KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

کلامی از دکتر علی شریعتی

دکتر شریعتی : «کلاس پنجم که بودم پسر درشت هیکلی

در ته کلاس ما می نشست که برای من مظهر

 تمام چیزهای چندش آور بود ،آن هم به سه دلیل ؛

اول آنکه کچل بود، دوم اینکه سیگار می کشید

 و سوم - که از همه تهوع آور بود-

اینکه در آن سن و سال، زن داشت.


ادامه مطلب مهم است



 

!... چند سالی گذشت یک روز که با همسرم از خیابان می گذشتیم،

آن پسر قوی هیکل ته کلاس را دیدم در حالیکه

زن داشتم ،سیگار می کشیدم و کچل شده بودم

و تازه فهمیدم که :

 

خیلی اوقات آدم از آن دسته چیزهای بد

دیگران ابراز انزجار می کند که

 در خودش وجود دارد

نظرات 11 + ارسال نظر
مهدی-صنایع پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 12:01

آره واقعاً !!!
ولی هیچکس متوجه عیبای خودش نمیشه!!

موافقم مهندس. مرسی که نظر دادی

با ادب پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 12:29

چقدر دکتر شریعتی بی ادب بوده:
سوم - که از همه تهوع آور بود-
خیلی بی تربیت بودند دکتر شریعتی

کاملا مشخصه انسانی سطحی نگر هستید!

دقیقاً این قضیه مصداق همون شاعر ایرانی (خاطرم نیست دقیقاً ) هست که در بارگاه یکی از پادشاهان مشغول مدح و ستایش اون پادشاه بود و شعرش با زیرکی خاصی بیان میشد.

تنها مصرعش که الان خاطرم هست اینگونست:

................... گوهر به دهان داری و ر فاقد از آن


پادشاه لذت میبرد! اما متوجه صحبت واقعی شاعر نمیشد! (البته امیدوارم شما الان متوجه شده باشید!)

حالا شما هم همینططوری سطحی نگرید. البته امیدوارم این مثال و مصداقی که آوردم موجب سوء تفاهم نشده باشه.


با احترام.

سیدحسین هاشمی پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 12:30

حکایت جالبی بود

ممنون

خواهش میکنم مهندس. ممنونم از نظر و لطفت

شقایق-جابرانصاری پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 13:07

..

جلبناک بود.

متشکرم!

خواهش میکنم. ممنونم از نظرتون

حمیده احمدی پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 13:27

...

با ادب پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 13:40

نمی دانستم دکتر شریعتی معتاد بودند گویا خودشون هم گفتند معتاد هستند

s.k پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 14:12

این هم بازخورد فکر شماست دوست عزیز

ستاره آبی پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 17:34

!!

حوریه جعفری-کامیوتر پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 17:56

گهی زین به پشت و گهی پشت به زین!

ممنون!

حسین رنجبر جمعه 1 آبان 1388 ساعت 03:17

لایک واسه کا اس ان آ مهندس!
خیلی تشکر مهندس خیلی خوب بود.
چه جالب مهندس دیشب ساعت 12 به بعد که رادیو گوش می دادم ؛ یه داستانی شنیدم در مورد مضرات سیگار .پیامهای اخلاقی خوبی هم داشت. (: (البته نه اون شبکه رادیویی که درش اسم شما رو آوردنا ) همون موقع هم در حال مطالعه متن پست خانم نعیم بودم.
اسم کارهای بد که میاد من همیشه یاد سیگار و مواد مخدر و اینا می افتم.بعضی بچه بدها با کشیدن سیگار و اینا فکر می کنن خیلی زرنگ هستن.در حالی که زرنگ بودن به معتاد بودن نیست! راستش دور ورمونم ازین سیگاریا زیاده ، تحملشون می کنیم.
از شما چه پنهون که بعضیاشونم همین همکلاسیهای خودمون هستند،خیلی هم دوسشونم داریم،
یادمه یک بار 3 نفری جلوی من سیگار می کشیدن ، من به شوخی بهشون گفتم بدید به منم بکشم ببینم چه مزه ایه ؟! "" :دی

_ ولی به من ندادن ، به قول معروف می گفت تو سیگاری نشی بهتره !
جالبه بدونید منم حس بدی بهم دست داد اون موقع ، گفتم بهشون من ناراحت شدم که بهم سیگار ندادید بکشم ولی حالا می فهمم که منظورشون چی بوده!
حضرت امیر میگه :
کسی که دوستان خود را برای لغزش براند بی یار می ماند.
آنتوان چخوفم میگه : دانشگاه تمام بی استعدای های افراد از جمله بی استعدادیشونو آشکار می کنه.
آرزوی موفق دارم برات مهندس.

این دوستان (بین خودمون باشه ،به کسی نگیا از نظر من خیلی خرن ! ! تازه من موندم به بعضی ازین دوستای سیگاریم حتی کار هم دادن !)

فائزه نعیم جمعه 1 آبان 1388 ساعت 09:54

جالب بود و آموزنده..
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد