KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

هنگامی که تنها یک عکس مشکل ساز می شود.

چند روز قبل دوست عزیزم صادق عباسی که از نویسنده های خوب همکلاسی بوده و هستند و مدتی غایب بودند مطلبی درباره ی رقص باله و... نوشتند که شاید غیر مستقیم پیام یا انتقاد خاصی به دوستی بود که تحت عنوان رقاص باله نظر می دهند. 

تا اینجای ماجرا مشکلی نبود.مشکل با اشکال گرفتن بعضی از دوستان مومن ما بر سر عکس این مطلب شروع شد.فقط لینک دادم که مبادا برای دوستان مومن ما مشکلی پیش آید و خدای ناکرده تصویری نامناسب!! ببینند.گویا آنان و جد آبادشان مومن اند و ما از بیخ کافر. 

از دید بنده هر عکسی که در همکلاسی منتشر شود تنها در ۲ صورت اشکال دار خواهد بود؛یکی اینکه از لحاظ اخلاقی مشکل داشته باشد و زننده باشد و یا اینکه غیر اخلاقی نباشد اما برای وبلاگ گروهی خوب نباشد.به همین جهت به بررسی این ۲ مورد می پردازم.

هرچه به این عکس نگاه کردم اشکال اخلاقی اش را متوجه نشدم.این عکس با لباس و طراحی های قرمزی که روی آن شده است آن نقاط حساس که موجب آزردگی خاطر دوستان شود را پوشانده بود.البته شاید دقت نظر دوستان در این موارد بیشتر است و این جور موقع ها ریز بین می شوند؛حال آنکه می توانند اگر از این تصویر خوششان نمی آید از آن رد شوند و نگاهی بر آن نیندازند اما گویا برخی از ما اینگونه نیستیم و دوست داریم در همه جا وارد شویم و اگر چیزی باب میلمان نبود به هر نحو ممکن و با هر اعمال فشاری که در توانمان هست حذفش کنیم. 

خلاصه آنکه نکته ی غیر اخلاقی در این عکس نیافتم؛ضمن اینکه این عکس تنها یک طراحی بود نه عکس انسانی مشخص یا غیر مشخص. 

از طرفی این مطلب تخصصی بود و نیاز به یک عکس تخصصی برای فراهم تر شدن آمادگی ذهنی داشت و صادق عزیز کار بسیار خوبی کرد؛که توانست پستش را هم جذاب تر کند.این عکس نه از نظر اخلاقی و نه از نظر اینکه در یک وبلاگ دانشجویی قرار بگیرد هیچ ایراد و اشکالی نداشت و حتی برای این پست لازم بود و اشکالاتی که از طرف برخی از دوستان مومن ما و یا از طرف مدیر جدید وبلاگ که به این عکس وارد شد از دید بنده وارد نبود.از مدیر جدید وبلاگ که از دوستان خوب من است و برایش احترام شدید قائلم؛می خواهم در بیان نظراتش کمی محتاط تر عمل کند و به خاطر بسپارد که از این به بعد دیگر نظرات یا متون مرتضی قاسمپور با عنوان مرتضی قاسمپور در ذهن اعضای همکلاسی شناخته نمی شود بلکه هر نظری که بدهد به عنوان مدیر وبلاگ در ذهنشان می ماند.

نظرات 15 + ارسال نظر
فرشید سه‌شنبه 20 مرداد 1388 ساعت 10:56

"حال آنکه می توانند اگر از این تصویر خوششان نمی آید از آن رد شوند و نگاهی بر آن نیندازند اما گویا برخی از ما اینگونه نیستیم و دوست داریم در همه جا وارد شویم و اگر چیزی باب میلمان نبود به هر نحو ممکن و با هر اعمال فشاری که در توانمان هست حذفش کنیم"
کل حرف تو همین قسمته ...

باهات موافقم
موفق باشی

sh سه‌شنبه 20 مرداد 1388 ساعت 11:00

manam ba aghaye montajabi movafegham.yani chi in harfa.ye naghashie.oon khati ke keshide shode bood mitoonest ye khate saf bashe ya ye moraba ya har chize dige be harhal voojoode khareji nadasht.voojoode kharejiam dashte bashe har ki nemikhad negah nakone.manam chize badi too in ax nadidam.aslan bazi az ina ba kalameye zanam moshkel daran che berese ba ye naghashi.

ممنون از نظرتون
موفق باشید.

صادق عباسی سه‌شنبه 20 مرداد 1388 ساعت 11:04

علی جان ممنونم!

امیدوارم زمانی برسد که شعارهایمان را عمل کنیم!

دوستان عزیز! از شما گلایه دارم که به جای پرداختن به اصل موضوعی که مطرح کردم بر سر یک عکس بحث کردید!

با آرزوی توفیق روزافزون

ممنون از نظرت صادق جان
موفق باشی

می ناب سه‌شنبه 20 مرداد 1388 ساعت 11:05

من تشکر میکنم ،کاملا باهات موافقم.مخصوصا با اون قسمتی که فرشید هم اشاره کرد.
یعنی واقعا مشکل جوونای ما اینه؟؟

منم تشکر می کنم
آخه مشکل جوونای ما ایــــــــــــــــنه؟(با لحن مخصوص رئیس جمهور نهم خوانده شود)

موفق باشی

یک دوست سه‌شنبه 20 مرداد 1388 ساعت 11:06

با معیار های شما این عکس اخلاقی است!!
شما نظر خودتون رو بیان کردید و البته نظرتون محترمه .
و همچنین این هم نظر شماست که دوستان مومنند و شما از بیخ کافر نه نظر دوستان!!!

مسلما غیر اخلاقی نیست و دلیلی برای حذف آن نیست.
نظر شما هم محترمه

علی آی تی سه‌شنبه 20 مرداد 1388 ساعت 11:09

آفرین یعنی واقعا مشکل جوونای ما اینه؟
ما باید بیایم به مسائل اساسی تر وبلاگ برسیم.حالا یک جوونی دوست داره یک عکسی توی پستش بذاره به من و تو چه ربطی داره؟!

(: ممنون از نظرت تو دوست عزیز
موفق باشی

سید مرتضی قاسم پور سه‌شنبه 20 مرداد 1388 ساعت 14:02

آن عکس فقط یک عکس بود که می شد از آن گذشت کرد (ندید) و مورد آنچنانی هم نداشت ولی وقتی توجه همه به جای متن به عکس جلب شده بود پیشنهاد تغییر عکس را دادم که آقای عباسی به جای تعویض آن نوشتند سانسور شده و یک پست هم به تمسخر این موضوع زدند هرچند من میدانم منظور دوست عزیزم صادق عباسی از آن عکس جلب توجه بچه ها به متن بود و کم اهمیت نشان دادن عکس، ولی کاملا برعکس عمل شد و حالا نقد هایی راحب به موضع من در مقابل یک عکس می بینیم در حالی که عکس مورد نظر از نظر من موردی ندارد (با توجه که لباس رقص باله تقریبا همه جای دنیا به همین شکل است و عرف فرنگ! پس چیز غیر اخلاقی در آن نمی بینم)

علی آی تی سه‌شنبه 20 مرداد 1388 ساعت 19:07

آقای قاسمپور شما خیلی عجیب غریب جواب میدید.پیشنهاد میکنم جند وقتی رو با نظارت حمید و مشورت گرفتن از ایشون ادامه بدید تا تجربیاتتون در این زمینه بیشتر بشه.به نظر من اصلا رفتار شما و گرایش شما و نظرات شما نباید جوری باشه(یا حداقل اینجوری نشون بدید)که کسانی مانند آقای تقدسی بگن که این مدیریت در زمینه سانسور راضیشون میکنه ولی مدیر قبلی نمیکرد!
این وبلاگ قوانینی داره که با توجه به اونها عکس مورد بحث موردی نداشت!(چون هم به موضوع کاملا مربوطه و هم غیر مستهجنه!!)و در نتیجه ضروری نبود که شما درخواست حذفشو بکنید.مطمئن هستم آقای عباسی چنانچه میدیدند باعث ناراحتی عده زیادی شدند خودشون عکس رو برمیداشتن!
آرزوی موفقیت برای شما دارم

نرگس سه‌شنبه 20 مرداد 1388 ساعت 20:53

جالبه تمامه آقایون در مورده عکسی اضهار نظر میکنن که گویا عکس دختریه آقای منتجبی شاید شما از این عکسها زیاد دیده باشین و عادت کرده باشین ولی خوب دوستانی که با عفاف ترن اینجور عکس ها غیره معقول واسشون در سایت دانشگاه باشه منم به عنوان یه دختر با این عکس موافق نیستم منم که دیدمش یکه خوردم!

هانیه کرمی چهارشنبه 21 مرداد 1388 ساعت 00:01

خانم نرگس اون عکس هیچیش نبود!
اونایی هم که ادعای مومنی میکنن و مثل ما کافر نیستن میتونستن چشمشون رو از (( الوده)) شدن به گناه حفظ کنن!
بعدشم الان کسی که بخواد ببینه بدتر از ایناش رو هم میبینه!
کسی که نخواد ببینه به عکس توجه نمیکنه!!
الکی جانماز اب نکشید.

احمدIT چهارشنبه 21 مرداد 1388 ساعت 00:14

نظرتون برای خودتون کاملا محترم

احمدIT چهارشنبه 21 مرداد 1388 ساعت 01:08

خانم هانیه کرمی کافر! ( به گفته ی خودتون یا بعضیا)
چرا بحث رو مذهبیش می کنید.
من به خودم قول دادم که دیگه تو همکلاسی بحث نکنم.
ولی اینجا دیگه نمیشه
اگه یه وبلاگ گروهی درست حسابی رو یافتید که این عکس رو بذاره صفحه ی اولش من ترک تحصیل میکنم
قضیه چه ربطی به گناه کردن و آلوده شدن و این چیازا داره
من تو همون پست آقا صادق که از دوستام هم هست گفتم که این عکس در شان همکلاسی نیست.
دلتون از آدمای خشکه مذهب پره چرا می آید اینجا دلتون رو خالی میکنید.
اینقدر با احساستون نظر ندین
از آقای منتجبی هم تشکر میکنم که اینجور وقتا سریع سر و کلشون پیدا میشه و شلوغش میکنن.
تشکر میکنم که اول متنشون نظرشون رو گفتند و طبق نظرشون نظر بقیه رو نابود کردند و هرچی خواستند گفتند.
تشکر میکنم که درباره عکس ییشتر توضیح دادن . چون ما وقتی عکس رو دیدم سریع چشممون رو بستیم و ۲ بار کلمون رو کوبیدیم تو ال سی دی که هم اون ابد بشه هم خودمون و گفتیم استغفرالله و الان ۲ شب که ذکرون شده : الهی العفو
و ایشون به دقت عکس رو بررسی کردن
چرا اینقدر گیر دادین رو این موضوع
این شما نیستید که میگید این عکس مشکل داره یا نه
این عرف جامعست که میگه.
این عکس رو به ۴ تا آدم حسابی نشون بدید بگید این عکس در شان یه وبلاگ گروهی دانشجویی هستش یا نه

با همه هستم

مشاور3pehr چهارشنبه 21 مرداد 1388 ساعت 01:20

...مرگ بر آمریکا...

مهرداد چهارشنبه 21 مرداد 1388 ساعت 12:19

۱-ملاک اخلاقی یا غیر اخلاقی بودن نظر اکثریت
است که دوستانی مثل آقای تقدسی حتی اقلیت
قوی ای هم نیستند!

2- بعضی دوستان فکر می کنند همکلاسی سایت دانشگاه خواجه نصیر است !( به نظر نرگس نگاه کنید)
فکر میکنم جای یک پست با موضوع<< اینجا کجاست!>> خالیه!



احسان چهارشنبه 14 بهمن 1388 ساعت 13:55

اتفاقا عکس زیبایی بودوهر کی گفت غیر اخلاقیه غلط کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد