KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

مداد یا خودکار؟


می خوام برگردیم به سال های کمی دور به زمانی که برای اولین برای خواندن و نوشتن داشتیم آماده میشدم یعنی اول ابتدایی . ما همون به نوعی از اون دوران خاطره داریم –شاید شاد و شاید غمگین- اما تنها خاطره مشترک همه ی ما اون دفتر مشق و تکالیفی بود که معلم برامون مشخص می کرد. باید با مداد می نوشتیم تا اگه جایی اشتباه کردیم بتونیم پاک کنیم و اشتبهمون رو تصحیح کنیم .یادش بخیر چه زود گذشت . حالا بیاییم سال دوم یا سوم ابتدایی زمانی که به ما گفتن حالا شما بزرگ شدین می تونین با خودکار بنویسین . چه ذوقی می کردیم وقتی با خودکار می نوشتیم احساس میکردیم ما هم بزرگ شدیم می تونیم مثل بزرگتر ها با خودکار بنویسیم . البته این رو هم بهمون گفته بودن که اول با مداد چک نویس کن اگه درست و خوب نوشتی بعدش با خودکار بنویس چون اگه با خودکار اشتباه می نوشتیم نمی تونستیم راحت مثل مداد پاکش کنیم .
          شاید شما از خودتون بپرسین که چرا این تیتر رو انتخاب کردم (خودکار یا مداد) . این تیتر یه سوال در خودش داره که اون سوال اینه که زندگی رو با خودکار بنویسیم یا با مداد ؟ .
         بزارین بهتر توضیح بدم. ما اگه زندگی رو با مداد بنویسیم می تونیم با پاک کن گذشت و بخشش و جبران کارامون نقاط اشتباه زندگی رو پاک کنیم و درست و صحیح بنویسم ولی اگه با خودکار بنویسیم هر اشتباهی باقی میمونه و شاید پاک کردنش مشکل یا غیر ممکن باشه و دفتر زندگی ما صفحات زشت و خط خورده زیاد داشته باشه. انتخاب با خودتونه که با مداد بنویسین یا با خودکار؟!! اما من یه پیشنهاد دارم که هم با مداد بنویسیم و هم با خودکار که هم بتونیم پاک کنیم و هم احساس بزرگ بودن بهمون دست بده. شاید از خودتون بپرسین مگه میشه؟ من بهتون اطمینان می گم که میشه اونم این طوری که تمام لحظات زندگی رو با مداد بنویسیم و اشتباهاتمون رو بتونیم پاک کنیم و جاهای پررنگ و زیبای زندگی رو با یاد آوری دائم مثل نوشتن با خودکار دائمیش کنیم طوری که هیچ پاک کنی نتونه اونو پاک کنه . پس میشه هم با خودکار نوشت و هم با مداد.

                     حالا بازم سوالمو تکرار میکنم : مداد یا خودکار ؟

                                                                                                           انتخاب با شماست.

نظرات 9 + ارسال نظر
حمیده احمدی یکشنبه 25 مرداد 1388 ساعت 09:45

ممنون بابت نظر

سحر ب یکشنبه 25 مرداد 1388 ساعت 10:58

با خودکار می نویسیم .اگه خواستیم پاکش کنیم از لاک غلط گیر استفاده می کنیم.

ممنون بابت نظر ولی لاک زندگی خیلی دردناک می تونه غلط هامونو پاک کنه و اگر هم پاک کنه دیگه به اون زیبایی سابق نیست و لکش باقی می مونه و هدف از استفاده از مداد همینه که با پاک کردن هیچ اثری ازش نیست مثل نواری که هرگز ظبط نشده چیزی برای پخش کردن نداره !!!

می ناب یکشنبه 25 مرداد 1388 ساعت 11:23

من که میگم جای هر دوش میمونه فقط کم و زیاد داره.به نظرم خوبه هر از گاهی نوشته هامون رو مرور کنیم که اگه غلط داریم صفحه های بعد درستشو بنویسیم .اونهم با خودکار!!(پاک کن و لاک هم بندازیم دور)

ممنون بابت نظر ،بله نظر من در مورد مرور به گذشته همین بود که با مرور به گذشته(صفحات زیبای زندگی) رو با خودکار بنویسیم تا برای همیشه بمونه .

فاطیما یکشنبه 25 مرداد 1388 ساعت 11:58

به نظر من همه زندگی رو با مداد و جاهای خوبشو با میخ روی سنگ بنویسیم.
ولی باید یادمون باشه که خوبی های زندگی وخوشی هاش نباید مثل نوشتن رو سنگ برامون سخت باشه


خودکارم تعطیل. الانم دیگه بزرگ شدیم. مثل بچگی نمیخوایم حس بزرگ شدن بهمون دست بده

ممنون بابت نظر ولی نوشتن روی سنگ رو موافق نیستم چون شاید لحظاتی رو که تا دیروز برامون زیبا بود و با یادآوری مداوم خودکاری کردیم اگه امروز به تلخ ترین لحظات تبدیل بشه چه باید کرد؟ اگه خودکاری بود با کمی تلاش میشه پاکش کرد (هرچند این برگ از زندگی کمی نازیبا میشه)اما اگر روی سنگ حکاکی کرده باشیم جایی برای بازگشت نداره مگر با نابودی سنگ!!!و ترک خودکار کاره خوبی نیست چون ما در هر سن همون طور که عده ای از روانشناسا می گن کودک درون داریم پس آیا نباید کودک درون احسلاس مفرح و شاد بزرگ شدن رو دائم تجربه کنه؟ و یا از این نظر که وقتی با مداد مینویسیم در کودکی سیر میکنیم و تصمیمات عاقلانه رو کمتر می گیریم و با نوشتن با خودکار(مرور به لحظات ناب زندگی) از دیدگاه عاقلانه به موضوع نگاه میکنیم (البته منظورم این نیست که تصمیمات گذشته کودکانست اما باید باور کنیم که ما اامروز از دیروز بزرگ تر شدیم و می تونیم از دیروز به عنوان کودکی حرف بزنیم ، اثبات حرفم رو با یه سوال از شما تثبیت می کنم که آیا تفکرات دیروز شما به اندازه تفکر امروز شما کامل هست یا نه؟!! )؟!!

و بیاد داشته باشیم ما در هر سنی اگه به اندازه دوران کودکی شاد و ساده باشیم حتما موفق خواهیم بود.... این نظر تنها من نیست بلکه با مطالعه سرگذشت بزرگانی چون پرفسور حسابی و سایرین می تونین به این جمله برسین....

جویا یزدانی یکشنبه 25 مرداد 1388 ساعت 12:37 http://toooska.blogfa.com

با خودکار نوشتن کار آدمهایی که می خوان بجنگند با زندگی و ظرفیتشون به اندازه ای زیاد که خرد شدنشون رو نمی شه دید...با مداد نوشتن برای آدم هایی که به آزمون و خطا اعتقاد دارند یا قدرت ریسکشون کمه...به نظر من آدم باید یاغی باشه تو زندگی تا کمتر آسیب ببینه

ممنون جویا جان
ولی آدمی که به قول تو ظرفیتش بالاس و کسی خرد شدنشو نمیبینی ،آیا خودش هم خوردشدنشو نمیبینه؟ضمنا یادت باشه انسان صبر ایوب نبی رو نداره بلاخره یه روزی جلوی همه میشکنه پس ذره ذره جلوی شکستن رو گرفتن بهتر از اینه که به طور کامل آدم خورد بشه و بخواد همه چی رو درست کنه ،در زندگی ریسک معنی نداره چون بازی باخت و برد تنها نیست چون ممکنه آدم برده باشه ولی احساس باخت بهش دست بده اگه فکر میکنی زندگی مثل تجارت باید جاهای رو ریسک کرد باید بگم تو زندگی نمیکنی بلکه دنبال منافع هستی یعنی زندگی از دیده منافع طلبی که همواره در نهایت برد احساس شکست در پشتش هست این و میتونی از کتاب مختلف روانشناسی بخونی و درمورد یاغی بودن باید بگم مگه می خوای زود بیای و زود بری و منافع دیگران رو به تاراج ببری :دی

مظفری یکشنبه 25 مرداد 1388 ساعت 15:24

من عاشق تو بودم اول ابتدایی .......جوابمو ندادی تا امتحان نهایی .........

مرسی دوست عزیز ولی مدت عاشقیت زیاد نیست :دی

امیررضا یکشنبه 25 مرداد 1388 ساعت 18:09

ببخشید اگه با مداد نوشتی و غلط ها رو پاک کردی چه جوری میخوای با دید دو باره به اشتباه تجربه کسب کنی اشتباهات باید باشن تا آدم در شرایط یکسان دو بار اشتباه نکنه.... حا لا ممکنه بگی از اشتباه پند میگیریم بعد پاکش میکنیم .. منم میگم وقتی اشتباه رو پاک میکنی نه خودت یادت میاد که اگه کار درست رو انجام ندی چی میشه نه دیگران میفهمن که دلیل اشتباه بودن چیه

ممنون بابت نظر
یادتون رفته گفتم وقتی پاکش کردی درستشو مینویسی؟این یعنی پیدا کردن را صحیح و وقتی من اشتباه می کنم که از جاده اصلی دور شدم و وقتی که درستشو می نویسم یعنی دوباره به جاده اصلی برگشتم و این جمله معروف که یه آدم از یه سوراخ که ۲بار گزیده نمیشه همون طور که قدرت پاک کردن رو داری و می تونی کامل حذف کنی پس می تونی صحیح رو به طور کامل ثبت کنی یعنی ذهنی که توانای پاک کردن قوی رو داره همون طور توانایی ضبط کردن قوی رو هم داره.
درسته به نکته ریزی اشاره کردین ولی این نکته ریز هم توی ذهن من بود و دیدید که راه حلی مناسب تر و بهتر از سول براش در غالب همین طرح داشتم و من حتی حاظرم درمورد این طرح با هر یک از دوستان به طور کامل کاملا بحث کنم تا اشتباهاتمو بفهمم و با دیدگاه های دیگران آشنا بشم.

فاطیما یکشنبه 25 مرداد 1388 ساعت 20:44

شاید لحظاتی رو که تا دیروز برامون زیبا بود و با یادآوری مداوم خودکاری کردیم اگه امروز به تلخ ترین لحظات تبدیل بشه چه باید کرد؟



اگه یه روز به یه آدم بدبختی که هیچ خوشی تو زندگیش نیس تبدیل بشیم، اون موقع میتونیم با نگاه کردن به اون سنگ، یادمون بیاد که یه روزی یه چیزایی باعث خوش بودنمون شده بود که این سختی رو به خودمون دادیم که روی سنگ با میخ بنویسیم. شاید اگه با خودکار مینوشتیم انقدر خوشحال نمیشدیم.چون سختی زیادی به خودمون ندادیم
اینم یادمون باشه که اصولا با مداد خوش خط تریم.اگه با خودکار زندگیمونو بنویسیم شاید بد خط بشه که اگه خواستیم یه روزی بخونیمش حوصله خوندنشو داشته باشیم

ممنون بابت نظر
اولا عرض کردم لحظاتی که خودکاری شدن میشه پاک کرد ولی مشکل اما بهتر از اونه که برای حل مساله خود مساله رو از بین ببری منظورم اینه که با توجه با نظری که قبلا دادین نوشتن با خودکارر دیر و سخت پاک میشه اما چگونه میشه حکاکی روی سنگ رو پاک کرد؟!آیا جز شکستن راهی دیگری هم هست؟
ثانیا هیچ انسانی وجود نداره که کاملا بدبخت باشه (البته به قول جانسون که میگه جملاتی معنا دارن که برای تک تک واژه ها معنی بیاری یعنی هر فرد یه تعریفی از بد بختی داره و شاید از نگاه من فردی بدبخت باشد و از نگاه شما فردی خوشبخت) و اگر بر فرض محال کسی به طور کامل بدبخت باشه و به عنوان مثال هیچ شادی نداشته باشه باز هم یه نقطه روشن توی زندگی دازه اونم پروردگاری که اونو آفرید (خداوند در قرآن کریم می فرماید خداوند پرنورترین نقطه امید و شادی بخش شماست - به نقل از سخنرانی آیت الله جوادی آملی) پس همون نقطه رو می تونه تکرار کنه و لی آیا سنگ لیاقت اسم پروردکار رو داره یا دفتر زندگی(وقتی که خداوند به قلم قسم می خوره و میگه فرشته ها در دفتری اعمال شما رو می نویسن و دفتر اعمال شما در قیامت مشخص میشه آیا خداوند نمی تونست بگه که روی سنگ بنویسن ؟آیا فکر میکنین خداوند توانایی حمل سنگ رو نداره؟(منظورم بی دینی شما دوست گرامی نیست بلکه تنها یادآوری میکنم))
ثانیا نوشتن با مداد کاره خوبیه اما فقط جهت تعییت خوب یا بد بودن و تمرین . اگه خوب بود با خودکار می نویسم و اگه بد بود پاکش میکنم و دوباره با مداد می نویسم اگه دوباره بد بود پاکش میکنم ...آنقدر با مداد می نویسم و پاک میکنم تا به صحیح و درست برسم و اونوقت با خودکار تثبیتش میکنم.
و باز هم از نکته بینی شما دوست گرامی ممنون و اگه باز هم مشکلی بود با یادآوری منو از گمراهی در بیارین لطفا.

امیررضا دوشنبه 26 مرداد 1388 ساعت 15:00

مهیار موسوی چاشمی عزیز
حتما با هم در موردش صحبت میکنیم چون من زیاد قانع نشدم
حالا تا اون موقع به نظرم بیا زندگی رو تایپ کنیم

کاملا موافقم که توی هر زمان و هر مکانی که شما دوست داشته باشین حاضرم مفصل صحبت کنیم و خیلی هم خوشحال میشم ..... و این متن هم خطی از صفحات زندگیه منه ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد