KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

نقش چین در تحریک اقتصاد جهان در مجمع تابستانی داووس مورد توجه ف

موضوع عمده مجمع تابستانی داووس 2009 «احیای رشد اقتصادی» است.

حدود صد سیاستمدار از بیش از 80 کشور، 125 رهبر رسانه گروهی سراسر جهان و 805 شخصیت از محافل صنعتی و بازرگانی در این نشست شرکت کردند و بیش از 1400 فرد برجسته از محافل سیاسی، بازرگانی و علمی در این مجمع شرکت کردند. آنها درباره حفظ ثبات مالی جهانی، کمک به رشد اقتصاد جهان و شیوه تحقق همکاری مبنی بر راهبرد برنده- برنده بحث و مشورت کردند. از آنجا که این نشست در زمان حساسِ مشاهده شدن علایم احیای رشد اقتصاد در جهان برگزار می شود، بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است.

محمود مُحی الدین وزیر سرمایه گذاری مصر اعتقاد دارد که این مجمع نه تنها یک کانال اطلاع رسانی برای آشنا شدن شرکت کنندگان با وضعیت اقتصاد جهان ایجاد کرده، بلکه جذابیت های چین را به آنها نشان داده است. او گفت «برگزاری این نشست در چین حائز اهمیت بسیاری است. مجمع اقتصاد جهان برای آشنا شدن با وضعیت توسعه اقتصاد جهان مساعد است. ما به طور واقعی پیشرفت اقتصاد چین را احساس کردیم. برگزاری این مجمع در چین برای کمک به روابط دو جانبه بسیار مفید است.»

احیای سریع اقتصاد چین شرکت کنندگان را نسبت به پشت سر گذاشتن بحران مالی جهانی امیدوار کرده است.

ون جیا بائو در آیین گشایش گفت: اقتصاد جهان به تدریج احیا می شود و سیاست تحریک اقتصاد چین برای مقابله با بحران مالی بین المللی به نتایج اولیه رسیده است. طبق اطلاعات اکنون چین روند کاهش سرعت رشد اقتصادی را مهار کرده و در شش ماه اول امسال سرعت رشد ارزش کل تولیدات داخلی چین به 7،1 درصد رسیده، سرعت رشد سرمایه گذاری بیشتر شده و نقش کمکی تقاضای داخلی به رشد اقتصادی پیوسته بیشتر شده است. ون جیا بائو گفت: این دستاوردها مدیون بسته تشویقی و تحریک اقتصادی چین بوده است. او می افزاید: «در رکود عمیق حاکم بر اقتصاد جهان، رسیدن به این نتایج بسیار دشوار بود. این دستاوردها مدیون پایندی دولت و مردم چین بر سیاست مثبت مالی و سیاست نسبتا باز پولی و اجرای بسته پیشنهادها برای مقابله با بحران مالی بین المللی بوده است.»

تلاش و تدابیر چین در مقابله با بحران مالی نیز توجه کشورهای دیگر را به خود جلب کرده است. موریس لوی مدیر اجرایی گروه پابلیکس فرانسه گفت: تدابیر موثر چین در سال های اخیر برای تحریک اقتصاد و مقابله با بحران مالی جهانی قابل استفاده و آموختن است. او افزود: «چین در رشد اقتصاد نتایج غیر قابل انکاری به دست آورده است. دلیل آمدن من به چین نیز همین است. زیرا در کشورهای غربی چنین نتایجی مشاهده نکردم. فکر می کنم ما می توانیم از چین بیاموزیم.»

معاون وزیر معادن مغولستان نیز در این باره گفت: پیشرفت چین فرصت های زیادی برای ما ایجاد کرده است. ما از مشارکت موسسات چین و روسیه در استخراج معادن آهن و مس استقبال می کنیم. زیرا این کار به اشتغال و تحقق صنعتی شدن مغولستان کمک می کند.

در حاشیه مجمع تابستانی داووس در سال جاری، شرکت کنندگان ابراز عقیده کردند که در حال حاضر اقتصاد چین زمان اصلاحات عمیق و تعدیل را طی می کند و کشورهای دیگر باید با برخورد فعال تر و دست در دست هم پیش بروند.


منبع کیو کیو

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین رنجبر چهارشنبه 8 مهر 1388 ساعت 02:49

ان شاالله چینی ها موفق باشن .
فقط سوالی که به ذهنم خطور کرد اینه که :
این داووس چیست ؟
تشکر و دیگر تا بعد دوست خوبم بای

منم امیدوارم ایران و چین همواره موفق باشند و روز به روز رابطه نزدیکتر(البته رابطه منافع-منافع) داشته باشند
در مورد داووس که به چعه معنی هست نمیدونم اما یک مجمع سالیانه و نشست اقتصادی هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد