا کلوپ Eva

فکر نمی کنم تقابلی داشته باشند و یاشاید شما تقابلی حس می کنید !
ممنون از اینکه نظر دادید همکلاسی خوشحال می شدم اینقدر به حرفتون ایمان داشتید که با ذکر نام نظر می دادید که اینگونه نشان از ترس بیان عقایدتان اسم خود را مخفی نکنید !
IP: 65.49.2.17

دوست دوشنبه 16 آذر 1388 ساعت 12:32

بیشتر از evanescence بعد از دیدن این پست و نوع جواب دادن به نظراتش با جنبه دیگری از شخصیت شما اشنا شدیم

نظر لطف شما دوست گرامی است !

3pehr دوشنبه 16 آذر 1388 ساعت 14:05 http://3pehr.tk

خوبم
ایشالا نفسات عمیق بیاد بره...

حمیده احمدی دوشنبه 16 آذر 1388 ساعت 22:15

سلام
کجا بودید؟ کم پیدا هستید
بیشتر به اینجا سر بزنید
منتظر پست های قشنگ شما هستیم

مسعود افشار دوشنبه 16 آذر 1388 ساعت 23:12

ممنونم از دوست عزیز که با نام دبیر کانون مهدی یاوران نظر دادن. به نکتهٔ خوبی‌ اشاره کردن که چه خوب آدم کاری نکنه که موقعیت و اسم و جایگاهی که داره خراب بشه و در اذهان عمومی‌ سیاه ثبت بشه

امیر رباط سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 00:42

هیچوقت نمیتونیم بگیم یک فرد این آهنگ رو دوست داره پس بده

بنده خودم به شدت با هوی متال مخالفم
ولی آهنگای این گروه رو یه بار گوش دادم به نظرم قشنگ بود و دلنشین

ممنون الیار
امروز جات خالی بود برق

علیرضا قهرمانی سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 01:40

الیار همیشه بخاطر یه رفتارت خیلی دوست داشتم.اونم برای همین که هیچوقت اهل تظاهر نیستی.سعی کن همیشه خودت باشی مثل الان

با معرفت سه‌شنبه 17 آذر 1388 ساعت 13:53

مسعود جان بسه تظاهر بازی شماهم شبیه الیار شو عزیز

سعید اسماعیلی فرد چهارشنبه 18 آذر 1388 ساعت 13:22

این گروه رو خیلی دوست دارم صدای امی لی و آهنگایی که خوندن خیلی موندگارن.
ممنون از این پستت الیار.
به نظر حقیر این که کسی آهنگی رو گوش بده دلیلی نمیشه بر این که سایر فعایتاش زیر سوال بره. اعتقادات هر کس واسه خودش با ارزشه وباید بهش احترام گذاشت.

مسعود افشار جمعه 20 آذر 1388 ساعت 00:12

دوست عزیز با معرفت شما خودت برای خودت و ظاهر و باطنت ارزش قائل نیستی و حتی از فاش شدن اسم خودت ترس داری پس اول خودتو معرفی کن تا من تشخیص بدم ارزش جواب دادن داری یا نه...
سعید جان تو هم ایشالا دیدمت توجیهت میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد