KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اظهارات جدید آقای فضل علی

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه خواجه ‌نصرالدین طوسی که ابداع‌کننده راه‌اندازی مراکز همسریابی در دانشگاه‌ها است با طرح تک‌جنسیتی کردن دانشگاه‌ها موافق است. او معتقد است که تحصیل دانشجویان دختر و پسر به صورت مختلط در دانشگاه‌ها باعث به وجود آمدن دوستی‌هایی می‌شود که عوارض خطرناکی به دنبال دارد و البته این عوارض اجتناب‌ناپذیر است زیرا اگر گوشت را جلوی گربه بیندازی غیرممکن است که گربه گوشت را نخورد.






 حجت‌الاسلام فضل‌علی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با تک‌جنسیتی شدن دانشگاه‌ها گفت: یک ضرب‌المثل قدیمی است که می‌گوید دختر و پسر جوان در کنار یکدیگر مثل پنبه و آتش هستند ما این ضرب‌المثل را قبول داریم و معتقدیم پنبه در کنار آتش سالم نمی‌ماند و می‌سوزد بنابراین با اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها مخالفیم.


او با انتقاد از اینکه گروهی معتقدند اگر پسر و دختر در کنار هم تحصیل کنند بر اثر گذشت زمان می‌توانند روابط عادی و معمولی پیدا کنند گفت:‌ دختران و پسران جوان دارای غریزه، غضب و شهوت هستند بنابراین هیچ وقت روابط آنها عادی نمی‌شود.


نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه خواجه‌نصیر افزود: پیامبر اکرم می‌گوید نگاه به جنس مخالف آن هم در ایام جوانی تیری از تیرهای شیطان است که به خطا نمی‌رود و این گفته پیامبر یعنی جوان نگاه می‌کند، لذت می‌برد دل و قلبش برده می‌شود و به دنبال رفتن دل و قلب پایش نیز در جهت گناه به حرکت درمی‌آید.


فضل‌علی اظهار کرد: در چند سالی که در دانشگاه‌های کشور حضور داشته‌ام خاطرات بسیار تلخی از روابط دخترها و پسرها دارم بسیار مشاهده شده است که یک خانواده با هزار امید و آرزو فرزند خود را به دانشگاه می‌فرستد که درس بخواند، مدرک بگیرد و به شهر خود بازگردد اما این خانواده‌ها هرگز به آرزوی خود نرسیده‌اند و فرزند آنها در وادی نامناسبی گرفتار آمده است و اینها همه ناشی از دوجنسیتی بودن دانشگاه‌ها است.


او ادامه داد: در دانشگاه‌های دوجنسیتی همه‌چیز از این آغاز می‌شود که دختر و پسر در یک کلاس کنار یکدیگر درس می‌خوانند، دختر با یک لبخند پسر را می‌دزدد و از همین روابط است که به جاهای خطرناک می‌رسند.


نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه خواجه ‌نصرالدین طوسی افزود: کسانی که امروز در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند افرادی هستند که تا دیروز در دبیرستان‌های تک‌جنسیتی مشغول علم‌آموزی بوده‌اند و اکنون که به اوج جوانی و غرور رسیده‌اند در یک فضای آزاد دوجنسیتی قرار می‌گیرند و این دقیقا مصداق این است که گوشت را جلوی گربه بیندازی مگر می‌شود گربه گوشت را نخورد؟


فضل‌علی در واکنش به این گفته خبرنگار ایلنا که با این توصیف شما از دانشگاه‌ها باید وضعیت دانشگاه‌ها اسف‌بار باشد گفت:‌وضعیت دانشگاه‌ها افتضاح است ما حتی در دانشگاه‌ها شاهد هستیم که فرزندان خانواده‌های مذهبی هم گرفتار دوستی‌های نامناسب می‌شوند.


او ادامه داد: بالای 90 درصد دخترها و پسرهای جوان چه مذهبی و چه غیر مذهبی در دانشگاه‌ها با هم دوست هستند و این خطر جدی است.


نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه خواجه ‌نصرالدین طوسی در پاسخ به این سئوال که حضرت امام در اوایل انقلاب گفته بودند اگر قرار است بین دخترها و پسرها دیوار بکشید،‌دانشگاه‌ را تعطیل کنید گفت: ما نیز با دیوار کشیدن بین دختر و پسر مخالف هستیم. زیرا معتقدیم انسان نسبت به آنچه که از آن منع شود ترس بیشتری از آن به خرج می‌دهد منظورمان این نیست بلکه ما می‌گوییم باید در رابطه با جداسازی دخترها و پسرها در دانشگاه‌ها کار کارشناسی صورت بگیرد، تحقیقات لازم انجام شود و سپس برای آزمایش این اقدام در برخی از دانشگاه‌ها عملیاتی شود. اگر نتیجه مثبت بود در همه دانشگاه‌ها اجرا شود.


فضل‌علی گفت: وقتی به حوزه‌های علمیه که تک‌جنسیتی هستند نگاه می‌کنیم می‌بینیم درصد خطا، گناه و اشتباه در آنها بسیار پایین‌تر از دانشگاه‌ها است و این به مدد آن است که در آنجا فضای سالمی برای تحصیل مهیا شده است.


او ادامه داد:‌ من خود در حوزه علمیه تحصیل کرده‌ام و رفت و آمد زیادی به حوزه‌ها دارم و از طرفی در دانشگاه‌ها نیز بسیار حضور داشته‌ام و خود مشاهده کرده‌ام که فضای حوزه‌های علمیه بسیار سالم است اما در دانشگاه‌ها حتی شاهد بودم که پسری موی دختری را می‌بافد و هزار و یک ادا و اطوار از خود درمی‌آورند.


نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه خواجه ‌نصرالدین طوسی در پاسخ به این سئوال که اگر در دانشگاهی که جداسازی جنسیتی صورت گیرد بالاخره در جایی دو جنس دختر و پسر در جامعه به هم می‌رسند، آیا فکر نمی‌کنید اثرات ارتباط آنها با یکدیگر در جایی نمود پیدا کند، گفت: خیر، چون در هر خانواده‌ای خواهر و برادری وجود دارند که با هم زندگی می‌کنند بنابراین آنها شناخت لازم نسبت به جنس مخالف را در خلال زندگی خود به نحو صحیح به دست می‌آورند.


او ادامه داد:‌ ضمن اینکه هر خانواده‌ای فامیل و آشناهای دور و نزدیکی دارد که در آنها دختر و پسرهایی وجود دارد و در خلال تعامل‌ها و رفت‌وآمدهای خانوادگی، مهمانی‌ها و عروسی‌ها تا حدودی که نیاز باشد و حتی بیشتر از نیاز ارتباطاتی که لازم است دخترها و پسرها با یکدیگر داشته باشند، تامین می‌شود.


فضل‌علی افزود: البته کتاب‌هایی نیز در خصوص احوالات دختران و پسران و خصوصیات آنها نگاشته شده است که منبع بسیار مفیدی برای جوانانی که می‌خواهند در رابطه با جنس مخالف خود شناخت داشته باشند، باشد. بنابراین جوانان اگر با این روش‌ها به دنبال شناخت از جنس مخالف خود باشند عوارض بسیار کمتری را درجامعه شاهد هستیم.


وی همچنین از عملکرد صدا و سیما در رابطه با نوع روابطی که در خلال‌ فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی تردید می‌کنند انتقاد کرد و گفت: دراین برنامه‌ها روابطی ترویج می‌شود که با سیستم فرهنگی کشور هماهنگ نیست و ما با خیلی از این برنامه‌ها مخالف هستیم و اعلام کرده‌ایم که این برنامه‌ها عوارض دارد و درسرساز است

منبع

نظرات 38 + ارسال نظر
حوریه جعفری-کامیوتر جمعه 29 آبان 1388 ساعت 16:29

پیشنهاد میکنم برای جلوگیری از هر خطری معابر، خیابان‌ها، شرکت ها، محل های خرید و..... رو هم تک جنسیتی(؟!) کنن! !

بنظر که طرح عالی میاد!!!

صدا و سیما که کلا مروج فساده!!

نه اینجوری مشکل حل نمی شه
شما آتیش هستید ما پنبه
شما برین یه سیاره دیگه ما همینجا روی زمین می مونیم.

حمید توکلی جمعه 29 آبان 1388 ساعت 16:33

حاج آقا فضل علی از اساتید بسیار کم نظیره و حقیقتا در مورد مساله ی ازدواج زیاد زحمت کشیده، به خصوص در دانشگاه علم و صنعت، وجود ایشون در دانشگاه خواجه نصیر یه نعمته!
----------------------------------------------
شاید صحبت هایی که در مورد گوشت و گربه می شود درست باشد اما راه حلی که ارائه شده، راه حل مناسبی نیست، هرچند وضعیت موجود هم وضعیت مطلوبی نیست!

1- اگر مختلط بودن خوب است، چرا از کودکستان تا دانشگاه مختلط نیست؟
2 - اگر بد است، چرا بعد از سالها تحصیل در مدارس تک جنسیتی، باید در اوج جوانی وارد محیط مختلط شد!

همین دو سوال کافی است تا متوجه شویم که نه تک جنسیتی بودن مدارس از روی دلیل و عقلانیت صورت گرفته و نه مختلط کردن دانشگاهها!

تصور میکنم نه مختلط بودن محل تحصیل خوب است و نه تک جنسیتی بودن آن، مرزی متعادل میان این دو میتوان جست که در همکلاسی شاید به راحتی قابل شرح نباشد!

موفق باشی!

ولی کاش شرح می دادی
شما هم موفق باشی
چند ماه خدمتی؟

حمیده احمدی جمعه 29 آبان 1388 ساعت 17:00

با نظر حوریه موافقم

مهرداد فرهادی - نرم افزار ۸۸ جمعه 29 آبان 1388 ساعت 17:18

با آقا رضا جون موافقم!

حمید توکلی جمعه 29 آبان 1388 ساعت 17:28

چشم...
صحیح می فرمایید!
درود بر شما!

سابین جمعه 29 آبان 1388 ساعت 17:39

ya oona bijanban...ya inke tashkhis nemidan ma hame too ejtema' zendegi mikonim,belakhare ba jense mokhalef barkhord darim...afghanestan ke migin paintar az mas,too candidaye riasat jonhoorish zan bood,too majlese aragh nesbate zan be mard 1 be 4e...khejalat nemikeshan ina?ta key aghab moondegi???ta key ba in chizaye cheap sareshoon garm kardan mikhan maro ham az hadafe aslie zendgimoon kharej konan????
ah ah..gand zadan be in mamlekat....asan masale in nist...befahmiddddddddd..khodetoono doros koninnnnnnnn

سابین جمعه 29 آبان 1388 ساعت 17:40

jomhoorishoon*

تبدیل پینگلیش به فارسی جمعه 29 آبان 1388 ساعت 17:46

یا اونا بیجنبن...یا اینکه تشخیص نمیدان ما همه تو اجتماع زندگی‌ می‌کنیم،بالاخره با جنس مخالف برخورد داریم...افغانستان که میگین پایینتر از ماس،تو کاندیدی ریاست جنهوریش زن بود،تو مجلس عراق نسبت زن به مرد ۱ به ۴اهه...خجالت نمیکشن اینا؟تا کی‌ عقب موندگی؟؟؟تا کی‌ با این چیزی چیپ سرشون گرم کردن میخوان مارو هم از هدف اصلی‌ زندگیمون خارج کنن؟؟؟؟
اه اه..گند زدن به این مملکت....آسان مساله این نیست...بفهمیددددددددد..خودتونو درس کنینننننننن

ممنون از تبدیل

کیارش مظفری جمعه 29 آبان 1388 ساعت 17:51

بشینیم و تا صبح کل کل دوستان را در این پست نظاره کنیم ..

برای این کار نه نظر من و تو مهم است نه حاج آقا فولانی ( همین بلایی ) کار از جاهای مهمتر از اینا آب میخوره نه این چیزا ..

بابک سلمان جمعه 29 آبان 1388 ساعت 18:07

من مشکلی ندارم . کاملا موافقم دمش گرم !!

اما یک سوال اگر آشنایی در یک محیط فرهنگی مثل دانشگاه بد باشه پس آشنایی توی خیابان خوبه؟؟
خوب این 2 موجود کجا باید آشنا بشند ؟؟

ک جمعه 29 آبان 1388 ساعت 18:17

طتز جالبی بود آقای رودسرابی.

رهاـ معماری جمعه 29 آبان 1388 ساعت 20:05

با معذرت از همه دوستان
باید بگم حتی توی طویله هم گوسفندهای مونث و مذکر رو از هم جدا نمی کنن حالا اگر ما میخوایم توی فرهنگی ترین جای ممکن جامعه خودمون دخترا و پسرا رو از هم جدا کنیم چون یه سری و دوستی ویا صمیت بین دخترا وپسرا ایجاد میشه دیگه خیلی جالبه.
منم مثل خیلی از دوستان معتقدم اگر از مهد ویا دبستان پسرا ودخترا کنار هم رشد کنند خیلی از مشکلات حل میشه . اگر همیشه نخواهیم بخاطر جنسیت دختران وپسرانمون رو از هم جدا کنیم من نمی دونم کی وکجا میشه ارتباط درست رو یاد گرفت .
حتی توی فیلم های صدا وسیما

علی شریعت جمعه 29 آبان 1388 ساعت 21:12

چیزی که ما نیاز داریم فرهنگ سازی است
به اعتقاد من پسر و دختر میتوانند در دوران تحصیل در مدرسه نیز با یکدیگر در مدارس مختلط درس بخوانند
مسوولان ناتوانی خود را در فرهنگ سازی نباید با تحریم و کارهای مسخره ی این چنینی توجیح کنند

به امید تلاش بیشتر و شعار کمتر

مهدی جمعه 29 آبان 1388 ساعت 21:27

چرا اینقدر بد به قضیه نگاه می کنیم؟!
دوستی بین پسر و دختر مثل چاقو!!
حالا یه سری آدما بیجنبن باید یه حکم کلی صادر کنیم!
از چاقو هم استفاده خوب میشه و هم استفاده بد
به جای این حرفا باید فرهنگ سازی درست و حسابی بکنیم.
که کار به جدا سازی جامعه نکشه!

سید حسین هاشمی جمعه 29 آبان 1388 ساعت 23:06

امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب گفت زندان ها را دانشگاه خواهیم کرد.

اینا مث اینکه چپکی فهمیدن!

رضا معمار جمعه 29 آبان 1388 ساعت 23:26

اینو بدونید که روایت داریم در این مورد که گفته
آدمی از آنچه که منع می شود حریص تر می شود..
نمی دونم با این کاراشون می خوان چیو اثبات کنن ولی کلا از این حرفا زیاده کیه که عمل کنه.....

صدای نجیب جمعه 29 آبان 1388 ساعت 23:31

آقای فضل علی لابد پسره داشته برای دختر داستان میبافته . خطای دیده دیگه اتفاق میفته بعدشم از قدیم گفتن چشم ها درویش شما دیگه چرا. الله اکبر. تقبل الله اعمالکم فی دنیا و الدانشگاه البته مهم تر ازون الا خره.

بورو بابا شنبه 30 آبان 1388 ساعت 00:24

این اقا فک کرده همه مثل خودشن؟!
که هر جونور موئنثی ببنین دستپاشونو گم کنن؟
زشته به خدا...

مقداد شنبه 30 آبان 1388 ساعت 00:27 http://www.mosalmaneaghlgara.blogfa.com/

جدا از بحث درباره اجرای چنین برنامه ای و استدلالات به نظرم روابط دختر و پسر در ایران در فرهیخته ترین طبقه جامعه (مثلا دانشجویان) کاملا ا ح م ق ا نه
و م ز خ ر ف است

مجازی شنبه 30 آبان 1388 ساعت 00:32

ببین حاج آقا این حر کت رو بزنی همه گی میشیم ها
بعدشم بیشتر برن تو خیابون

ناشناس شنبه 30 آبان 1388 ساعت 00:34

متاسفم. همین براش کافیه.
طرز فکرش .....

حسین محمدی نصرآبادی شنبه 30 آبان 1388 ساعت 00:37

جالبه متن رو میخونم و افکارم زیر و رو میشه
الان کدوم طرف روی افکارمه کدوم طرف زیر افکارم
نمیدونم
صبر میکنیم معلوم شه!

هود - کام شنبه 30 آبان 1388 ساعت 00:43

نمیدونم فکر می‌کنم ما از ریشه مشکل داریم،
۱. تعریف انسان چیست؟
۲. تعریف جامعه چیست؟
۳. دخترو پسر تو دانشگاه آشنا بشن بهتره یا تو پارتی و هزارتا جای دیگه؟
از اول راه رو کج رفتیم، دلمونم نمیخواد برگردیم.
فقط می‌تونم بگم برا این نوع فکر متاسفم، واقعا متاسفم.

م.ع.ل شنبه 30 آبان 1388 ساعت 00:52

صحبت های جنابعالی بسیار مناسب و تاثیر گذار بود خوصوصا برای بنده ولی یه سوال شما با قاطعیت می گوید حوزه علمیه محیط سالمی دارد ولی من که محیط دانشگاه خودمون با حوزه مقایسه میکنم میگم باز ۱۰۰ رحمت به دانشگاه حداقل اگه اونجا کاری انجام می شه همه می بینن کسی سر پوش نمی گذارد رو کارامون اگر جدا کردن محیط دانشگاه مناسب باشه چندین عوارضم داره شما عرض کردین جوان میلش زاده اما فک نمیکند اگه جدا شه همین محط بعد ۴ سال که شخص وارد اجتماع مییشود در صد فساد در جامعه بالاتر میره لطفا به طرحی که می دهیید فکر کنید سبک سنگین کند همن جور یه چیز از خودتون نپرونید

ع.ل.م شنبه 30 آبان 1388 ساعت 01:10

شما نگران بچه های حوزه اید که زن گیرشون نیاد

دلم براتون کبابه

ع.ل.م شنبه 30 آبان 1388 ساعت 01:14

بچه های حوزه خوبن که جلو خودم به یه دختر جوان گفتن جیگرتو بخورم
البته شایدم چون خیلی به فکر روزه اند خواستن روزشون باطل شه 60 روز روزه بگیرن شاید این جمعه بیاید شاید

قیصر شنبه 30 آبان 1388 ساعت 01:32

نقد صوفی نه همه صافی بیغش باشد
ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد
صوفی ما که ز ورد سحری مست شدی
شامگاهش نگران باش که سرخوش باشد
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
خط ساقی گر از اینگونه زند نقش بر آب
ای بسا رخ که به خونابه منقش باشد
غم دنیی دنی چند خوری باده بخور
خوش نباشد دل دانا که مشوش باشد

..... شنبه 30 آبان 1388 ساعت 03:26

ای بابا....
دیگه چی از جون جوونا می خواین
سر ماها رو با این چیزا گرم میکنید که نبینیم تو مملکت چی میگذره؟
متاسفم برای این طرز فکر

نگین شنبه 30 آبان 1388 ساعت 03:27

من با نظر نفر اول حوریه جان کاملا موافقم

s شنبه 30 آبان 1388 ساعت 08:59

می گم خمینی با اون عظمت تو دوران خودش نتونست این برنامه رو پیاده کنه...دید 2تا استاد واسه یه کلاس،یه کلاس بیشتر....اینا احتمالا جامعه رو عاری از هرگونه مشکلی می بینن که فقط این تو جامعه معضل شده!

ایمان زندیه شنبه 30 آبان 1388 ساعت 10:23 http://20.blogsky.com

واقعا مشکل مردم ما رابطه دختر پسراست؟
-----------------------------
باید این مملکت و مردم رو رها کرد و رفت....

پیشکسوت شنبه 30 آبان 1388 ساعت 10:34

من کاری به حرف حاج آقا ندارم

ولی دوستان من از بچه های قدیمی هستم...چیزایی پیش اومده تو این دانشگاه که حتی فکرشم نمی تونید بکنید...یکی دوتا هم نبوده...همین الان دانشکده عمران نمونه ی بارزش است...وقتی تو کلاس علنا از هم لب می گیرن دیگه چی می شه گفت؟؟؟
حالا این کار که اصلا مهم نیست ... اتفاقاتی افتاده که گفتنش از ادب خارجه اگه کسی خواست واسش تعریف می کنم...وقتی اینجور مسائل به وفور و زیاد تو دانشگاه رخ می ده چیکار میشه کرد؟؟؟
حالا همش جنسی هم نبوده...به تعداد دانشجوها تو این دانشگاه اتفاق پیش اومده راجع به این مسائل

نمی دونم یا شما تو دانشگاه نیستی یا بچه ی خوبی هستیو اصلا از این چیزا خبر نداری
کسانی کهزیاد در جریان هستن حرفای منو تایید می کنن

ولی کلا کسی شما رو متهم نمی کنه که نمی تونی جولو خودتو بگیری بلکه جو انقدر خرابه که در حد تصور نیست

علیرضا قهرمانی شنبه 30 آبان 1388 ساعت 12:57

پسر و دختر از نظر فیزیکی مثل آب سرد و آب گرم می مونن.به تنهایی به هیچ عنوان نمی تونن به دمای تعادل برسن و در صورتی که به مقدار کافی در همدیگه ادغام نشن باز هم به دمای تعادل نمیرسه !
اگه دختر و پسر کنار همدیگه نباشن جامعه از حالت عادی خارج میشه و به نظر بنده باید کنترل در رابطه ها رو خودشون انجام بدن نه اینکه کسی از بیرون بیاد براشون تعیین تکلیف کنه و باید اجازه بدن که جوونا خودشون راهشونو پیدا کنن حتی اگه اشتباه باشه.

در ضمن همین الانم آمار ازدواج در جامعه ما خیلی پایینه حالا جنسیت ها رو هم که از همدیگه جدا کنیم دیگه خیالمون راحت میشه ازدواجی در کار نیست !

لبو شنبه 30 آبان 1388 ساعت 15:17

اه اب سردو ببند بی زحمت من زیر دوشم یخ کردم

ارش شنبه 30 آبان 1388 ساعت 16:07

بابا اینا ماله زمان انسانهای نخستین هستند؟!!!
اگر به اینها باشه میگن ایران شرقی و غربی درست میکنن بعد میگن مردان برن غرب و زنان هم برن شرق که یک وقت دختر و پسری همدیگر را نبینند و دین فرو نریزد!!!

جدا اگر دقت کنیم اینان
هم کشور ما رو مصادره کردن هم دین مقدس ما رو
و هم فرهنگ 2500 ساله ما را!
100 رحمت به چنگیز خان!!

حمید توکلی شنبه 30 آبان 1388 ساعت 17:07

محمد جان!
برای شرح کامل شاید نیاز به نوشته ای چند صفحه ای باشد، اما مختصرا می توان گفت که آنچه مرزی میان محیط کاملا مختلط و محیط تک جنسیتی است، محیط مختلطی است که در آن دخترها و پسرها، جفت به جفت، تفکیک شده باشند، منظورم از جفت الزاما "شریک ج...." نیست، بیشتر منظورم شریک درسی و عاطفی است، در محیط همکلاسی نمی توان بیش از این بیان کرد!
------------------------------------------------
بیش از سه ماه از شروع خدمتم می گذرد!
و البته، خوش می گذرد...
موفق باشی!

... شنبه 30 آبان 1388 ساعت 21:53

از دختران گرامی معذرت می خوام ولی تو این متن گربه ما پسرا وگوشت دختر فرض شده ؟
:اگر گوشت را جلوی گربه بیندازی غیرممکن است که گربه گوشت را نخورد.:

جواب .... یکشنبه 1 آذر 1388 ساعت 08:30

بنده خدا تازه دلشونم بخواد گوشت کیلویی ۱۵۰۰۰ تومنه. اما گربه قیمت نداره تو خیابون زیادن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد