KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

خودمون رو آزمایش کنیم!

 

امام صادق علیه السلام:  

 

  شیعیان ما را در سه چیز بیازمایید:  

    
در مواظـبـت بر اوقـــات نمـــازها
 
در نگهدارى اسرارشان از دشمنان ما 

 
 
و در همدردى و کمک مالى به برادرانشان  

 

میزان الحکمه، باب صفات الشّیعه 

  

    

*******************  

   

عاقل‌ترین مردم خوش‌خلق‌ترین آنهاست .      

 

اصول کافی ، ج 1 ، ص 27  

 

******************

  

خداوند متعال فرموده است :  

بنده من با چیزی محبوبتر از انجام واجبات به من دوستی نکند .   

 

  اصول کافی ، ج 3 ، ص 129 
 

 

منبع

نظرات 39 + ارسال نظر
زینب سه‌شنبه 21 مهر 1388 ساعت 19:44

سلام
چه حدیثای قشنگی....

سلام. منبعی رو که لینک کردم پره از این حدیثا! :)

حوریه جعفری - کامپوتر سه‌شنبه 21 مهر 1388 ساعت 20:00

عاقل‌ترین مردم خوش‌خلق‌ترین آنهاست !!

یه دانشجو سه‌شنبه 21 مهر 1388 ساعت 20:49

ممنوووون
به این میگن یه پست درست و حسابی....واقعا زیبا بود
تروخدا دیگه ازون پستایی که جز بحث و جدل چیزی نداره و فضای همکلاسی رو متشنج میکنه نذارین...چون نه شما میتونین نظر اونا رو عوض کنین و نه اونا نظر شمارو!!!

بازم ممنون
احادیث زیبایی بود

احمدIT سه‌شنبه 21 مهر 1388 ساعت 22:12

ممنون.
شهادت ایشان رو به همه ی شیعیان تسلیت میگم.
حدیث آخر تکان دهنده است.
تامل برانگیز
بازم ممنون

هادی بدری‌زاده چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 00:34

مرسی مهدی جون.. خیلی خوب بود..

سلیمه یساری چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 09:01

خدا توفیق انجام واجبات و ترک گناهان را نسیب همه بگرداند.
شهادت بنیانگزار مذهب تشیع (که البته بنیانگزار اصلی پیامبر (ص) بودند) را تسلیت عرض میکنم.

امام صادق (ع) اسوه علم و ایمان و تفکیک کننده شیعه 6 امامی و 12 امامی هستند. و ایکاش ما ما واقعا شیعه اثنی عشری باشیم!

ایرانی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 10:42

سرکار خانم یساری یادتون باشه پیامبر مذهب نیاورد دین اورد!
مذهب بدلیل اختلافات بوجود میاد!
البته الان شیعه بیشتر به خرافات تبدیل شده تا یک مذهب!
از اسلام هم که بجز اسمش چیزی دیده نمیشه
البته وسیله پر در امدی برای بعضی ها هم هست!
مردم ما غرق در خرافات هستند...
مردم ساده و نادان میرن نامه میندازن تو چاه تا امام زمان بخونه!
امان از جهل دینی که هرچی امروز می کشیم از بی سوادی فرهنگی و اجتماعی هست!

ریحانه (لاله سرخ) چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 10:54 http://daftaresorkh.persianblog.ir/

با اجازه تون یک کپی از روی احادیث قشنگتون تو وبلاگم گذاشتم. ممنون

آمریکایی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 11:06

ایرانی اسمت را ایرانی گذاشتی معلومه تاحالا تصاویر تخت جمشید را ندیدی؟!!
دیدی چقدر انسان با بدن گاو
سر عقاب با بدن شیر
100 تا از این خرافات تو تخت جمشید هست اول برو این خرافات را اصلاح کن بعد بیا بگو مذهب شیعه خرافات هست
کسی هم فکر نمی کنه امام زمان تو چاه هست
کافر همه را به دین خود بیند

مذهب شیعه همان دین اسلام هست که پیامبر آورد سنی ها بر اساس اختلاف از اسلام جدا شدند و گرنه شیعه ادامه رو راه اسلام بود

سلیمه یساری چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 11:13

امام صادق(ع) فرمود: «بخدا قسم ما (همان) نعمتی هستیم که خداوند به بندگانش عنایت فرموده و بوسیله ما رستگار شود آن کسی که رستگار شده است (و به سعادت ابدی دست یافته است) و شیعه واقعی آن است که بدنبال امامان خویش باشند و پا جای پای آن ها گذارند.

به همین جهت امام صادق(ع) فرمود: «شیعه ما نیست کسی که به زبان بگوید شیعه هستم ولی در عمل با ما مخالفت کند و آثار ما را زیر پاگذارد، ولکن شیعه کسی است که با زبان و دل با ما موافق باشد و آثار ما را پیروی کند و مانند ما رفتار نماید، چنین کسانی شیعه (واقعی) ما هستند.»

http://velayatiha.blogfa.com/post-42.aspx

خدا کنه که اگر مسلمان نیستیم دشمن اهل بیت هم نباشیم!

ایرانی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 13:04

امریکایی حالت خوبه؟
واسه خودت میبری و میدوزی؟
بنده گفتم شیعه خرافات هست؟؟!!!!
بنده طرفدار 100% اسلام هستم!
مثل شما هم تعصب افراطی ندارم. رفتم و تحقیق کردم بعد فهمیدم اسلام واقعی تنها راه خوشبختیه!
من گفتم انقدر در این مذهب شیعه دستکاری شده که ادم خیلی منزجر میشه و از اصلش شدیدا دور شده!
کتاب بهار الانوار را بخوان!
اسلام این مزخرفات و اراجیف نیست!
شما با این حرکاتتون اسلام را نابود کردید!
مردم را از دین و خدا زده کردید!
در ضمن بنده به ایرانی بودنم افتخار می کنم شما ها هستید که به تاریخ و تمدن 2500 ساله ایران توهین می کنید!
میخواید مثلا با حذف شاهنشاهی از کتاب تاریخ مدرسه انرا از بین ببرید!
شما میفهمید وطن یعنی چی؟



محقق چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 13:24

سلام بچه ها
آقای ایرانی من با بحث شما با آقای آمریکایی کاری ندارم
اما لطفا بجای بد و بیرا گفتن کمی منطقی باشید
ما چیزی بنام بهارالانوار نداریم
کتابی داریم بنام بحارالانوار
از نوع نوشتن شما متوجه می شویم شما در زبان عربی بسیار ضعیف حتی در حد صفر هستید
بحار جمع کلمه بحر است
بهار کلمه فارسی است نام فصلی است

آمریکایی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 13:44


مدیران همکلاسی چرا به این توهینات که معلوم شد نویسنده تا حالا همچین کتابی را نخونده رسیدگی نمی کنید؟
محقق آفرین خیلی خوب جواب دادی و مشخص کردی اصلا تا بحال اسم این کتاب هم بلد نبوده
آقای تقدسی یا مدیران همکلاسی لطفا نظرات این آقا که معلوم شد الان هیچ چیزی بلد نیست را پاک کنید
این آقا بجای بحث منطقی از کلماتی همچون مزخرفات و خرافات بکار می برند و فکر می کنم این الفاظ مناسب یک جمع دانشجویی نباشد
حال آنکه متوجه شدیم این آقا اصلا اسم کتاب بحارالانوار را بلد نیستند و می خواهند ازش ایراد بگیرند
فقط می توانم بگم متاسفم

بهاره چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 14:17

انصافا کار زشتی هست وقتی آدم اسم کتابی را بلد نباشه بعد بهش بگه مزخرفات!!!
مدیران شما فقط وقتی به ا.ن انتقاد می کنند نظرات را پاک می کنید حتی یک انتقاد کوچک و صداتون بلند میشه آخ توهین کردید و فلان ولی وقتی یکی میاد اینجا اینگونه توهین و جسارت می کنه نظرش را نگه می دارید
واقعا برای مدیران متاسفم که کوچکترین انتقادات درست به ا.ن را سریع پاک می کنید ولی همچین اهانت و توهین ها را هیچ عکس العملی نشان نمی دهید
مدیران نکنه سربازگمنام در آمدند؟

ایرانی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 15:43

چرا اینهمه شلوغش می کنید؟؟
از همه بابت اشتباه تایپی عذرخواهی میکنم!
حرف ح و ه در کیبورد نزدیک بهم هستن
بنده اشتباه تایپی کردم و یادم رفت متنو مجدد کامل بخوانم. مقصر هم هستم حق دارید!
شعورم هم میرسه بهار کلمه فارسی هست نه عربی!
اینهمه ادم اشتباه تایپی می کنن بعد تویه نظر بعدی درستش میکنن اشکالی داره؟
بیسوادن همشون؟ باید خفه شن ؟شما فقط میفهمید؟
بنده نگفتم سواد عربی قوی دارم بخاطر همین از ترجمه استفاده می کنم
شما اصل مطلب را دقت کن!!
من کجا توهین کردم؟
چرا تهمت می زنید؟
نظر شخصی بنده هست!
می توانم ثابت کنم پر از جعلیاته!
پر از احادیث درست هم هست!
پیامبر هرکس که نظر مخالف داشت رو خفه میکرد؟
نمی تونید نظر مخالف بشنوید ؟
پیامبر اگر هرکی مخالفش بود همانجا لهش میکرد که پیامبر نمیشد!
قبول کنید در حقم بی انصافی کردید!

اگر میخواهیم چیزی از همدیگه یاد بگیریم این راهش نیست!
بهم ثابت کنید که اشتباه میکنم و شما درست میگید!
خیلی هم ازتون ممنون میشم که من را اگاه می کنید!!
موفق باشید!

آمریکایی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 15:58

اولا هر کس نظر شخصی داره ولی نباید توهین کنید بگید مزخرف و خرافات و ...
گفتید حروف ه و ح نزدیک بهم هستند
اما ترتیب کیبورد این طوریه
ج ح خ
و یک دونه باهم فاصله دارند اگر اشتباه تایپی بود بایستی خ یا ج تایپ می کردید
شاید هم واقعا دستتون دو تا کلید آن طرف تر را فشار داده
گفتید ترجمه فارسیش را خوندید میشه بگید کدوم جلدهاش را خوندید؟

ایرانی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 16:31

1- نظر شخصی من در مورد این کتاب ان هست ( بعضی قسمتهاش نه همش) اگر می تونی امریکایی جانم کمکم کن نظرمو عوض کنم!
باز هم که میگی توهین دوست عزیز؟
به خدایی که می پرستی این توهین نیست!
توهین یعنی من اتهام دروغ یا کلمه مبتذل بکار ببرم که نبردم ولی شما بخاطر نظر مخالف من با خودت به من گفتی" کافر همه را به دین خود بیند"
این کلمه جواب مخالفت و شبه منه؟
یعنی چون نظر شما رو قبول ندارم ملحد هستم!
یعنی بخاطر یک نظر ساده من همردیف سلمان رشدی و رضا فاضلی و بهرام مشیری هستم
به نظرت این عدالته؟
بعد ما از دنیا توقع داریم اینطوری به اسلام بیایند چون تنها راه سعادته اگر هم قبول نکردن هر چی خواستیم بهشون بگیم!
2- بنده گفتم حروف نزدیک بهم هستن نه متوالی
بازم بخاطر اشکال تایپی پوزش می خواهم
3- من بحار الانوار را بصورت الکترونیکی در اینترنت خواندم بخاطر همین شماره جلداش نوشته نشده بود. فقط اسم کتاب و اسم بابش بود!
یکم وقت می بره ولی اگر دوست داری می گردم پیدا می کنم...

آمریکایی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 17:00

من جایی را به یاد ندارم که به شما ملحد گفته باشم
من فقط گفتم توهین نکن
اگر هم منظورت جمله کافر همه را به دین خود بیند هست من قبلش نوشتم شما می گید ما فکر می کنیم امام زمان تو چاه هست
منم گفتم ما همچین عقیده ای نداریم و بعد این ضرب المثل را زدم که معنی این ضرب المثل این هست (کسی که عقیده ای داره و فکر می کنه همه هم عقیده او هستند)

برای اینکه حرفهاتون صحت داشته باشه شاید بگید کلمه بحارالانوار را اشتباهی تایپی انگشتم دو کلید آن طرف تر را زد!!!!!! اما خواهشا بگید کدام جلدش را خوانده اید تا متوجه شویم شما کتاب بحارالانوار را خوانده اید چون بحارالانوار جلد جلد هست لااقل مشخص شود شما مثلا جلد اول را خوانده اید
اگر هم نسخته الکترونیکی را خوانده اید من خیلی دنبالش بودم میشه لینکش را بدید؟

بهاره چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 18:09


وقتی یکی میاد میگه بالا چشم ا.ن ابروی سریع نظر یا پستش پاک میشه
ولی وقتی میان این طوری توهین می کنند هیچ کاری نمی کنند

ایرانی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 18:29

بازهم میگم من توهین نکردم
من گفتم دستکاری در شیعه باعث شده که بعضی از مردم فکر کنن امام زمان در چاه هست نه اینکه امام زمان واقعا در چاهه!
جمکران را که نمیشه انکار کرد.میشه؟
شما مطمئن باش من کتاب را خواندم
ولی تعداد جلداش خیلی زیاده باید یکم بگردم تا پیداش کنم چون یکسالی از ان موقع می گذره
ولی در جعلی بودن بخشی از احادیث شکی ندارم .مثل روز روشنه!
مثلا:
دشمن ترین دشمن مردان همسرانشان هستند!
اگر زنان نبودند همه مردان به بهشت میرفتند
این حرفها میتونه ماله پیامبر ( ص )باشه؟
حالا من نمیدانم شما چرا انقدر اصرار داری این کتاب را تحریف نشده نشان بدی؟
اینم یک کتاب مثل بقیه که در طول تاریخ دستکاری شده دیگه! انجیل را هم نابود کردند اینکه دیگه...
مگه اصول کافی دستکاری نشده؟؟
وحی الهی که نبوده!!!!
افراد شبیه من هم هستن:
http://www.porsojoo.com/fa/node/24991

نسخه الکترونیکی کتاب:
به فونت ویندوز ویستا من نمیخوره ولی اکس پی داشتم که باز میشد.
http://shiabook.blogfa.com/post-9.aspx

برای اینکه از من دلخور نباشی این هدیه را هم به شما تقدیم می کنم:
http://www.quranflash.com/en/quranflash.html

موفق باشی!




مینو چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 18:45

ای ول هم سیاسی می نویسی هم مذهبی
جالب بودند
بهارالانوارت هم خیلی جالب بودایرانی

آمریکایی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 19:08

ایرانی جان معلوم شد که واقعا تا حالا این کتاب ها را نخوانده ای
گفتی وقتی xp داشتی این ها را خواندی الان که ویستا داری فونتش سازگار نیست نمی تونی بخونی
بفرما من برای شما محتویات کتاب را نوشتم:
ولی افسوس که در چند نظر قبل تر گفتی عربیت قوی نیست
پس دیگه قطعی شد که این کتاب ها را نخوانده ای :
-بحار الانوار مجلد: 1 من ص 1 سطر 1 الى ص 9 سطر 24

[ 1 ]
بروحه ، واختارهم على جمیع بریته ، لهم سمکت المسموکات ، ودحیت المدحوات ،
وبهم رست الراسیات واستقر العرش على السماوات ، وبأسرار علمهم أینعت ( 1 )
ثمار العرفان فی قلوب المؤمنین ، وبأمطار فضلهم جرت أنهار الحکمة فی صدور
الموقنین ، فصلوات الله علیهم ما دامت الصلوات علیهم وسیلة إلى تحصیل المثوبات ، و
الثناء علیهم ذریعة لرفع الدرجات . ولعنة الله على أعدائهم ما کانت درکات الجحیم
معدة لشدائد العقوبات . واللعن على أعداء الدین معدودة من أفضل العبادات .
أما بعد : فیقول الفقیر إلى رحمة ربه الغافر ابن المنتقل إلى ریاض القدس


بدرود

ایرانی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 19:47

مگه من گفتم از این لینک خواندم
اینو برای شما گذاشتم که دنبالشی

حالت جدا خرابه

ایرانی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 20:02

در ضمن در مورد توهین زشتت به هخامنشی اینو بخوان بعد قضاوت کن:

http://razhayedel.mihanblog.com/post/73

آمریکایی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 20:08

چرا دوباره توهین می کنی و میگی حالم خرابه؟
جدا نگفتی این لینک را خوندی؟
ولی نظرقبلیت این بود:
به فونت ویندوز ویستا من نمیخوره ولی اکس پی داشتم که باز میشد.

باز میشد یعنی قبلا با xp باز کردی

دیگه بیشتر از این پافشاری نکن که کتاب بحارالانوار را خوندی
اول که می نویسی بهارالانوار بعد میگی من این کتاب را قبلا با فونت xp خوندم
الانم انکار می کنی
بزار آب پاکی را رو دستت بریزم فقط 4-5 جلد از این کتاب به فارسی ترجمه شده

شما هر بار یک چیز میگی بعد دو نظر پایین تر میای می گی کیبورد خراب بود
بعد می گی من یک کتاب دیگه خوندم
تا صبح من هر چی بگم می خوای بزنی زیر حرفهات

بدرود

اردلان چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 20:17

بسته دیگه!!!!!!!!!
با دوتاتونم!

امریکایی اگر این ایرانی دروغ می گفت و کتاب ترجمه شدشو نخوانده بود که نمونه برای حرفاش نمیاورد!!!!

ایرانی من از شاهنشاهی متنفرم!!!
انقدر ازش تعریف نکن!
به چیش مینازی اخه بچه جان؟
وصیت نامه چیه بابا!!

اما من می دانم که اصل کتاب 25 جلد بوده که الان به 125 جلد رسیده که عجیبه و احتمال صحت حرف ایرانی را بالا میبره!!
ان حدیث ها هم که ایرانی گفت در کتاب پیدا کردم
راست میگه بدبخت!



M-N چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 20:19

آقا یا خانم ایرانی
شاید شما در جایی مطلبی دیده اید اتفاقا من هم دیده بودم برایم سوال شد آیا درست است به علما ایمیل فرستادم تا جواب من را بدهند که آیا این حدیث در بحارالانوار هست
اتفاقا بود ولی مشکل اینجا بود که کسی که آن را به بحار نسبت داده بود نگفته بود این نقل قول است علما صفحه ی اسکن شده را فرستادند و نوشته بودند مثلا امام علیه السلام فرموده عقیده فلان کس است این است
شما هم اگر حدیثی را دیدید که ادعا کردند مال بحار هست را از خود بحار بخونید بعدا متوجه می شوید مثل همین نمونه بالا قسمتی از حدیث را بریده بودند

ایرانی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 20:31

من در گوگل سرچ کردم و این سایت را پیدا کردم برای شما چون از من خواسته بودی برات ارشیو پیدا کنم!
اگر ترجمه فارسی نداره با سایت دیگه ای اشتباه گرفتم (گفتم یکسال گذشته)
عذر می خوام از این بابت!
مگه بجز یک عرب اصلا میتونه ان متن را بخوانه که شما منو به دروغ گویی متهم می کنی؟؟
کی میگه فقط چند جلدش ترجمه شده؟
نکنه خودت نخوندی!!!
همش ترجمه شده خودم هفته پیش در میدان انقلاب دیدم.
اینم اثبات
http://www.absar.ir/details.aspx?ProdID=140
مثلا با اخبار دروغ می خوای منو خراب کنی؟
از دینت خجالت بکش !
ایرانی بودنت را به خرافات نفروش!!!
اگر نمی خوای جواب اتهام های منو بدی نده چرا جر و بحث میکنی؟
شما اگر دلت از مسخره کردن من خنک میشه فکر کن من مسلمان شیعه که هیچ اصلا شیطان پرستم!!!!!!!!
تا جایی که می توانم تا اخر عمر با خرافات که دشمنه دینه می جنگم. شما هم منو بنشین مسخره کن تا ارام بشی!
دیدار به قیامت!!

آمریکایی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 20:41

اردلان جان میشه بگی کجای بحار الانوار نوشته و شما پیدا کردی
سریع به من نشان بده
شما ایرانی جان هم که میگی این حرفها تو بحارالانوار هست به من نشان بده
ایرانی جان شما نگفتی؟
با xp این ها را دیدی؟
آره دیدار بر قیامت
لعنت بر آدم دروغگو
آن سی دی هم من تا الان ندیده بودم شاید آن هم نتونسته باشه همه ی بحارالانوار را ترجمه کرده باشه
ولی اگر شما ادعا می کنی کتاب ترجمه شده بحارلانوار را دیدی به من نشان بده همونی که گفتی خواندی
در ضمن شما قبلا گفته بودی با xp این را خوانده ای
امیدوارم الان نیای بگی دستم پرید آن طرف تر
در ضمن اردلان جان کسی با شاهنشاهی مشکل نداره
چرا توهین می کنی؟

آمریکایی چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 20:45

لطفا دیگه اینجا نگو کیبورد دو تا دکمه اش آن طرف تر بود
این جمله ای که نوشتی یعنی اینکه تو قبلا از رو همین خوندی:
به فونت ویندوز ویستا من نمیخوره ولی اکس پی داشتم که باز میشد

به قول خودت دیدار تا قیامت
بدرود

بهاره چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 21:04

سلام
آقای آمریکایی بی خودی با آقای ایرانی بحث نکنید
مشخص است که ایشان کتاب بحارالانوار یا بقول خودشان بهارالانوار را نخونده اند
اگر خوانده بودند که نمی نوشتند بهارالانوار
ایشان حرفهای عجیب زیاد می زنند
یکبار می گویند پارسال بحارالانوار را خوانده اند ولی الان می گن تازه هفته پیش در میدان انقلاب دیده اند
ولی چیزی که من الان برام حتمی شد این موضوع بود که برادران سپاهی و سربازان گمنام تیم مدیریت همکلاسی هستند
من خودم دو تا نظر نوشتم بدون هیچ اهانتی سریع مدیران پاک کردند چون یک موقع به ا.ن بر نخورد
الان ولی می بینیم از اول تا آخر نظرات آقای ایرانی اهانت است ولی مدیران هیچ عملی انجام نمی دهند

یاشار چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 21:35

من یک آذری 6 سیلندر هستم کاری هم به اسلام ندارم تقریبا بی دین هستم
اما برای این ایرانی باید بگم وصیت نامه کوروش وجود خارجی نداره و الکی یک مشت فارس برای خودشون همچین چیزی را نوشتن اصلا سند نداره
می دونی کوروش جونت را کی کشت؟یک زن آذری بنام توموروس
حالا خواستم بجای اینکه دلت را با خیالاتی مثل وصیت نامه کوروش خوش کنی بیای یکم از دست نوشته های داریوش بخون
کتیبه بیستون
بند 13 70-78 داریوش شاه گوید: سپس فْـرَوَرتیش با سواران کمی گریخت و به سرزمین «رَگا» (ری) در ماد روانه شد. آنگاه من سپاهی به دنبالش فرستادم. فْـرَوَرتیش دستگیر و به نزد من آورده شد. من بینی، گوش‌ها و زبان او را بریدم و یک چشم او را در آوردم. او دست‌بسته بر دروازه‌ نگاه داشته شد و همة سپاه/ مردم؟ او را ‌دیدند. پس از آن، او را در «هَـگْـمَـتانَه» (اکباتان/ همدان) دار زدم و مردان برجستة همدست او را در درون دژی در هَـگْـمَـتانَـه آویزان کردم.


این تصاویر هم ببینی بد نیست
بالای کتیبه بیستون داریوش ببین چه بلایی سر اسرا آورده :
http://i19.tinypic.com/33fdxtu.jpg

اینجا هم دیگه شاهکار کرده و پاشده رفته رو سینه یکی از اسرا وایساده

یاشار چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 21:44

عکس وایسادن داریوش بر روی سینه اسرا این هست که متاسفانه در نظر قبلی ثبت نشد
http://www.anobanini.ir/pic/travel/kermanshah/kermanshah/biston/large/kermanshah-biston-014.jpg

مسافر بی نشان پنج‌شنبه 23 مهر 1388 ساعت 17:44 http://bigharar69.blogfa.com

از پست مفید و قشنگی که گذاشتید ممونم.
التماس دعای فرج

امیر رباط پنج‌شنبه 23 مهر 1388 ساعت 18:30

بدی ما اینه که
دلیل جهان سومیمون اینه که
همش در مورد گذشته میگیمو بهش مینازیم
بابا گذشته گذشته
باد ازش عبرت گرفت
ولی نباید آینده رو فدای غرور و افتخار به گذشته کرد
مهم حال هست
حال چیکاره هستیم؟
حال داریوشمون کو
آیا میتونیم مثل داریوش اقتدار داشته باشیم؟

احمدIT پنج‌شنبه 23 مهر 1388 ساعت 20:48

حیف شد از اول در این بحث شرکت نکردم
خطاب به همه دوستانی درباره کتاب بحارالانوار بحث میکنید عرض میکنم:

خدمتی علامه مجلسی با نوشتن کتاب بحارالانوار به مذب شیعه کردن هیچ شخص دیگری در زمان غیبت امام عصر (عج) نکرده است
علتش چیست؟

می گویم:
همانطور که میدانید بعد از فوت پیامبر (ص) احداث زیادی جعل شد ، از جمله احادیثی که توسط معاویه لعنت الله علیه و آله جعل شد.
با توجه به این موضوع علامه مجلسی احساس وظیفه کردند و کتابی نوشتند به نام بحارالانوار که در مقدمه آن فرمودند:
"این مجموعه شامل احادیثی است که تا به امروز به دست ما رسیده و اگر آیندگان حدیثی دیدند که در این مجموعه نبود بدانند که حتماً آن حدیث ساختگیست .
لذا من تمامی احداث موجود در دوران خویش را گرداوری کردم و تشخیص صحت حدیث با عالمان در علم احادیث است "

برگردیم به بحث خودمون/

دوستان عزیز که بحث خوبی را پی گرفتید.
کتاب بحارالانوار برای ما نوشته نشده که نشستید و آن را مطالعه میکنید.
این کتاب منبع کسانیست که در حوزه ها کارشان بررسی صحت یک حدیث است.

این را هم بدانید که نقل حدیث کار هرکسی نیست.

اگر من میخواهم حدیثی نقل کنم باید حتماً منبع معتبر برای آن ذکر کنم.

بحارالانوار که منبع معتبری نیست.
کیلی حدیث خنده دار هم در آن هست که هر آدم بی سوادی بخونه میفهمه حدیث جعلیست. مطمئن باشید علامه هم میداستند که این حدیث جعلیست .حال علت اینکه چرا آن را در کتابشان ذکر کردند بحث جداییست که زمان بیشتری میخواهد و پستی جدا از این پست.


به اردلان جان هم عرض میکنم لطفاً یک مطلب به این مهمی رو همینجوری نگو. من می دانم این کتاب قبلاً 25 جلد بوده که نشد سند.
مستند حرف بزن.
درضمن سعی هم کنید منبع تان دکتر سروش نباشه (چون صحت شخصیت خودش زیر سواله ، چه برسه به حرفاش)



در ضمن فکر هم نکنید نقل حدیث به همین راحتی هاست ، یک آخوند به راحتی نمی تواند یک حدیث را نقل کند مگر اینکه کسی که علم حدیث دارد آن حدیث را تایید کرده باشد.
حالا من و شما جای خود داریم.

کلاً احادیث به چند دسته تقسیم می شوند:

1-احادیثی معروف مثل:
النظافه من الایمان

2- احادیث که معروف نیستند:
این احادیث باید با ذکر منبع معتبر باشد.

3- احادیث جعلی :
این احادیث هم خیلی خیلی تابلو هستند مثل:
أنا مدینة العلم و ابوبکر اساسها و عمر حیطانها و عثمان سقفها و علیّ بابها
( درباره این حدث یکم خودمونی عرض کنم به برادران سنی:
هروقت دلم میگیره و حوصله هیچ کاری ندارم این حدث جعلی رو یک بار میخونم و کلی میخندم.
یاد این قضیه می افتم که چقدر انسان اح.م.ق در این دنیا است.

آخه کدوم شهری رو میشناسید که ستون و سقف داشته باشه ، واقعا برای برادران سنی که این حدیث رو میخونند و باور میکنند متاسفم)

از بحثمون دور نشیم ،
برگردیم به اون 3 دسته ای که عرض کردم:

بحث ما سر دسته ی دوم است که کار ما نیست.

حرف آخر:
نقل حدیث را از منابع معتبر قبول کنیم.
اگر در مقاله یا کتابی دیدید که حدیثی آورده و منبع آن را بحارالانوار ذکر کرده عصبانی نشوید ، نگاه کنید و ببینید نویسنده آن اثر کیست.
در تشخیص جعلی بودن یک حدیث حتماً نباید آن حدیث از کتاب معتبری نقل شده باشد ، کافیست که :
1- در بحارالانوار موجود باشد
2- اجماعی که برای صحت آن حدیث تشکیل میشود آن حدیث را تایید کرده باشد.
( که درباره این اجماع هم کلی بحث میشه کرد که چه جوری تشخیص میدند یک حدث صحت دارد یا نه)

یا علی!

آمریکایی پنج‌شنبه 23 مهر 1388 ساعت 21:12

سلام
آقای انصاری معلوم شد که آقای ایرانی اصلا اسم این کتاب را بلد نیستند بعد گفتند این کتاب را پارسال خواندم بعد گفتند هفته پیش در انقلاب دیدم
بعد احادیثی را منتسب به بحارالانوار کردند ما هم گفتیم اگر می گویید این ها در بحارالانوار هست لطفا نشان دهید که دیگر رفتند
و گویا فردی بنام یاشار از ایران باستان هم پرده برداری کردند و دیگر نتوانستند بر ایران باستان فخر فروشی کنند
شما از کجا می گویید در بحارالانوار ، احادیث جعلی هست؟
آن حدیث جعلی که نوشتی مربوط به اهل تسنن میشه و بحارالانوار اتفاقا از این گاف های اهل تسنن پرده برداری کرده
بحارالانوار کتاب بسیار تخصصی هست من هم قبول دارم نباید ما به تنهایی بخوانیم باید قبل و بعد حدیث را بخوانیم مانند همان نمونه که آقا یا خانم M-N گفتند
آنکه بحارالانوار در قدیم 25 جلد بوده در جلد جدید 110 جلد شده بخاطر این هست که الان هر جلد بحارالانوار مربوط به یک بحث شده مثلا مبحث امام حسین و ... در واقع محتویات همان محتویات هست اما برای سهولت به چند جلد بیشتر تبدیل شده ا

احمدIT پنج‌شنبه 23 مهر 1388 ساعت 22:12

آقا یا خانم آمریکایی
این چه اسمیست که برای خود انتخاب کردید.
-----------------------------
من گفته ی خودم رو تصحیح میکنم
نباید برای احادیث کتاب بحارالانورا صفت جعلی به کار می بردم.
درستش این بود:
احادیث "ضعیف" در کتاب بحار الانوار کم نیست .....( و بقیه جملم)
------------------------------
درمورد سند این حرفم هم میتونید تمامی جلد های این کتاب رو بخونید و به این نتیجه برسید.
-----------------------------
من این کتاب رو زیر سوال نمیبرم.
اوایل عرایضم ه مگفتم که خدمتی که ایشان به مذهب شیعه کردند هیچ کس در طول غیبت نکرده.
خلاصه حرف من این بود:
کتاب بحار برای من و شما نوشته نشده
مگر اینکه علم رجال و علم درایه داشته باشیم/
پس پیرامون آن بحث نکنید.

مدرس جمعه 24 مهر 1388 ساعت 00:48

ترجمه بحار الانوار به صورت سی دی توسط موسسه نور تهیه شده و در نمایشگاه هم عرضه میشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد