KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بازتاب های جهانی!

امروز در اخبار شنیدم که سریال  « یوسف پیامبر »  چندین بار از شبکه های مختلف تلویزیون افغانستان پخش شده و طرفدارهای زیادی داره! 

یاد مطلبی افتادم که چند ماه پیش خونده بودم ... 

  

فرج ا... مخملباف  در حاشیه‌ی سخنرانی پس از انتخابات و در مدح یکی از نامزدهای ریاست جمهوری و ذم سه تای دیگر، از آغاز مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌ی تاریخی "یونس پیامبر" خبر داد.

 

این کارگردان شهیر با توضیح اینکه این پروژه 9 سال طول خواهد کشید، گفت: دریای مصنوعی و تربیت یک نهنگ حرف گوش کن از جمله برنامه‌های اساسی تولید این مجموعه 78 قسمتی است.
 

او خاطر نشان کرد:‌ در صورتی که نتوانم نهنگ مورد نظرم را پیدا و تربیت کنم از جلوه‌های کامپیوتری استفاده می‌کنم. اما در مورد دریا به هیچ‌وجه کوتاه نخواهم آمد و حتما دریای مصنوعی می‌سازم   

 

فرج ا... مخملباف درباره‌ی بازیگران این مجموعه نیز گفت: حضور کتایون ریاحی تا امروز 200درصد تضمین شده، اگرچه هنوز نقشی برای او ننوشتم و در داستان این پیامبر نیز زنی وجود ندارد! وی همچنین از نوشتن فیلمنامه‌های حضرات الیاس، الیسع، خضر، ادریس، شعیب، جرجیس و باقی 123هزار و نهصدو نود و یک پیامبر الهی و غیره، خبر داد و گفت: حضرت سلیمان از دستم پرید ولی این داستان‌ها را به زودی ثبت می‌کنم و قرارداد ساختش را نیز با دوستان منعقد می‌کنم تا کسی سراغ این پیامبران نرود. 

 

فرج ا... مخملباف در خصوص بازتاب‌های جهانی سریال یوزارسیف نیز تاکید کرد: علاوه بر انتشار لوح فشرده این اثر، انتشار فیلمنامه‌ی دوجلدی، موسیقی متن در سه کاست و دو لوح فشرده، انتشار فیلم پشت صحنه، دفتر یادداشت بازیگران، همراه با لباس یوزارسیف، لباس زلیخا در روزگار جوانی، لباس زلیخا در روزگار بدبختی، لباس زلیخا در روزگار عرفان و لباس زلیخا در روزگار وصل، ریش بوتیفار، محاسن آخ‌ناتون، عصای آمون هوتب و تسبیح عمه‌ی یوزارسیف نیز به بازار عرضه می‌شود تا علاقمندان راضی شوند. 

 

کاگردان بزرگ سریال یوزارسیف به تولید انبوه آدامس‌هایی با تصاویر بازیگران این مجموعه برای سرگرمی مذهبی بچه‌ها در تابستان خبر داد و اضافه کرد: لپ‌لپ‌هایی با درون‌مایه‌ی یوزارسیف و زلیخا طراحی کردیم که به زودی روانه‌ی بازار می‌شود. وی در پایان استقبال بی‌سابقه مردم را انگیزه‌ی این حرکات فرهنگی دانست و گفت: باید با تهاجم فرهنگی مقابله به مثل کرد

 

در همین زمینه با خبر شدیم، یوزارسیف به زبان کومور؛ مورونی – اوگاندا؛ کامپالایی و پشتو دوبله و جهت پخش به کشورهای مختلف صادر شده است. مدیر کل توزیع رایگان سریال‌های میلیاردی سیما در این باره به خبرنگار ما گفت: با هدف نزدیکی فرهنگی، بسته‌ی سریال‌های مختلفی چون یوزارسیف را به برخی کشورهای مهم جهان ارسال کردیم که کشورهای فوق به صورت زیرنویس که با هزینه خودمان تامین شده، اقدام به پخش این سریال کردند که با استقبال فراوان مردم این کشورهای بزرگ روبرو شده است

 

وی همچنین به سریال ۴۰سرباز اشاره کرد و گفت: پیگیر ماجرا هستیم که این سریال را هم به برخی کشورها بیاندازیم، اما متاسفانه تاکنون موفق نشده‌ایم

 

وی به این نکته هم اشاره کرد که این سریال‌ها به کشورهای مالی، گینه‌ی بیسائو، گینه‌ی باسائو، تالش علیا و گومبولی_ از ایالات جدید گینه بیسائو که هنوز به طور رسمی کشور نشده است_ و کشور دوست و تازه کشف‌شده‌ی "دماغه‌ی سبز" هم اهدا شده است و قرار است صبح‌های یکشنبه از شبکه‌های استانی این کشورها پخش شود که مردم در این ساعات در کلیسا هستند و ما به این موضوع اعتراض کردیم، اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم. البته مهم برای ما تقویت روابط فرهنگی بر اساس تولیدات فاخر است.  

 

برخی اطلاعات شنیده شده نیز حاکی از ساخت یوزارسیف2 تا قبل از انتخابات بعدی است. یکی از نزدیکان یکی از مسئولین دفتر یکی از مدیران دولت گفت: این مجموعه‌ی ده قسمتی به سفرهای استانی یوزارسیف می‌پردازد و اصلا هم تبلیغاتی نیست. وی افزود: برآورد بودجه ای این مجموعه ??میلیارد تومان است که تا پایان اردیبهشت92 به آنتن می‌رسانیمش. وی تاکید کرد که هنوز از لیست بازیگران این مجموعه اطلاعی ندارد، ولیکن حضور زلیخا صددرصد قطعی است.

منبع

 
نظرات 2 + ارسال نظر
شقایق-جابرانصاری یکشنبه 12 مهر 1388 ساعت 12:09

!!

>>>
دفتر یادداشت بازیگران، همراه با لباس یوزارسیف، لباس زلیخا در روزگار جوانی، لباس زلیخا در روزگار بدبختی، لباس زلیخا در روزگار عرفان و لباس زلیخا در روزگار وصل، ریش بوتیفار، محاسن آخ‌ناتون، عصای آمون هوتب و تسبیح عمه‌ی یوزارسیف نیز به بازار عرضه می‌شود تا علاقمندان راضی شوند!!

مرســــــی.!!

م یکشنبه 12 مهر 1388 ساعت 23:02

فرج ا.. سلحشور نه مخملباف بابا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد