KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تواضع حقیقی

نوشته‌ی زیر بخشی از یاداشت مربوط به جلسات سران قوا در تاریخ چهارشنبه 1365/5/22 (دو روز قبل از روز عرفه سال 1407) است:  

 

دیشب در جلسه [‌سران قوا]  که منزل احمد آقا بود امام آمدند. حالشان بحمدالله خوب بود. علاوه بر صحبت درباره‌ی موشک اخیر ما و خبرهای حول و حوش آن، من به محرومیت ما چند نفر ار جلسه‌های معنوی و عرفانی امام علی‌رغم جلسات متعدد با ایشان اشاره کردم. گفتم لازم است ماها را نصیحت کنید و تعلیم بدهید.
[امام] همان شکسته نفسی‌های همیشگی را تکرار کردند و گفتند نصیحت اینست که مثل من عمرتان به خسران و بطالت نگذرد. روی اخلاص تکیه کردند و گفتند شماها در خدمت اسلامید فقط مراقب اخلاص باشید.
گفتم همین نقطه‌ی اصلی اشکال است و برای پیدا کردن اخلاص باید نصیحت شویم. باز امام روی اینکه من هم چیزی ندارم و اینجا هم خبری نیست و امثال آن تکیه و شکسته نفسی می‌کردند. آشکارا نشانه‌های تواضع حقیقی را در چهره و حرکات امام مشاهده کردم. 

قسمتی از یادداشت‌های مقام معظم رهبری در جلسه مربوط به سران قوا در سال ۶۵ 

نظرات 5 + ارسال نظر
سید حسین هاشمی دوشنبه 9 آذر 1388 ساعت 18:48

این کجا و آن کجا

ممنون

یه سوال:
شما از هر فرصتی برای ابراز کینه نسبت به اشخاصی که با شما هم‌نظر نیستند و یا احیانا نسبت بهشون انتقاد دارید استفاده می‌کنید؟ اگه اینطوره در رفتارتون تجدید نظر کنید. ایکاش به مشترکات خودمون بیشتر تاکید میکردیم تا به اختلافاتمون!
ممنون

سید حسین هاشمی دوشنبه 9 آذر 1388 ساعت 20:19

اگر مایل باشید می تونم مصداق هم بیارم

در حال حاضر تناقضات اساسی زیادی بین این دو شاهد هستم

شاید بدون پیش زمینه ، برای این پست مناسب نبود پاسخم

ولی در همین زمینه اخیرا مقاله ای خوندم
که در نظرم تاثیر گذار بود

کینه چیه!

پاسخ شما منفیه.

اولا کسی ادعا نمیکنه این دو از همه نظر مثل هم هستند. همچین چیزی هم ممکن نیست. هر کدوم یه ویژگیهای منحصربفردی دارند. مساله اینه که ببینیم چه کسی در این زمان راه امام را داره ادامه میده! راه امام هم تو سخنان و سیره ایشون نهفتست. فعلا که تناقضات زیادی در رفتار مدعیان سبزپوش راه امام شاهد هستیم که به وفور بهش اشاره کردم. اگه شما هم میتونید کمی از این تناقضات رو بیان کنید! ؛) البته با مدرک و سند.

کاظم دوشنبه 9 آذر 1388 ساعت 20:55

امام اخلاص داشتند اینا هم اخلاص دارند

امام اخلاص برای خدا داشتند اینا اخلاص برای خلق خدا و جیب خلق خدا دارند

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد!
لطفا شما دیگه از امام دم نزنید.

علی پور دوشنبه 9 آذر 1388 ساعت 21:50

موسوی مسول خونهای ریخته شده هست که با این تظاهرات مسالمت امیزش! این همه دردسر درست کرد خامنه ای جلوی بی قانونی گرفت

ازادیخواه سه‌شنبه 10 آذر 1388 ساعت 16:27

از ترست نظر من را پاک کردی!!

خیلی حقیری حاج مهدی

من فقط یه نظر از شما تو پست قبلیم دیدم که جوابتم دادم. یا این پست رو با پست قبلی اشتباه گرفتی یا کس دیگه‌ای نظرتو پاک کرده. تو همون پاسخ به نظرت تو پست قبلیم بهت گفتم که مثل آب خوردن تهمت میزنید؟ با این نظرت اون پاسخ من رو تایید کردی! :) البته اگه همون «آزادیخواه» (!) باشی!
http://www.kntoosi.com/Comments.bs?PostID=12942
جواب توهینتم نمیدم، چون جواب بعضیا خاموشیست!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد