KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

نویسنده و مخاطب بهترین مدیر برای نظرات هستند

                     

ابتدا یک سوال از سرویس دهندگان همکلاسی و سپس یک پیشنهاد برای قسمت نظرات. 

بعد از انتخابات تا حدود ۱۵ روز شوکه بودم و توان ارائه ی هیچ مطلبی رو نداشتم؛اما حدود یک هفته ی اخیر که فعالتر شده ام در متن هایم ۴-۵ مشاهده کردم که نظرها خود به خود حذف می شوند؛برخی مواقع من (نویسنده ی متن!!) نظر را قبل از حذف آن حتی ندیده بودم که می دیدم در قسمت نظرات فردی شکایت می کند:من نظر داده ام؛نظر من کجاست؟ یا حتی در یکی از موارد یکی از دوستان صمیمی بنده از منزل خودمان در قسمت نظرات؛تکه ای از متن را کپی کرد و با عنوان یک دوست نظرش را درج کرد بعد از چند ساعت که مراجعه کردم به قسمت نظرات مشاهده کردم که آن نظر نیز پاک شده است!!!! سوال اینجاست که آیا نظراتی هم که در آن فقط به قسمتی از متن اشاره شده است نیز باید حذف شود؟اگر اینگونه است خب خود متن را هم حذف کنید تا خیالمان بیش از پیش راحت شود و مطمئن شویم که سرویسدهندگان همکلاسی نیز دچار این بیماری فیلترینگ شده اند و پیش از اینکه این بیماری واگیر دار شامل حال ما هم بشود این محیط را ترک کنیم. 

 

 اما پیشنهاد می کنم تا قسمت نظرات تماما به نویسنده و مخاطبانش واگذار شود و از تحت نظر سرویسدهندگان همکلاسی خارج شود مگر در شرایطی خاص آنهم با اجازه ی نویسنده؛مثلا در مواقعی که نویسنده دسترسی ندارد تیم سرویس دهنده با اجازه ی نویسنده تغییرات مورد نظر را اعمال کند. 

اما دلایل بنده برای این پیشنهاد:

من گمان می کنم نظرات در وبلاگی همچون همکلاسی مکمل همدیگر هستند دقیقا همچون قطعات یک پاذل.نظرات خوب مکمل نظرات بد و نظرات بد نیز عامل اصلی به چشم آمدن نظرات خوب هستند؛ضمن اینکه ما برخی مواقع گمان می کنیم یکی از  نظرات شاید خیلی نامناسب باشد اما این فقط نظر ماست و امکان دارد گروهی شاید با جمعیت و بهره ی شعوری بیش از ما اصلا آن نظر را نامناسب ندانند و آن نظر فقط از دیدگاه ما نامناسب باشد. 

به نظر من همانطور که نویسنده آزاد است در اینکه قسمت نظرات را ببندد یا باز بگذارد؛مخاطب نیز باید آزاد باشد تا با نام مستعار یا حتی بدون نام نظر خود را بیان کند در مقابل نویسنده اگر بعضی از نظرات یا حتی همه ی آنها را از دیدگاه خود توهین یا به عنوان نظر نامناسب یا هر چیز دیگری که با تمایلات نویسنده تضاد دارد یا حتی همخوانی ندارد؛برداشت کرد می تواند هر یک از آنها را حذف کند. 

این قانون در مرحله ی اول احترام به شعور و توانایی نویسنده و به خصوص مخاطب در زمینه ی مدیریت قسمت نظرات است و نویسنده و مخاطب(نظر دهنده) بر اساس افکار و عقاید خود روابط را بسیار آزادانه برقرار می کنند.ضمن اینکه مسئولیت این امر از دوش مدیران همکلاسی برداشته می شود. 

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید توکلی پنج‌شنبه 11 تیر 1388 ساعت 17:33

دوست عزیزم!

از تو و سایر دوستان خواهشمندم که در نقد همکلاسی و عملکرد بنده، سرویس دهنده را جمع نبندند، چند دوست دیگری که سرویس می دهند، حوزه ی کاری متفاوتی دارند و در مورد این مسائل نه تصمیم گیر هستند و نه مجری، شما صرفا باید از بنده نقد کنید و به بنده اعتراض کنید، کار آنها بیشتر فنی است و اصلا کاری به این کارها ندارند!

در روزهای اخیر که بحث انتخابات داغ شد، میزان توهین به شخصیت ها، کاندیداها و مسئولین دیگر افزایش یافت، بنده دقیقا یادم نیست که کدام نظر را از چه متنی حذف کردم اما یادم میاید که از متن تو نظراتی چون توهین به رهبر را حذف کرده ام!

همانطور که میدانی در همکلاسی نقد هایی به رهبری هست، نقد هایی که با اسامی گوناگون منتشر شده، اما قرار نیست به کسی صراحتا توهین شود، چون با توهین مشکلی حل نمی شود!

اینکه میگویی تکه ای از متن عینا در نظری کپی شده و بعد نظر حذف شده، اشتباه سهوی بوده است و حتما بنده مرتکب این اشتباه شده ام، از این بابت عذرخواهی میکنم، امیدوارم بپذیری!


علی جان، همین الان هم برخی دوستان می گویند نظرات توهین آمیز عملا حذف نمی شود، و تو دوست عزیز نظر متفاوتی داری، برای بنده تفاوتی نمیکند که قوانین سرویس دهنده را موظف به حذف نظرات توهین آمیز بکند یا خیر!

تا زمانی که قوانین این است، بنده نظرات توهین آمیز را حذف میکنم اما اگر نظر دوستان این باشد که قوانین را اصلاح کرده و حذف توهین ها را به نویسنده واگذاریم، بنده تابعیت خواهم کرد!
البته در اینصورت نویسنده ی هر متن باید به سایر نویسندگان در مورد نحوه ی مدیریت بخش نظراتش نیز پاسخگو باشد!

موفق باشی!

با تشکر از نظر روشن کننده ی تو دوست عزیز
من از دیگر دوستان سرویس دهنده ی همکلاسی عذر خواهی می کنم چون اطلاع دقیق نداشتم که چه کسی نظرات را حذف می کند مجبور بودم از کلمه ی سرویس دهندگان استفاده کنم.
در مورد آن اشتباه؛اگر سهوی بوده است من عذرت را می پذیرم.

متوجه هستم که برخی دوستان نظر بر تنگ تر شدن فیلترینگ نظرات دارند و بنده تنها نظر خود را به عنوان یک پیشنهاد به دیگر دوستان مطرح کردم شاید مورد پسند چند تن از دوستان افتاد.
در مورد:(البته در اینصورت نویسنده ی هر متن باید به سایر نویسندگان در مورد نحوه ی مدیریت بخش نظراتش نیز پاسخگو باشد!)
باید عرض کنم در آن ایده ای که بنده مطرح کردم نویسنده نیز همچون نظر دهنده کاملا آزاد است و بایدی برای توضیح نویسنده به سایر نویسندگان نیست بلکه اگر آن نویسنده قصد شفاف سازی بیشتر داشت می تواند به دیگر نویسندگان پاسخگو باشد.
موفق و پیروز باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد