KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بنزین ونزوئلا و کلاه گشاد

کاتوزیان : عقد قراردادهایی چون کرسنت و قرارداد انتقال گاز ایران به پاکستان و هند از جمله قراردادهایی است که بدون مجوز گرفتن از مجلس انعقاد شد و کشور را دچار چالش کرد.


رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به شنیده هایی از گرانی و نامرغوبی بنزین ونزوئلا تاکید کرد بررسی توافق خرید بنزین از این کشور در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار میگیرد.


حمیدرضا کاتوزیان در گفتگو با مهر، با اشاره به توافق صورت گرفته بین روسای جمهور ایران و ونزوئلا در فروش بنزین به ایران، اظهارداشت: بررسی این توافق در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار گرفته است.


وی ادامه داد: درابتدا گزارشی از وزارت نفت دراین باره خواهیم گرفت هرچند که هنوز در این باره از کم و کیف توافق گزارشی به مجلس ارائه نشده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: شنیده ها حاکی از این است که بنزین ونزوئلا نامرغوب بوده و حتی برخی کشورهای صادره کننده خوردرو به ایران به مصرف کنندگان توصیه کرده اند که از بنزین معمولی ایران استفاده کنید تا اینکه از بنزین خارجی (ونزوئلا). ازسوی دیگر شنیده شده که قراراست بنزین ونزوئلا با قیمتی بالاتر از قیمت متعارف جهانی به ایران فروخته شود.


نماینده تهران خاطرنشان کرد: در صورت صحت این شایعات مبنی بر قیمت بالا و نامرغوب بودن بنزین، مجبوریم به شکلی از اقدامات قانونی از جمله سئوال از رئیس جمهور و یا وزیر نفت مسئله را پیگیری کنیم.


وی درپاسخ به این سئوال که آیا دولت بدون هماهنگی با مجلس و گرفتن مجوز می تواند خود راسا اقدام به عقد قرارداد کند، گفت: علی الاصول خیر. دولت برای عقد قرار داد باید حتما مجوز رسمی داشته باشد اما متاسفانه دولت نهم  به دلیل رعایت نکردن یک اصل از اصول قانون اساسی درخصوص قراردادهای بین المللی، راسا و بدون گرفتن مجوز از مجلس اقدام به عقد قرارداد کرده .



رئیس کمیسیون انرژی مجلس درتوصیه به رئیس جمهور برای عقد این قرارداد مهم، گفت: مناسب تر این است که رئیس جمهور موافقت مجلس را جلب کند. ما علاقمند به ارتباط بین المللی هستیم و معتقدیم باید در حوزه اقتصادی با کشورهای دیگر تعامل داشته باشیم اما باید منافع ملی را نیز در نظر داشت، زیرا منافع ملی برای ما حرف اول را می زند.

وی ادامه داد: اگر مخالفت با آمریکا و برخی کشورهای اروپایی براساس منافع ملی ما بوده است، دیگر فرقی نمی کند آن کشورها در آمریکای لاتین باشند یا در جای دیگر، آنچه مهم است حفظ منافع ملی ماست.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:
اگر قرار است به ملت ایران ظلم شود فرقی نمی کند این ظلم از سوی یک کشور در آمریکای لاتین باشد یا یک کشور غربی. بنابراین بهتر است رئیس جمهور خود را با شعارهای انقلاب هماهنگ کند.




نظرات 1 + ارسال نظر
احمدIT دوشنبه 30 شهریور 1388 ساعت 21:10

شایعه؟
هنوز هیچی تو مجلس بررسی نشده
هروقت قراردادش رفت مجلس ،همه فهمیدن که دستور و نظر کارشناسا چیه اونوقت باید قضاوت کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد