KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

کلاس آنلاین - ویستا و سون

دوستانی که در اجرای کلاس آنلاین (محتوا) تحت ویندوزهای ویستا و سون و یا نسخه 7 و 8 اینترنت اکسپلورر مشکل دارن این پست رو بخونن...

مشاهده ی این پست به دوستانی که تمایل دارن تحت سیستم عاملی که در حال حاضر روی سیستمشون نصبه و میخوان یه سیستم عامل دیگه رو هم اجرا کنن نیز توصیه میگردد. (مثلا روی ویستا یا 7، XP یا حتی لینوکس رو اجرا کنیم)


حتما دوستانی که از اینترنت اکسپلورر۸ (IE8) در ویندوز ویستا یا Se7en استفاده میکنن وقتی در سایت کلاس آنلاین (http://217.146.209.205) لاگین میکنن با پیغام زیر مواجه میشن


برای حل این مشکل، من از نرم افزارهای Virtual Machine استفاده می کنم. این نرم افزار به شما امکان میده که در محیط سیستم عامل اصلیتون (مثلا ویستا، سون یا حتی لینوکس!)، یک سیستم عامل دیگه (مثلا ویندوز ایکس پی که کلاس آنلاین روی اون اجرا میشه) رو اجرا کنید. بدین ترتیب می تونید از ویژگی های مفید هر دو سیستم عامل به صورت همزمان و در کنار هم استفاده کنید.
از این نرم افزار استفاده های زیادی میشه کرد، مثلا دوستانی که روی لپتاپشون ویندوز اورجینال ویستا دارند و اگه بخوان ایکس پی رو جداگانه نصب کنن توی پیدا کردن درایور مشکل پیدا می کنن خیلی راحت می تونن با این نرم افزار مشکلشون رو حل کنن.
البته بالا آوردن یک سیستم عامل از این طریق چند تا ترفند کوچک داره که هر کس علاقه مند به دونستن اونهاست می تونه به ID من پیغام بده:

!AmirAnsari68@Y

نظرات 8 + ارسال نظر
کامپیوتر چهارشنبه 29 مهر 1388 ساعت 17:32 http://game.harajy.com/

[:S001[:S0خوب بود دستت درد نکنه

خواهش میکنم.
امیدوارم این راه برای همه مفید واقع بشه

سیلبو چهارشنبه 29 مهر 1388 ساعت 18:27

من ویستا دارم و هیچ مشکلی هم در اجرای این برنامه نداشتم

این که شما بدون مشکل با کلاس آنلاین تحت ویستا کار میکنید خیلی خوبه.

من موضوع "کلاس آنلاین - ویستا و سون" رو بعنوان نمونه مطرح کردم؛
چون تعدادی از دوستان بودند که همدرد من بودند (ویستا یا سون داشتند، یا کلاس روی اون کار نمیکرد و یا سایت ۲۰۵!)
که به دنبال راه میگشتم تا هم بتونم سر کلاس حاضر بشم و هم سون داشته باشم. تا اینکه بعد از سوال پرسیدن از چند تا از آشنایانم که تو زمینه ی کامپیوتر خبره بودن به این نرم افزار رسیدم و بعد از کار کردن با اون به نتیجه رسیدم و دیدم کاربردهای بیشتری از اجرای کلاس آنلاین داره!
اگر نرم افزار رو میخواستم معرفی کنم احتمال اینکه خیلی ها اونو مطالعه نکنن زیاد بود. پس تصمیم گرفتم این عنوان رو انتخاب کنم.
اگر پست رو با دقت خونده باشید متوجه خواهید شد که این برنامه کاربردهای زیادی داره (که یکیشون مطرح شد)

صابره.دال چهارشنبه 29 مهر 1388 ساعت 19:39

مرســــــــــــــی خیلی به دردم خورد.

خدا رو شکر

حوریه جعفری - کامپوتر چهارشنبه 29 مهر 1388 ساعت 20:19

ممنون!

خواهش!

سعید اسماعیلی فرد پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 00:54 http://liverpoolfc.ir

سلام امیر جان. این موضوعی بود که ترم 2 خیلی ما رو به خودش مشغول کرد و باعث شد با چند تا از بچه های دیگه انواع راه ها رو امتحان کنیم راهی که پیشنهاد کردی راه خوبیه ولی مشکلش اینه که سیستم رو سینگین میکنه و خیلی از لپ تاپ ها یه درایو بیشتر ندارن و مشکل پیدا کردن درایور کارت صدا و ... برای اون لپ تاپ ها هم هست ولی تو پستی که من گذاشته بودم و این ترم هم تکرارش کردم راه راحت تری پیدا شد که زمان کمتری میگیره واسه همه هم جواب داده اگه مایل بودی ازش استفاده کن.
یا حق

سلام آقا سعید.
راه شما راه ساده و کارایی هست؛ ولی برای کسانی که ویندوزشون اجازه ی اجرای کلاس رو بهشون نمیده (که برای اجرای اون احتیاج دارن که به عنوان مدیر (Administrator) اجرا بشه)
یکی از دوستان، هم مشکل من بود. (اگر اون عکسی که تو پست زدم رو نگاه کنی متوجه خواهی شد) که من برای حل مشکلم به این نرم افزار رسیدم.

این نرم افزار هیچ مشکلی با درایورها نداره!!!!! (قابل توجه همه)
چون این نرم افزار میاد تحت همین سیستم عاملی که روی دستگاه شما هست یه سیستم عامل دیگه رو اجرا میکنه. یعنی عملا از همین درایورها برای خودش و خودش برای XP (فرضا) استفاده میکنه

این طرح برای کسانیکه لپتاپ دارن و میخوان در کنارش XP (حالا به هر دلیلی اعم از کلاس آنلاین یا هر کار دیگه) داشته باشن کاملا کارا و عملگر هست.

من خودم رم 1گیگ، سی-پی-یو 2000 ای-ام-دی و ویندوز سون دارم و به هیچ مشکلی هم برنخوردم؛ اما باید این نکته رو مد نظر داشت که نرم افزار اضافه ای نباید همزمان روی سیستم عامل اولی در اجرا باشه که احتیاج به اشغال فضای زیادی از سی-پی-یو داشته باشه.

حجمی هم که اشغال میکنه:
خود نرم افزار 60-70مگ
ویندوزی هم که نصب میکنید بسته به نرم افزارهایی که روش نصب میکنید داره (حجمش دقیقا معادل یه ویندوز با همون مشخصات میشه)

لازم به تذکره که بگم این نرم افزار و سیستم عاملی که توسط اون نصب میشه هیچ احتیاجی به پارتیشن مجزا نداره!!
خود نرم افزار که توی ProgramFiles نصب میشه و ویندوزش هم توی فولدر خودش که «یه فایل» (مثلا 950مگ) با ساختار قابل شناسایی برای خودش میسازه.

دست حق همیشه همراهت

شقایق-جابرانصاری پنج‌شنبه 30 مهر 1388 ساعت 13:06

tnXXXXXxxx

خواهشششش ‌D:

احمدIT شنبه 2 آبان 1388 ساعت 01:03

ممنون
ولی چرا لقمه رو دور بزنیم؟
سیستم عامل مجازی خیلی سرعت سیستم رو میاره پایین.
بیل گیتس تو ویندوز Se7en این مشکل رو حل کرده!
اگه وقت شد یه پست میذارم در این مورد

سلام احمدآقا
خب اینطوری هم خوشمزه تره! و هم تا همین الان به راه بهتری نرسیدم

اینکه فرمودید سرعت رو خیلی میاره پایین باید بگم:
روی سیستم عامل اول بله ولی! تنها زمانی این تاثیر رو میگذاره که سیستم عامل دوم در حال اجرا باشه. دقیقا مثل اینکه یه نرم افزار وقتی درحال اجراست باعث کند شدن سیستم میشه و وقتی که بسته میشه دیگه کاری با سی پی یو و رم و اینا نداره.

دستش درد نکنه!
بشدت منتظرم که این راهی که گذاشته رو یاد بگیرم.
فقط سون D:

بی کار!!! جمعه 29 آبان 1388 ساعت 10:44

سلام ... در IE8 وقتی Login کردید و پیغام error رو دیدین.... فقط لازمه یک بار دیگه آدرس اصلی سایت رو تو مرورگر بزنین ... چون این دفعه سیستم می شناسه (cookies)دیگه وارد صفحه ی لیست کلاس ها می شین!!!!!!

خوشحالم که وقت گذاشی و چند کلمه ای نوشی.
راه پیشنهادی شما رو هم آزمایش کردم اما باز هم نتیجه ی مطلوب حاصل نشد. همون پیغام خطا باز هم میاد.
بعیده مشکل از کوکی و این حرفا باشه.

باز هم منتظر جوابهای دوستان هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد