KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

راهنمای اجرای کلاس آنلاین در ویندوز ۷ به زبان آدمیزاد

برای بار n ام امروز نحوه ی اجرای کلاس در ویندوز 7 رو که کاملاً مشابه ویندوز ویستا هست خدمت شما دوستان آموزش میدهیم، لازم به ذکرست برای اینکار شما هرگز نیاز به دانلود یک برنامه ی چند صد مگابایتی مثل virtual machine  ها ندارید، و در ضمن برای اجرای آن نیاز به انجام مراحل پیچیده ای ندارید، بلکه تنها چند کلیک تا رسیدن به نتیجه ی مطلوب فاصله دارید، در اینجا یادآور میشوم این اموزش برای اولین بار توسط آقای  سعید اسماعیلی برای ویستا و اینبار برای ویندوز 7 توسط آقای قاسمپور و به واسطه ی من بیان میشود.  

 

برای آشنایی با چگونگی کار به ادامه ی مطلب می رویم.

برای اینکار به سراق منوی پر کاربرد start می ریم و all programs رو انتخاب میکنیم 

 

 

 

بعد از اونجا بر روی icon  کلاس کلیک راست کرده و properties رو از اون انتخاب می کنیم 

 

 

  

از منوی properties تب Compatibility (سازگار سازی ) را انتخب می کنیم و تیکِ run this program as an administrator  را فعال می کنیم، البته من برای اطمینان از اجرای کلاس روی ویندوز 7 در قسمت Compatibility mode تیکِ Run this program in Compatibility mode for را هم فعال می کنم و از لیست آن ، ویندوز xp service pack 2 را انتخاب میکنم، تا اگر این برنامه تنها بر روی ویندوز  xp service pack 2  یا پایین تر قابل اجرا بود، دچار مشکل نشوم.  

 

 

حال کافیست apply و ok را بزنید و با خیال راحت به سایت کلاسهای آنلاین مراجعه کنید و سر کلاس حاضر شوید. 

  

 

نظرات 5 + ارسال نظر
agaaah دوشنبه 4 آبان 1388 ساعت 18:39

این آموزش را اولین بار پارسال آقای مظفری به من یاد دادند بعد خود آقای اسماعیلی هم گفتند که از آقای باقری فراگرفتند و من تحقیق کردم آقای باقری هم از آقای مظفری آموخته بودند !!! :دی

صادق دوشنبه 4 آبان 1388 ساعت 19:37

خوب بود دستت درد نکنه

سید مرتضی قاسم پور دوشنبه 4 آبان 1388 ساعت 21:45 http://www.kntoosi.com

نیازی به چک زدن گزینه Run this program in compatibility mode for Windows XP ( Service Pack 2) هم نیست! فقط با تنظیم کردن Privilege Level در ویستا می توانید نرم افزار کلاس را به راحتی اجرا کنید.

در سون حتی به Privilege هم ممکن است نیازی پیدا نکنید. یعنی با Allow کردن برنامه در هر بار کلیک بر روی لینک کلاس آنلاین به راحتی اجرا می شود.

نکته جالب اینکه برای اجرای نرم افزار کلاس های آنلاین در ویستا و سون نیازی به نصب DotNet FrameWork و کدک های مدیا پلیر نیست و این نشانه ایست از برتری ویستا و سون بر اکس پی برای آنهایی که تعقل می کنند.

امیر انصاری سه‌شنبه 5 آبان 1388 ساعت 07:40

دوست عزیز حرف شما کاملا صحیحه ولی!
ولی برای کسانی کاربرد داره که با "نرم افزار" کلاس آنلاین مشکل دارن
حالا یه راه درمون واسه مشکل من معرفی کن که مشکلم این عکس پایینه
http://a2files.99k.org/pictures/kntoosi/205-ie8.png

و مشکلم با دکمه ی Compatibility View هم رفع نشد.
(وقتی تو سایت کلاس آنلاین لاگین میکنم این پیغام رو میده)
فایرفاکس و کروم هم که الحمدلله هیچ سنخیتی با نرم افزار کلاس آنلاین ندارن.

و من هم برای رفع این مشکل با چند نفر از آشنایانم که تو زمینه کامپیوتر خبره بودن صحبت کردم، تا یکیشون Virtual Machine رو معرفی کرد.

لازم به تذکره که حجمش چند صد مگابایت نیست و 65مگابایته، نه نرم افزار و نه ویندوزی که نصب میکنید هیچ احتیاجی به پارتیشن مجزا نداره، ایکس-پی ای هم که نصب میکنید همون ایکس-پی معمولیه و چیز خاصی نیست.
فوایدی هم که داره خیلی زیاده که اینجا لازم به شمردن نمیبینم فقط:
خیلی ها هستن که به دلایلی تمایل دارن همراه سون یا ویستا یا حتی لینوکس، ایکس-پی رو هم داشته باشن که مثال کلاس آنلاین یکی از نمونه هاشه.

من نه تازه کارم و نه بی اطلاع از کامپیوتر.

متنی هم که منتشر کردی و توش گفتی که احتیاجی به این نرم افزار برای کلاس آنلاین نیست رو به حساب اینکه تا حالا با این مشکل من روبرو نشدی میزارم.

و کلماتی که توش بکار بردی بشدت ناراحتم کرد.

صابره.دال سه‌شنبه 5 آبان 1388 ساعت 20:48

به خدا واسه من Compatibility رو نداره اصلا!کلا تو properties 4 تا تب داره!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد