KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ادامه بحث آسیب شناسی همکلاسی

آقا کیارش   

 

در ادامه بحث و  

در جواب پست شما مینویسم:  

 

                                    

 با عرض پوزش که نظرم رو اینقدر با تاخیز میدم

این ۲ روز آخر مثل باد داره میگذره و هنوز کلی کار باید انجام بدم.

-------------------------------------------------

آقا کیارش منظور بنده هم دقیقاً همین هایی بود که گفتی

در باره این قضیه که مطرح کردم به همکلاسی هیچ قانونی نباید اضافه کند چون قوانینی که دارد فعلاً در این ضمینه برایمان کفایت می کند.

اعضا آزادند که هر پستی که خواستند بگذارند.

غیر از این برخلاف دموکراسیست.

امروز نگاهی که به صفحه ی اول انداختم متوجه شدم دوستان سایت های خبری رو گشتند و هر خبری به ذهنشان خوب آمده در سایت کپی کردند (حالا باذکر منبع یا بدون ذکر اون فرقی نمیکنه)

باید دقت کنیم که همه ی ما خصوصیتی که داریم اینست که تمام سایت های خبری را چک میکنیم یا برای راحت تر کردن کارمون از RSS استفاده میکنیم که خیلی سریع تمام سایت های خبری رو مرور کنیم.

این از خصوصیت یک دانشجوی الکترونیکیست که در سیاست هم دستی دارد. (اشاره به مطلبی که عرض کردی که همکلاسی بیشتر شبه یک پایگاه خبریست)

وقتی من این موضوع را مطرح کردم مثل همیشه آقای توکلی در مقابل من موضع گرفتند و شدیداً بنده رو اصطلاحاً "نابود کردند"

من گفتم پست های مذهبی کم شده و مثالی هم که آوردم این بود مثلاً امروز که عیده ، خبری از پست تبریک و ... نیست. این قضیه کم لطفیست ، که هرکس بیاید یک پست بگذارد که عید رو تبریک بگه . 100% منظورم این نیست و با این کار ، اوضاع تغییری نمیکنه.

امروز تولد اسلام بود

دوستان میتوانستند به بهانه تبریک عید یک بیت شعر در وصف پیامبر ص یا یک خصیصه از خصایص اخلاقی پیامبر رو بیان کنند. (یا امثالهم)

کسانی که قبلا پست درسی یا از همین پستهای مناسبتی که گفتم میگذاشتند دیگر این کار را نمیکنن.

در آخرین پست من آقای توکلی به بنده گفتند که خود تو چند تا پست درسی گذاشتی ، ایشون برند آخرین پست درسی من رو نگاه کنند که چه نظری در اون ثبت شده

یکی از دوستان نظر دادند که " تو که دیگه نمیخواد نگران باشی به بسیجیا نمره میدن دیگه."

اولا ایشون از کجا میدونن که بنده بسیجی هستم

ثانیاً بر فرض باشم ،‌کی تاحالا به یه دانشجو به واسطه بسیجی بودنش نمره داده که این دویمن بار باشه ؟

این یک نمونه بود از پی بردن به عمق فاجعه.

از این دانشجوهای کوته فکر کم نداریم ؛

که نمیداند هر سخن جاش کجاست و هرنکته مکانش کجاست

من خودم تا چند وقت پیش چند نمونه از این پست های کپی پیستی منتشر کردم ولی دیدم داره زیاد میشه و  همین مشکلاتی که گفتم پیش میاد. دیگه این کار رو نکردم. 

تنها کسی که میتونه همکلاسی رو نجات بده خود ما هستیم ، با رعایت کردن این مسائلی که گفتم امیدواریم مشکل تا حدودی رفع بشه.

من خودم به علت اشتباهی که کردم ( همین که در بالا گفتم) موقتاً پستی نخواهم گذاشت تا جو همکلاسی از اینی که هست در بیاد و به جو سابق برگرده.

----------------------------------

کلام آخر: 

دعا کنید که این سفری که میرم بی حاصل نباشه

 به یاد تک تک همکلاسی ها هستم و همه رو مثل خواهر و برادرم از صمیم قلب دوست می دارم. 

 

خدانگهدار...

نظرات 12 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 29 تیر 1388 ساعت 21:49

تو که رفته بودی . چی شد پ؟

D:
گویا علاقه مندان زیادی دارم که زودتر دلشون میخواد من برم.
ایشالا سه شنبه شب ساعت 12:30 شب پرواز می کنیم دوست عزیز

[ بدون نام ] دوشنبه 29 تیر 1388 ساعت 22:13

خوشبگذره.

حامد هوافضا دوشنبه 29 تیر 1388 ساعت 22:19

اولا که مشکل اصلی ایران اینه که هممون کسی رو که با ما مخالفت میکنه کوته فکر و جهنمی و آمریکایی و ... میدونیم!این باید درست بشه!
ثانیا این که اون قانون اصلا خلاف دموکراسی نیست!اون قانون میگه خودمون شروع کنیم به نوشتن.
راجع به مطالب مذهبی هم برین پست آقای باقری راجع به عید رو نگاه کنین.ببینین چند تا نظر داره!همون یه دونه پست استقبال چندانی نشده!
مطلب آخر هم این که الآن موضوع ایران یک ماهه اخیره!بچه ها باید راجع به اونا حرف بزنن!اگه ننویسیم تعجب داره!
خوش بگذره!ما رو یادتون نره یا علی

حتماً به یادتون هستم
یا علی

حامد هوافضا دوشنبه 29 تیر 1388 ساعت 22:20

راستی امیدوارم حرفهای من نابدگر نباشن!!!!

دیر گفتی
نابود شدم

محمدحسین باقری دوشنبه 29 تیر 1388 ساعت 22:34

قبول باشه !

انشاء الله

حمید توکلی دوشنبه 29 تیر 1388 ساعت 23:17

احمد جان!
بنده هیچوقت نخواستم کسی رو نابود کنم، هیچ بی احترامی ای هم به کسی نکردم، فکر نمیکنم با لحن بدی هم صحبت کرده باشم!

در مورد متن های درسی، صحبت از نظرات کردی، آن نظر خوب یا بد، یک نظر است، نه یک دیوار، سد ِ راه متن های درسی!

نظر مخالف برای خیلی از متن ها هست اما نباید به صرف ابراز مخالفت ها دست از فعالیت کشید!

گفته ای امروز تولد اسلام بوده و دوستان میتوانستند به بهانه تبریک عید یک بیت شعر در وصف پیامبر ص یا یک خصیصه از خصایص اخلاقی پیامبر رو بیان کنند.

احمد جان، دیگران نمی توانند طبق میل ما متن منتشر کنند، این خود ما هستیم که میل خود را میدانیم و میتوانیم مطابق با آن متن منتشر کنیم، خودت چرا متنی که توقع داشتی دیگران منتشر کنند را منتشر نکردی؟
به بهانه ی یک نظر مخالف؟

ان شاالله سفر پر ثمری داشته باشی!
موفق باشی!

من نمیگم کسی طبق میل ما متن منتشر کند
میگم قبلاً از این پست ها زیاد داشتیم
ولی چرا الان دیگه نداریم
این یعنی آسیب شناسی
--------------------------------
من خودم به همین علتی که گفتم دیگه پست نمیذارم مذهبی یا درسی نذاشتم
--------------------------------
یعنی نظر اون شخص رو تایید میکنی
یا حداقل معتقد نیستی که باید کاری کنیم که دیگه از این قضایا نداشته باشیم

حمید توکلی دوشنبه 29 تیر 1388 ساعت 23:38

عدم تبریک و تسلیت مناسبت ها، همیشه آسیب نیست!
لااقل از دید همه آسیب نیست...
---------------------------------------
بنده نظر آن را تائید نمیکنم، و معتقد هستم که باید کاری کنیم که به معنای واقعی دیگه از این قضایا نداشته باشیم، برای رسیدن به این هدف به صورت ظاهری، میشه در حذف نظرات سخت گیری رو افزایش داد، اما برای رسیدن به هدف به صورت واقعی، خیلی خیلی باید تلاش کرد!

منظورم از واقعی آن است که مثلا مخاطب به این درک برسد که لزومی ندارد در یک متن درسی، به دنبال ایجاد بحث های نامربوط سیاسی باشد!

شاید بهترین راه حل رسیدن برای رسیدن به هدف، نهی از منکر و امر به معروف باشد و همانطور که میدانی بهترین روش امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف عملی است!

راه حل عقب کشیدن نیست!

موفق باشی!

وقتی قبلاً یک باب نیک باز شده بود و الان دیگه بسته شده
این یعنی آسیب
حالا از دید چه کسی؟ مهم نیست
----------------------------------------------------
اعتقاد بنده هم همین است
با پاک کردن نظر کار به جایی نمیره
اگر غیر از این بود من نمی اومدم این حرفا رو مطرح کنم
مثل گدشته پست میذاشتم و هرکسی چرت گفت نظرش رو پاک میکردم.
این حرفام یعنی اینکه باید با فرهنگ سازیمون کار ی کنیم که دیگه از این مشکلات نباشه

حامد هوافضا دوشنبه 29 تیر 1388 ساعت 23:45

احمد جان از نظر منم این که ما الآن از اون پست نداریم یا کم داریم آسیب نیست!که بخوایم بشناسیمش.
حالا ما چون ازین پستها نداشتیم کافر شدیم؟!نه!

چرا همیشه از حرفهای من برداشت منفی میکنی؟
مثال دومم رو (پست های درسی) برای کسانی مثل شما زدم

حیدری دوشنبه 29 تیر 1388 ساعت 23:46

موقع خداحافظی آدم بغضش می گیره

مرد که گریه نمیکنه
زود برمیگردم
نامه مینویسم برات که خیلی جای خالیم رو حس نکنی

حمید توکلی دوشنبه 29 تیر 1388 ساعت 23:58

اگه فرصتش پیش اومد از همونجا همکلاسی رو آپ کن، با عکسایی که گرفتی!

اتفاقاً تو فکرش هستم
بیبینم عرب ها امکانتش رو دارن یا نه
به هرحال یه روز نرم اینترنت فشارم می افته

فرزان بالکانی سه‌شنبه 30 تیر 1388 ساعت 00:12

مشکل ایرانی ها قاطی کردن همه چیز با هم هست!
هر چیزی جا و فضای خودش را دارد ، شما لب ساحل مایو می پوشید و در دانشگاه لباس فرم ،...
اینکه هر پستی زده شود و اگر جلوش گرفته شود خلاف دمکراسی هست مثل این هست که شما در دانشگاه مایو بپوشید! اشکالی ندارد اما هر چیزی جایی دارد...

حمیدرضا سه‌شنبه 30 تیر 1388 ساعت 18:44

اقای بالکانی شما تعیین میکنی کی کجا مایو بپوشه ؟ همکلاسی از یه تیپ ادم تشکیل نشده که یه چیزو به همشون دیکته کرد و برای همین وبلاگ گروهی نامگذاری شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد