KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

کدام ارزانترند؟

کسانی که همواره خرید توپولف را توصیه می‌کنند، همواره یکی از دلایل‌شان ارزانی توپولف است. اما واقعا توپولف ارزان است؟
دو شیوه عمده برای محاسبه قیمت یک هواپیما می‌توان پیشنهاد داد. یکی شیوه سنتی و در عین حال ساده‌ترین راه مقایسه قیمت هواپیماست. در این روش محاسبه برای مثال قیمت هواپیمای 200 نفره توپولف در مقایسه با بوئینگ و ایرباس ارزیابی می‌شد. بدیهی است که در چنین شیوه‌ای توپولف ارزان‌ترین هواپیما خواهد بود. در این روش اگر برای مثال قیمت توپولف 35 میلیون دلار، ایرباس 67 میلیون دلار و بوئینگ 57 میلیون دلار باشد طبیعتا و در ظاهر توپولف ارزان‌تر از سایر هواپیماها به نظر می‌رسد.
اما در خرید هواپیما باید مبنای مطالعه و خرید را بر اساس ساعت پرواز محاسبه کرد. هرچند این روش زیاد هم پیچیده نیست، اما برخی از مسوولان علاقه دارند از شیوه ساده اول استفاده کنند. براساس این روش عمر توپولف، 45 هزار ساعت، ایرباس 85 هزارو بوئینگ 110 هزار ساعت پرواز است.

در روش جدید بوئینگ از همه ارزان‌تر و توپولف از همه گرانتر خواهد بود.

البته در بین مدیران مرتبط با صنعت هوایی کشور، تصوری وجود دارد که براساس آن باید حداکثر استفاده را (حتی تا بعد از اتمام عمر طبیعی یک هواپیما) از یک هواپیما ببرند.

این در حالی است که در برخی از کشورهای همسایه ما، هواپیماها را 10 سال پیش از پایان عمرشان از دور خارج و به کشورهای عقب مانده می‌فروشند، چراکه معتقدند در این دوره هواپیما هزینه زیادی برای نگهداری صرف می‌کند.
منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
سروش فرنودی جمعه 26 تیر 1388 ساعت 13:10 http://kntoosi.com

کلا هواپیما و سیستمها و قطعات به کار برده شده در آن یک عمر کاربردی مشخصی دارند که بر روی آنها درج می شود که هر وقت آن زمان به اتمام برسد باید از رده خارج شود چراکه دیگر تضمینی برای سلامت آن در حین پرواز وجود ندارد ولی متاسفانه در کشور ما به دلیل بی کفایتی مسئولین و بی توجهی آنها نسبت به این مسائل و جان انسانها و همچنین تحریمها،اهمیتی به این مسائل مهم داده نمی شود.

یادآوری جمعه 26 تیر 1388 ساعت 13:55

لطفا این متن را به صورت کامل مطالعه کنید:

http://www.kntoosi.com/1388/03/27/post-10220

حمید توکلی جمعه 26 تیر 1388 ساعت 13:56

اطلاعات خوبی بود!

سیدحسین هاشمی جمعه 26 تیر 1388 ساعت 14:55

جدا از اینها
جون آدمیزاد از همه ارزانتر است

البته تو ایران!

امیر پورنصرت جمعه 26 تیر 1388 ساعت 15:58

سلیم جمعه 26 تیر 1388 ساعت 18:43

البته هواپیماهای ایرباس از نظر کیفیت و آسایش مسافرین و امنیت پرواز و میزان سقوط در رده اول هواپیماهای جهان قرار دارند. و پس از آن هواپیماهای بوئینگ در رده دوم. و جالب اینکه بدانید در کشور روسیه در خطوط اصلی و مهم همین دو برند استفاده میگردد.

می شه منبع خود را معرفی کنید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد