KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چرا؟

ما چرا درس نمی خونیم؟

نظرات 8 + ارسال نظر
mahyar چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 14:05 http://voice.vcp.ir

haaan???



سید مرتضی قاسم پور چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 14:18

چون هوا گرمه

3pehr چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 15:21

از شنبه..

۳ ساله قراره از شنبه شروع کنم

. چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 16:13

چرا؟:-؟؟:-؟

چونکه!!!

حسین رنجبر ٬ نرم افزار / ۸۶ چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 17:49

شما می گید چرا درس نمی خونی اما من میگم هدف اصلی شما از درس خوندن چیست ؟
روانشناسا میگن جواب به این سوال می تونه
میزان پیرفت تحصیلی رو پیش بینی کنه.

علم بهتره

یا نمره ؟

این رفیق ما که توی چمران درس می خونه که میگه
زمان برگزاری امتحانات ما هنوز معلوم نیست !!!
یعنی میگه هنوز بهشون نگفتن !
میگه توی کلاس بودیم که چند نفر وارد کلاس
شدند و ... کلاساشون تعطیل شد.

برای بعضی ها آموختن دانش ٬ زمستان و
تابستان و جمعه و شنبه ندارد.آن ها هدفشان
از درس خواندن ماهرتر شدن و متبحر شدن در موضوع درس است.

روانشناسا میگن بعضی ها به خاطر نفس دانش درس می خوانند ٬ آدم هایی برای باهوش جلوه دادن و آدم هایی برای خنگ جلوه ندادن !

اخیراً شنیدم که سه نوع هدف پیشرفت یعنی چرایی درس خواندن وجود داره :

۱-هدف های تبحر محور
۲- هدف های اجتناب محور
۳-هدف های عملکرد محور

که دیگه چون درس دارم نای توضیح دادنشو ندارم.

شاید خودت بدونی ؛

مثلاً اگر کسی از شما بپرسه واسه چی درس می خونی می تونی این تست رو ازش بگیری٬یعنی این سوالات رو بپرسی :

۱- دوست دارم به استادان خود نشان دهم که از دیگر
دانشجو.یان کلاس زرنگ ترم.

۲-برایم مهم است که همکلاسی هایم فکر کنند در درس
خواندن خوب هستم.

۳-برایم مهم است که در مقایسه با دیگر همکلاسی هایم زرنگ تر به نظر برسم.

۴-برتر بودن از دیگر دانشجویان برایم مهم است.

۵-برای تسلط بر مفاهیم درسی٬تمرین هایی اظافه بر
تمرین های کتاب حل می کنم.

۶- تکالیف درسی را دوست دارم که واقعاً مرا به فکر
کردن وادارد.

۷- یک از اهداف من در کلاس درس این است که تا آن جا
که می توانم مطالب جدید یاد بگیرم.

۸-آن دسته از تکالیف درسی را دوست دارم که تا اندازه ای
سخت باشند تا بتوانم از آن ها چیزی یاد بگیرم.

۹- هدف من در کلاس درس الین است که مفاهیم درسی را به طور عمیق یاد بگیرم

۱۰- یک دلیل مهم من برای انجام تکالیف درسی این است که همکلاسی هایم فکر نکنند من در این درس ضعیف هستم.

۱۱- یکی از اهداف من در کلاس درس این است که در برابر
دیگران ضعیف جلوه نکنم.

۱۲-یک دلیل مهم من برای انجام تکالیف درسی این است که استاد فکر نکند من از دیگران کمتر می دانم .

حالا بگو ببینم با اینایی که گفتم کاملاً موافقی ؟
موافقی ؟
نظری نداری ؟
مخالفی ؟ (که زنده باد )
کاملاً‌مخالفی ؟ ( که بیشتر زنده باد)

حالا شما میگویی هیچ کدام ازین کارها رو انجام
نمی دهی یعنی میگی چرا درس نمی خوانی؟

من از راه برهان خلف استفاده کردم !

پس لطفاً با صداقت جواب بده و خودتو دور نریز !

البته توصیه می کنم شما برو همین الان از آقای نصرآبادی عزیز درخواست جزوه بنما یا اون بسته ی نرم افزاری درسی رو که ایشون و دوستان زحمت کشیدند و دستشون هم درد نکنه از هوافضا تهیه کن ٬ شاید لااقل امتحانات رو پاس کردی .
موفق باشی.

ماشالا به این نظر طولانی
هم موافقم هم برخی جاها اختلاف نظر دارم باهات
موفق باشی داداشی

. چهارشنبه 24 تیر 1388 ساعت 23:51

اونموقه که ما درسمونو خوندیم اگزمارو انداختن عقب که بقیم بخونن. پشت ما که باد خورد ایشالله اونا بخونن

فاطمه رنگرز جدی پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 12:35

دیگه فکر کنم بالاخره به عرفان رسیدی شما،سوالای عرفانی می پرسی.

........ پنج‌شنبه 25 تیر 1388 ساعت 13:59

من که چون مسافرتو و عروسی بودم ولب بقیرو نمیدونم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد