KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

آیا سرویس دهنده ی همکلاسی حق ابراز عقیده ندارد؟

به نام خدا:


همکلاسی گرامیمان جناب آقای احمد انصاری در قسمت نظرات متن (بررسی آزادی بیان در وبلاگ گروهی همکلاسی ) نظری داده اند که بنده لازم دیدم این متن را در جواب ایشان منتشر کنم:





نظر آقای انصاری:



آقا حمید ،
شما هم خوب سیاست داری ها
حالا چرا این حرف رو میزنم خودت بهتر میدونی
سال گذشته من خیلی سعی کردم حرف این دوستمون رو که بهتون ایمیل زده رو به شما بگم.
ولی یا شما نخواستید گوش بدی یا بنده درست حرف نزدم.
نظرات شما داره تو همکلاسی و روندش تاثیر میذاره.
شما در مقامی هستید که نباد نظر بدید.
شما مسئولیت اداره یک رسانه ی دانشجویی رو دارید.
و نظراتتون در بهم ریختن جو اون کمک میکنه.
و مصداق حرفم هم همین جویست که بوجود اومده.
تا حدودی با نظر این دوستمون موافقم.
همون حرفی رو زد که من پارسال بهتون گفتم ، موقعی که همکلاسی تازه داشت جون می گرفت.
راه حلش هم همونیه که گفتم .
شما نباید پستی غیر از پست خبری یا علمی بذارید.
و تو پست های سیاسی یا مذهبی نظر بدید.
نظرتون محترم ، مثل بقه هیچ فرقی نداره ، ولی فرامش نکن که شما مدیر همکلاسی  و اداره کننده ی اونی
مراقب باش

ممنون




ایشان فرموده اند که که یک مدیر (سرویس دهنده) نباید متنی غیر از متن های خبری و علمی منتشر کنند و تاکید کرده اند که که حتی نباید در قسمت نظرات متن های سیاسی و مذهبی سرویس دهنده  نظر دهد!!


به نظر بنده دلیلی ندارد که سرویس دهنده نتواند در جایگاه یک نویسنده به ابراز عقیده اش توسط متن هایی که منتشر میکند بپردازد و نظر دیگران را نقد کند. سرویس دهنده حتی اگر نویسنده هم نباشد به عنوان یک شخص حقوقی حق ابراز عقیده دارد و این یکی ار پایه های اساسی آزادی بیان است! وقتی این حق را از مسئول اجرایی همکلاسی بگیریم چطور میتوانیم ادعای محیط آزاد داشته باشیم؟ در محیطی که حتی مسئول آن حق ابراز عقیده ندارد چه تضمینی هست برای حق اعضای آن؟؟!!


 حتی بزرگترین مقام اجرایی کشور (رئیس جمهور) عقاید مشخص دارد و نظرات خود را به وضوح مطرح میکند! و یا حتی رهبر جامعه مان هم موضع مشخصی دارد!! 


بهتر است این فضا را از همین جا ایجاد کنیم که همه بتوانند به راحتی و آزادانه در مقابل مخالفشان ابراز عقیده کنند.


نباید زمینه ساز ایجاد این تصور شویم که افراد یک جامعه برای صلح و دوستی باید یا افکار و عقاید خویش را فراموش کنند و یا آن را مخفی نمایند، ما باید بتوانیم با علم به اینکه اندیشه هایشمان متفاوت یا متضاد است، در صلح باقی بمانیم.


زیبایی آزادی اینجا به این است که من ِ مخالف بدانم که متن یا نظرم دقیقا مخالف عقیده ی کسی است که میتواند به راحتی متنم را حذف ، عضویتم را لغو و یا نظراتم را پاک کند ولی به احترام آزادی این کار را نمیکند مگر اینکه من در چارچوب قوانین عمل نکنم!!


نظرات 22 + ارسال نظر
نرگس-صنایع86 چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 01:03

اما به نظر میرسه آقای انصاری درست میگن...در برخی موارد نظر آقای توکلی فقط یک نظر محسوب نمیشه....
آزادی بیان سر جاش اما اگر بخوایم وظایف مدیران رو بگیم یکیش اینه که یک مدیر سعی کنه یک فضای مناسب برای ابراز عقیده سایرین فراهم کنه.
به همین خاطر کسی باید مدیر بشه که بتونه توازن رو برقرار کنه.
این توازن هم در برخی مباحث( مثل سیاسی یا فوتبال و...) از بین میره

منظورتون از این که نظر ایشان "فقط یک نظر محسوب نمیشه" چیه دقیقا؟؟!!
به قول یکی از دوستان مگر آقای توکلی (یا کلا مدیر همکلاسی) مرجع تقلید هستند که نظرشون تاثیر خاصی داشته باشه؟؟!!!
بله با این موافقم که مدیر باید سعی کنه یک فضای مناسب برای ابراز عقیده سایرین فراهم کنه.
توازن در مباحث (چه سیاسی چه غیر سیاسی) معنی ندارد زیرا مسلم است که گاهی طرفداران یک تفکر خاص اکثریت را تشکیل میدهند.
مدیر باید عدالت را برقرار کند و عدالت یعنی اینکه اقلیت هم بتوانند آزادانه صحبت کنند!

سید مرتضی قاسم پور چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 01:07

سرویس دهنده که داور یا قاضی نیست که به دلیل دادن پست های سیاسی یا اجتماعی بی طرفی آن زیر سوال رود!
پیشنهاد میکنم دوستان بار دیگر تعریف سرویس دهنده رو مطالعه کنند و از آقای توکلی هم می خواهم تا توضیحات کاملی رو ارائه بدهند تا برای دوستانی که در آینده عهده دار این وظیفه خواهند بود تعریف صریح و شفافی ارائه شود.

کاملا موافقم!

هادی بدری‌زاده چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 01:11

موافقم..
این مسائل خیلی واضح و روشنه! نمی‌دونم چی بگم!
با نظر مرتضی در مورد روشن نبودن تعریف سرویس‌دهنده برای برخی از دوستان موافقم..

فکر کنم چند باری هم خود جناب توکلی در این مورد صحبت هایی کرده باشند! اما فکر کنم باز هم بهتر است وظایف سرویس دهنده مرور شود!

سید مرتضی قاسم پور چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 01:13

در جواب نرگس خانم ( فامیلیتون رو ننوشتید وگرنه به اسم کوچیک نام نمی بردم )
اگر نظرات مسئولین و ناظرین یک نظر حساب نمی شوند و متناسب با قدرت آنها نظرات دیگران را تحت تاثییر قرار می دهد فراموش نکنیم که نظرات اکثریت قریب به اتفاغ دولت مردان... و حتی رهبر معظم نیز در جهت کاندیدای خاص بود.
همکلاسی نیز یک جامعه کوچک است و شباهت بسیاری به جوامع واقعی دارد و من از این موضوع خوشحالم. ما نیز از بزرگان زمان خود الگو خواهیم گرفت!

ترنم چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 01:18

اتفاقا وظیفه ی مدیر این چیزهایی که که نرگس خانوم می گه نیست

وظیفه ی مدیر فقط مدیریت درست در حیطه ی قانون سایته نه ایجاد فضا برای نظرات مختلف

شاید شما نیاز به فضای خاصی داشته باشی - مدیر که نمی تونه بیاد و باب میل هر کسی فضا ایجاد کنه - شما آزادی عقیدتو ابراز کنی اگه نمی تونی یا به قول این آقا حمید درست حرف نمی زنی و جوابشو مودبانه دریافت می کنی مشکل مدیر نیست - اگه افراد هم عقیده ات کمن و زیاد مایل نیستی نظر بدی مشکل خودته نه مدیر سایت که اتفاقا بهای بیشتری به نظرات مخالف خودش می ده - و خیلی جاها دیدم حتی خیلی هم تند جواب دوستای خودشو که هم عقیداه اش هم بودن داده

شماها باید مشکل خودتونو حل کنید و نباید سعی نکنید برای حل مشکلتون برای دیگران عیب تراشی کنید -

اصلا همین بهای بیش از حد هم باعث این همه توقع زیادی شده

وظیفه سرویس دهنده خود آقای توکلی لطف کردند و در نظر پایینی به تفضیل بیان کرده اند.

یکی از ویژگی های سرویس دهنده باید همین سعه صدر باشد!

حد و حدود را فقط قانون مشخص میکند و قوانین بعد از تایید افراد ثبت میشود! این که بخواهیم فرای قانون دیگران را "محدود" کنیم خود ناقص آزادی است!

حمید توکلی چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 01:19

تعریف سرویس دهنده در متن زیر:
http://www.kntoosi.com/?postid=8499

وظیفه ی سرویس دهنده اینه که ضمن پدیرش و رعایت اصول حاکم بر مدیریت همکلاسی با تمام امکاناتی که در دست داره نقش خودش رو به عنوان یکی از اعضای همکلاسی در توسعه ی این رسانه ی گروهی ایفا کنه!



اصول حاکم بر همکلاسی چیست؟

اصولی که تقریبا برای همه ی اعضا شناخته شده است، مثل اصل گروهی بودن همکلاسی، آزادی بیان برای همه ی اقشار اجتماعی و سیاسی، عدم پذیریش عضویت از خارج از دانشگاه، انتشار متن در تمامی زمینه ها، عدالت بین دانشجویان دانشکده های مختلف بدون در نظر گرفتن رشته، مقطع تحصیلی و ...

این اصول به نوعی مثل قانون اساسی هستند، یعنی فرای قوانین همکلاسی اند و قوانین همکلاسی باید در راستای این اصول ویرایش و اجرا گردند!



چه امکاناتی در اختیار سرویس دهنده هست؟

قالب همکلاسی، دامنه ی همکلاسی، موضوع بندی، امکان ویرایش و حذف متون منتشر شده، مطالعه ی متون چرکنویس شده، امکان اعمال قوانین همکلاسی، تنظیمات بخش نظردهی، امکان پذیرش و لغو عضویت و....



منظور از توسعه ی همکلاسی چیست؟

ارتقاء همکلاسی به عنوان یک رسانه ی ارتباطی، در درجه ی اول بین دانشجویان دانشکده های مختلف و در درجه ی دوم بین دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیر با سایر دانشجویان و مردم!

توسعه ی همکلاسی به عنوان محلی برای انتشار اخبار دانشجویی، جزوه های دانشجویی و اندیشه های رنگارنگ دانشجویان در زمینه های مختلف!

رقابت با رسانه های دانشجویی و غیر دانشجویی کشور و ... رقابت با وبلاگ های گروهی و سایر وبلاگ ها ...

ممنون!

سروش فرنودی چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 01:23

به نظر من حمید توکلی به مانند تمامی ماها یک دانشجو هست و حق ابراز عقیده در این وبلاگ دانشجویی را دارد و به صرف اینکه سرویس دهنده همکلاسی است نباید آن را تافته جدا بافته نسبت به سایرین بدانیم.
محیط همکلاسی باید محیط بحث و تبادل نظر همراه با صلح دوستی باشد.

بحث سر شخص آقای توکلی نیست بلکه حق و وظایف سرویس دهنده مطرح است.
محیط همکلاسی باید محیط بحث و تبادل نظر همراه با صلح دوستی باشد.
ممنون!

حمید توکلی چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 01:42

سرویس دهنده حق ندارد در متن های مربوط به همکلاسی و سایر متن هایی که در جایگاه سرویس دهندگی منتشر میکند، حرفی از اندیشه های سیاسی خویش به میان آورد، منظورم به اکثر متن های موضوع بندی وبلاگ همکلاسی است:
http://www.kntoosi.com/category/cat-52

اما اگر بتواند جایگاه سرویس دهندگی و نویسندگی را از هم جدا کند، اظهار نظر او در مورد مسائل مختلف خالی از اشکال به نظر می آید!

-----------------------------------

خانم نرگس!
نظرات بنده زمانی یک نظر معمولی محسوب نمی شوند که در حال اجرای قوانین بوده و در پس آن نظر، استفاده از پنل مدیریتی اتفاق بیافتد، بنده زمانی که در متن سیاسی ای نظر داده و می گویم مخالف این متن هستم، نظرم یک نظر معمولی است، اما اگر در نظرات متنی نظر داده و بگویم با متن شما مخالف هستم و متن را صرفا به دلیل مخالفت شخص خودم حذف خواهم کرد، این نظر دیگر یک نظر عادی نیست، چون دیگران نمی توانند چنین نظری بدهند، چون دیگران قدرت حذف متن ها را ندارند!
زمانی می توانید بگویید که نظر بنده یک نظر معمولی محسوب نمی شود، که در اجرای قوانین تخلف کرده و بی دلیل متنی را حذف کرده باشم!

فرموده اید که باید فضای مناسب برای ابراز عقیده سایرین را فراهم کنم، آیا در حال حاضر چنین اتفاقی نیافتاده است و خود شما یا دوست عزیزم احمد انصاری عزیز، نمی تواند ابراز عقیده نماید؟

"به همین خاطر کسی باید مدیر بشه که بتونه توازن رو برقرار کنه."
این جمله صحیح به نظر نمی آید، بهتر است بگوییم باید عدالت را برقرار کرد، به این معنی که هر چیز را در جای خود قرار دهیم، و همه چیز را همانطور که هست نشان دهیم، و فرضا نیاییم و برای ایجاد توازن و مساوی شدن، با حذف چند عضو، تعداد اعضای یک قشر خاص سیاسی را با تعداد اعضای قشر مخالفش برابر کنیم!


همانطور که سروش جان گفت، بنده نباید تافته جدا بافته باشم...

موفق و موید باشید!

ممنون از توضیحاتتون!

هادی بدری‌زاده چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 01:51

ببینید من فکر می‌کنم خلط مبحثی صورت گرفته.. این‌که نظرات حمید تأثیرگذار است یک حقیقت است! اما این تأثیر ربطی به سرویس‌دهنده بودن ایشان ندارد (یعنی اثرات آن به دلیل جایگاهی که دارد، نیست).. قدرت استدلال و ذهن باز و روشن ایشان، حتی خاصیت تاحدی کاریزماتیک، که سبب شد دوستان (ناخودآگاه) از ابتدا کنار ایشان برای همکاری و راه‌اندازی این وب گروهی قرار گیرند، و موارد متعدد دیگر است که اثرگذاری ایشون را بر دیگران گذاشته.. مثلاً منش اخلاقی حمید توکلی (به غیر از یک مورد تماس تلفنی در ابتدای آشنائی‌مان، که ضد حال زد! ) برای من جذاب است.. خلاصه عرضم اینه که هرکس دیگری هم بجز ایشان که خصوصیات مترقی و جذابیت‌های متنوع داشته باشد، با انتشار متن‌هایش دیگران را به خود جذب می‌کند..

این را هم نخواهیم که برای جلوگیری از این حالت، به کسانی که شایستگی ندارند، مجال دهیم!
ما آن آقای دکتر مجری مناظره‌های انتخاباتی را نمی‌خواهیم، همان حمید باشد، بهتر است..

با شما موافقم! آقای توکلی به دلیل داشتن ویژگی هایی که جنابعالی هم ذکر کردید تاثیرگذارند! و شاید این ذهنیت برای عده ای از دوستان پیش آمده که این تاثیرگذاری بخاطر سرویس دهنده بودن ایشان است در صورتی که فکر میکنم اگر نقش سرویس دهندگی هم از ایشان گرفته شود باز هم همین قدر موثر باشند!

محمدحسین باقری چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 02:17

خانم جعفری اولا از شما بعید بود که پست دعوایی بزنید ! البته منظورم با آقای انصاری است !

خب اینکه نظر دادن تموم شده و رفته شما هم میتونستید همونجا جوابشون روبدید !

اما کشوندنش به یه پست دیگه خیلی جالب نیست !



از نظر من حمید توکلی کاملا حق ابراز سلایقش رو داره !

اما باتوجه به اینکه رهبر همکلاسی محسوب میشه بهتره از خودگذشتگی کنه و نه در مسائل سیاسی بلکه توی هر بحث جنجالی بیشتر سعی کنه بحث ها رو خاتمه بده نه اینکه جنجالی ترش بکنه !

باتشکر از شما !

پست دعوایی؟؟!!!!!!!!!

از کدام قسمت متن بنده این برداشت را کرده اید که با کسی میخواهم دعوا کنم؟
اصلا مخاطب جناب آقای انصاری بنده نبوده ام که بخواهم با ایشان بحث و دعوا کنم!
آقای انصاری موضوعی را مطرح کردن که به نظرم لازم بود برای شفاف سازی بیشتر در پستی جداگانه مورد بررسی قرار گیرد!

بنده آقای توکلی را فقط به عنوان سرویس دهنده و نویسنده ی همکلاسی میشناسم نه کمتر و نه بیشتر! حداقل ایشان رهبر بنده نیستن!!

به نظرم بدترین کاری که میشود با یک جامعه کرد این است که همیشه محافظه کارانه عمل کنیم و جلو بحث ها و گاهی جنجال ها را بگیریم!! غافل از این که همین هاست که از سکون جامعه جلوگیری میکند!

من هم از شما تشکر میکنم.

فاطمه رنگرز جدی چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 02:32

حوریه

فاطمه (قلب)

حمید توکلی چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 02:38

ننگی بزرگ تر از این برای همکلاسی نیست که امثال مرا رهبر همکلاسی بخوانند، حسین جان، دوست عزیز، سرویس دهنده هیچ ارتباطی با رهبری و ریاست و ... ندارد، بنده رهبر یک جمع 5 نفره هم نیستم...
سرویس دهنده یعنی کسی که سرویس میدهد، بنده منتخب جمع هم نیستم چه برسد به رهبر که معنایی عمیق تر از منتخب اکثریت دارد!

تا جایی که یادم می آید بحث های جنجالی را، جنجالی تر نکرده ام، البته بحث ها را یک نفر مدیریت نمی کند، هرکس باید نقش خویش را بازی کند!

عضو یک حزب یا گروه نشده ام که بخواهم رهبر یا سرگروه یا هر چیز دیگر داشته باشم!

علیرضا قهرمانی چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 02:44

خانم جعفری شما از نظر بنده کاملا صحبتهای منطقی داشتین.اما من احساس کردم یه مزلبی رو یادآور بشم.حرف آقای احمد انصاری از یک لحاظ درسته و از یک لحاظ غلط.از این لحاظ درسته که مدیر یک مجموعه نباید به نفع گروه و یا فرد خاصی موضع گیری داشته باشه و جو رو علیه مخالفان اون عده تحریک کنه.اما بایستی بدونیم که آقای توکلی غیر از اینکه مدیر همکلاسی هستن در عضویت این وبلاگ هم هستن و یکی از 246 مدیر این رسانه آزاد.بنابراین به عنوان یکی از اعضا حق اظهار نظر و جانبداری از هر شخصی رو دارن.اما به عنوان مدیر همکلاسی فقط بایستی بیان حقایق بصورت کاملا بی طرفانه باشه و نه جانبداری از فرد و با گروه خاص.برای این موضوع هم انشاالله طی مشورتهای متعدد با سایر دوستان یه فکرایی خواهد شد که همکلاسی رو از جهت قانونمندی سازماندهی بیشتر بکنیم

آقای توکلی در جواب خانم نرگس توضیحات کاملی ارائه کردند که فکر کنم همین مطلبی را که شما اشاره کردید هم شامل شود.
ممنون!

علیرضا قهرمانی چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 02:45

مزلبی = مطلبی

محمدحسین باقری چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 03:00

فکر میکنم منظور بنده رو اشتباهی متوجه شدید !

اول نیازی که یه فکر منطقی در مورد رهبر داشته باشید!

رهبر صرفا برای مسئله سیاسی و کشوری نیست !

رهبر یک موهبت به حساب میاد !

و حمید توکلی هم در حال حاضر این خصوصیت رو داره برای همکلاسی !

یعنی برای اینکه همکلاسی بهتر بشه ماها رو هدایت میکنه که چه کارایی انجام بدیم بهتره !

اما هیچ وقت نمیاد زورمون کنه که این کار رو انجام بدید!

باز یک مثال از جومونگ جومونگ یک موهبت به حساب میاد برای افرادش ! و همشون حاضرن جونشون رو به خاطر رهبرشون از دست بدن!
رهبرشون خودش رو بالاتر از بقیه نمیدونه هیچ وقت !

حتی توی کشورمون همین طوره و اون 85 درصدی که توی جامعه ما رهبر رو به رهبری قبول دارند حاضرن کاری که افراد جومونگ انجام میدن برای رهبرشون رو خیلی هاشون انجام بدن !

یا توی عاشورا امام حسین رهبر یاراشون بودند
نه اینکه به زور کسی رو نگه دارند که براشون بجنگه ! و هیچ کس به زور برای رهبرش نجنگید و یه زور شهید نشد و حتی امام حسین با اینکه به یاراش احتیاج داشت اجازه داد برن !


توی اختلاف نظرها هم رهبر خودمون دیدید توی نماز جمعه ای که بود اومدن و ایرادات هم موسوی رو گفتند هم احمدی نژاد !

توی جومونگ هم وقتی 2 گروه دعواشون میشه دیدیم که چه رفتارهایی صورت میگیره !

از هوش بالای شما مطمئنم ولی خیلی بی خردی هست که دوستان توی مثال هایی که میزنم گم شن و حرفهای اصلیم رو بی خیال !


در مورد همکلاسی هم قضیه همین طوره !

وقتی با مقبولیت 95 درصدی و حتی بیشتر رو حمید توکلی داره خواه نا خواه رهبر ما میشه در همکلاسی !

حالا خودش بخواد اسمش رو هرچی بگذاره !

و برای اینکه رهبر خوبی باشه باید درگیری ها رو قطع کنه نه اینکه بهش دامن بزنه !

دوست عزیز!

حتی اگر صحبت شما در مورد آقای توکلی درست هم باشد باز هم این ربطی به حقوق سرویس دهنده ندارد!!
آقای توکلی چه سرویس دهنده باشند چه نه از نظر عده ای موثرند و این بخاطر ویژگی خودشان است!!
بحث بنده اصلا مربوط به شخص آقای توکلی نیست!! من حقوق سرویس دهنده را مطرح کردم.

محمدحسین باقری چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 03:05

در مورد بحث هم خوبه اما تا وقتی که نتیجه داشته باشه !

توی بحثی که 2 طرف صرفا حرف خودشون رو میزنند بهتره که قطع بشه ! چون هیچ نتیجه ای نداره ! و آخرش درگیری و توهین و کینه به بار میاد و باعث سوء استفاده افراد سوء استفاده گر میشه !

منم توی پست سیاسی ام اگه یادتون بیاد برای جلوگیری از دعواها نظرات رو میبستم ولی متاسفانه بی دلیل بهم توهین شد که چرا نظرات رو میبندی و دیدیم وقتی نظرات باز شد همون اتفاقات افتاد !

در شرایطی که اگه نظرات همه بسته می بود همه میومدند حرف خودشون رو میزدند و میرفتند و نتیجه گیری میموند هرکسی برای خودش !

و مطمئنا نتیجه میداد !

و خب وظیفه رهبر همکلاسی این بود اون موقع که بیاد بگه بهتره برای جلوگیری از این اتفاقات نظرات رو پیشنهاد میکنم ببندید !

مسلما هرکسی غیر حمید همچین پیشنهادی میداد مورد تمسخر قرار میگرفت چون عضو یک گروه بود و گروه دیگر میگفتند کم آورده !


ببخشید سرتون رو درد آوردم !

پس کی قرار است یاد بگیریم صحبت بدون توهین را؟!! این خیلی بی معنی است که وقتی دیدیم طرف مفابل حرف ما را نمی پذیرد به توهین و تحقیر بپردازیم!
بحث نکردن بخاطر ترس از توهین فقط پاک کردن صورت مسئله است.

پدری که فقط بخواهد هنگام فحش دادن فرزندش فقط جلو دهان او را بگیرد ، حق تربیت را برای فرزند بجا بیاورده است! پدر باید به بچه اش بیاموزد که فحش دادن زشت است و همیشه پدر در کنار او نیست که دهانش را بگیرد. پس بهتر است بیاموزد که چه پدر باشد چه نه از فحش بپرهیزد!!

یکی از مشکلات جامعه ما همین خودی و ناخودی کردن هاست! عضو این گروه و آن گروه بودن.... نیاید فراموش کنیم همه ما هر تفکر و عقیده ای داشته باشیم به هم مربوطیم ، افراد یک جامعه هستیم و برای بقای این جامعه بباید تلاش کنیم. و البته جامعه وقتی ساکن خواهد شد ( و بعد بخاطر سکون خواهد گندید) که همه ی افراد به یک چیز اعتقاد داشته باشند و دهان مخالف بسته شده باشد!!

خواهش میکنم. ممنون نظرتون.

محمدحسین باقری چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 03:07

یادم رفت اینا رو بگم !

سرتون رو این همه درد آوردم چون شما رو به عنوان آدم منطقی قبول دارم ! و مسلما اگه یه روزی حمید توکلی برای انتخاب سرویس دهنده نباشه شما بهرین گزینه هستید با اینکه اعتقاداتمون کاملا عکس همه !

ممنونم لطف دارید.
بنده بدون شک حتی یک صدم از ویژگی های یک سرویس دهنده را دارا نیستم!!! با وجود افراد لایق و توانا در همکلاسی حتی پذیرش فکر کردن در مورد بنده ،خنده دار به نظر برسد!!

محمدحسین باقری چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 03:46

خب منم چیزهایی که گفتم صرفا برای حمید توکلی نیست هرکسی جای حمی توکلی باشه همین طوره !

رویا IT چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 13:35

3 خط آخر پستت کاملا درست بود!!

به نظر من اگه همه به درستی از قوانین همکلاسی آگاه باشن، دیگه این دید به وجود نمیاد که <نظر آقای توکلی تنها یک نظر معمولی نیست!>

تازه، معمولی بودن یا نبودن یک نظر بسته به نظر خوانندگان اون نظر هستش! (چه جمله ی پر نظری شد! )

یعنی این باور که نظر سرویس دهنده تنها یک نظر نیست رو باید تغییر داد نه که بگیم سرویس دهنده نباید نفس بکشه!

سرویس دهنده حتی اگه مثلا مثلا بیاد تو نظرات قلدری کنه ، چون از دسترسی هاش فقط در چارچوب قانون می تونه استفاده کنه، نظرش فقط یک نظره و خیلی راحت میشه با نقد و گفتگو کتکش زد! (شوخی!)

حوریه جون خیلی پست خوب و به جایی بود! تنکس!

بله به نظر منم یک سرویس دهنده تا موقعی که از دسترسی هاش استفاده نکرده چه اصلا یک نویسنده باشه و ه نباشه نظرش یک نظر معمولی به حساب میاد.
با این ریز بینی بچه ها که مو رو از ماست میگشند سرویس دهنده نمیتونه قلدری کنه. D:
خواهش میکنم رویا جان! نظر تو هم نظر خوبو بجایی بود. ; )

محمدحسین باقری چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 15:24

اینجا پدر و پسری وجود نداره آخه !

اینجا بحث 2 نفر آدم عادی اتفاق میفته !

اگه پدر پسره بدونه پسرش رانندگی بلد نیست بذاره بره خیابون یکی رو زیر کنه خوبه ؟

در مثل که مناقشه نیست!
منظورم از آن مثال این بود که با خفه کردن و محدود کردن حتی یک بچه هم درست نمیشود چه برسد به یک جامعه! تربیت صحیح فقط از راه آموزش میسر است.

(اگه پدر پسره بدونه پسرش رانندگی بلد نیست بذاره بره خیابون یکی رو زیر کنه خوبه ؟)

پدر چه اجازه دهد چه ندهد قانون از رانندگی افراد فاقد گواهی نامه جلوگیری میکند!!

موفق باشید!

امیررضا چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 21:30

با این که حرف شما درسته یا درست نیست کاری ندارم هرچند که تا حدودی هم حرف شما رو قبول دارم هم آقای انصاری
به نظر من شما کار اشتباهی کردین که در مورد نظر یکی در پست یکی دیگه اومدی متن زدی.
این دو نفر که شما نام بردین مشکلی با هم ندارن و حرف هم دیگر هم میفهمند.... نیازی نیست یکی بیاد بگه کی درست میگه کی غلط... آقا حمید اگه مشکلی داشت خودش به آقای انصاری میگفت اما چیزی نگفت . این دو نفر میشینن مثل دو تا مرد حرفشون رو میزنن و مشکلا هم حل میشه این وسط کسایی خراب میشن که الکی جوش میزدن
شما خانوم حوریه جعفری آزادین در بیان نظراتتون اما آیا واقعا نیازه همه جا و در مورد همه چیز نظر بدین؟ به قول آقای انصاری حمید خان آدم با سیاستیه .مطمئن باشین حمید خان میتونه از خودش دفاع کنه و نیازی نیست کسی این کار رو واسش انجام بده . شمام بهتر سیاست داشته باشین


هیچ ناراحت نمیشم اگه این نظرم پاک شه و توسط بقیه تنبیه شم که چرا یه همچین حرفی زدم

دوست عزیز:

شاید بهتر باشد متن بنده یک بار دیگر مرور بفرمایید.
احتمالا نتوانسته ام منظورم را به خوبی بیان کنم. جای دیگر هم خدمت دوست خوبمان آقای باقری عرض کردم موضوع شخص آقای توکلی نیست. بنده حتی نام ایشان را هم در متنم ذکر نکرده ام !!من از کسی دفاع نکرده ام و فکر میکنم توهین بزرگی است اگر بخواهم کسی را که توانایی دفاع از خود دارد مدافع باشم!
قبلا هم عرض کردم آقای انصاری موضوعی را مطرح کردند که به نظرم لازم بود بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد!
در ضمن همانطور که جناب عالی هم میدانید قرار نیست آقای توکلی برای همیشه سرویس دهنده ی همکلاسی باقی بمانند. و در واقع متن بنده بیشتر برای مشخص شدن قسمتی از حقوق سرویس دهنده ی بعدی است تا حقوق سرویس دهنده ی فعلی!!

بار دیگر تاکید می کنم که متن بنده مطلقا دفاع و برخورد با اشخاص نبوده!!
درواقع از نظر جناب آقای انصاری استفاده کرده ام تا یک موضوع خاص مورد بررسی قرار گیرد.

از این که منظورم را بد بیان کرده ام و باعث این سوء تفاهمات شده ام عذر خواهی میکنم.

لزومی به پاک کردن نظر جناب عالی نمیبینم. لطف کرده اید که برداشتتان را بیان کردید.

از توجه شما سپاسگزارم.

امیررضا پنج‌شنبه 18 تیر 1388 ساعت 14:40

الان که پاسخ دادین متوجه شدم. بهتر بود نظر آقای انصاری رو مطرح نمیکردین تا باعث نشه بعضیا عین من برداشت اشتباه داشته باشند
در ضمن نمی دونستم که قرار حمید عوض شه
به نظر من هر کی میخواد بشه کارش زیاده و کلی دردسر داره... همون حمید باشه بهتره تا سختی بکشه و آدم شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد