KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

رونمایی از خودروی الکتریکی ساخت دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین

 این خودرو با بدنه کامپوزیت و با وزنی با حدود 450 کیلو گرم دارای استانداردهای ایمنی و فنی روز دنیا است و تولید نمونه ی این خودرو بالغ بر 10 میلیون تومان هزینه داشته که اگر به تولید انبوه برسد این خودروی دو نفره با کمتر از 5 میلیون تومان قابل عرضه برای استفاده مردم خواهد بود . 

 سرعت این خودرو به طور متوسط 80 کیلومتر در ساعت است و با توجه به وزن کم این خودرو تا سرعت 110 کیلومتر نیز توان حرکت را دارد . برای شارژ باطری های خودرو 8 ساعت زمان نیاز که پس از شارژ مسافتی نزدیک به 120 کیلومتر را می تواند طی کند هم چنین سیستم ترمز این خودرو 4 چرخ و به صورت دیسک و انتقال قدرت به صورت عقب محور است و سرعت اولیه و شتاب این خودرو در 25 متر در زمان 8/3 ثانیه به ثبت رسیده است .  

http://www.qazviniau.ac.ir/announce/News/images/13880614145032.jpg

شرییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اهداف ساخت خودروی الکتریکی در این دانشگاه گفت : برگزاری اولین دوره مسابقات خودروهای الکتریکی یک نفره که با هدف بومی سازی این دانش در کشور و با میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت شرکت های ایران خودرو و سایپا برگزار شد ،  انگیزه ای شده که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز برای حضور در دومین دوره این مسابقات که به صورت خودروهای دو نفره است حضور قدرتمندی داشته باشند . به همین دلیل برای ارائه توانمندی بالا علمی دانشجویان این دانشگاه در این زمینه تیم 14 نفره ای متشکل از دانشجویان متخصص برق و مکانیک از 10 ماه پیش شروع و به طراحی و ساخت این خودرو کردند و در حال حاضر این خودرو در مسابقات خودروهای الکتریکی که قرار است مهرماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شود ؛ آمادگی کامل دارد .

دکتر موسی خانی در پایان به لزوم حمایت مسوولان برای تولید انبوه این خودروها در کشور اشاره کرد و گفت : مطمئناً با حمایت مسوولان نظام می توان این خودروها را در کشور به تولید انبوه رساند و با تولید صنعتی این خودروها ، ضمن کاهش مصرف انرژی های فسیلی در کشور ، حفظ محیط زیست و جلوگیری از خروج ارز از کشور ، می توانیم رشد بیشتر اقتصادی و توسعه صنعتی را در کشور شاهد باشیم .

در ادامه مهندس گرجی سرپرست تیم خودروی الکتریکی و معاون پژوهشی دانشکده مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت : ساخت خودرو الکتریکی با نام پاراکس که برگرفته از نام مهندسان ایرانی در زمان هخامنشیان است ؛ از 10 ماه پیش و با تلاش شبانه روزی دانشجویان شروع شده و در حال حاضر این خودرو برای حضور در مسابقات خودروهای الکتریکی که قرار است در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شود ؛ آمادگی لازم را کسب کرده است .

سرپرست تیم خودروی الکتریکی Parax چگونگی مراحل طراحی و ساخت این خودرو اشاره کرد و گفت : حضور در مسابقات خودروهای دو نفره الکتریکی ، شامل سه مرحله است که مرحله اول به عنوان طراحی مفهومی بود که پاییز سال گذشته با حضور 90 تیم از دانشگاه های مطرح کشور آغاز شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق شد در این مرحله جزو تیم های برتر مسابقات قرار گیرد .در مرحله طراحی سیستم تعلیق نیز به عنوان تیم اول مسابقات معرفی شد و در مرحله طراحی اجزا و ساخت به عنوان  40 تیم راه یافته به مرحله فینال راه پیدا کرد .

نظرات 3 + ارسال نظر
علیرضا قهرمانی شنبه 14 شهریور 1388 ساعت 20:39

آفرین به دانشجوهای خلاق قزوین

شقایق جابرانصاری شنبه 14 شهریور 1388 ساعت 22:43

واقعا تبریک میگم...{اشک شوق}

به امید پیشرفت های روزافزون همه ی جوانان و انشالله روز به روز شاهد موفقیت های چشمگیری باشیم.

خیلی ممنون.

سیدحسین هاشمی یکشنبه 15 شهریور 1388 ساعت 12:23

قاصدک ما خوشگل تر بود :D

یه چیزی

طراحی خودرو به چه معنیه؟

تو توضیحات قاصدک نصیر گفتند که موتور ساخت ایتالیا، باطری ساخت اونجا ، شارژر ساخت اونیکی جا ، اطراحی این قسمت واسه...

شاسی و بدنه رو ساختن(اگر ساخت و طراحی فلان جا نباشه)
و بعد اسمبل کردند!

http://www.qazviniau.ac.ir/announce/news/newsview.aspx?id=1030

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد