KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سقوط هواپیمای پرواز تهران-ایروان با 168 سرنشین در حوالی قزوین

یک فروند هواپیمای مسافربری مسیر تهران-ایروان در اطراف قزوین سقوط کرده است و تمام مسافران آن جان باخته اند.

به گزارش خبرنگار "تابناک"، مقامات نیروی انتظامی از سقوط هواپیمای توپولف به شماره پرواز 7908 که تهران را به مقصد ایروان ترک کرده بود خبر دادند.

بر اساس اخبار منتشره، هواپیمای یادشده در 12 کیلومتری جنوب قزوین بین منطقه فارسیان و جنت آباد در بخش مرکزی قزوین سقوط کرده است و تمام 168 سرنشین آن که شامل 153 نفر مسافر و 15 نفر خدمه و کادر پرواز بودند،جان داده اند.

بر پایه این گزارش، این هواپیمای توپولف که پرواز شماره7908را از مبداء تهران به مقصد ایروان در ارمنستان انجام می داد، متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین بوده که ساعت 11 و 33 و حدود شانزده دقیقه پس از بلند شدن از باند پروازی فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره )دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

هرچند تاکنون اطلاعات دقیقی از هویت مسافران این هواپیما و اینکه چند تن از آنان از هموطنانمان بوده اند اعلام نشده اما اخبار غیررسمی از حضور 10 تن از اعضای تیم ملی جودو نوجوانان کشورمان در این پرواز خبر حکایت می کند.

در همین حال مقامات انتظامی قزوین گفته اند که هواپیما تقریبا منهدم شده و اجساد مسافرین نیز در آتش سوخته اند.

تکمیلی(1)

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در گفتگویی با مهر با اعلام کرده است که : نیروهای جمعیت هلال احمر بلافاصله پس از اطلاع از حادثه سقوط هوایپمای 7908 کاسپین در محل حاضر شده و اقدامات اولیه خود را آغاز کردند اما به دلیل سوختگی شدید تمامی سرنشینان هواپیمای سقوط کرده کاسپین به شماره7908 هیچگونه کمکی از ماموران اعزامی جمعیت هلال احمر حاضر در محل حادثه برنیامده است.

از سوی دیگر خبرگزاری ها اسامی کشته شدگان تیم ملی نوجوانان جودو را به شرح ذیل اعلام کرده اند: وحید ابراهیمی در وزن 51 کیلوگرم؛ ایمان زینی وند در وزن 55 کیلوگرم؛حسین بنا در وزن 60 کیلوگرم؛سعید رسولی در وزن66 کیلوگرم؛مصطفی صباغی در وزن 70 کیلوگرم؛یحیی باقرپور در وزن 81 کیلوگرم؛ مصیب عزیزاللهی در وزن90 کیلوگرم؛ علیرضا لگری در وزن 90+ کیلوگرم؛ علی بهرامی سرمربی تیم و علی محدث مربی تیم.

تکمیلی (2)

بر پایه خبرهایی که از محل حادثه ارسال شده است، قطعات هواپیمای یاد شده در مسیری به طول چند کیلومتر پراکنده است. همچنین بین 50 تا 60 هکتار مزارع گندم و ذرت در محل سقوط هواپیما آتش گرفته و در آتش می سوزند.

در محل برخورد سنگین قطعه هواپیما با زمین گودال عظیمی به طول 60 تا 70 متر ایجاد شده است.

هم اکنون نیروهای اورژانس، آتش نشانی ، انتظامی و پلیس در محل حادثه حضور دارند و دو بالگرد وارد منطقه شده اند.

اغلب مسئولان استان قزوین در محل حادثه حاضرند

نظرات 24 + ارسال نظر
حوریه جعفری - کامپیوتر چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 15:44

!

علیرضا قهرمانی چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 15:47

خیلی ناراحت شدم. خدااااااااااااااااااا

حمید نصیری چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 15:50



توپولف !

دانشجو خلبانی چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 16:00

تا مادامی که از هواپیماهای دسته سوم روسیه استفاده می شود همین است و بس ...

غریبه -صنایع چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 16:18

ای وای! چه وحشتناک
میدونید گویا تیم ملی نوجوانان جودو هم در این هواپیما بود.چه فاجعه ای از این عظیم تر؟

3pehr چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 16:34

خبرگزاری جمهری اسلامی 150نفر اعلام کرد
خبرگزاری ایلنا این تعداد را ۱۶۷ اعلام کرد
خبرگزاری فارس تعداد سرنشینان را ۱۶۸اعلام کرد
در حالی که خبرگزاری رسمی دولت تعداد سرنشینان این هواپیما را به نقل از معاون عملیات نیروی انتظامی ۱۵۰ نفر (۱۴۳ مسافر و هفت خدمه) اعلام کرده است
آخرم نفهمیدیم چند نفر؟!
در هر صورت تسلیت عرض میکنم

دوست-نرم افزار چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 16:51

هواپیمای دست چندم روسی.این اتفاق برای اولین بار در کشورمون نیفتاده و تا زمانی هم که جان ایرانیان برای مسوولین کم ارزش باشد شاهد این فجایع در آینده خواهیم بود.به هر حال مهم اینه که کشورمون هسته ای شده.فضایی شده.جام جهانی شده.المپیک شده.شما هم زیاد گیر ندید
تسلیت میگم به همه ایرانیها

می ناب چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 17:35

فرارو- حادثه ای دیگر در صنعت هوانوردی کشور و واقعه ای دلخراش برای مردم ایران. ساعاتی پیش یک هواپیمایی توپولوف متعلق به هواپیمایی کاسپین که ازفرودگاه امام خمینی(ره) تهران عازم ایروان بود در شهر قزوین سقوط کرده و متاسفانه تمام مسافران و خدمه آن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری ها این هواپیما 16 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) و در ساعت 11 و 33 دقیقه دچار سانحه شده است و 153 مسافر و 15 خدمه آن کشته شده اند.

اجساد کشته‌شدگان هواپیمای توپولوف سوخته‌اند
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت: هواپیمای توپولوف با شماره پرواز 7908 به طور کامل منهدم شده و جنازه‌ها نیز متأسفانه به طور کامل سوخته و نابود شده‌اند.

سرهنگ مسعود جعفری‌نسب فرمانده انتظامی استان قزوین در گفتگو با فارس افزود: هواپیما سقوط کرده و به طور کامل منهدم شده و جنازه‌ها به طور کامل سوخته و نابود شده‌اند.

وی گفت: تمامی مسافران این هواپیما کشته شدند.

کمکی از مامورین هلال احمر ساخته نیست
به دلیل شدت انفجار و سوختگی شدید تمامی سرنشینان هواپیمای سقوط کرده کاسپین به شماره7908 هیچگونه کمکی از ماموران اعزامی جمعیت هلال احمر حاضر در محل حادثه برنمی آید.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در گفتگو با مهر با اعلام این مطلب گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر بلافاصله پس از اطلاع از حادثه سقوط هوایپمای 7908 کاسپین در محل حاضر شده و اقدامات اولیه خود را آغاز کردند.

دکتر سید احمد موسوی افزود: متاسفانه به دلیل شدت انفجار و سوختگی شدید پیکر کشته شدگان هیچگونه کمکی از دست ماموران ما ساخته نیست و درصدد انتقال اجساد به مراکز مربوطه هستیم.

پراکندگی قطعات هواپیمای سقوط کرده
قطعات هواپیمای مسافری سقوط کرده در مسیری چند کیلومتری در محل حادثه پراکنده شده است.

به گزارش مهر از محل حادثه، به نظر می رسد قطعات هواپیمای یاد شده در مسیری به طول چند کیلومتر پراکنده است. همچنین بین 50 تا 60 هکتار مزارع گندم و ذرت در محل سقوط هواپیما آتش گرفته و در آتش می سوزند.

در محل برخورد سنگین قطعه هواپیما با زمین گودال عظیمی به طول 60 تا 70 متر ایجاد شده است.

هم اکنون نیروهای اورژانس، آتش نشانی ، انتظامی و پلیس در محل حادثه حضور دارند و دو بالگرد وارد منطقه شده اند.

اغلب مسئولان استان قزوین در محل حادثه حاضرند.

10 جودوکار و مربی جان خود را در سقوط هواپیما از دست دادند
اعضای تیم ملی نوجوانان جودو ایران در مسیر سفر به ارمنستان، در سانحه سقوط هواپیما در شهر قزوین جان خود را از دست دادند.

به گزارش فارس، این تیم که قرار بود 15 مرداد در پیکارهای جهانی مجارستان حاضر شود برای کسب آمادگی بیشتر تصمیم داشت در ایروان اردوی مشترک برگزار کند که در این سانحه همگی جان خود را از دست دادند.

وحید ابراهیمی (وزن 51- کیلوگرم)، ایمان زینی وند (‌وزن 55- کیلوگرم)، حسین بناء (‌وزن 60- کیلوگرم)، سعید رسولی (وزن 66- کیلوگرم)، مصطفی صباغی (وزن 73- کیلوگرم)، یحیی باقرپور (وزن 81- کیلوگرم)، مصیب عزیز الهی (وزن 90- کیلوگرم) و علیرضا لشکری (وزن 90+ کیلوگرم) به همراه علی بهرامی به عنوان سرمربی و علی محدث مربی اعضای این تیم را تشکیل می دادند.
این هواپیما 16 دقیقه بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی در روستای فارسیان اقبالیه قزوین سقوط کرد و تمامی 168 سرنشین آن کشته شدند.

ایرانی یا خارجی‌بودن سرنشینان هواپیمای توپولوف هنوز مشخص نشده است
سرپرست پلیس فرودگاه‌های کشور تابعیت مسافران هواپیمای سقوط کرده در قزوین را نامشخص عنوان کرد.

سرهنگ حسین ایازنیا، سرپرست پلیس فرودگاه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: هنوز اطلاعات تکمیلی در خصوص جزئیات این حادثه به دست نیامده است و در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: ایرانی یا خارجی بودن سرنشینان این پرواز هنوز معلوم نیست و تنها تعداد آنها که 153 نفر مسافر به همراه 15 خدمه این پرواز مشخص شده است.

سرهنگ ایازنیا در ادامه اظهار داشت: علت بروز این حادثه در دست بررسی است و برای مشخص شدن علت دقیق آن زمان بیشتری نیاز است.

اسامی کادر پروازی توپولف 7908 اعلام شد
براساس اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار ایلنا، خلبان هواپیمای توپولف 7908 کاپیتان شیر اکبری بوده است.


تیم پروازی این هواپیما شامل مهمانداران قائم مقامی، ملک نژاد، اصلانی، فرهادی و جوانی بوده است.

هنوز اطلاعات تکمیلی درباره اسامی مسافران از سوی سازمان هواپیمایی ارائه نشده است.

خلبان هیچ مکالمه ای مبنی بر نقص فنی با برج مراقبت نداشت
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور گفت: خلبان هواپیمای توپولف با شماره پرواز 7908 که در حوالی قزوین سقوط کرد در 16 دقیقه نخست پرواز مکالمه ای مبنی بر وجود نقص فنی با برج مراقبت نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مومنی رخ درباره سقوط یک فرند هواپیمای توپولف در اطراف قزوین افزود: در مکالمات خلبان هواپیمای حادثه دیده با برج مراقبت تمام صحبتها از عادی بودن پرواز حکایت دارد و خلبان تا آخرین لحظه هیچ گزارشی مبنی بر وجود نقص فنی نداشت.

وی گفت: به محض اطلاع از سانحه دو گروه فنی از سازمان هواپیمایی کشوری برای بررسی علت حادثه به مکان سقوط هواپیمای توپولوف اعزام شده اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور دستیابی به علت اصلی حادثه را نیازمند بررسیهای کارشناسی و فنی دانست و گفت : باید همه موارد از جمله مسائل مربوط به کابین خلبان بررسی شود تا بدانیم در لحظات آخر سقوط چه اتفاقی افتاده است.

آغاز جستجوی جعبه سیاه هواپیما
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: نیروهای ارتش هم اکنون به دنبال یافتن جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت اصلی و دقیق سقوط این هواپیما هستند.


سیروس صابری در گفتگو با خبرنگار مهر در محل حادثه اظهار داشت: این هواپیما که در مسیر ایروان در حرکت بود پس از نقص فنی به سمت زنجان یا تبریز در حرکت بود تا فرود اضطراری داشته باشد اما موفق نشد و در حالی که قصد برگشت به تهران را داشت دچار سانحه شد.

وی خاطرنشان کرد: هواپیما احتمالا در حالی که از مسیر زنجان - تبریز به سمت بازگشت به تهران بوده است در مسیر پس از آتش گرفتن بخشی از بدنه سقوط کرده است.

صابری ادامه داد: کلیه نیروهای خدماتی و امدادی استان در محل حاضر بودند اما از آنجا که کلیه سرنشینان هواپیما در دم کشته شدند عملا نیازی به امداد و نجات نبود.

وی تصریح کرد: از دانشگاه علوم پزشکی تقاضا شده برای جمع آوری و سمپاشی منطقه وارد عمل شوند که با توجه به پراکندگی بسیار گسترده اجساد کار بسیار مشکل است.

اسامی کشته شدگان هواپیمای توپولف سقوط کرده در اطراف قزوین

به گزارش مهر، اسامی کشته شدگان هواپیمای توپولف سقوط کرده در اطراف قزوین به شرح ذیل است:

1- حمید رضا عبدالله زاده

2- آرام احمدی نوره

3- آنت آژنگ

4- قاسم اکبری

5- مریم علایی

6- س . علوی شیرخو

7- احمد علی محمدی

8- آرش علی محمدی

9- علی اکبر علی محمدی

10- کاوه علی محمدی

11- منیژه علیرضایی

12- مژده علیرضایی

13- آناهیتا امینی علوی

14- علی امیری

15- نانا آنتاشیان

16- ادوین آسادوریان

17- آرشاویر آواکیان

18- آزاد آوانسیان

19- مصیب عزیزالهی

20- انوش بابومیان

21- یحیی باقر پور

22- علی بهرامی

23- حسین بنا

24- مهدی برفروشان

25- س . بهشتی نژاد

26- آنا بوغوسیان

27- رویا بهلولی

28- لئون داویدیان

29- وحیدرضا دهقانی نیا

30- مارتیک دراوانسیان

31- وحید ابراهیمی دولو

32- داریوش احیا

33- نائیری استپانیان

34- شوغر استپانیان

35- جمشید فلامرزپور

36- مرتضی فلاح زاده

37- رشید فرج زاده

38- محسن فضایلی

39- ملین گارانیان

40- خانم ف. غفوری سیاه

41- علی قضاوتی

42- ندا غلامحسینی

43- حسن قلوبی

44- هاسماک قلویان هافت

45- کارابد بوکاسیان

46- چکادوا سیوی

47- عباس نیک نام

48- ناتلا نیکونوا

49- محسن نوروزپور

50- ناصر نصرتی

51- ابراهیم پیدارسی

52- حماسپور پولادی قلعه

53- علیرضا پور قربانی

54- خانم م. پور مقدم

55- آقای و. رفیعی منصور

56- مهدی ریحانی

57- مصطفی صباغی

58- شهنام صبوری

59- داوود سالاریان

60- آرین صالحی

61- سعید صالحی

62- ف. سمرقندی

63- ز. سمرقندی

64- محمد حسین ثنایی

65- آرمن سارکسیان

66- واوه سارکسیان

67- آرمن سرکیسیان

68- آقای س. سید علی پور

69- معصومه شادخو

70- یوریک شهبازیان

71- خانم شاهمرادیان

72- خاچاتور سیمونیان

73- خاچیکی

74- آرا سیرویان

75- امین سلیمانی فر

76- علی سلطان محمدی

77- زرمینه سوکتازیان

78- وارتانوش طهماسیان

79- لوسیک تارمینیان

80- رامون تارویان

81- کریستین ترووانسی

82- آناهیتا ترووانسی

83- ناصر تیموری

84- تاده تیماش

85- سیاوش وطن پرست

86- یعقوبیان

87- ر. یعقوبیان

89- عبدالرضا یمینی

90- رضا یوسفی

91- آلا زارعان

92- حسام زارعان

93- ترلان زارعان

94- آقای م. ظریف محمود

95- آقای الف. زبردست

96- ایمان زینی وند

97- آرتور گریگوریان

98- محمد حدادی

99- آرین هادیخان

100- م. ر هادیخان

101- غلامرضا حق پرست

102- اسدالله حق پرست

103- حسن حسن زاده

104- پلوریک هایروپتو

105- سید مهدی حسینی

106- محمد ایزد جو

107- جواد جعفری

108- یعقوب جعفری

109- مجید جلالی

110- وحید جوانبخش

111- حمید جوانبخش

112- سید محمد جزایری

113- سید شایان جزایری

114- سید رهام جزایری

115- حمید رضا کاکاوندی

116- تالیان کاراتیپان

117- نادیا کریمی

118- نیلوفر کریمی

119- نیما کریمی

120- حسین کریمی

121- س. کاشانی قره

122- احمد کرمانی

123- امین خباز کار

124- ادوارد خاچیک

125- حسن خوانین زاده

126- علی خیرات ایرون

127- احمدرضا خرادی

128-هما خونگرم خو

129- علیرضا لشگری

130- رویا لطفی فرد

131- آقای الف محمودی زاده

132- نایری مایلیان

133- آرشاویر ماناسریان

134- کارین مارگاریان

135- ماسیس ماتیان کونارا

136 - آنی ملکوماکار

137 - آرین ملکوماکار

138 - مقداد معلمی

139- علی محدث

140 - آقای ح. محمدی

141 - غلامرضا محمدی

142 - فاطمه محمد صفا

143 - بابک مختاری

144 - آقای ت. مرادیان حاجی

145 - آقای م. مظفری

146 - نازیلا نعیم

147 - صادق نجفی لاهیجی

148 - آلوارد ناواسارتیان

149 - علی نظری شکیب

150 - آشوت نرسیسیان

151- هادی نیاقی

152 - سید فرهاد نیاورانی

153 - سعید رسولی.



سایت «فرارو» این حادثه ناگوار را به مردم ایران تسلیت می گوید.

منبع:http://fararu.com/vdchzxni.23n6kdftt2.html

مرجان IT چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 17:37

تو خبرای یاهو هم 168 نفر نوشته بود.حالا چه یک نفر چه 168 نفر.جون مردمه که این وسط برای مسئولین اهمیت نداره...چقدر دلخراش بود.گرچه تاحالا از این خبرای زیاد شنیدیم.

احمدIT چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 18:05

خیلی فاجعه ی وحشتناکیه.
خدا به خانوادهاشون صبر بده و به متخصصین ما تخصص بیشتر بده.
------------------------------------------
من نمیدونم چه گیریه که دقیاً چند نفر مردن خوب معلومه تو همچین حوادثی ساعات به ساعت و خبرگزاری تا خبرگزاری آمار متفاوت میدن ،‌حالا 2 تا بالا پایین چه فرقی داره.
آقای سپهر هم آخرش از این قضیه برداشت سیاسی کردن و ربطش دادن به دولت و ...
البته این هنر سیاسیه ایشون رو نشون میده
میگم احتمالا قضیه تروریستی نبوده ،‌چک کنید ببینین شال سبزی دسبند سبزی چیزی از لاشه هواپیما پیدا نمیکنین .

3pehr چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 18:23

نظر احمد IT رو دیدم

دانشجو خلبانی چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 18:45

هواپیمای توپولوف با نام اختصاریTU- 154 Mبه عنوان نا امن ترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این هواپیما از نظر فنی در دنیا تحریم و مجوز پرواز بین المللی به اتحادیه اروپا و آمریکا را ندارد.

شرکت هواپیمایی توپولوف به دلیل زیان ده بودن در سال 2002 اعلام ورشکستگی و در 5 شرکت هواپیما سازی روسی ادغام شد. این هواپیما برای نخستین بار در چهارم اکتبر 1968 به پرواز درآمد.

توپولوف 154 هواپیمای مناسب مسافربری برای مسیرهای هوایی که در پروازهای داخلی روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه و تا اندازه ای در اروپای شرقی و ایران به کار خود ادامه می دهد.

نزدیک به 900 هواپیمای توپولوف در مدلهای گوناگون تاکنون در جهان ساخته شده و در ایران اغلب شرکتهای هواپیمایی ایران از مدل TU- 154m این هواپیما استفاده می کنند.

هواپیمایی که امروز در استان قزوین سقوط کرد چهارمین هواپیمای توپولفی است که طی سالهای اخیر در ایران سقوط کرد.

محمد چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 19:21

مهندس سلمان کجاییییی دلم برای پستات تنگ شده!!!!!

همکلاسی ویژه چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 19:44

!

پگاه چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 20:06

زود بود برای پر کشیدن...
با چه امیدی روانه تان کردند؟
مطمئنم مادرانتان کاسه ی آبی را پشت سرتان خالی کرد...

چیزی بیش از صبر نیاز دارند...شوک عظیمی بود...

حمید نصیری چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 20:42

واقعا" جون ملت ایران چقدر ارزش داره ؟ اصلا" ارزش داره ؟

حتما" این گونه جواب میدن: من از شما تعجب میکنم تو تمام کشور های پیشرفته این اتفاق میفته حالا ما که جای خود داریم!

اتفاق دیگه میفته .....

اگر تو کشور دیگری این اتفاق میفتاد خبر اول اخبار ایران بود

رویا IT چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 20:51

فاجعه بود. تحملش وحشتناکه.

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 21:07

فک کنم این رو مخصوصا نقص فنیش رو رفع نکردن که کمکم از توپولوفاشون کم شه

محمد حسین رونیاسی,IT چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 21:26

متاسفم

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 22:27

فاجعه...
وحشتناک...
صبر...



اما فاجعه ی بزرگ تر:
من نمیدونم چه گیریه که دقیاً چند نفر مردن خوب معلومه تو همچین حوادثی ساعات به ساعت و خبرگزاری تا خبرگزاری آمار متفاوت میدن


آقای احمد، اصولا در حوادثی مثل زلزله یا آتش سوزی یا ... آمار لحظه به لحظه می دهند! فرودگاهی که نداند هواپیمایش چند سرنشین داشته ...
چه گیریه که دقیقا چند نفر مردن؟؟؟
لطفا یک لحظه خودتونو بزارین جای خانواده ی یکی از همین کشته ها!همون یک کشته، حداقل یک خانواده رو داغدار می کنه!
داغ!! متوجه می شی؟!


آقای نصیری، خواهشا نظر ایشون رو پاک کنید! به اندازه ی کافی عصبی و ناراحت هستیم...

همه از این اتفاق ناراحت شدن.

ولی نظر هرکس محترمه مثل نظر شما . درسته؟

حامد هوافضا چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 23:19

احمد IT چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 23:56

متوجه شدم.
خودت رو عصبانی نکن.

siavash_pce پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 00:52

واقعا جای تاسف داره... عرض همدردی و تسلیت... باز هم دسته ای دیگر از مردم و کجایند مسئولینی که زود پشت تریبون میروند.... کجاست ادعا.... متاسفم

شقایق جابرانصاری پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 19:33

واقــــــــــــــــــــــــــــــعا کــــــــــــــه!

...!!

نمی دونم چی بگم فقط ایشالله خدا به خانوداه هاشون صبر ایوب بده!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد