KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

۷ آبان

فردا هفت آبان روز جهانی کوروش بزرگ را گرامی می داریم.

نظرات 28 + ارسال نظر
shayan چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 12:07

گرامی

نیلوفر کبیری چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 12:18

گرامی میداریم

دو تا لاو کمشه.
بیشتر

امیر رباط چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 13:00

کوروش کور شود هرآنکه نتواند دید

اوست همان ذوالقرنین

اوست همان کوروش

امیر رباط چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 13:01

کوروش کور شود هرآنکه نتواند دید

اوست همان ذوالقرنین

بهاره چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 13:44

گرامی باد

گرامی

سیدحسین هاشمی چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 14:07

داشتم یه متن کامل آماده می کردم

تبریک میگم این روز بزرگ رو

http://www.cyrusdoc.com/images/map.jpg

دستور دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی در خاک کنند تا اجزا بدنم ذره ذره خاک ایران شود


مغرورم به کوروش

مغرورم به کوروش

م چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 14:07

گرامی بدارید ما هم می داریم بر منکرش لعنت

گرامی چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 14:28

منم روز جلاد کبیرو تسلیت میگم

سیدحسین هاشمی چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 14:45

در روز 29 اکتبر در سال 1992 مصادف با 7 آبانماه 1371 به مناسبت سالروز فتح بابل و تولد اولین منشور حقوق بشر
یونسکو اینروز رو ، روز کوروش بزرگ اعلام کرد

یادش گرامی

کیارش مظفری چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 15:20

سرچ کردم دیدم کاملا رسمی است! تو منابع خارجی !
پس منم تبریک !

معلومه که کاملا رسمیه!
ایران اما اونچنان اهمیت نمیده نمیدونم چرا..

فاطمه رنگرز جدی چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 15:28 http://fatemeh-rj.blogfa.com/

گرامی باد!

راهش پر رهرو...
: D

یاشار چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 17:12

اگر هر روز را روزجهانی کوروش بنامند
مطمئن باشید با این عوام فریبی ها جنایات های جلاد کبیر و باج گیری های باج گیر کبیر یعنی داریوش کبیر فراموش نخواهد شد

محمد چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 17:21

عجب !!

یاشار چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 18:40

در کدام کتیبه کوروش نوشته بدنم را مومیایی نکنید؟
دست از جعل سازی بر نمی دارید؟

کیا چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 18:50

بلهُ بنده هم این روز بزرگ را به تمامی ایران دوستان تبریک می گویم.

تا کور شود هر بخیل بدبخت پاچه خوار ا.ن. دوستی که نتواند بزرگی ایران را ببیند

جناب یاشارُ شما بهتره بیشتر درباره ا.ن. و خ.ر. ابراز احساست کنی وطن فروش خ... مال

یاشار چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 18:56

آیا پرسیدن سوال وطن فروشی می شود؟
آخر سر نتوانستید پاسخ من را بدهید در کدام کتیبه کوروش همچین حرفی زده؟
بجای فحش دادن جوابم را بدید

کیا چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 19:00

فرزندان من. دوستان من. اکنون به پایان زندگی نزدیک گشته‌ام. من آن‌را با نشانه‌های آشکار دریافته‌ام. وقتی درگذشتم مرا خوشبخت بپندارید. کام من این است که این احساس در اعمال و رفتار شما مشهود باشد. زیرا من هنگام کودکی، جوانی و پیری بخت یار بوده‌ام همیشه نیروی من افزون گشته است. آنچنانکه هم امروز نیز احساس نمیکنم که از هنگام جوانی ناتوان تر شده ام.
من دوستان را به خاطر نیکوییهای خود خوشبخت و دشمنانم را فرمانبردار دیده‌ام.
زادگاه من قطعه کوچکی از آسیا بود. من آن‌را اکنون با افتخار و بلندپایه باز میگذارم. در این هنگام که به دنیای دیگر میگذرم، شما و میهنم را خوشبخت میبینم و از اینرو میل دارم که آیندگان نیز مرا مردی خوشبخت بدانند.
فرزندانم! من شما را از کودکی چنان تربیت کرده‌ام که پیران را آزرم (شرم)دارید و کوشش کنید تا جوانتران نیز از شما آزرم بدارند.
تو کمبوجیه، مپندار که عصای زرین سلطنتی، تخت و تاجت را نگاه خواهد داشت، دوستان صمیمی برای پادشاه عصای مطمئن‌تری هستند.
هرکس باید برای خویشتن، دوستان یکدل فراهم آورد و این دوستان را جز به نیکوکاری به‌دست نتوان آورد.
به‌نام خدا و نیاکان درگذشته، ای فرزندان اگر میخواهید مرا شاد کنید نسبت به هم آزرم بدارید.
پیکر بیجان مرا هنگامی که دیگر در این دنیا نیستم در میان سیم و زر مگذارید و هر چه زودتر آن را به خاک بازدهید. چه بهتر از اینکه انسان به خاک که اینهمه چیزهای نغز و زیبا میپرورد آمیخته شود.
من همواره مردم را دوست داشته‌ام و اکنون نیز شادمان خواهم بود که با خاکی که به مردمان نعمت میبخشد آمیخته شوم.
اکنون احساس میکنم جان از پیکرم میگسلد... اگر از میان شما کسی میخواهد دست مرا بگیرد یا به چشمانم بنگرد. تا هنوز جان دارم نزدیک شود و هنگامیکه روی خود را پوشانده‌ام از شما خواستارم که پیکرم را کسی نبیند حتی شما فرزندانم. پس دستور دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی در خاک کنند تا اجزا بدنم ذره ذره خاک ایران شود

از تمام پارسیان و متحدان بخواهید تا بر آرامگاه من حاضر شوند و مرا از اینکه دیگر از هیچگونه بدی رنج نخواهم برد، درود فرستند.
به آخرین اندرز من گوش فرا دارید اگر میخواهید دشمنان خود را تنبیه کنید. به دوستان خود نیکی ورزید.
بدرود دوستان و فرزندان


منبع : کتاب کورش نامه ، نوشته گزنفون ، ترجمه رضا مشایخی ، انتشارات علمی فرهنگی، چاپ اول 1342

ممنون آقای مسعودی
اگر میخواهید دشمنان خود را تنبیه کنید. به دوستان خود نیکی ورزید.
جمله ی پخته اییه!
اونم واسه اون زمان
واقعا که نابغه بودند

سابین چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 19:03

حیثیت ایرانمو رو مدیونشم... همیشه جاوید

همیشه جاوید

علیرضا چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 19:12

نشانه هایی وجود داره که میگه کوروش همان ذوالقرنین هست که در قران نام برده شده

گرامی

کیا چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 19:13

منشور کورش کبیر :

۱- اینک که به یاری مزدا تاج سلطنت ایران و بابل و کشور های جهات اربعه را بر سر
گذاشته ام اعلام می کنم که تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من
می دهد دین و آیین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آن هستم محترم خواهم شمرد و
نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من دین و آیین و رسوم ملت هایی که من پادشاه آن
هستم یا ملت های دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند و به آنها توهین کنند .

۲-من از امروز که تاج سلطنت را بر سر نهادم تا روزی که زنده هستم هرگز سلطنت خود را بر
هیچ ملتی تحمیل نخواهم کرد و هر ملت آزاد است که مرا به سلطنت خود قبول کند یا ننماید و
هرگاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند من برای سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم کرد.

۳-من تا روزی که پادشاه ایران هستم نخواهم گذاشت کسی به دیگری ظلم کند و اگر
شخصی مظلوم واقع شد من حق وی را از ظالم خواهم گرفت و به او خواهم داد و ستمگر را
مجازات خواهم کرد .

۴- من تا روزی که پادشاه هستم نخواهم گذاشت مال غیر منقول یا منقول دیگری را به زور یا
به نحو دیگربدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال تصرف نمایند و تا روزی که زنده
هستم نخواهم گذاشت که شخص دیگری را به بیگاری بگیرند و بدون پرداخت مزد وی را به
کار وا دارند .

۵-من امروز اعلام می کنم هر کسی آزاد است که هر دینی را که میل دارد بپرستد و در هر
نقطه که میل دارد سکونت کند مشروط بر اینکه در آنجا حق کسی را غصب ننمایدو هر شغل
را که میل دارد پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو که مایل است به مصرف برساند مشروط
بر اینکه به حقوق دیگران لطمه نزند .

۶- من اعلام می کنم هر کسی مسئول اعمال خود می باشد و هیچ کس را نباید به مناسبت
تقصیری که یکی از خویشاوندانش کرده مجازات کرد و مجازات برادر گناهکار و برعکس به کل
ممنوع است و اگر یک فرد از خانواده یا طایفه ای مرتکب تقصیر می شود فقط مقصر باید
مجازات شود نه دیگران

۷- تا روزی که زنده هستم نخواهم گذاشت که مردان و زنان به عنوان غلام و کنیز بفروشند و
رسم بردگی باید به کل از جهان بر انداخته شود .

خدای من فوق العاده بود.
همه چیز نشان از شخصیت قویه کوروش داره.
ممنون

ارش چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 19:29



زنده باد کوروش
زنده باد ایران
زنده باد ایرانی

زنده باد تفکر کوروش...

محمد رودسرابی چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 21:30

سلام بچه ها
دیروز داشتم با یه جوون عراقی صحبت می کردم
می گفت به همون دلیل که شما به شط العرب می گید اروند رود
ما هم به خلیج فارس می گیم خلیج عربی
می دونم ربطی به این پست نداشتم
ولی خواستم اینو بگم

خلیج همیشگی فارس

علی حیدری چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 21:41

گرامی میداریم این روز بزرگ را.

گرامی

صابره.دال چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 22:19

گرامی...بزرگ...عزیز

پاینده.

سپیده امینی پنج‌شنبه 7 آبان 1388 ساعت 00:04

گرامی باد

گرامی

Rahgozar پنج‌شنبه 7 آبان 1388 ساعت 00:12

Dobare misaazamat \/atan!!!
khaane am kharaab khaaham kard taa toro aabaad konam!!!

اگرچه با خشت جان خویش

بس کنید پنج‌شنبه 7 آبان 1388 ساعت 21:08

حالا این شد یک چیزی

VATANDOUST شنبه 23 آبان 1388 ساعت 00:51

dire, dir pm gozashtam kheili.
asheqe maneshe KOROSH e BOZORG VAR VA VATANDOUSTam. be khodam mibalam ke hamkelasihaye ba sho'Or va khoobi mesle shoma daram.

TABRIK TABRIK TABRIK BE HAR KI KE KOROSH o MIFAHME va IRAN o DOOOOOOOOOOOOOST DARE

مدل نوشتنون چقدر شبیه منه
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد