KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

رقاص باله را بهتر بشناسیم..

 

 

  

این عکس توسط برادرانم در همکلاسی فیلتر شده است 

امیدوارم شما دوست عزیز دیگر اینجا به دنبال عکسهای مبتذل نگردید.. 

 

 

 

هنگامی که شخصی علاوه بر اینکه بر هیچ صراطی مستقیم نیست ( اشاره به انعطافی که در بدن رقاص دیده می‌شود)؛ قوانین را زیر پا گذاشت ( اشاره به این نکته که رقص باله در ایران از نظر شرعی حرام است) بران می‌شویم که برای اصلاحش او را بهتر بشناسیم و شخصیتش را واکاوی نمائیم. 

 

باله نوعی رقص است. حرکات باله نیاز به ورزیده بودن بدن رقصنده (‌رقاص) در حد بسیار بالایی دارد.( همانطور که مستحضرید!!) 

 

باله در ایران سرچشمه در روسیه تزاری دارد. با اینحال روس‌ها در زمان قبل از کمونیسم در قزوین سالن باله تأسیس کرده بودند که امروزه عمارت شهرداری قزوین است. اولین کمپانی دولتی باله در ایران در سال ۱۹۶۹ بنام سازمان ملی باله افتتاح شد که تا انقلاب سال ۵۷ در سطحی بین المللی فعال بود. 

 

پس از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران باله از نظر شرعی حرام و تاریخ آن مختوم گشت. سازمان ملی باله بعد از دو دهه سرانجام در سال ۲۰۰۲ در کشور سوئد از نو گشایش یافت.  

 

رقاص دقیقا با این فرض شروع به رقص می کند که «خود واقعی» اش را انکار خواهد کرد (اشاره به بیهویتی رقاص هنگام رقص) و از تمام قیود و محدودیت هایی که به آن آداب دانی اجتماعی می گوییم رها خواهد شد. 

 

بدون پاک کردن تصویر مؤدب و با نزاکت همیشه رعایت شده فرهنگی- اجتماعی نمی توان به عمل رقصیدن نزدیک شد. 

 

وقتی رقاص می رقصد کسی او را بازخواست نمی کند چرا بد می رقصی چون رقاص  این مجلس که نیست و فقط نیتش حرکتی بر روی ریتم آهنگ ( عکس وزش باد) جهت تغییر حالت در روحیه خود و حتی شاید تخلیه روحی خود ( چون مدتیست نرقصیده) است. 

  اما زمانی که کج رقصیدن میهمانان را عصبی کرد صاحب مجلس حق دارد رقاص باله را از مجلس خود بیرون راند تا بر خلاف جامعه اکثریت بر اقلیت فایق آیند. 

 

                                                    با آرزوی توفیق روزافزون- صادق عباسی 

نظرات 23 + ارسال نظر
رام یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 10:52

من رقص باله رو دوست دارم.مثل پاتیناژه :دی

صادق عباسی یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 10:55

منم رقاص باله رو دوست دارم:دی

لا یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 11:34

بعد از انقلاب دوباره راه میندازیم

[ بدون نام ] یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 11:36

اون عکسو بردارید لطفا! نیازی به بروز چنین اطلاعاتی نبود!

جم یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 11:45

اطلاعات خوبی بود مرسی
یک مقدار هم از مافیا برامون بگو آخه کج رقصیدن او هم مهمانان را "اصبی"!!!!(عصبی؟؟؟؟) کرده!؟
با آرزوی توفیق و رقص روزافزون

اصلاح شد..

ممنون به خاطر اینکه این نکته رو گوش زد کردی

صادق عباسی یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 11:45

از نظر من مشکلی نداره!

اگه نظر دیگه ای دارید اول اسمتونو بگید..

محسن ب یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 11:53

شما که اینقدر خوب مینوسی خب غلط املا نداشته باش دیگه
شاید باور نکنی ولی اصبی با "ع" نه و اینجوری نوشته میشه : عصبی با هم خانواده های عصبانیت و اعصاب یا عصب و...

پیر شدیم دیگه آقا محسن!

به خاطر عجله ی زیادی بود.. درستش کردم ولیااااا... ممنون که گفتی..

با آرزوی توفیق روز افزون

فاطیما یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 14:07

آخه آدم اگه نرقصه پس چی کار کنه؟!!!!!!!!
حالا با رقص باله ش کاری ندارم ولی رقص جزئی از زندگیه!!!!!

باله یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 14:15

مجریا باید برقصندیدیدیدیدیدیدرارا

صادق عباسی یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 14:38

هر کسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من

حمید توکلی یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 15:09

"اما زمانی که کج رقصیدن میهمانان را عصبی کرد صاحب مجلس حق دارد رقاص باله را از مجلس خود بیرون راند تا بر خلاف جامعه اکثریت بر اقلیت فایق آیند."

درست است که برای تصمیم گیری ها به رای اکثریت رجوع شده و اقلیت نادیده گرفته می شود اما در مورد بیان اندیشه، تا زمانی که حق بیان را برای اقلیت در نظر نگیریم، به آزادی بیان واقعی دست نخواهیم یافت، اگر 99 نفر مخالف اندیشه ی 1 نفر باشند، زمانی می توان مدعی وجود آزادی بیان شد که آن 1 نفر به اندازه ی خودش تریبون داشته باشد!

هرکس تریبون داشتن آن 1 نفر را بیشتر به رسمیت شمرده و از آن دفاع کند، بیشتر توانسته خود را با شرایط آزادی بیان وفق دهد و ...

در جامعه ی ما اکثریت بر اقلیت غالب هست، گاهی هم نیست، اما مشکل اصلی آنجاست که وقتی اکثریتی به قدرت می رسند، حقوق اقلیت را نادیده می گیرند، مثال میزنم، من اگر در میدان شهر مقدسات یک دین کم طرفدار را به سخره گرفته و به آن توهین کنم، ممکن است با تشویق همگان مواجه شوم، اما اگر به دینی که منسوب به اکثریت است نقدی داشته باشم، خفه خواهم شد!

این عادلانه نیست، رقاص باله ها جای کسی را تنگ نکرده اند، فقط اندیشه ی خود را بیان می کنند، طبیعی است که در نوع بیان اندیشه دچار اشتباه شویم اما نباید به صرف اشتباه کردن، از مجلس بیرون رانده شویم!

جامعه، مجموعه ای از تفکر هاست، بیرون کردن نماینده ی یک تفکر عملا ممکن نیست، فقط ظاهرا ممکن است، و ظاهرسازی ای که ما را از حقیقت های موجود غافل کند برای ما مضر خواهد بود!

البته نظر دادن با اسم مستعار کار جالبی نیست اما باید توجه کرد که چه چیز ما به سمت مستعار شدن تشویق می کند؟
اگر حقوق کسی که در اقلیت است، واقعا به رسمیت شمرده شده و به صرف تفاوت اندیشه ها با او برخورد های ناشایستی نشود، دلیلی نخواهد داشت که با اسم مستعار نظر دهد اما در جایی که کسی از بیان اندیشه اش احساس ناامنی از سوی اکثریت دارد، به سوی مستعار شدن پیش خواهد رفت، حالا یا این مستعار شدن از بدبینی شخص نسبت به جامعه است و یا اینکه افراد جامعه به میزانی که باید خود را با مخالف اندیشه هایشان وفق نداده اند!
امیدوارم در همکلاسی هیچگاه دلیل دوم، باعث مستعار شدن کسی نگردد!

ممنون از متن و از ارائه ی نظر، موفق باشی!

صادق عباسی یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 15:16

حمید جان ممنون به خاطر نظر و طرز فکرت..

این همان چیزیست که ما به دنبال آن هستیم
به نیتم از انتشار این متن رسیدم

با آرزوی توفیق روزافزون

رقاص باله یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 15:43

حمید واقعا اینجا آزادی بیان هست؟
نظر در این پست برای من بود فقط یکی مانده
http://www.kntoosi.com/Comments.bs?PostID=11470
3 نظر دیگر هم در این پست بود
http://www.kntoosi.com/Comments.bs?PostID=11473
که همه ی آنها هم پاک شده

رقاص باله یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 16:01

حمید توکلی که همه ی نظرات وبلاگ را معتقد من میدم فردا میگه خودشم من هستم
شایدم فردا بگه من ا.ن هستم پس فردا هم بگه من میرحسین هستم
واقعا حمید معجزه هزاره سوم هست بگیم فاطمه رجبی یک کتاب هم برای حمید بنویسه
راستی حمید نکنه آقای عباسی هم من هستم با اسم مستعار این پست را دادم؟
99 نفر وای یک دفعه 40 رای بهش اضافه شده و مخالفین شدند 1 نفر حالا خوبه خودش نظرات مخالفش را جمع کرده
با این انتخابات فقط خودت را ضایع کردی فقط 24% آمار خوشبینانه هست که از این 24% رای دهند که 50% دانشجوی اخراجی هستند
تقلب در انتخابات هم مسلم است چرا که یکی از کاندیدها اعلام کرده رمز 15 نفر از دوستاش را گرفته و به خودش رای داده با این وجود رای حمید حداکثر 44 رای میشه در حالیکه 46 رای آورده

. یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 16:36

ببخشید آیا به نظر شما قرار دادن یک همچین عکسی در اینجا صحیح است ؟

صادق عباسی یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 18:29

به نظر من مشکلی ندارد اما اگه نظر دوستان این است که مشکل دارد عوضش می کنم

رقاص باله یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 18:32

راستی اینجا هم چند تا نظر گذاشته بودم که همش پاک شد
http://www.kntoosi.com/Comments.bs?PostID=11473

سید مرتضی قاسم پور یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 18:37

دوست عزیز، پیشنهاد می کنم عکس فوق را عوض کنید.

ب یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 21:06

خیلی عکسش خوبه

احمدIT یکشنبه 18 مرداد 1388 ساعت 21:06

آموزش رقاصی در وبلاگ گروهی دانشجویی خواجه نصیر
چه جالب.
ادامه بدید.
---------------------
حداقل این عکس رو عوض کنید

مهرداد دوشنبه 19 مرداد 1388 ساعت 02:24

عکس و مطلب جالبه!

همکلاسی نیاز به گشت ارشاد نداره!

تقدسی دوشنبه 19 مرداد 1388 ساعت 09:48

از آقای قاسم‌پور صمیمانه تشکر میکنم. انشاءالله محیط همکلاسی جوری باشه که هر کس با هر اعتقاد و سلیقه‌ای بتونه از این وبلاگ استفاده کنه.
عکس لازم نیست مبتذل باشه تا فیلتر بشه. هر عکسی محیط خاص خودشو میطلبه!

مهرداد دوشنبه 19 مرداد 1388 ساعت 13:52

آقایانی که نظر به حذف عکس داده بودند اقلیت کوچکی در همکلاسی هستند ( با توجه استقبالی که از پست ها و نظرات این افراد می شود !)
ولی نماینده قشر حاکم هستند و ......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد