KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شعر زیبای حمید مصدق و جواب زیبای فروغ فرخزاد به او

حمید مصدق خرداد 1343

تو به من خندیدی و نمی دانستی
من به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدم
باغبان از پی من تند دوید
سیب را دست تو دید
غضب آلود به من کرد نگاه
سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک
و تو رفتی و هنوز،
سالهاست که در گوش من آرام آرام
خش خش گام تو تکرار کنان می دهد آزارم
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
که چرا باغچه کوچک ما سیب نداشت


جواب زیبای فروغ فرخ زاد به حمید مصدقمن به تو خندیدم
چون که می دانستم
تو به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدی
پدرم از پی تو تند دوید
و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه
پدر پیر من است
من به تو خندیدم
تا که با خنده تو پاسخ عشق تو را خالصانه بدهم
بغض چشمان تو لیک لرزه انداخت به دستان من و
سیب دندان زده از دست من افتاد به خاک
دل من گفت: برو
چون نمی خواست به خاطر بسپارد گریه تلخ تو را
و من رفتم و هنوز سالهاست که در ذهن من آرام آرام
حیرت و بغض تو تکرار کنان
می دهد آزارم
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
که چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت
نظرات 12 + ارسال نظر

سلام ~~~~~~~~$$$$
~~~~~~~~~~..$$**$$
~~~~~~~~~...$$$**$$
..دوست خوبم.. $$$~~~'$$
~~~~~~~~$$$"~~~~$$
~~~~~~~~$$$~~~~.$$
من آپمممم ~~$$~~~~..$$
~~~~~~~~$$~~~~.$$$
یه ~~~~~~ $$~~~$$$$
~~~~~~~~~$$$$$$$$
~~سری~~~~$$$$$$$
~~~~~~~.$$$$$$*
~میزنی~$$$$$$$"
~~~~.$$$$$$$....
~~~$$$$$$"`$
~~$$$$$*~~~$$
~$$$$$~~~~~$$.$..
$$$$$~~~~$$$$$$$$$$.
$$$$~~~.$$$$$$$$$$$$$
$$$~~~~$$$*~'$~~$*$$$$
$$$~~~'$$"~~~$$~~~$$$$
3$$~~~~$$~~~~$$~~~~$$$
~$$$~~~$$$~~~'$~~~~$$$
~'*$$~~~~$$$~~$$~~:$$
~~~$$$$~~~~~~~$$~$$"
~~~~~$$*$$$$$$$$$"
~~~~~~~~~~````~$$
منتظرحضورسبزت هستم.'$
~~~~~~~~..~~~~~~$$
~..گلم..~$$$$$$~~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~~$$$$$"~~.$$
~~~~~~~"*$$$$$

سید مرتضی قاسم پور سه‌شنبه 10 آذر 1388 ساعت 10:47 http://www.kntoosi.com

چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت

ولی باغچه همسایه کناری سیب داره..:-)

مهدی اصغری سه‌شنبه 10 آذر 1388 ساعت 12:42

واقعا مرسی! عالی بود
من شعر حمید و مصدق اینقدر خونده بودم که حفظ شده بودم ولی هیچوقت نمی دونستم که این شعر رو درباره کی گفته و همچنین پاسخ فروغ را هم نخوانده بودم!
دمت گرم

ممنون....

سپیده سه‌شنبه 10 آذر 1388 ساعت 15:09

wo0w mamnun !
manam ta hala javabe furugh ro nakhunde budam.
vaghan aali bud

قابلی نداشت...

رویا IT سه‌شنبه 10 آذر 1388 ساعت 15:20

"و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
که چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت..."

مرسی خیلی!

کنار سیب و رازقی نشسته عطر عاشقی.....
لطف دارید...

sama سه‌شنبه 10 آذر 1388 ساعت 21:23

مرسی خیلییییییییییی قشنگ بود

ممنون از لطفتون

سارا it 87 سه‌شنبه 10 آذر 1388 ساعت 21:41

دل من گفت: برو
چون نمی خواست به خاطر بسپارد گریه تلخ تو را

خیلی قشنگ بود.! ممنون..

تشکر...

سیما-صنایع پنج‌شنبه 12 آذر 1388 ساعت 15:44

واقعا قشنگ بو منم تا حالا جواب فروغ نخونده بودم
واما سیب!!!!!!!!!...

مرسی

ازادیخواه پنج‌شنبه 12 آذر 1388 ساعت 19:53

قشنگ بود...
دیگه از ان برادر شجاع همچین خواهری هم درمیاد دیگه

حامد هوافضا پنج‌شنبه 12 آذر 1388 ساعت 23:01

جواب فروغ خیلی عالی بود . ممنون

مریم_صنایع شنبه 19 دی 1388 ساعت 01:13

ممنون از انتخاب خوبتون.واقعیت اینه که فروغ با تمام ظرافت هایی که توی شعر ها رعایت کرده ولی منتقدهای زیادی بهش خورده گرفتن که به جا بوده.ولی این شعر از اون دسته شعر هایی که فروغ خوب به یادکار گذاشته.تصویر سازی توی این دو شعر به خوبی مشخصه و بارز

ممنون از اینکه ماهرانه نظر دادید.

دوست چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 23:06

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد