KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اهمیت نماز

پیامبر عظیم الشأن صلی الله علیه و آله فرمود: 

 

کسی که نماز را بدون عذر بجا نیاورد تا وقتش بگذرد،  

اعمالش از بین می رود. 

 

 سپس فرمود :   

 

فاصله بین بنده و کفر، ترک نماز است.   

 

بحار، ج 82، ص 202

نظرات 10 + ارسال نظر
ناصر سه‌شنبه 3 آذر 1388 ساعت 15:33

عالی بود ما نباید قران رو فراموش کنیم ممنون

خواهش میکنم. انشاءالله

محمدحسین باقری سه‌شنبه 3 آذر 1388 ساعت 16:51

ممنون

خواهش میکنم.

شمیرانی سه‌شنبه 3 آذر 1388 ساعت 19:38

این را هم بنویسید
یتساءلون عن المجرمین ما سلکم فی سقر قالوا لم نک من المصلّین
از مجرمان میپرسند چه چیز شما را به دوزخ کشاند؟ پاسخ دهند از نمازگذاران نبودیم

انشاءالله این چند آیه رو تو یه پست جداگانه میذارم.

احمدIT سه‌شنبه 3 آذر 1388 ساعت 21:26

در حدیدثی پیامبر (ص) می فرمایند:
کسی که نمازش را سبک بشمارد امیدی به شفاعت من و اهل بیتم (ص) در روز قیامت نداشته باشد
پیامبری که رحمت للعالمین است این حرق رو میزند
دوستان
نخواندن نماز در اول وقت هم شامل سبک شمردن نماز میشه

ممنون

:: سه‌شنبه 3 آذر 1388 ساعت 23:30

میشه از توبه هم بگید ؟

چرا نمیشه؟! :) انشاءالله به زودی ...

:: چهارشنبه 4 آذر 1388 ساعت 00:04

می بخشید من یه مسئله ای رو که ربطی به این پست نداره میخوام مطرح کنم یا بپرسم حالا.البته مربوط به مذهب میشه

ببینید وقتی ما کتابا و سایتای مذهبی رو میخونیم میبینیم که برای هر معصیتی یه مجازاتی قرار داده شده که خیلی از اون معصیت ها الان اصلا تو جامعه هضم شده یعنی الان همه اون کار رو انجام میدن و قبحی هم نداره تو جامعه.(نمی خوام بگم چون همه انجامش میدن پس درسته ها)
مثل معصیت نگاه و ارتباط های مختلف و ...

یعنی کل این آدما ( آدامایی مثل خودم) قراره مجازات شن (شیم)؟تازه به اون سختی؟تو دنیا و آخرت ؟

میدونید خوندن این موارد ( مثلا خوندن سایت غدیر که لینکشو گذاشته بودین) منو دچار وسواس کرد.یا شایدم درست درک نکردنش منو دچار وسواس کرده



البته خیلیاشو انشاءالله خدا میبخشه. رحمت خدا زیاده. ولی به هر حال مجازات تو اون دنیا خیلی سختتر از مجازات تو این دنیاست. همونطور که پاداش تو اون دنیا خیلی بیشتر از این دنیاست.

محمد چهارشنبه 4 آذر 1388 ساعت 16:02

میشه بکید نماز اول وقت توی روسیه چجوری میشه؟؟؟

سائل چهارشنبه 4 آذر 1388 ساعت 18:46

نماز یعنی چه؟
فکر میکنم مفهمو کلی تری داشته باشه؟
نظر شما چیه؟

به نظر من این حرف شیطونه! خدا همین نماز رو از ما خواسته! خدا رو جوری باید عبادت کنیم که خودش دوست داره نه اینکه با هزار تا آسمون و ریسمون به هم بافتن کارهامون رو توجیه کنیم. خود این نماز، کلی درجه داره. نماز با حضور قلب از نماز بدون حضور قلب خیلی بهتره. نماز با جماعت از نماز فرادی خیلی بهتره و ...! ولی حداقلش همون نماز خشک و خالی 10 دقیقه ایه. اما باید احکامشو درست انجام داد. شیطون هم خودش خدا رو اونجوری که خدا میخواست عبادت نکرد. خدا ازش یه سجده خواست ولی نکرد و سقوط کرد. فقط به خاطر یه سجده. حالا ما به خاطر یه نماز ممکن نیست سقوط کنیم؟! باز تاکید میکنم خدا رو اونجوری باید عبادت کرد که خودش دوست داره نه اونجوری که ما دوست داریم و خوشمون میاد!

:: چهارشنبه 4 آذر 1388 ساعت 20:23

من جوابم رو نگرفتم.منظورم این بود که انجام اون کارایی که در کامنت بالاییم گفتم خیلی سخته

خب بهشت را به بها دهند! ولی به نظر من کار خیلی سختی هم نیست! :) البته من خودم همه احکام رو رعایت نمیکنم.
گناه صغیره با کبیره خیلی فرق میکنه. آیه 31 سوره نساءو 32 سوره نجم رو بخونید. اگر هم گناه میکنیم تکرارش نکنیم. چون تکرار گناه صغیره اونو تبدیل به کبیره میکنه. حتی انسان متقی هم ممکنه که گناه کنه ولی تکرارش نمیکنه. آیه 133 تا 136 ال عمران رو بخونید. لینک زیر هم خوبه. امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم! موفق باشید.
http://www.naraqi.com/per/g/g_5/016.htm

:: پنج‌شنبه 5 آذر 1388 ساعت 21:21

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد