KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

پل الوار به ترجمه استاد احمد شاملو (شعر رویایی مدار صفر درجه)

 

 

 

  

 

سپیده که سر بزند در این بیشه زار خزان زده شاید گلی بروید شبیه انچه که در بهار بوییدیم.


پس به نام زندگی . هرگز مگو هرگز

 

  

 

 

 تو را دوست می‌دارم

 تو را به جای همه زنانی که نشناختهام دوست می‌دارم
 تو را به جای همه روزگارانی که نمی زیسته
ام
دوست می‌دارم
برای خاطر عطر گسترده بیکران و برای خاطر عطر نان گرم
برای خاطر برفی که آب می شود،برای خاطر نخستین گل
 برای خاطر جانوران پاکی که آدمی نمی
رماندشان
 تو را برای خاطر دوست داشتن
دوست می‌دارم
تو را به جای همه زنانی که دوست نمی دارم
دوست می‌دارم.

جز تو ، که مرا منعکس تواند کرد؟من خود،خویشتن را بس اندک میبینم.

 بی تو جز گستره بی کرانه نمی بینم
میان گذشته و امروز.
از جدار آینهَ خویش گذشتن نتوانستم
می
بایست تا زندگی را لغت به لغت فرا گیرم
راست از آنگونه که لغت به لغت از یادش می
برند.

تو را دوست می‌دارم برای خاطر فرزانگیت که از آن من نیست
تو را برای خاطر سلامت
به رغم همه آن چیزها که به جز وهمی نیست
دوست می‌دارم
برای خاطر این قلب جاودانی که بازش نمی
دارم
تو می پنداری که شکی ،حال آنکه به جز دلیلی نیستی
تو همان آفتاب بزرگی که در سر من بالا می
رود
بدان هنگام که از خویشتن در اطمینانم.
نظرات 7 + ارسال نظر
ayka چهارشنبه 27 آبان 1388 ساعت 17:39 http://safireaseman.com

سلام عزیز خدا
با ما در میز گرد همراه می شوی ؟

میز گرد چی؟

شبنم دمیرچی کامپیوتر چهارشنبه 27 آبان 1388 ساعت 20:11

واقعاْ رویایی هستش! ممنون

جویا یزدانی چهارشنبه 27 آبان 1388 ساعت 20:51 http://toooska.blogfa.com

دست درد نکنه...از لینک زیم می تونی تیتراژو دانلود کنی

http://toooska.blogfa.com/post-468.aspx

sama چهارشنبه 27 آبان 1388 ساعت 20:51

تو را به جای همه روزگارانی که نمی زیسته‌ام دوست می‌دارم


مرسی خیلی قشنگ بود!

فاطمه مروتی. چهارشنبه 27 آبان 1388 ساعت 21:12

چقدر دلیل دوست داشتن می تونه بزرگ و قشنگ باشه کاش ما هم بتونیم این جوری دوست داشته باشیم.مرسی واقعا.

سید حسین هاشمی چهارشنبه 27 آبان 1388 ساعت 22:10

از ماندگار ترین فیلمهای تلویزیونی ماست
فوق العاده

کاملش رو نشنیده بودم
ممنون

سیما جمعه 29 آبان 1388 ساعت 23:24

مرسی فوق العاده بود من خیلی وقت بود دنبالش بودم

خواهش می کنم [smile]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد