KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

حجت بر همه تمام است

 در حاشیه نماز جمعه ی امروز: 

خمینی ، هرکجا هستی همانجا باش 

چون "موسوی تو" دیگر تنها نیست  

 

خدارو شکر

نظرات 10 + ارسال نظر
حامد هوافضا جمعه 26 تیر 1388 ساعت 14:36

چی گفته مگه؟

سیدحسین هاشمی جمعه 26 تیر 1388 ساعت 14:53

خمینی باید همانجا باشد
و نبیند گرگهایی را که استخوان یارانش را می جوند


کسایی دم از دور شدن از ارزشها می زنند که زمانی او را تمسخر می کردند و با تشکیل این نظام از پایه مخالف بودند

سران انجمنی که امروز باد به غبغب انداخته اند
و وضو می گیرند و دستهای خونیشان را می شویند

چه حقیرانه

حمید توکلی جمعه 26 تیر 1388 ساعت 14:59

الحمدالله...

کانون هدف جمعه 26 تیر 1388 ساعت 15:34 http://hadaf-fit.ir

خطیب نماز جمعه تهران پیش از آغاز خطبه‌ها به نمازگزارانی که در دانشگاه تهران، اطراف دانشگاه و خیابان‌ها حضور دارشتند، تذکر داد:مراقب باشید جایگاه و قداست نماز جمعه با اظهارات و شعارهایی که جنبه‌ عمومی و اصولی ندارد آلوده نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌ اول نماز جمعه تهران تاکید کرد: این جایگاه مقدس سرمایه عظیم همه‌ دوران اسلام است و امروز جزء مهمترین میدان‌های فضائل اسلامی و انسانی در کشور ماست.

وی با اشاره به در پیش داشتن سالگرد اقامه‌ اولین نمازجمعه در تهران پس از انقلاب اسلامی نیز اظهار کرد: این نمازجمعه بی‌شباهت به نمازجمعه‌ هفته‌های اول انقلاب به امامت آیت‌الله طالقانی نیست که جمع زیادی از مردم با همه سلیقه‌ها در آن شرکت می‌کردند. ان‌شاءالله بتوانیم از این اجتماع برای حل مشکلات آینده کشور و ایجاد وحدت، همدلی، همراهی و حرکت در جهت اهداف انقلاب اسلامی که حرکت در جهت راهی است که پیامبر(ص) از طریق آسمان برای ما آوردند استفاده کنیم که این نتیجه با صبر، تحمل و هوشیاری به دست خواهد آمد.

وی با اشاره به این‌که در سه بخش به ایراد سخن خواهد پرداخت، ادامه داد: بخش اول توضیح اساسی بر معیارها و اصول اسلامی است؛ این روزها احساس می‌شود دشمنان اسلام درصددند حقانیت اسلام را زیر سوال ببرند که البته موفق نمی‌شوند، اما ما وظیفه‌ توضیح و تبیین آن را داریم. در بخش دوم به اهداف اصیل انقلاب خواهم پرداخت که مردم برای آن جهاد کردند؛ انقلابی که امام(ره) بنیانگذار و موسس آن بودند و خون‌های مقدسی به پای این شجره طیبه ریخته شده است. من بخشی از اهداف انقلاب را برای نسل امروز می‌گویم که بدانند ما با چه نیتی انقلاب را آغاز کردیم.


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در بخش سوم هم به مسائل روز و شرایطی که در آن قرار داریم می‌پردازیم و راه علاجی را برای شرایط امروز می‌گویم که البته این نظر خودم خواهد بود. امیدوارم سایر مسوولان هم به این مساله فکر کنند و این راهی باشد تا با ابهت و همدلی که تا این‌جا رسیده‌ایم آینده را هم برای نسل‌های بعد طی کنیم.

وی با اشاره به سالروز بعثت پیامبر (ص)، گفت: در آیاتی که در این‌باره در قرآن وجود دارد، چند صفت برای پیامبر اکرم وجود دارد؛ اول این‌که می‌گوید او از خودتان است. دیگر این‌که آن‌قدر به شما مهربان است که هرچه به شما سخت و مشکل بگذرد بر او هم سخت و مشکل خواهد بود و در غم و شادی شما شریک است. ویژگی دیگر این است که ایشان با حرص به دنبال منافع و سعادت شماست و قلبی مملو از رافت و رحمت برای نیروهای اسلامی که در خطه‌ تاریخ اسلام قرار می‌گیرند دارد.

وی با اشاره به بحث چگونگی شکل‌گیری نظام اسلامی، گفت: از معجزات بزرگ پیغمبر این بود که موفق شد در آن دوران عجیب در منطقه‌ای کاملا جاهلی که یک مکتب‌خانه هم در آن نبود تعداد باسواد آن‌جا به اندازه انگشتان دست و پا بود تاسیس مکتبی را برعهده داشته باشد که پس از ۱۴۰۰سال قوی‌ترین مکتب انسانی دنیاست و تا قیامت باید همه‌ دنیا را اداره کند. این از انسانی معمولی و درس‌نخوانده بدون سابقه حکومت‌داری و البته با راهنمایی خدا از طریق جبرئیل امین انجام شد. ایشان با این شرایط توانست این کار عظیم را انجام دهد.

رییس مجلس خبرگان ادامه داد: سه سالی که پیامبر در مکه بودند بیشتر به سازندگی کادر و نیروهای اصلی و یاران دسته اول خود پرداختند که البته زمینه‌ کار اجتماعی وسیع وجود نداشت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تعلیم دین و افکار الهی از سوی پیامبر اسلام به مردم، گفت: در دو سال آخر، پیامبر کم کم راه‌شان به خارج از مکه باز شد و شهرت افکار ایشان به مدینه رسید و در سال دوازدهم هجرت در ایام حج نمایندگان برخی قبایل با پیامبر آشنا شدند و بیعت کردند و نماینده‌ای نیز از پیامبر گرفتند تا دین را معرفی کند و سال بعد نیز افرادی از همه‌ قبایل آمدند و با پیامبر بیعت کردند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه این شد که در مدینه زمینه‌ای مهیا شد و پیامبر(ص) بعد از فراهم شدن این زمینه و پس از مساله‌ی لیله‌المبیت به مدینه رفتند و به عنوان اولین کار، زمین حلالی پیدا کردند و مسجدی را در آن‌جا ساختند که خود پیامبر مانند همه‌ مردم و در کنار آن‌ها کار می‌کرد. این مجموعه پایگاه حکومتی پیغمبر بود و مردم گروه می‌آمدند و در آن‌جا با پیغمبر بیعت می‌کردند و در چنین شرایطی پیغمبر توانستند افکار اصیل اسلام را برای مردم توضیح دهند.

وی با تاکید بر دو مساله‌ قابل توجه در اسلام یعنی خدا و مردم، اظهار کرد: آن‌چه می‌توانیم بر روی آن تکیه کنیم دو چیز است؛ یکی خدا و دیگری مردم که واسطه‌ بین مردم و خدا نیز انسانی از جنس مردم است که قرآن را آورده است.

هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: سر و کار پیغمبر اسلام در جامعه خود نه با زور بود و نه با قدرت بلکه با مردم بود و با همین مردم وفاداری جامعه را اداره و در مقابل دشمنان نیز ایستادگی کردند. کار مهم ایشان ایجاد الفت و وحدت بود. پیامبر با قبایل مدینه پیمانی بست و بعد به ادیان دیگر پرداخت و بدین ترتیب یک وحدت مثال‌زدنی در مدینه به وجود آمد.

وی با اشاره به این‌که " کار عمیق‌تر پیامبر(ص) مطرح کردن بحث اخوت اسلامی و پیمان برادری میان مسلمانان بود" گفت: این مساله مدینه را به یک شهر متحد و نیرومند تبدیل کرد به طوری که هفت، هشت سال طول کشید تا مردم توانستند به امپراطوری‌های بزرگ دنیا طعنه بزنند. اروپا در آن زمان در قرون وسطی و وحشی‌گری زندگی می‌کرد و قدرت‌ها بر اساس زور، تبعیض و فساد بودند ولی پیامبر این راه را بست و مبنای سازمانی ایشان تربیت جامعه‌ای متحد و خلاق بود.

وی اظهار کرد: خداوند از ابتدای خلقت آدم از علم سخن می‌گوید و به قلم قسم می‌خورد پس نمی‌توان انسان‌های عالم و جاهل را در یک ردیف دید. البته انسانیت این‌ها مثل هم است اما فضیلت علم چیزی است که این‌ها را از هم متمایز می‌کند.

وی افزود: پیامبر(ره) همواره در دوران حیات‌شان مراقب بودند هیچ حقی از افراد جامعه اسلامی ضایع نشود. آخرین حرکت پیامبر در روزهای آخر عمرشان مساله‌ای است بسیار پندآموز. ایشان چند ساعت بیشتر از عمرشان نمانده بود که به زحمت از حجره به مسجد آمدند و روی پله‌ منبر نشستند؛ با مردم خداحافظی کردند و گفتند اگر وعده‌ای دادم و به آن عمل نکردم بگویید و خلف وعده‌ من را نگذارید تا به آخرت موکول شود. اگر طلبی به کسی دارم بگویید طلبم را بپردازند؛ چراکه نمی‌خواهم مطالباتم برای آخرت بماند. پیامبر بنیانی را گذاشت که امروز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر پیرو آن هستند.

رییس مجلس خبرگان با اشاره به آیاتی از قرآن درباره‌ وحدت، گفت: در زمان پیامبر در سوره‌ آل‌عمران آمده که به ریسمان الهی متوسل شوید و بر محور آن متحد باشید و متفرق نشوید. خداوند به نعمت خود دل‌های شما را بهم نزدیک کرده است. در سوره‌ انفعال هم می‌گوید از نعمت‌های خدا ایجاد الفت بین دل‌های مسلمانان است و به پیامبر می‌گوید که نزدیک شدن دل‌های مردم بهم کار خدا بوده است.

وی تاکید کرد: پیامبر جامعه‌ متحدی ساخت و در سایه اتحاد پیروزی‌های عظیمی را کسب کرد اما در روزهای آخر عمرشان احساس کردند این سرمایه‌ عظیم کم کم از دست می‌رود. امت دچار تفرقه می‌شود و افراد همدیگر را به چشم رقیب و دشمن نگاه می‌کنند. پس از معرفی وصی و حادثه‌ غدیر علائم اختلاف در امت اسلامی پیدا شد. پیامبر می‌دید که هرجا اختلافی است هوی و هوس باعث می‌شود مردم مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: ایشان از این مساله این‌قدر ناراحت بود که در روزهای آخر عمرش به بقیع رفت و خطاب به اصحاب خوابیده در آن‌جا گفت‌ گوارا باشد برای شما این آرامش که نیستید تا این ابرهای فتنه و تیرگی‌هایی را که بر برادران و خواهران‌تان چیره شده ببینید. پیامبر الگوی بشریت است و این بهترین نمونه اداره‌ حکومت است که ایشان توانست از شهری کوچک و دور افتاده این حکومت را بسازد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خطبه اول نماز جمعه تهران تصریح کرد: پیامبر در کمتر از ۱۰ سال این بنیان عظیم را ساخت و ما انقلاب‌مان را بر همین اساس آغاز کردیم و سعی کردیم این اصول را در قانون اساسی بگنجانیم و همان راه را انتخاب کنیم. پس امروز هم وظیفه داریم در کنار این درخت تنومند که خون صدها هزار انسان به پای آن ریخته شده و افراد زیاد دیگری جانباز شده و یا سال‌ها در زندان‌های رژیم بعثی بوده‌اند، بمانیم که این سرمایه‌ ارزان و آسانی نبوده که به دست‌مان رسیده و امروز باید برای این مساله فکری بکنیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم، سالگرد شهادت امام موسی‌بن‌جعفر(ع) را تسلیت گفت و اظهار کرد: امام موسی‌بن‌جعفر در تمام عمر خود دچار ستم‌های خاندان بنی‌عباس بودند و همیشه در فشار و سانسور قرار داشتند و در آخر هم در زندان‌ به شهادت رسیدند. ایشان ملقب به کاظم یعنی کسی که غم و اندوه خود را می‌خورد و صابر یعنی کسی که مدام ستم می‌بیند و صبر می‌کند، بودند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به کشتار اخیر مسلمانان در چین نیز ابراز تاسف کرد و گفت: من به دولت چین عرض می‌کنم که از آن‌ها انتظار می‌رود بتوانند در مقابل مظالمی که به این مردم وارد می‌شود کار درستی انجام دهند.

عده‌ای از نمازگزاران شعار مرگ بر چین سر دادند که هاشمی رفسنجانی گفت: شعار ندهید. به دلایلی که شما هم می‌دانید و شرایط خاصی که در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران حاکم است، از شما می‌خواهم که شعار ندهید.

وی ادامه داد: ما دولت چین را دولت عاقلی می‌دانیم که در جهت توسعه کشور و مردم خود کار می‌کند و برادرانه به آن‌ها نصیحت می‌کنیم که این برخوردها به صلاح آن‌ها نیست و باید به فکر ارتباطات خود با کشورهای اسلامی باشند و ان‌شاءالله از این به بعد شاهد ظلمی نسبت به مسلمانان در چین و دیگر کشورها نباشیم. مساله دیگر مساله عراق، پاکستان و افغانستان است که همچنان خون‌ریزی، فساد و درگیری در آن‌ها وجود دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه‌ سخنان خود به انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در انتخاباتی که انجام شد ما خیلی خوب شروع کردیم و رقابت خوبی شکل گرفت. چهار نفری که از نظر شورای نگهبان صالح معرفی شدند رقابت کردند و مردم هم به آزادی انتخابات امیدوار شدند و حضور بی‌سابقه‌ای داشتند. در این شرایط همه چیز آماده‌ ایجاد افتخاری بزرگ بود که ما باید این افتخار را مربوط به مردم بدانیم و باید از همه‌ آن‌ها تشکر کنیم که آزادانه آمدند و در انتخابات شرکت کردند ولی ای کاش همان شرایط تا امروز ادامه ‌داشت و امروز ما سربلندترین شرایط را می‌توانستیم در جهان داشته باشیم ولی آن‌طور که می‌خواستیم نشد.

وی با طرح اسن سوالات که " ما چه می‌خواهیم؟ انقلاب اسلامی چه می‌خواهد؟" خاطرنشان کرد: شما این سخنان را از کسی می‌شنوید که از پیش از شروع مبارزات قبل از انقلاب که توسط حضرت امام آغاز شد، لحظه به لحظه همراه انقلاب بوده است و صحبت از ۶۰ سال پیش است؛ ما می‌دانیم اساس تفکر امام(ره) چه بوده است. امام می‌فرمایند آن‌چه من می‌خواهم مردم است و هرچه می‌توانید باید تلاش کنید تا دل مردم را به دست بیاورید.

وی با بیان این‌که " امام(ره) مخالفتی نمی‌کردند که گروه‌ها و احزاب رقابت کنند" تصریح کرد: این راه، راه پیغمبر(ص) بود که مردم را با میل و اعتقاد خود پای کار بیاورند و این هنر امام بود که توانست این کار را به خوبی انجام دهد. کمتر از ۲۰ سال بعد از آغاز مبارزات مردم آن‌چنان آگاه شدند که البته هزینه هم دادیم ولی سودمان خیلی بیشتر بود. همین خیابان‌های پر از نیروهای حامی امام و معتقد، دولت مغرور و متکبر پهلوی را که آن موقع از ارتجاع و از شرق و غرب کمک می‌گرفت و به دلیل بالا رفتن قیمت نفت، انبارهای آن‌ها پر بود، سرنگون کرد.

رییس مجلس خبرگان با تاکید بر این‌که "‌مبنای فقهی امام(ره) این بود که حکومت اسلامی بدون حضور مردم نمی‌شود و اگر مردم راضی نباشند حکومت اسلامی نخواهد بود" اظهار کرد: خاطرم هست که آن زمان روایتی از حضرت امام شنیدم که بعدها در مورد منبع آن تحقیق کردم و روایت بسیار جالبی است و مبنای استدلال امام بود. این روایت می‌گوید؛ روزی پیغمبر اسلام بعد از غدیر به حضرت علی گفت که تو ولی این امت هستی. اگر دیدی این مردم راضی بودند و تو را قبول کردند و با اجماع و اکثریت آمدند، ‌شما بپذیر و متولی امر شو و اگر دیدی اختلاف کردند ولشان کن و بگذار هر کاری که می‌خواهند بکنند و خداوند برای تو راهی پیدا می‌کند که به اهدافت برسی. این روایت بسیار معتبر است و ناقل آن سیدبن طاووس بوده است.

حرکت معنادار دوربین‌ صداوسیما در نمازجمعه

دوربین صداوسیما با پیروی از سنت همیشگی حذف و سانسور، در حال نمایش گزینشی و جهت‌دار صحنه‌های نمازجمعه است.

خطبه‌های نمازجمعه به صورت زنده از شبکه ماهوا‌ره‌ای «فید» پخش می شد. در آغاز خطبه‌ها فقط قسمت‌هایی که توسط نیروهای به اصطلاح حزب‌اللهی پر شده بود و شعارهای روزنامه کیهان را مدام تکرار می‌کردند پوشش داده شدند. دوربین روی چهره‌های مختلف سیاسی و مردم نمازگزار، تصویری از میرحسین موسوی نشان نداده است.

علی جمعه 26 تیر 1388 ساعت 15:45

تظاهرات گسترده نماز جمعه =>
http://www.youtube.com/watch?v=fchvuE4WNEE


Live....

3pehr جمعه 26 تیر 1388 ساعت 16:26

خدا را صدهزار مرتبه شکر

حیدری جمعه 26 تیر 1388 ساعت 16:53

جالبه می گه که زندایا رو آزاد کنید دل مردم شاد شه کلی خنده می آید مرا =))

محمدحسین باقری جمعه 26 تیر 1388 ساعت 17:06

خیلی بی شخصیتی هست که به خاطر دشمنی با یک نفر بری با یکی که هم دشمن خودت هست هم دشمن دشمنت دوست بشی !

کاری که فقط از دست موسوی بر میاد!

ک جمعه 26 تیر 1388 ساعت 17:17

کارمون به کجا رسیده که از هاشمی باید حمایت کنیم.احتمالا چند وقت دیگه باید از لاریجانی حایت کنیم.به هر حال هاشمی خودشو نجات داد از تنفر مردم

نرگس شنبه 27 تیر 1388 ساعت 01:57

هاشمی خودش یکی از بنیانگذار های انقلاب بوده و همه جوره از جان و مال برای انقلاب گذاشته .
اگر نمی تونه مسائل رو طوری مطرح کنه که به مذاق خیلی ها خوش بیاد برای اینه که دلش برای این حکومتی که با خون هزاران شهید آبیاری شده میسوزه ودلش نمی خواد به راحتی آتو دست دیگران بده .
ولی همینکه هاشمی همیشه مورد
انتقاد قرار داشته دلیل بر اینه که با سیاست های کلی نظام صد در صد موافق نبست و خواستار اصلاحاته.اما همیشه هم محتاتانه عمل کرده.

شاید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد