KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

جواب به سوالات حمید عزیز

سعی ام را بر مختصر و مفید بودن جوابهایم به سوالات حمید توکلی که از کاندیداهای شورای نظارت پرسیده بود می گذارم. 

1 - اصول همکلاسی را خوب می شناسید و حساسیت شما برای اجرای دقیق آنها باعث شد که برای شورای نظارت اعلام آمادگی کنید اما چرا برای سرویس دهنده شدن کاندیدا نشدید؟ 

 

به نکته ی خوبی اشاره کردی!دقیقا حساسیت بنده بر اجرای اصول همکلاسی باعث شد تا کاندیدا شوم؛اما از آنجا که سرویس دهندگی همکلاسی هم وقت باز می خواهد و هم شایسته است تا افرادی که از لحاظ فنی در این زمینه از بنده کارشناس تر هستند و در این زمینه ایده های مناسبی دارند مدیر شوند تا شاهد پیشرفت روز افزون همکلاسی باشیم.اگر روزی بحث بر سر مسائل اجتماعی سیاسی بود آن وقت برای مدیریت آن پروژه کاندیدامی شوم

2 - در اولین متنی که در تعریف شورای نظارت منتشر شد، پیش از شروع تعریف شورای نظارت، دو مرحله ی نظارت یادآوری گردید، مرحله ی اول، نظارت سرویس دهنده بر خود بود و مرحله ی دوم نظارت کلیه مدیران بر سرویس دهنده، در مرحله ی آخر که مرحله ایست که مدیران از پاسخگویی سرویس دهنده ناامید شده و سرویس دهنده بی توجه به اصول، همکلاسی را از مسیر طبیعی خارج کرده است، تازه شورای نظارت احساس می کند که باید تشکیل جلسه دهد، تا چه میزان قبول دارید که وظیفه ی شما در قالب شورا باید در مرحله ی آخر نظارت صورت بگیرد؟ 

 به عقیده ی بنده شورای نظارت باید نقش خود را در همان مرحله ی آخر بازی کند؛هر چند که هر یک از اعضای شورای نظارت می توانند به عنوان یکی از مدیران همکلاسی اشکالات را به مدیر وبلاگ گوشزد کنند.در حقیقت شورای نظارت نباید برای هر اشتباه کوچکی از طرف مدیر تشکیل جلسه دهد و رای بگیرند که آیا این آقا را عزل کنیم یا نه!ضمن اینکه برخی موارد هم شورای نظارت باید از مدیر حمایت لازم را به عمل آورد تا مدیر جدید بتواند به خوبی در همکلاسی و مدیریت آن جا بیفتد؛زیرا که احتمال اشتباه آن هم در ابتدای مدیریت امری بدیهی است که احتماالا از مدیر آینده ی همکلاسی شاهد خواهیم بود.  

3 - شورای نظارت، یک شورای غیرفعال است، قدرت و مسئولیت خاصی هم ندارد، اعضایش هم مثل سایر مدیران همکلاسی!   فقط در جایی شورای نظارت فعال شده، و قدرتش به جایی میرسید که توانایی عزل سرویس دهنده را خواهد داشت که سرویس دهنده از رعایت اصول همکلاسی فاصله گرفته و با هیچ تذکری هم از سوی مدیران، اصلاح نشود!

اما اگر سرویس دهنده کاملا اصولی برخورد کرد و همه چیز هم طبیعی بود، به عنوان یکی از مدیران در نظارت های مرحله ی دوم(نظارت کلیه مدیران بر سرویس دهنده) مشارکت خواهید کرد؟ چرا؟ 

 مسلما مشارکت خواهم نمود و دیگران را نیز به این امر دعوت خواهم کرد.همانطور که تا بحال کرده ام.زیرا نظارت عمومی همواره بیشترین کنترل را می تواند داشته باشد و برای همکلاسی و پیشرفت آن ارزش قائلم.  

 

4 - سرویس دهنده پس از نظرخواهی از مدیران تصمیم میگیرد که قالب موقتی طراحی کند، فرض کنید موضوعات زیر برای طراحی قالب در نظر گرفته شده است:

روز جهانی ایدز، نیمه شعبان، 22 بهمن، عید نوروز، داریوش کبیر، روز مهندسی، روز دانشجو، مایکل جکسون

اگر بخواهید به عنوان یکی از نویسندگان همکلاسی نظر شخصی خویش را در مورد طراحی قالب های مذکور بدهید، با طراحی کدام یک موافق و با طراحی کدام مخالف خواهید بود، دانه به دانه با ذکر دلیل بگویید. 

با عید نوروز و روز دانشجو موافقت خواهم کرد زیرا عید نوروز بزرگترین عید ما ایرانیان است و روز دانشجو هم باید بیشترین بروز را در یک وبلاگ دانشجویی داشته باشد. اما با قالب مایکل جکسون مخالفت خواهم کرد زیرا وبلاگ دانشجویی تنها متعلق به گروه طرفداران این خواننده نیست و از طرفی هم در شان یک وبلاگ دانشجویی نیست.

 

5 - قرار است در شورای نظارت منصف و بی طرف باشید، آیا فکر میکنید خارج از جایگاه عضویت در شورای نظارت، زمانی که به عنوان یکی از نویسندگان متن منتشر میکنید، باز هم لازم است که بی طرف باشید؟ مثلا فرض کنید که قلبا طرفدار فلان سیاستمدار هستید، آیا فکر میکنید باید برای بی طرف بودن، نظر واقعی خودتان را مخفی کنید یا خیر؟ 

فکر نمی کنم کاندیدای شورای نظارت شده باشم تا از علی منتجبی بودنم استعفا بدهم!!  

اگر فرض را بر آن بگذاریم که بنده رای بیاورم؛همکلاسی های بنده به روحیات و شخصیت بنده رای داده اند و دلیلی ندارد بعد از آنکه به شورای نظارت رفتم آنها را کنار بگذارم. 

در شورای نظارت به عنوان یک عضو این شورا تمام سعی خو را بر بی طرف بودن خواهم گذاشت اما خارج از آن همان علی منتجبی خواهم بود. 

 

6 - دانشجویی از همکلاسی لغو عضویت می شود، به یکی از دوستانش می گوید که در همکلاسی از طرف او متنی منتشر کرده و توضیح دهد که لغو عضویت به نا حق صورت گرفته است(مرحله نظارت مدیران)، اما از این کار نیز نتیجه ای نمیگیرد، سپس به سمت شما آمده و خواستار قضاوت میگردد، کار شما رسیدگی به این مسائل نیست، اما اگر فرضا هر کدام از طرفین بدون ارائه ی مدرک حرفی را زدند که با هم تناقض داشت، حرف کدام یک را باور خواهید کرد؟ دانشجوی شاکی یا سرویس دهنده؟ 

ابتدا حرف و استدلال هر یک را خواهم شنید؛بعد از آن با دیگر افراد شورای نظارت که شاید در جریان آن مشکل باشند بر سر این موضوع مشورت می کنم و نظر آنها را جویا می شوم.اگر باز هم به جمع بندی نرسیدم و هیچ یک از طرفین مدرک مستند و مستدلی برای حرف خود نداشتند؛ در آن جریان از هیچ یک از آنها حمایت نخواهم کرد مگر اینکه آن دوستی که لغو عضویت شده با اینکه مدرک مستندی ندارد بخواهد جنجال بپا کند؛ به عنوان یک عضو شورای نظارت از سرویس دهنده حمایت خواهم کرد تا تواناییش برای اداره ی وبلاگ را از دست ندهد. 

 

7 - سرویس دهنده در مورد حذف منوی آخرین یادداشت های نظرخواهی میکند، اکثرا می گویند حذف کن و فقط شما می گویید حذف نکن، با توجه به اینکه شما منتخب یک جمع هستید، فکر میکنید نظر شما باید با نظر دیگران تفاوت کرده و بیشتر به آن بها داده شود یا خیر؟ چرا؟ 

 به نظر جمع احترام گذاشته و طرفدار خواست جمع خواهم بود زیرا اصول همکلاسی بسیار مهم تر از نظرات شخصی ماست. 

 

8 - سوالاتی که پرسیدم سخت بود یا خیر؟ 

سخت نبود؛جالب و مفید بود. 

 

9 - اگر لازم بود سوالی بپرسم که نپرسیدم، خودتان بپرسید و پاسخ دهید! 

در قالب پیشنهاد می خواهم عرض کنم تا شورای نظارت سخنگویی داشته باشد تا حرف هر یک از اعضا به معنای موضع شورا محسوب نشود. 

  

به اینان رای می دهم

نظرات 16 + ارسال نظر
جویا یزدانی چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 12:12 http://toooska.blogfa.com

مرسی از حرفات و جوابات علی جان...مثل همیشه یک منطق خاصی توش نحفطه بود

ممنون از نظر تو دوست عزیز
موفق باشی.

سابین چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 12:25

ممنون
آقای یزدانی نهفته*

خواهش می کنم.
دقیقا

حوریه جعفری - کامپیوتر چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 12:26

ممنون از پاسختون!

موفق باشید.

خواهش می کنم.
شما هم موفق باشید.

سید عباس ال طعمه چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 12:39

رای ما منتجبی
ایول کامل و خوب بود

ممنون از نظر لطفت
موفق باشی

علیرضا قهرمانی چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 12:41

جوابای خوب و کاملی به سوالات دادی علی جان

ازت ممنونم

ممنون از نظر لطفت علیرضا جان
خواهش می کنم
موفق باشی دوست من

سیدحسین هاشمی چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 13:55

موفق باشی علی جان

سپیده شیخ الاسلامی چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 14:01

برای اینکه سرویس دهنده کاری راباتصمیم شورای نظارت انجام دهد رای چندنفرازاعضای شورای نظارت لازم است؟
موفق باشید

3pehr چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 14:11

به نکته ی خوبی اشاره کردی!
رای دادن به داش علی = نشانه شروع دوره تازه بر نظارت کار سرویس دهنده

سپیده شیخ الاسلامی چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 14:14

برای شورای نظارت نباید رئیس انتخاب شود!؟

رقاص باله چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 14:33

اول ببین تو هم مثل حمید توکلی اخراج می کنند یا نه بعد کاندید شو

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 15:02

ااوا چه بلایی تو، خبر داری رقاصای بامزه رو می گیرن؟

رقاص باله چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 15:18

من برای خودتون می گم فردا نمره ها میاد و این بیچاره هم مثل توکلی اخراج میشه و دوباره یک غیر دانشجو داره تو مدیریت فعالیت می کنه
در رابطه با دستگیری هم خیالت راحت باشه 4 ساله دانش آموز رقص بودم و 2 ماه هم هست که استاد رقص شدم البته هنوز دانش آموزی هم می کنم در کنار استادی تو این 4 سال و 2 ماه یکبار من را نگرفتند
منتجبی خودت فکر کنم بهتر از هر کس بدونی مشروط میشی این ترم یا نه من از نمرهات خبر ندارم ولی از نظراتی که میدی معلوم درس خوندنتم مثل نظرات هیچ ارزش علمی نداره و فکر کنم این ترم هم مشروط بشی شایدم نه این ترم سرعقل آمده باشی و تونسته باشی درس بخونی البته اگر سرعقل آمده باشی که بعید می دونم
حالا خودت قبل از اینکه خیانتت مثل حمید رو بشه چون حمیدهم چند ماه داشت به طور غیرقانونی مدیریت می کرد تا اینکه من گفتم حمید 3 ترم مشروطی هست و اخراج شده حالا تو هم تا مثل حمید این طوری معلوم بشه که 3 ترم مشروطی هستی قبلش خودت بگو آیا اخراج میشی یا نه
به هر حال اگر اخراج بشی و بخوای فعالیت کنی بچه ها پی می برن
البته این ها همه با احتمال اینکه 1% تو بتونی رای بیاری که آن هم نمیاری

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 16:00

برای یک خط چه انشایی نوشتی بلا.انقد آدم حساس؟! با این روحیه همکلاسی هم می خوای تخته کنی لابد؟! تو می تونی

من چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 16:23

این رقاص باله خیلی خودشو تحویل میگیره مسخره با این نظراش حال ادم بهم میخوره

رقاص باله چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 17:04

گلم من کی گفتم می خواهم وبلاگ را تخته کنم من هک بلد نیستم من سخت ترین کاری که تو کامپیوتر بلد برنامه سازی مقدماتی هست که ترم پیش خوندم
حتی ایمیلمم پسرخاله ام ساخته از اول تا آخر همون میل را داشتم ومیل دیگه نساختم

حمید توکلی چهارشنبه 14 مرداد 1388 ساعت 22:18

ممنون از پاسخ ها، موفق باشی!
--------------------------------------
سپیده شیخ الاسلامی!
شورای نظارت تصمیم گیر امور همکلاسی نیست، حتی امید آن است که هیچگاه لزومی برای تشکیل جلسه ی شورا نیز احساس نگردد، تصمیم گیر طبق اصول همکلاسی، باید کلیه ی مدیران همکلاسی باشند، البته تصمیم گیر نهایی و مجری تصمیمات، سرویس دهنده است!
موفق باشید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد