KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تو را من چشم در راهم

«دلم دوباره خبر می‏دهد ظهور تو را

بدون فاصله حس می‏کنم حضور تو را

به من مگو که نرفته چگونه باز آید؟

مسیر جاده خبر می‏دهد عبور تو را...»

موعود!

شاعرم؛ شاعر چشمان بی‏نهایتِ تو، که سبز یا سیاه، آسمان باز پرنده‏های خیال منند.

که به گردشی، تقدیر عاشقان آخرالزمان را رقم می‏زنند.

شاعرم؛ شاعر گیسوان رها در بادت، که سوار بر بی‏قراریِ نسیم، دل‏های منتظران را برمی‏گیرد و بیدلان را به داغ فراق می‏سوزاند.

شاعرم؛ شاعر قامت بلیغت که بر فراز انتظار ایستاده است تا روز موعود، خورشید را کنار بزند و بر آسمان جهان به عدالت نور بپراکند.

شاعرم؛ بر کلمات وحشی افسار می‏زنم و رامشان می‏کنم.

قابی از واژه‏ها می‏سازم تا عکسِ خورشید را در آن بگذارم و برای شب زدگان بفرستم.

شاعرم... امّا به غزل نام تو که می‏رسم، زبانم از گفتن وا می‏ماند و دستم از نوشتن.

به تماشای تصویر خیالت حیران می‏مانم و از تلفّظ نامت لال می‏شوم و چیزی نمی‏سرایم جز شعر سکوت، شعر حیرانی، شعرِ بی‏شعری.

موعود!

دفتر غزل‏هایم پُر است از برگ‏های سفید: غزل‏هایی که برای تو گفته‏ام از کلماتی که در لفظ نمی‏نشینند، از تصویر بی‏رنگ تو که در خواب هم ندیده‏ام، از نام تو که بی‏صداست و در بطن تمام صداها جاری است.

رنگ و صدا وقتی به تو می‏رسند، از خود بی‏خود می‏شوند.

... و اگر بیایی... همه چیز رنگ می‏گیرد: دفتر غزل‏های من، جهانِ بی‏عدالتِ بی‏فردا، دل‏های نیمه‏جان عاشقانِ غریب و آسمان خاکستری شهر من.

اگر بیایی، همه زردها سبز می‏شوند: درختان هزار ساله که در حسرت قطره‏ای آب، خاک خشک را با ریشه‏های خسته می‏کاوند، باغ بی‏بهار سرزمین من و چراغ راهنمای خیابان خدا.

اگر بیایی...

نظرات 2 + ارسال نظر
یادآوری جمعه 12 تیر 1388 ساعت 17:19

چنانچه نقطه نارنجی رنگ حاشیه چپ متن، در صفحه اصلی نمایان باشد، نویسنده موظف است قسمتی از متن را به "ادامه مطلب" منتقل نماید تا نقطه از صفحه اصلی محو گردد.

طبق قوانین همکلاسی، اگر نویسنده تا پنج دقیقه بعد از انتشار متن، اقدام به اصلاح متن نکند، سرویس دهنده در اولین فرصت موظف است متن را چرکنویس نماید.

سلیمه IT جمعه 12 تیر 1388 ساعت 19:52

«این المدخر لتجدید فرائض و السنن (کجاست آنکه ذخیره شد برای نو کردن فریضه ها و سنتهای دین؟)/ این المتخیر لاعادة الملّة و الشریعة (کجاست آنکه انتخاب گشته برای برگرداندن کیش و آیین؟)/ این المؤمّل لاحیاء الکتاب و حدوده (کجاست آنکه آرزویش داریم برای زنده کردن قرآن و حدود آن؟)/ این محیی معالم الدین و اهله (کجاست زنده کننده آثار دین و اهل دین؟)...»

ممنون از متن زیبای شاعرانه تون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد