KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

**راهنمای جامع مبارزه با ف یل تر ین گ**

**راهنمای جامع مبارزه با ف یل تر ین گ**

خوان اول: پروژه Tor هم ----- شکن؛ هم راهکاری برای مخفی ماندن در وبپروژه TOR با هدف جلوگیری از ردگیری اینترنتی توسعه داده شده است. (رایگان، بدون تبلیغ و امن)
TOR چیست؟
TOR یکی از پیشرفته ترین و در عین حال امن ترین روش های عبور از سد فیلترینگ و ردیابی های حکومتی در سراسر جهان هست. در واقع تُر با ایجاد یک شبکه مطمئن پیازی شکل میان کامپیوترهای سراسر جهان که داخل شبکه اش وجود دارند بستر بسیار امنی برای تبادل اطلاعات ایجاد می کند و یکی از شبکه های زیرزمینی بسیار امن در اینترنت محسوب می شود.
Tor یک پروژه نرم افزاری است که به شما در دفاع در برابر تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان کمک می کند، نوعی مراقبت شبکه که آزادی شخصی و حریم خصوصی، روابط و فعالیت های کاری محرمانه و امنیت دولتی را تهدید می کند. Tor با تقویت ارتباطات در اطراف یک شبکه توزیع شده ایستگاه های واسطه که توسط دواطلبان از سراسر جهان اداره می شود، از شما محافظت می کند: این نرم افزار اجازه نمی دهد دیگران از طریق اطلاع از سایت هایی که شما بازدید می کنید اتصال اینترنتی شما را مشاهده کنند، همچنین اجازه نمی دهد سایت هایی را که بازدید می کنید از موقعیت فیزیکی شما اطلاع پیدا کنند. Tor با تعداد زیادی از برنامه های موجود شما، از جمله مرورگرهای وب، سرویس گیرندگان پیام رسانی فوری، ورود به سیستم از راه دور و سایر برنامه هایی که براساس پروتکل TCP هستند. صدها هزار نفر در سراسر دنیا از Tor برای اهداف متفاوت استفاده می کنند: روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان، طرفداران حقوق بشر، مأموران اجرای قانون، سربازان، مؤسسات، شهروندان مخالف رژیم و شهروندان عادی...

دانلود برنامه به همراه مرورگر فایرفاکس تنظیم شده برای آن، از سایت اصلی:


طریقه استفاده از TOR در مرورگرهای مختلف:
شما TOR را به دو صورت می توانید دانلود کنید:
1- حالت اول تنها برنامه TOR را دانلود کنید و سپس برای مرورگر خود تنظیمات لازمه را انجام دهید و از اینترنت آزاد لذت ببرید.
2- حالت دوم نسخه قابل حمل یا پرتابل برنامه TOR را به همراه مرورگر بهینه سازی شده فایرفاکس با TOR دانلود کنید تا با اجرای آن بر روی کامپیوتر خود یا حافظه فلش در هر کجا که هستید (منزل، اداره، دانشگاه، کافی نت و ...) از نعمت اینترنت آزاد بهره ببرید.

حالت دوم توصیه می شود!
کافیست به آدرس زیر بروید:

و برنامه فایرفاکس بهینه سازی شده برای TOR را دانلود کنید. چنانچه در تصویر زیر مشاهده می کنید:

پس از دانلود، فایل مربوطه را اجرا کنید.
یک فولدر در کنارش ساخته می شود به نام Tor Browser که محتوای برنامه TOR و نیز مرورگر فایرفاکس مخصوص آن قرار دارد. شما کافیست فایل اجرایی Start Tor Browser.exe درون این فولدر را اجرا کنید:


ابتدا برنامه TOR اجرا می شود و شما را به کامپیوتر شخص داوطلبی در آن سر دنیا متصل می کند. سپس برنامه فایرفاکس مخصوص TOR اتوماتیک اجرا می شود و بررسی می کند که آیا شما با موفقیت به TOR وصل شده اید یا خیر.

اگر درست به TOR متصل شده باشید این پیغام سبز رنگ را در فایرفاکس خود مشاهده می کنید:

پس اینکه به شما مژده اتصال به شبکه TOR داده شد می توانید فقط در مرورگر فایرفاکس مخصوص TOR با خیال راحت به گشت و گذار امن در اینترنت بپردازید.

اگر هم برنامه برنامه نتواند به کامپیوتر آزادی وصل شود با پیغام زیر متوجه می شوید:

که باید برنامه TOR را ببندید و از اول اجرا کنید تا دوباره سعی کند شما را به شبکه امنی در TOR متصل کند.

بسیار مهم:
در این روش پس از اینکه پیغام اتصال موفقیت آمیز به TOR را مشاهده کردید؛ فقط مرورگر فایرفاکس شما که همراه برنامه از سایت TOR دانلود کردید به اینترنت بدون ----- و امن دسترسی دارد و به عنوان مثال مرورگر Inetrnet Explorer شما چنین قابلیتی ندارد. و اگر با مرورگر دیگری به غیر از فایرفاکس مخصوص TOR از اینترنت استفاده کنید ارتباط شما با TOR برقرار نبوده و ممکن است لو بروید و شناسایی شوید.

وقتی Tor آماده شود، Firefox به طور خودکار باز خواهد شد. فقط صفحات وب بازدید شده از طریق مرورگر Firefox موجود در بسته از طریق Tor ارسال خواهد شد. سایر مرورگرهای وب از جمله Internet Explorer کار نمی کنند. قبل از استفاده دقت کنید که عبارت "Tor فعال شد" در دکمه گوشه سمت راست پایین مرورگر فایرفاکس ظاهر شود.

برنامه های فیلترشکن را تنها از سایت اصلی آنها دانلود کنید:
نرم افزارهای ----- شکن نظیر TOR یا Freegate و ... را تنها از سایت های اصلی خودشان دانلود کنید و از دانلود آنها از سایت های عمومی نگهداری فایل و متفرقه بپرهیزید!

چک کردن آی پی پس از اجرای هر برنامه ----- شکن جهت اطمینان از تغییر آن:
بعد از اجرای هر برنامه ----- شکنی حتما Ip خود را در سایت شناسایی آی پی IP Address Geolocation to Country City Region Latitude Longitude ZIP Code ISP Domain Name Timezone NetSpeed IDD Country Code Area Code Weather Station Code Weather Station Name Database for Developers | IP2Location™ یا What Is My IP Address? - Lookup IP, Hide IP, Change IP, Trace IP and more... چک کنید تا از صحت عملیات مطمئن شوید. (باید در قسمت پرچم و نام کشور، نام و نشانی به غیر از ایران مشاهده کنید). خود برنامه Tor هم در این سایت: https://check.torproject.org/?lang=fa_IR به شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید آیا TOR کار می کند یا خیر.
پس از روشن کردن TOR کافیست وارد آدرس https://check.torproject.org/?lang=fa_IR شوید. اگر TOR به درستی کار کند با پیام سبز رنگ مژده ... مواجه می شوید.

کُندی سرعت TOR
از آنجایی که TOR شما را به کامپیوتر خانگی شخصی در آن سوی دنیا وصل می کند و شما از اینترنت شخصی آن فرد استفاده می کنید، بنابراین سرعت عمل TOR کمی کُند است و ممکن است زمان بیشتری را بخواهید صرف کنید تا صفحات شما باز شوند. اما این کندی سرعت به دو چیز که به دست می آورید حسابی می ارزد:
1- سایت های محبوب شما دیگر ----- نیستند.
2- امنیت شما برقرار است و کسی نمی تواند از طریق Ip شما را پیدا و شناسایی کند.

Ip خود در برنامه TOR را هم می توانید مدام عوض کنید:
هر از چند گاهی دکمه USE A NEW IDENTITY را در پنجره Vidalia Control Panel کلیکی کنید تا به کامپیوتر دیگری وصل شوید. با این کار هم Ip شما تغییر می کند و هم ممکن است به کامپیوتری با سرعت اینترنت بالاتر در آنطرف دنیا وصل شوید!

استفاده سیار از TOR در همه جا
می توانید فولدر Tor Browser را که حاوی برنامه تُر و فایرفاکس مخصوص آن است را بر روی کول دیسک ریخته و در ادارات؛ دانشگاه ها و کافی نت ها به راحتی استفاده کنید. بدون نصب برنامه فایرفاکس بر روی آن کامپیوتر ... راحتِ راحت.

وبلاگ نویسی و گشت و گذار در وب بدور از هراس لو رفتن و دستگیر شدن
استفاده از TOR مطمئن ترین روش برای دور زدن ردیاب هاست. دلیل: سایت های پروکسی و VPN ها IP اصلی شما و صفحاتی که مراجعه کردید را ممکن است ذخیره کنند (در قسمت Log سرور) ولی در روش TOR شما با اتصال به کامپیوتر اشخاص حقیقی در کشور های دیگر که ISP های آنها سایت هایی مثل www.balatarin.com را ----- نکرده وارد سایت می شوید و عملا IP آن شخص که کامپیوترش را در اختیار شما قرار داده ثبت می شود. این روش با عبور از چندین کامپیوتر هیچ ردپایی از شما به جای نمی گذارد. اما احتیاط شرط عقل است، همیشه بعد از اجرای برنامه TOR، در سایت های نمایش Ip، خود را چک کنید تا مطمئن شوید که از کشور دیگری به غیر از ایران شما را نشان می دهد. بنابراین با خیال راحت وبلاگ نویسی کنید؛ در بالاترین عضو شوید و مطلب اضافه کنید؛ در انجمن های گفتگو شرکت کنید و ...

(یکی از بچه های گروه ما که دیگه خیلی مراقب امنیت خودش هست، برای وبلاگ سیاسی که مطلب های کوبنده داخلش مینویسه، محکم کاری می کنه و برنامه TOR را می ریزه روی کول دیسکش و میره توی کافی نت های مختلف سطح شهر و از تو کافی نت TOR را اجرا می کنه و وبلاگش را سریع آپدیت می کنه، نظرات وبلاگش را پاسخ میده و میاد بیرون. هر دفعه هم جای ثابت نمیره که تابلو بشه. برای وبلاگ نویسی سیاسی اینطوری هم میشه عمل کرد اگر خیلی نگران امنیت هستید!)

توی کافی نت ها امکان لو رفتن رمز عبورم هست. چه کار کنم؟
شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاد که توی کافی نت یا جاهای عمومی مثل ادارات و دانشگاه ها خطرناکه رمز عبور را تایپ کنیم. ممکنه روی کامپیوتر اونها برنامه های جاسوسی Keylogger نصب شده باشه و اینجوری رمز عبور وبلاگ یا ایمیلمون را بدزدند!!! جوابش منفی هست، چون این هم راه حل داره:
وقتی شما پوشه Tor Browser را میریزید روی کول دیسک، در تنظیمات Options قسمت Security می توانید تیک Remember Password را بزنید تا برای هر سایتی که باهاش کار می کنید فایرفاکس پرتابل شما رمز عبورها را داخل خودش ذخیره کنه. بنابراین هر جا که بروید اصلا نیازی به تایپ رمز عبور برای ورود به سایت ندارید و فقط کافیست آدرس اون سایت را تایپ کنید!!!!!!!! هوراااااااااااااااااااااا اااا. برای خواندن اطلاعات بیشتر در این باره به بخش فایرفاکس پُرتابل در همین صفحه بروید.

توصیه جدی امنیتی برای کار با اینترنت (جدی بگیرید)
- هیچگاه نام کامپیوتر خود را هنگامی که ویندوز نصب می کنید، اسم حقیقی خود قرار ندهید. مثلا موقع نصب ویندوز نام کامپیوتر خود را قرار دهید Computer یا Home، از همین دو نام عمومی استفاده کنید تا شناسایی نشوید. اسامی عجیب و غریب هم استفاده نکنید، همین دو نام عمومی را استفاده کنید چون وبسایتهایی که بازدید می کنید توانایی خواندن نام کامپیوتر شما را دارند. اگر این مورد را رعایت نکردید از همین الان ویندوز خود را پاک کرده و ویندوز جدیدی نصب کنید و در آن از وارد کردن نام شناسنامه ای خود پرهیز کنید.

- اگر از نرم افزارهایPhotoshop یا Office Word یا برنامه های ساخت فایل Pdf و ... استفاده می کنید نیز مراقب باشید هنگام نصب اولیه این برنامه ها نام شناسنامه ای خود را در آنها ثبت نکنید، در اینجور برنامه ها هم نام خود را همانComputer یا Home وارد کنید. چون ممکن است این برنامه ها نام صاحب برنامه که شما باشید را در فایل هایی که با آنها می سازید قرار دهند! و امکان شناسایی شما از این طریق فراهم گردد. بنابراین اگر این مورد را رعایت نکردید از همین الان برنامه های کاربردی خود را پاک کرده و از نو نصب کنید و هنگام وارد کردن نام برای نصب، نامی مانند Computer یا Home را وارد کنید و در آنها از وارد کردن نام شناسنامه ای خود پرهیز کنید. با این پیشگیری ها حالا با خیال راحت از اینکه هیچ کجا ردی از شما نیست با TOR یا Vpn یا Freegate در اینترنت اطلاعات خود را رد و بدل کنید. با خیال راحت...

- اگر وبلاگ نویسی می کنید هیچگاه از قسمت مدیریت وبلاگ خود بر روی لینک های نظرات کاربران کلیک نکنید. چون موقع ورود به لینک نظرات ارسال شده توسط کاربران، Ip شما در سایت جدید ثبت می شود و امکان شناسایی Ip مدیر اصلی وبلاگ که شما باشید، برای آن سایت فراهم می شود. البته اگر از ----- شکن Tor یا Vpn یا Freegate استفاده می کنید مشکلی وجود ندارد چون Ip شما تغییر می کند.

مقابله با فیلترینگ یاهومسنجر در مواقع حساس
اگر یاهومسنجر ----- شد و نتوانستید وارد آن شوید تا اخبار را با دوستنتان رد و بدل کنید.... غصه نخورید.
اول TOR یا نرم افزار ----- شکن مانند Freegate یا UltraSurf و ... را راه بیاندازید. بعد برای چک کردن یاهو مسنجر از سایت های مسنجر تحت وب استفاده کنید.
مرورگر خود را باز کنید:
1- برای یاهو مسنجر وارد سایت وب مسنجر یاهو شوید و اینجا Sign in کنید:

2- برای مسنجر های دیگر وارد Meebo - Connecting AIM, MSN, Yahoo, Facebook, MySpace messengers شوید. اینجا مسنجرهای yahoo ،gtalk ،msn و نیز سایت Facebook هم قابل دسترسی هستند. فوق العاده نیست؟ وارد www.meebo.com شوید و مثلا برای یاهو در قسمت مخصوص خودش یوزرنیم و رمز عبور یاهوی خود را بنویسید و Sign in کنید. همین طور برای بقیه ...

بدانید و آگاه باشید: اگر دانش داشته باشید هیچ کس نمی تواند شما را از دسترسی به دنیای آزاد اطلاعات محروم کند. پس اول خودتان یاد بگیرید... بعد که خوب یاد گرفتید به دیگران هم هر جور شده یاد بدهید.

کسب اطلاعات بیشتر درباره تُر:
https://www.sesawe.net/Using-Tor-Browser-Bundle-fa.html
https://www.sesawe.net/Using-Tor-IM-...Bundle-fa.html
https://www.sesawe.net/Tor-the-Onion-Router-fa.html
Tor: آنلاین Tor
Tor Browser Bundle

دریافت پُل های جدید از طریق ایمیل برای تُر:

https://www.sesawe.net/Using-Tor-with-Bridges-fa.html 

 

 

 

 

  • خوان دوم: اِکستِنشِن های عبور از ----- برای مرورگر فایرفاکس

همانطور که حتما اطلاع دارید مرورگر فایرفاکس این قابلیت را داره که میشه براش اکستنشن اضافه نصب کرد و قابلیت هاشو افزایش داد. اکستنشن هایی هم هستند که وقتی روی فایرفاکس نصب بشه قابلیت عبور از فیلترینگ را فقط توی فایرفاکس خواهید داشت اون هم فقط با یک کلیک!
اینجا دو تا از این اکستنشن ها را معرفی می کنیم که با فایرفاکستون وارد لینکشون میشید و اکستنشن ها را نصب می کنید و برای عبور از ----- اینترنت به کارتون میاد.

اولیش اینه phproxy:

در فایرفاکس به کمک این add-on می توانید به راحتی و تنها با یک کلیک فیلترینگ را دور بزنید. بنابراین با مرورگر فایرفاکس خود وارد آدرس بالا شوید و اکستنشن Phzilla یا همون Phproxy را پیدا کنید و واردش شوید:

ابتدا این اکستنشن را بر روی فایرفاکس خود نصب کنید (از طریق کلیک روی Add to Firefox) و پس از نصب، فایرفاکس را ببندید و دوباره باز کنید. کار تمام است. ----- شکن شما بر روی فایرفاکس حاضر است!


روش کار این add-on به این شکل است که شما پس از وارد کردن آدرس سایت مورد نظر در فایرفاکس و مواجه شدن با پیام: فیلترینگ (مشترگ گرامی دسترسی به این سایت امکان پذیر نمی باشد)، تنها با کلیک بر روی آیکون PhProxy که به شکل P آبی رنگ در سمت راست تولبار پایین فایرفکس قرار دارد می توانید از فیلترینگ عبور کنید و سایت شما باز می شود.

اساس کار این add-on این است که آدرس سایت فیلترشکن را در درون خود دارد و تنها با کلیک بر روی علامت P سایت ----- شده شما را مستقیما در سایت فیلترشکن خود قرار داده و سپس آنرا باز خواهد کرد.

البته سایت های PhProxy نیز خود ممکن است توسط سازمان مخابرات ایران ----- شوند! در این صورت با کلیک بر روی P هیچ سایتی باز نمی شود!....نــــــــگـــــــــ� �ان نـبـــــــــاشــــــــیــ ـد!
در این اکستنشن تمهیداتی اندیشیده شده است که در صورت ----- شدن یک پروکسی بتوانید از پروکسی جدیدی برای آن استفاده کنید. شما می توانید در صورت ----- شدن خود پروکسی فعلی، با راست کلیک بر روی P و وارد شدن به قسمت Options و سپس رفتن به قسمت Servers، در آن جا با کلیک بر روی Update from server سایت های ----- شکن جدید را بروز کنید. بروز که شد این قسمت را Apply کنید. اینجوری:


حالا برنامه میره روی بخش PhProxy که اینجا مشاهده می کنید که قسمت Current server is داره سرور فعلی که بهش وصل هستید را نشون میده. برای عوض کردن این سرور باید از لیست بازشو یک سرور جدید انتخاب کنید و Apply کنید تا Current Servere is عوض بشه به نام جدیدی که از تو لیست انتخاب کردید. به همین راحتی سرور جدید شما به جای قبلی که احیانا ----- شده قرار میگیره و همه چیز برمیگرده به حالت اولی که ----- شکن شما سه سوت فیلترها را میشکست.... آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ بشکن بشکنه بشکن!!!!!!:


خیلی حال می کنم با این اکستنشن. تبلیغ که نداره و سرعتش هم عالیه. با این اکستنشن دست کم برای سایت هایی که نمیخواهید توشون لاگین کنید و فقط می خواهید مطالبش را مطالعه کنید و عکس هاشو ببینید یا فایلی دانلود کنید اصلا مشکلی نخواهید داشت و همه چیز راحت باز میشه.

و اینم دومیشه gladder:

اگر از فایر فاکس استفاده میکنید. این اکستنشن را حتما نصب کنید البته تمام محسنات سرویسهای V.P.N را ندارد اما در نوع خود (hide ip & anti proxy) بسیار سریع و کار ساز است و با ویندوز ویستا نیز کار میکند. بعد از نصب و ری استارت کردن فایر فاکس در قسمت پائین صفحه، سمت راست، شکل یک نردبان که روی یک دیوار گذاشته شده است ظاهر میشود کار تمام است از این پس هر گاه در سایتی با این پیغام (مشترگ گرامی دسترسی به این سایت امکان پذیر نمی باشد) روبرو شدید فقط روی نردبان راست کلیک کنید و گزینه proxy current page را انتخاب کنید. به راحتی سایت ----- شده مورد نظرتان باز می شود. این gladder به پای اولی Phproxy نمی رسد اما خب برای باز کردن صفحات ----- شده در شرایط اضطرار بسیار مفید است.

توجه کنید که: برای انجام کارهای معمولی از این اکستنشن ها استفاده کنید (مثلا برای مرور ساده صفحات سایت های ----- شده). برای مخفی ماندن در وب و انجام کارهای خیلی محرمانه و وبلاگ نویسی مخفیانه حتما از TOR استفاده کنید تا شناسایی شما غیر ممکن باشد. اینطور ----- شکن ها خوب هستند فقط برای بازدید از صفحات سایت های ----- شده. اما برای کارهای انتشار مطلب بر روی اینترنت ممکن است صفحات اینترنتی را انکریپت نکنند (یعنی محتوای صفحه ممکن است توسط دیگران قابل خواندن باشد) و همچنین ترافیک سایت نیز ممکن است قابل ردیابی باشد (بر خلاف TOR).

توصیه مخصوص سرآشپز برای عبور از فیلترینگ با مرورگر فایرفاکس:

استفاده از نسخه پُرتابل (قابل حمل بر روی کول دیسک) فایرفاکس
با استفاده از نسخه پُرتابل فایرفاکس شما می توانید فایر فاکس را بر روی کول دیسک کپی کنید و هر جا که خواستید ازش استفاده کنید بدون اینکه نیاز باشه فایرفاکس را روی اون کامپیوتر Install کنید. حالا با نصب دو تا اکستنشن ----- شکنمون روی فایرفاکس پرتابل و کپی اون روی کول دیسک این فیلترشکن ها همیشه همراه شماست تا کسی نتونه جلوی شما را بگیره برای دسترسی به اطلاعات آزاد.

نرم افزار پُرتابل یا بدون نصب چیست؟
نرم افزار پرتابل یعنی: زندگی دیجیتال شما در جیب شما! ... پُرتابلتم با خودت ببر سفر!!
نرم افزار پُرتابل به معنای یک برنامه کامپیوتری قابل جابجایی و اجرا در کامپیوتر های مختلف به دور از هر گونه دردسر نصب یا ترس از به جا ماندن اطلاعات شخصی است.
برنامه های پُرتابل قابلیت نصب روی وسایل قابل جابجایی مثل فلش مموری ها، هارد های پرتابل یا اکسترنال، دستگاه های پخش موسیقی / mp3 player ام پی تری پلیر ها مثل آی پاد / ipod و دیگر وسایل همراه را دارند با اتصال وسیله همراه خود مثل فلش پلیر به یک کامپیوتر نرم افزارها و اطلاعات خود را در دست دارید.

فایرفاکس پُرتابل
نرم افزار های پُرتابل زیادی وجود دارند ولی فایرفاکس پرتابل طعم دیگری دارد این برنامه برای افرادی که از کافی نت ها یا دانشگاه یا محل کار به اینترنت متصل می شوند خیلی مفید است چرا که با فایرفاکس پُرتابل تمامی بوکمارک ها، افزونه ها، کلمات عبور، تاریخچه سایت های دیده شده را در حافظه قابل جابجایی خود دارید همچنین بعد از استفاده این مرورگر پرتابل هیچ طلاعاتی از شما در آن سیستم به جا نمی ماند. در واقع همه چیز در حافظه همراه شماست. با نرم افزارهای پُرتابل هر کامپیوتری کامپیوتر شخصی شما خواهد بود.


نصب فایرفاکس پرتابل
برنامه های پرتابل نیازی به نصب (Install) ندارند. کافی است بعد از دانلود نسخه پرتابل، آن را اجرا کنید تا فایل ها در مکان دلخواه کپی شوند (می توانید فایرفاکس پرتابل را از هارد سیستم خودتان نیز اجرا کنید که فواید خاص خودش را دارد). بدون نیاز به Install کردن برنامه خودش اجرا میشه.

به روز رسانی و آپدیت فایرفاکس پُرتابل
نسخه های پرتابل فایرفاکس قابلیت آپدیت و به روز رسانی خودکار را دارند ولی در سایت سازنده توصیه شده است که نسخه ی جدید را دریافت کنید و بعد پروفایل خود را از آدرس PortableFirefox\Data\profile به نسخه جدید کپی کنید.
تجربه شخصی کار با فایرفاکس پُرتابل این است که با استفاده از بروزرسانی خودکار مشکلی ایجاد نمی شود اما توصیه می شود قبل از آپدیت از پوشه فایرفاکس پرتابل یک کپی یعنی بک آپ تهیه کنید.

اجرای فایر فاکس پُرتابل از روی سی دی یا حافظه های فقط خواندنی
کافی است فایرفاکس پرتابل را دانلود کرده و آن را در محلی روی هارد اجرا کنید تا فایلها کپی شوند حالا فایل FirefoxPortable.ini را دانلود کنید و در محل فایرفاکس کپی کنید حالا سی دی را رایت بزنید به همین راحتی در این فایل تنظیمات فایرفاکس طوری تغییر می یابند که هیچ تلاشی برای نوشتن اطلاعات نمی شود و فقط از اطلاعات موجود خوانده می شود.

ذخیره رمز عبور سایت ها در فایرفاکس پُرتابل
شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاد که توی کافی نت یا جاهای عمومی مثل ادارات و دانشگاه ها خطرناکه رمز عبور را تایپ کنیم. ممکنه روی کامپیوتر اونها برنامه های جاسوسی Keylogger نصب شده باشه و اینجوری رمز عبور وبلاگ یا ایمیلمون را بدزدند!!! جوابش منفی هست، چون این هم راه حل داره:
وقتی شما فولدر فایرفاکس پرتابل یا Tor Browser را میریزید روی کول دیسک، در تنظیمات Options قسمت Security می توانید تیک Remember password را بزنید تا برای هر سایتی که باهاش کار می کنید فایرفاکس پرتابل شما رمز عبورها را داخل خودش ذخیره کنه. بنابراین هر جا که بروید اصلا نیازی به تایپ رمز عبور برای ورود به سایت ندارید و فقط کافیست آدرس اون سایت را تایپ کنید!!!!!!!! هوراااااااااااااااااااااا اااا.
توی فایرفاکس پرتابلتون از منوی Tools قسمت Option بروید به صفحه تنظیمات اختصاصی و در ناحیه Security تیک بزنید Remember passwords را.

بعدش هم توی ناحیه Privacy تنظیمات ماندگاری کوکی ها را قرار بدین روی they expire و ok کنید.

حالا از این به بعد هر سایتی را که باهاش کار می کنید، فایرفاکس از شما میپرسه رمز عبورش را از ذخیره کنم؟ شما میزنید که ذخیره کنه. این رمز هم توی همون فولدر فایرفاکس پُرتابل ذخیره میشه و وقتی میریزید این فولدر را روی کول دیسکتون هم باهاشه. پس از این به بعد وقتی کافی نت یا دانشگاه و اداره میرید نیازی به تایپ رمز عبور برای ورود به وبلاگ یا ایمییل یا بالاترین یا انجمن گفتگویی که فعالیت می کنید ندارید! آدرس سایت را که بزنید خودش وارد اکانتتون میشه. خداییش اصل حال نیست؟؟؟ ... حالشو ببرید.

حواستون باشه اگر رمز عبور ایمیل و وبلاگ و جاهای دیگر را روی فایرفاکس پرتابل ذخیره کردید و ریختید روی کول دیسک مراقب باشید که کول دیسک را جایی گم نکنید که زندگی دیجیتالی شما اینجوری در خطر میافته!!! اگر یک دفعه کول دیسکتون را گم کردید سریعا نسبت به تغییر رمز عبورهاتون اقدام کنید.

لینک دانلود فایرفاکس پرتابل
دانلود فایرفاکس پرتابل با حجم 9 مگابایت که بعد از خارج کردن از حالت فشرده و کپی در حافظه قابل جابجایی 28 مگابایت خواهد شد:

 

  • خوان دوم: اِکستِنشِن های عبور از ----- برای مرورگر فایرفاکس
همانطور که حتما اطلاع دارید مرورگر فایرفاکس این قابلیت را داره که میشه براش اکستنشن اضافه نصب کرد و قابلیت هاشو افزایش داد. اکستنشن هایی هم هستند که وقتی روی فایرفاکس نصب بشه قابلیت عبور از فیلترینگ را فقط توی فایرفاکس خواهید داشت اون هم فقط با یک کلیک!
اینجا دو تا از این اکستنشن ها را معرفی می کنیم که با فایرفاکستون وارد لینکشون میشید و اکستنشن ها را نصب می کنید و برای عبور از ----- اینترنت به کارتون میاد.

اولیش اینه phproxy:
در فایرفاکس به کمک این add-on می توانید به راحتی و تنها با یک کلیک فیلترینگ را دور بزنید. بنابراین با مرورگر فایرفاکس خود وارد آدرس بالا شوید و اکستنشن Phzilla یا همون Phproxy را پیدا کنید و واردش شوید:

ابتدا این اکستنشن را بر روی فایرفاکس خود نصب کنید (از طریق کلیک روی Add to Firefox) و پس از نصب، فایرفاکس را ببندید و دوباره باز کنید. کار تمام است. ----- شکن شما بر روی فایرفاکس حاضر است!


روش کار این add-on به این شکل است که شما پس از وارد کردن آدرس سایت مورد نظر در فایرفاکس و مواجه شدن با پیام: فیلترینگ (مشترگ گرامی دسترسی به این سایت امکان پذیر نمی باشد)، تنها با کلیک بر روی آیکون PhProxy که به شکل P آبی رنگ در سمت راست تولبار پایین فایرفکس قرار دارد می توانید از فیلترینگ عبور کنید و سایت شما باز می شود.

اساس کار این add-on این است که آدرس سایت فیلترشکن را در درون خود دارد و تنها با کلیک بر روی علامت P سایت ----- شده شما را مستقیما در سایت فیلترشکن خود قرار داده و سپس آنرا باز خواهد کرد.

البته سایت های PhProxy نیز خود ممکن است توسط سازمان مخابرات ایران ----- شوند! در این صورت با کلیک بر روی P هیچ سایتی باز نمی شود!....نــــــــگـــــــــ� �ان نـبـــــــــاشــــــــیــ ـد!
در این اکستنشن تمهیداتی اندیشیده شده است که در صورت ----- شدن یک پروکسی بتوانید از پروکسی جدیدی برای آن استفاده کنید. شما می توانید در صورت ----- شدن خود پروکسی فعلی، با راست کلیک بر روی P و وارد شدن به قسمت Options و سپس رفتن به قسمت Servers، در آن جا با کلیک بر روی Update from server سایت های ----- شکن جدید را بروز کنید. بروز که شد این قسمت را Apply کنید. اینجوری:


حالا برنامه میره روی بخش PhProxy که اینجا مشاهده می کنید که قسمت Current server is داره سرور فعلی که بهش وصل هستید را نشون میده. برای عوض کردن این سرور باید از لیست بازشو یک سرور جدید انتخاب کنید و Apply کنید تا Current Servere is عوض بشه به نام جدیدی که از تو لیست انتخاب کردید. به همین راحتی سرور جدید شما به جای قبلی که احیانا ----- شده قرار میگیره و همه چیز برمیگرده به حالت اولی که ----- شکن شما سه سوت فیلترها را میشکست.... آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ آ بشکن بشکنه بشکن!!!!!!:


خیلی حال می کنم با این اکستنشن. تبلیغ که نداره و سرعتش هم عالیه. با این اکستنشن دست کم برای سایت هایی که نمیخواهید توشون لاگین کنید و فقط می خواهید مطالبش را مطالعه کنید و عکس هاشو ببینید یا فایلی دانلود کنید اصلا مشکلی نخواهید داشت و همه چیز راحت باز میشه.

و اینم دومیشه gladder:
اگر از فایر فاکس استفاده میکنید. این اکستنشن را حتما نصب کنید البته تمام محسنات سرویسهای V.P.N را ندارد اما در نوع خود (hide ip & anti proxy) بسیار سریع و کار ساز است و با ویندوز ویستا نیز کار میکند. بعد از نصب و ری استارت کردن فایر فاکس در قسمت پائین صفحه، سمت راست، شکل یک نردبان که روی یک دیوار گذاشته شده است ظاهر میشود کار تمام است از این پس هر گاه در سایتی با این پیغام (مشترگ گرامی دسترسی به این سایت امکان پذیر نمی باشد) روبرو شدید فقط روی نردبان راست کلیک کنید و گزینه proxy current page را انتخاب کنید. به راحتی سایت ----- شده مورد نظرتان باز می شود. این gladder به پای اولی Phproxy نمی رسد اما خب برای باز کردن صفحات ----- شده در شرایط اضطرار بسیار مفید است.

توجه کنید که: برای انجام کارهای معمولی از این اکستنشن ها استفاده کنید (مثلا برای مرور ساده صفحات سایت های ----- شده). برای مخفی ماندن در وب و انجام کارهای خیلی محرمانه و وبلاگ نویسی مخفیانه حتما از TOR استفاده کنید تا شناسایی شما غیر ممکن باشد. اینطور ----- شکن ها خوب هستند فقط برای بازدید از صفحات سایت های ----- شده. اما برای کارهای انتشار مطلب بر روی اینترنت ممکن است صفحات اینترنتی را انکریپت نکنند (یعنی محتوای صفحه ممکن است توسط دیگران قابل خواندن باشد) و همچنین ترافیک سایت نیز ممکن است قابل ردیابی باشد (بر خلاف TOR).

توصیه مخصوص سرآشپز برای عبور از فیلترینگ با مرورگر فایرفاکس:
استفاده از نسخه پُرتابل (قابل حمل بر روی کول دیسک) فایرفاکس
با استفاده از نسخه پُرتابل فایرفاکس شما می توانید فایر فاکس را بر روی کول دیسک کپی کنید و هر جا که خواستید ازش استفاده کنید بدون اینکه نیاز باشه فایرفاکس را روی اون کامپیوتر Install کنید. حالا با نصب دو تا اکستنشن ----- شکنمون روی فایرفاکس پرتابل و کپی اون روی کول دیسک این فیلترشکن ها همیشه همراه شماست تا کسی نتونه جلوی شما را بگیره برای دسترسی به اطلاعات آزاد.
نرم افزار پُرتابل یا بدون نصب چیست؟
نرم افزار پرتابل یعنی: زندگی دیجیتال شما در جیب شما! ... پُرتابلتم با خودت ببر سفر!!
نرم افزار پُرتابل به معنای یک برنامه کامپیوتری قابل جابجایی و اجرا در کامپیوتر های مختلف به دور از هر گونه دردسر نصب یا ترس از به جا ماندن اطلاعات شخصی است.
برنامه های پُرتابل قابلیت نصب روی وسایل قابل جابجایی مثل فلش مموری ها، هارد های پرتابل یا اکسترنال، دستگاه های پخش موسیقی / mp3 player ام پی تری پلیر ها مثل آی پاد / ipod و دیگر وسایل همراه را دارند با اتصال وسیله همراه خود مثل فلش پلیر به یک کامپیوتر نرم افزارها و اطلاعات خود را در دست دارید.

فایرفاکس پُرتابل
نرم افزار های پُرتابل زیادی وجود دارند ولی فایرفاکس پرتابل طعم دیگری دارد این برنامه برای افرادی که از کافی نت ها یا دانشگاه یا محل کار به اینترنت متصل می شوند خیلی مفید است چرا که با فایرفاکس پُرتابل تمامی بوکمارک ها، افزونه ها، کلمات عبور، تاریخچه سایت های دیده شده را در حافظه قابل جابجایی خود دارید همچنین بعد از استفاده این مرورگر پرتابل هیچ طلاعاتی از شما در آن سیستم به جا نمی ماند. در واقع همه چیز در حافظه همراه شماست. با نرم افزارهای پُرتابل هر کامپیوتری کامپیوتر شخصی شما خواهد بود.


نصب فایرفاکس پرتابل
برنامه های پرتابل نیازی به نصب (Install) ندارند. کافی است بعد از دانلود نسخه پرتابل، آن را اجرا کنید تا فایل ها در مکان دلخواه کپی شوند (می توانید فایرفاکس پرتابل را از هارد سیستم خودتان نیز اجرا کنید که فواید خاص خودش را دارد). بدون نیاز به Install کردن برنامه خودش اجرا میشه.

به روز رسانی و آپدیت فایرفاکس پُرتابل
نسخه های پرتابل فایرفاکس قابلیت آپدیت و به روز رسانی خودکار را دارند ولی در سایت سازنده توصیه شده است که نسخه ی جدید را دریافت کنید و بعد پروفایل خود را از آدرس PortableFirefox\Data\profile به نسخه جدید کپی کنید.
تجربه شخصی کار با فایرفاکس پُرتابل این است که با استفاده از بروزرسانی خودکار مشکلی ایجاد نمی شود اما توصیه می شود قبل از آپدیت از پوشه فایرفاکس پرتابل یک کپی یعنی بک آپ تهیه کنید.

اجرای فایر فاکس پُرتابل از روی سی دی یا حافظه های فقط خواندنی
کافی است فایرفاکس پرتابل را دانلود کرده و آن را در محلی روی هارد اجرا کنید تا فایلها کپی شوند حالا فایل FirefoxPortable.ini را دانلود کنید و در محل فایرفاکس کپی کنید حالا سی دی را رایت بزنید به همین راحتی در این فایل تنظیمات فایرفاکس طوری تغییر می یابند که هیچ تلاشی برای نوشتن اطلاعات نمی شود و فقط از اطلاعات موجود خوانده می شود.

ذخیره رمز عبور سایت ها در فایرفاکس پُرتابل
شاید این سوال در ذهن شما به وجود بیاد که توی کافی نت یا جاهای عمومی مثل ادارات و دانشگاه ها خطرناکه رمز عبور را تایپ کنیم. ممکنه روی کامپیوتر اونها برنامه های جاسوسی Keylogger نصب شده باشه و اینجوری رمز عبور وبلاگ یا ایمیلمون را بدزدند!!! جوابش منفی هست، چون این هم راه حل داره:
وقتی شما فولدر فایرفاکس پرتابل یا Tor Browser را میریزید روی کول دیسک، در تنظیمات Options قسمت Security می توانید تیک Remember password را بزنید تا برای هر سایتی که باهاش کار می کنید فایرفاکس پرتابل شما رمز عبورها را داخل خودش ذخیره کنه. بنابراین هر جا که بروید اصلا نیازی به تایپ رمز عبور برای ورود به سایت ندارید و فقط کافیست آدرس اون سایت را تایپ کنید!!!!!!!! هوراااااااااااااااااااااا اااا.
توی فایرفاکس پرتابلتون از منوی Tools قسمت Option بروید به صفحه تنظیمات اختصاصی و در ناحیه Security تیک بزنید Remember passwords را.

بعدش هم توی ناحیه Privacy تنظیمات ماندگاری کوکی ها را قرار بدین روی they expire و ok کنید.

حالا از این به بعد هر سایتی را که باهاش کار می کنید، فایرفاکس از شما میپرسه رمز عبورش را از ذخیره کنم؟ شما میزنید که ذخیره کنه. این رمز هم توی همون فولدر فایرفاکس پُرتابل ذخیره میشه و وقتی میریزید این فولدر را روی کول دیسکتون هم باهاشه. پس از این به بعد وقتی کافی نت یا دانشگاه و اداره میرید نیازی به تایپ رمز عبور برای ورود به وبلاگ یا ایمییل یا بالاترین یا انجمن گفتگویی که فعالیت می کنید ندارید! آدرس سایت را که بزنید خودش وارد اکانتتون میشه. خداییش اصل حال نیست؟؟؟ ... حالشو ببرید.

حواستون باشه اگر رمز عبور ایمیل و وبلاگ و جاهای دیگر را روی فایرفاکس پرتابل ذخیره کردید و ریختید روی کول دیسک مراقب باشید که کول دیسک را جایی گم نکنید که زندگی دیجیتالی شما اینجوری در خطر میافته!!! اگر یک دفعه کول دیسکتون را گم کردید سریعا نسبت به تغییر رمز عبورهاتون اقدام کنید.

لینک دانلود فایرفاکس پرتابل
دانلود فایرفاکس پرتابل با حجم 9 مگابایت که بعد از خارج کردن از حالت فشرده و کپی در حافظه قابل جابجایی 28 مگابایت خواهد شد:

   

 

  • خوان سوم: نرم افزارهای برتر عبور از فیلترینگ در دنیای اینترنت

با استفاده از برنامه های زیر که همگی رایگان هستند نیز می توانید از سد فیلترینگ اینترنت عبور کنید. این برنامه ها را از سایت های اصلی خودشان دانلود کنید و بر روی کامپیوتر خود داشته باشید تا در مواقع حساس که اینترنت حسابی ----- می شود هم بتوانید روزنه ای به سوی آزادی پیدا کنید.

Free Gate


Ultra Surf


your-freedom


Gtunnel


Freenet


توضیح کوتاه در مورد نرم افزار Freegate:
نرم افزار Freegate یک نرم افزار ساده و کم حجم است که توسط یک سازمان چینی (مقابله با فیلترینگ)، واقع در کشور آمریکا، ساخته شده است. این نرم افزار جهت دور زدن فیلترینگ، مانند بسیاری دیگر از نرم افزارهای مشابه، از یک پروکسی مرکزی جهت اتصال به یک سرور در کشور آمریکا استفاده می کند. در نتیجه علاوه بر امکان دور زدن فیلترینگ، امکان مخفی کردن IP و جستجوی ناشناس در اینترنت را نیز فراهم می آورد.
اما نرم افزار Freegate با سایر نرم افزارهای عبور از فیلترینگ مانند UltraSurf، PLink، CProxy و غیره، یک تفاوت ویژه دارد. این نرم افزار علاوه بر امکان اتصال به یک پروکسی سرور جهت دور زدن فیلترینگ، به نوعی مانند یک فیلترشکن نیز عمل می کند. یعنی دقیقا مانند اینکه یک سایت فیلترشکن همیشه در دسترس، در اختیار شما باشد. در واقع عملکرد نرم افزار Freegate را می توان ترکیبی از نرم افزاری مانند UltraSurf و نرم افزاری مانند GPass، در نظر گرفت. البته شاید با گفتن این مطلب، موضوع کمی برای کاربرانی که با نرم افزارهای دیگر آشنایی ندارند، پیچیده به نظر برسد. اما اینطور نیست و شما می توانید از این قسمت صرف نظر کنید و طبق آموزش زیر عمل کنید... !
لینک های دانلود:


آموزش استفاده از نرم افزار Freegate:
نرم افزار را پس از دانلود از حالت Zip یا فشرده خارج کنید (Extract کنید). سپس روی فایل Freegate دابل کلیک کنید تا برنامه اجرا شود. پس از اجرای برنامه آنرا minimize کنید تا آیکن آن پایین کنار ساعت، قرار بگیرد. دقت کنید که نرم افزار را نباید ببندید و حتما باید minimize کنید! اگر از مرورگر Internet Explorer استفاده می کنید، ممکن است پروکسی اتصال به سرور بطور خودکار در تنظیمات پروکسی مرورگر، تنظیم شود. اما جهت کسب اطمینان از این مسئله، به تنظیمات پروکسی مرورگر IE بروید:

Tools ==> Internet Options ==> Connections ==> Settings


با طی کردن مسیر بالا، اکنون وارد قسمت تنظیمات پروکسی مرورگر IE شده اید. در این پنجره، تیک گزینه Use a proxy server for this connection را بزنید تا مستطیلهای پایین آن فعال شود. اکنون باید پروکسی زیر تنظیم شده باشد:

Address: 127.0.0.1 Port: 8567


همانطور که گفته شد پس از اجرای نرم افزار، ممکن است این پروکسی بطور خودکار تنظیم شود. اما اگر اینطور نبود، بطور دستی وارد کنید. سپس تمام پنجره ها راOK کنید و در نوار آدرس مرورگر خود آدرس یک سایت ----- شده را وارد کنید و صبر کنید تا سایت مورد نظر باز شود.
همچنین جهت دسترسی به فیلترشکن نرم افزار، پس از اجرای آن، آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید:


نحوه تنظیم کردن پروکسی در مرورگر Mozilla Firefox:
در بالای پنجره فایرفکس روی Tools کلیک کنید. از منویی که ظاهر می شود، آخرین گزینه یعنی Options را انتخاب کنید. در پنجره جدید روی سربرگ Network کلیک کنید. در این قسمت روی دکمه Settings کلیک کنید. اکنون وارد قسمت تنظیمات پروکسی مرورگر فایرفکس شده اید. در این قسمت گزینه Manual proxy configuration را انتخاب کنید تا مستطیلهای پایین آن فعال شود. سپس در قسمت اول یعنی HTTP Proxy، پروکسی زیر را وارد کنید:

HTTP Proxy: 127.0.0.1 Port: 8567

مسیر تنظیمات پروکسی در مرورگر فایرفکس بطور خلاصه:

Tools ==> Options ==> Network ==> Settings ==> Manual proxy configuration


سپس تمام پنجره ها را OK کنید و در نوار آدرس مرورگر خود آدرس یک سایت ----- شده را وارد کنید و صبر کنید تا سایت مورد نظر باز شود.
توجه داشته باشید که محل تنظیم کردن پروکسی در برخی از نسخه های فایرفکس، ممکن است با این مسیری که گفته شد، متفاوت باشد. به عنوان مثال تنظیمات پروکسی در مرورگر Firefox 1.5، در مسیر زیر قرار دارد:

Tools ==> Options ==> General ==> Connection Settings ==> Manual proxy configuration

کسب اطلاعات بیشتر درباره فری گیت:


آشنایی با نرم افزارUltraSurf
UltraSurf نرم افزاری جهت دور زدن فیلترینگ است که علاوه بر این، امکان مخفی کردن آی پی آدرس و جستجوی ناشناس در اینترنت را فراهم می آورد. این نرم افزار برای عبور از فیلترینگ، از یک پروکسی سرور واقع در کشور آمریکا استفاده می کند.
لینک دانلود:


آموزش استفاده از نرم افزار در مرورگر Internet Explorer:

کار با این نرم افزار بسیار ساده است. فایل را پس از دانلود از حالت zip خارج کنید و فایل US 8.5 را اجرا کنید. چند لحظه منتظر بمانید تا به سرور متصل شود. سپس نرم افزار را minimize کنید تا در نوار وظیفه (کنار ساعت) قرار بگیرد. اکنون یک پنجره مرورگر Explorer Internet باز کنید و آدرس سایت ----- شده را در Bar Address مرورگر تایپ کنید و کلید Enter صفحه کلید را فشار دهید. چند لحظه صبر کنید تا سایت مورد نظر باز شود. جهت غیر فعال کردن نرم افزار، روی آیکن آن در نوار وظیفه و یا آیکن قفل طلایی رنگ که کنار صفحه قرار می گیرد، راست کلیک کنید و آخرین گزینه یعنی Exit را انتخاب نمایید.
در صورتی که نرم افزار پس از اجرا به سرور متصل نشد، روی دکمه Retry کلیک کنید و یا نرم افزار را ببندید و دوباره اجرا کنید. با کلیک بر روی دکمه Option می توانید یکسری از ویژگی ها را به دلخواه تنظیم کنید.

در ارتباط با یاهومسنجر:
در صورتی که پس از اجرای نرم افزار Ultrasurf، نتوانستید از نرم افزار یاهومسنجر استفاده کنید و با آی دی خود Sing In کنید، می توانید نرم افزار Ultrasurf را ببندید و پس از Sing In شدن دوباره اجرا کنید. و یا به تنظیمات پروکسی مرورگر Internet Explorer بروید و پروکسی را غیر فعال کنید. تنظیمات پروکسی مرورگر Internet Explorer در مسیر زیر قرار دارد:

Tools ==> Internet Options ==> Connections ==> Setting(Lan Settings

سپس تیک گزینه Use a proxy server for this connection را بردارید. پس از Sing In شدن به ID خود، می توانید دوباره پروکسی را فعال کنید.

نحوه ی ست کردن پروکسی در مرورگر Mozilla Firefox:
در بالای پنجره فایرفکس روی Tools کلیک کنید. از منویی که ظاهر می شود، آخرین گزینه یعنی Options را انتخاب کنید. در پنجره جدید روی سربرگ Network کلیک کنید. در این قسمت روی دکمه Settings کلیک کنید. اکنون وارد قسمت تنظیمات پروکسی مرورگر فایرفکس شده اید. در این قسمت گزینه Manual proxy configuration را انتخاب کنید تا مستطیلهای پایین آن فعال شود. سپس در قسمتهای اول و دوم یعنی HTTP Proxy و SSL Proxy، پروکسی زیر را وارد کنید:

HTTP Proxy: 127.0.0.1 Port: 3128
SSL Proxy: 127.0.0.1 Port: 3128

و در قسمت SOCKS Host، پروکسی زیر را وارد کنید:

SOCKS Host: 127.0.0.1 Port: 9000


مسیر تنظیمات پروکسی در مرورگر فایرفکس بطور خلاصه:

Tools ==> Options ==> Network ==> Settings ==> Manual proxy configuration


سپس تمام پنجره ها را OK کنید و در نوار آدرس مرورگر خود آدرس یک سایت ----- شده را وارد کنید و صبر کنید تا سایت مورد نظر باز شود. توجه داشته باشید که محل تنظیم کردن پروکسی در برخی از نسخه های فایرفکس، ممکن است با این مسیری که گفته شد، متفاوت باشد. به عنوان مثال تنظیمات پروکسی در مرورگر Firefox 1.5، در مسیر زیر قرار دارد:

Tools ==> Options ==> General ==> Connection Settings ==> Manual proxy configuration


کسب اطلاعات بیشتر درباره آلتراسورف:
https://www.sesawe.net/Using-UltraSurf-fa.html 

 

 

  • خوان چهارم: استفاده از اشتراک VPN

اگر شما یک کامپیوتر سرور هاستینگ در اختیار داشته باشید می توانید بر روی آن کاری کنید که افراد بتوانند از طریق این سرور هاستیگ شما به اینترنت آزاد دسترسی داشته باشند. این کار با نصب یک برنامه VPN عملی می شود. بنابراین زمانی که یک سرور هاستینگ بر روی آن Vpn نصب شود دیگران می توانند به این سرور Vpn وصل شده و اینترنت آزاد را تجربه کنند. چون این سرورهای هاستینگ همگی در کشورهای آمریکا و کانادا و اروپایی هستند و همگی به اینترنت آزاد و بدون سانسو متصل هستند.
پس برای اینکه از طریق VPN بخواهید به اینترنت آزاد وصل شوید باید به دنبال کسی باشید که بر روی سرور هاستینگ خود خدمات VPn ارائه کند. شما از او یک اشتراک بگیرید و با خیال راحت به اینترنت آزاد وصل شوید.

چگونه یک اشتراک VPn تهیه کنم؟
- اشتراک VPN حتما باید از جای معتبر خریداری کنید. به دوستان خود که در خارج از کشور زندگی می کنند بسپارید برای شما اشتراک Vpn خریداری کنند. به هیچ وجه از VPN های مجانی که در اینترنت تبلیغ می شود استفاده نکنید چون ممکن است این VPN ها توسط نیروهای اطلاعاتی به صورت دام برای شما تهیه شده باشند تا از طریق آنها شما را زیر نظر بگیرند. بنابراین از سایت و شرکتی اقدام به خرید VPN نمایید که مطمئن باشید خارجی است و دست نیروهای امنیتی به آن نمی رسد.

نصب یک اشتراک VPN بر روی کامپیوتر
یک اشتراک VPN چیزی نیست جز یک IP یا آدرس سایت، به علاوه یک رمز عبور. همین. شما همانگونه که یک اشتراک dial-up برای استفاده از اینترنت کارتی بر روی کامپیوتر خود می ساختید، همانگونه هم می توانید یک کانکشن Vpn بسازید و پس از وصل شدن به اینترنت ----- دار خودتان، این اشتراک VPN را کانکت کنید و از اینترنت آزاد و امن استفاده کنید.
پس وقتی آدرس ip یا آدرس سایت vpn با رمز عبور را از جایی معتبر تهیه کردید همانطور که dial-up connection می ساختید اقدام کنید و به جای تیک زدن dial-up قسمت VPN را انتخاب کنید و در مراحل بعد نام دلخواه vpn را وارد کنید، بعدش هم آدرس ip یا ادرس سایت مخصوص vpn را و در مرحله بعد هم رمز عبور. بعدش هم Connect کنید و از شر فیلترینگ اینترنت خلاص!

روش استفاده از Vpn برای عبور از فیلترینگ روشی کاملا امن هست، چون اطلاعات بین کامپیوتر شما و سرور Vpn کدگذاری میشه و کسی نمیتونه این وسط اطلاعات شما را ردیابی کنه و بخونه. پس فاز میده برای وبلاگ نویسی محرمانه و گشت و گذار امن در اینترنت. فقط باید آن را از جای معتبر بخرید که سر از سرورهای نیروهای امنیتی در نیاورید و اطلاعات شما دزدیده نشود!

کسب اطلاعات بیشتر درباره تونل زدن و Vpn:
https://www.sesawe.net/article111,111.htm

نظرات 9 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 29 شهریور 1388 ساعت 09:12

prox بهتر سراغ نداری؟
سرعت این فیلترشکن چطوره؟

یادآوری یکشنبه 29 شهریور 1388 ساعت 09:24

طبق قوانین همکلاسی شما مجاز به انتشار متون بدون موضوع نیستید.لطفا هرچه سریعتر برای پست خود موضوع را درج نمائید.با تشکر-علیرضا قهرمانی

درست شد

فیترشکن یکشنبه 29 شهریور 1388 ساعت 09:24

proxy های خوبی بود ممنون
فکر کردن با فیلتر کردن ما دیگه نمی ریم وقتی این همه فیلتر شکن و عبور از پروکسی هست ما پیروزیم

شاکی یکشنبه 29 شهریور 1388 ساعت 14:00

این سایته که فیلتر شده اصلا بالا نمی آید!!!!
https://www.torproject.org/torbrowser
دیگه راه دیگه ای نیست

مسعود یکشنبه 29 شهریور 1388 ساعت 15:07

برای اینکه از این آدرس بتونید استفاده کنید( https://www.torproject.org/torbrowser )
می تونید u9.5 را باز کنید اگه ندارید از لینک زیر دانلود کنید:


http://www.4shared.com/file/83896977/a92b0476/New_Ultra_Surf_95.html?s=1

شاکی یکشنبه 29 شهریور 1388 ساعت 17:04

مسعود جان یو نود و پن چ کار نمیکنه
برای شما هم همینطوریه
؟؟؟؟؟

مسعود یکشنبه 29 شهریور 1388 ساعت 21:04

نه من مشکلی باهاش ندارم خوب کار می کنه
یعنی اصلاً به سرور وصل نمیشه؟

هم کلاسی سه‌شنبه 31 شهریور 1388 ساعت 22:35

ممنون از اطلاعات خوب و جامع و کاملت

امیر A² پنج‌شنبه 9 مهر 1388 ساعت 00:06

واقعا بر همت و تلاشت تبریک میگم
زحمتی که کشیدی رو میخوام با یه تشکر جبران کنم
ممنون از پست مفیدت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد