KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

پرچم ملی چند دوره تاریخی را در ایران بشناسیم .......

 

برام خیلی جالب بود، تا حالا کل پرچمهای ایران رو ندیده بودم!  ببینید مردم ایران چقدر فرهنگی بودن که از زمانی که بعضی از کشورا هنوز سکنه ای نداشتن (مثل آمریکا!) ایران تمدن و فرهنگ و... و حتی پرچم داشته! ... برقرار باشی وطن من....  

 متن جدید اضافه شده را حتماً بخوانید!


 تاریخه پرچم ایران

 

بهتر است بدانیم پرچم کشورمان چه جوری به وجود آمده است. مخصوصا حالا که پرچم جدید عراق هم رونمایی شده است ما باید اطلاعاتمان را در این زمینه کامل کنیم که کلاهمان یک روز سر از پس معرکه در نیاورد. این تاریخچه به اولین پرچمهای ایران تا امروز می پردازد!  


پرچم زمان کوروش 559 سال پیش از میلاد  

 

 

 درفش کاویان زمانی درست شد که کاوه آهنگر یک هو قاطی کرد و دودمان هر چی آدم خونخوار که اول اسمش ضحاک بود را بر باد داد. کاوه فریدون را بر تخت شاهی نشاد و فریدون هم که خیلی از برچیده شدن حکومت ضحاک خوشحال بود دستور داد پیشبند کاوه را که بر سر نیزه زده بودند تا مردم را تحریک به قیام کنند طلاکاری کنند . از این به بعد شد درفش کاویانی!. اکثرا فکر می کنند این پرچم اولین پرچم ایران بوده است.  حالا جالب است که درفش کاویانی را که با لباس آن بنده خدا درست نکردند. آن فقط یک نماد بود. درفشی که از روی آن ساخته شد وبه عنوان پرچم قرار گرفت از دوختن پوست پلنگ به عرض 5 متر و طول 7 متر درست شد!  

 

درفش کاویانی 

   

تا زمانی که مسلمان ها ایران را گرفتند این پرچم ایران بود ولی مسلمان ها اجازه طرح پردازی را بر روی پرچم ندادند و ایران عملا بدون پرچم شد. پرچم سیاه جامگان و سرخ جامگان فقط یک رنگ داشت که هر چند پرچم الان لیبی هم فقط یک رنگ دارد ولی قبول کنید این دیگر اسمش پرچم نیست. برای همین سلطان محمود که به پادشاهی رسید توی پرچم سیاه سیاه جامگان که طرح ذوق ابومسلم بود یک ماه طلا دوزی کنند. پسرش مسعود که آمد از این سوسول بازی ها خوشش نیامد و دید ماه خیلی رمانتیک است و به دردش نمی خورد رفت سراغ علاقه اصلیش. شکار شیر!

سلطان مسعود که دید خیلی شیر دوست دارد سریعا یک شیر را به جای ماه به پرچم دوخت و از آن زمان تا قبل از انقلاب شیر شد نماد ایران. اگر می خواهید بدانید چطوری به فرانسه نگاه کنید که نشانش خروس است. آن زمان نشان ما شیر بوده است!

http://www.iranalive.orgدر زمان خوارزمشاهیان سکه هایی زده شد که عکس خورشید بر پشت شیر بود. به شخصه فکر می کنم که این به دلیل آیین مهرپرستی ایرانیان آن موقع بوده است که در این آیین خورشید بسیار مقدس بوده است. ولی هنوز تا زمان شاه خورشید باید صبر کنید.

 

 

 شاه طهماسب هم یک خورده در این واقعه اختلال ایجاد کرد و چون فکر می کرد که ماه حمل با نشان گوسفند خیلی پربرکت بوده است ( چون خودش متولد ماه حمل بوده است ) گوسفند را جایگزین شیر کرد. در بقیه آن دوران پرچم ایران یک پارچه سبز با مشان شیر و خورشید بود که شیر و خورشید انواع و اقسام حالات مختلف را در این دوران داشته اند. تا این که نادر ، شاه شد!

 

نادر شاه چند تا پرچم داشت ولی پرچم ایران را پرچمی سه رنگ قرار داد که از رنگهای پرچم فعلی تشکیل شده بود. در این پرچم که هنوز هم 4 گوش نشده بود و مثلثی بود یک شیر بود که خورشید از پشتش طلوع می کرد و در وسط خورشید عبارت الله الملک به چشم می خورد. این پرچم مادر پرچمهای جدید ایران شد! 

 

پرچم در دوره شاه طهماسب  

 

دوره شاه صفی دوم 

 

دوره نادرشاه 

 

دوره علی قلی شاه عادل

 

قا محمد خان که آمد یک سری کارهای اساسی توی پرچم کرد. مثلا پرچم را 4 گوش کرد و به دست شیر ایران یک شمشیر هم داد. به خاطر این که با نادر هم مخالف بود رنگ پرچم را واحدی کرد که در شکل می بینید.   

دوره آقا محمدخان قاجار    

 

دوره محمد شاه قاجار 

 

  

اما امیر کبیر. وقتی صحبت از امیر کبیر می شود باید بسیار با احترام صحبت کرد. این ایران امروز ساخته دست همان مرد است. هر چی خوبی توی ایران می بینیم یک نقشی در آن به عهده امیر کبیر بوده است.

امیرکبیر دلبستگی ویژه‌ای به نادرشاه داشت و به همین خاطر  پیوسته به ناصرالدین شاه توصیه می‌کرد شرح زندگی نادر را بخواند. امیرکبیر همان رنگ‌های پرچم نادر را قبول کرد ، اما دستور داد شکل پرچم مستطیل باشد (بر خلاف شکل سه گوشه در عهد نادرشاه. اگر این اتفاق نمی افتاد پرچم الان ما غیر استاندارد حساب می شد) و سراسر زمینه پرچم سفید، با یک نوار سبز به عرض تقریبی ۱۰ سانتی متر در گوشه بالایی و نواری سرخ رنگ به همان اندازه در قسمت پایین پرچم دوخته شود و نشان شیر و خورشید و شمشیر در میانه پرچم قرار گیرد، بدون آنکه تاجی بر بالای خورشید گذاشته شود. بدین ترتیب پرچم ایران تقریباً به شکل و فرم پرچم امروزی ایران درآمد. در آخر درباره رنگهای بیشتر صحبت می کنیم.   

دوره ناصرالدین شاه 

 

 

 دوره  پهلوی  ....




 بعد از انقلاب مشروطه در مجلس برای مخالفت با روحانیون که اسفاده از عکس را حرام می دانستند نمایندگان شیر را نماد حضرت علی اعلام کردند. مشخص است که دیگر هیچ ایرانی جرئت نداشت با نشان حضرت علی مخالفت کند. حضرت علی هم که قربانش بروم یک شمشیر داشت به اسم ذوالفقار پس به دست شیر یک شمشیر هم داده شد. در همان زمانها هم بود که توسط پهلوی ها تاج به پرچم اضافه و برداشته می شد. 

 پرچم ملی ایران در دوره پهلوی  ...


 

 این بود تا زمان پیروزی انقلاب ایران که پرچم به شکل حاظر در آمد.این پرچم را  توسط طولش یک و نیم برابر عرضش است. 22 بار الله اکبر در حاشیه ها دارد. یک هیئت 18 نفره این طرح را که توسط حمید ندیمی طراحی شده است تائید کرده اند.

پرچم ملی ایران در دوره حاظر (الله نگهدار این ملت و این کشور)


  

 

رنگ پرچم

درباره رنگ پرچم هم که می شود هر برداشتی کرد ولی کلا این ترتیب زیر از همه معتبرتر است:

  • سبز - نشانه خرمی و دوستی

  • سپید - صلح و دوستی و آزادگی (بر گرفته از نشانه زرتشتیان)

  • سرخ - نشان خون از دست رفتگان در راه ایران (شهیدان)

 

http://www.iranalive.org

البته می توانید برای این که بفهمید این سه رنگ در پرچم ایران چقدر قدمت دارند به عکس روی این دیوار که از هخامنشی مانده است و به عنوان پرچم اهورا ( فروهر) الان در موزه لوور نگهداری می شود توجه کنید.

 

http://www.iranalive.org

 

 اما عقیده محکمتری هم در مورد 3 رنگ پرمعنای پرچممان وجود دارد که در زیر بیان می شود: 

 

روی پرچم ایران ، 22 الله اکبر نوشته شده ، 11 تا در حاشیه رنگ قرمز و سفید و 11 تا در حاشیه رنگ سبز و سفید . خط این کلمات مقدس ، خط بنایی است که از خطوط قدیمی ایران می باشد و بیانگر تمدن نیز هست .
رنگ قرمز به منزله ی خون شهیدان انقلاب و پس از آن ، شهیدان دفاع مقدس است .
رنگ سفید بیانگر صلح دوستی و آرامش طلبی مردم شریف ماست و رنگ سبز بیانگر دین مبین اسلام و مذهب اصیل شیعه ی جعفری ( علوی بودن ) است .  
کلمه ی لااله الا الله ، را اگر به خوبی نگاه کنید از 5 شاخه تشکیل شده : دو هلال راست ، پایه ی وسط و دو هلال چپ که تعداد آن بیانگر اول دین ماست که چون فقط شیعیان 5 اصول دین دارند ، این امر شیعه بودن حکومت را یادآور می شود .
پایه ی وسط در این کلمه ی شریف ، مانند شمشیری است که بین چهار کمان طرفین قرار دارد و بیانگر اینست که ملت ما جنگ را به منزله ی دفاع از خود و نه کشور گشایی ، در اختیار دارند .
همچنین این کلمه ، به گل لاله شبیه است و رنگ آن نیز سرخ است که باز دلیلی دیگر بر شهید پروری کشور ایران است .
دلیل قرار داشتن گل لاله در رنگ سفید اینست که شهدا برای برقراری آرامش و صلح جان خود را فدا کردند .
دلیل ترتیب رنگ پرچم به شرح زیر است :
سبز در ابتداست چون بالاتر از هر چیز برای ما ، اسلام است و حکومت ما اسلامی است .
سفید میانه است که بیانگر صلح طلبی ما در اعتدال است . یعنی جنگ طلب نیستیم اما در برابر ظلم  هم کوتاه نمی آییم .
قرمز در آخر است چون پایه و ریشه ی حکومت ما بر خون شهیدان استوار گشته . همچنین بیان می کند که شهیدان ما ، اول برای اسلام ( که بالاتر است ) و دوم برای صلح ( که میانه است ) جان خود را فدا کردند .
 
افتخار من ، این خاک گرانبها و این پرچم پر از راز است که سایه ی آن به ما غرور و عرق ملی بخشیده و ایرانی را در جهان سرافراز گردانده

این سه رنگ امروز جزئی از هویت امروز ماست. در حقیقت پرچم ایران اگر هر احساسی به ایران داشته باشیم باز هم با وجود ما آمیخته شده است و همه ما را با این پرچم می شناسند. یک روز پرچم  شیر و خورشید و امروز این پرچم در وجود ماست.  

من ایران را دوست دارم!

نظرات 46 + ارسال نظر
مهدیه یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 20:33

من همیشه از پست هاتون حتی سیاسی و خوب مخالف نظرم لذت می برم همیشه پر مغزه
ممنون خیلی جالب بود.

ممنون عزیزم، لطف داری.
من تو همه پستهام از نظرات مخالف هم استقبال میکنم و برای نگارنده شون ارزش قایلم! (ولی نظرات غیرمرتبط یا بی ادبانه رو نمی پسندم)

مهدیه یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 20:41

دوستان پیشنهاد می کنم پست (امیر مومنان چه می فرمایند؟) رو حتما دانلود کنید واقعا زیباست

شقایق جابرانصاری یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 20:45

ممنون عزیزم...!

منم نمی دونستم و ندیده بودم.()

بازم به همه ی دوستان تبریک میگم بابت به تعویق افتادن امتحانات !

انشالله همگی موفق بشید!!

منم خیلی خوشحال شدم. تبریک میگم (شاد)

می ناب یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 20:55

مرسی،جالب بود.و این همیشه برای من سواله که چرا نشان شیر و خورشید را که نمادی از اقتدار و روشنی این سرزمین بود دیگر جایی نمیبینیم؟!حیف که بیجهت این نشان به رژیم زورگوی پهلوی چسبید و نابود شد.

بله نشان زیباییست و نمادی از قدرت ایرانیان و ربطی هم به ژهلوی ها ندارد!
اما قطعا نام زیبای الله برای پرچم این کشور مسلمان برازنده تر است! و خدا قدرت دهنده به مردم ایران است و نامش نمادی از قدرت الهی ما

مازیار جعفری راد یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 21:02

ممنون از بابت این پست ارزشمندتون
پرچمی که نام الله داره از هر لحاظ قشنگتره اگه فقط یک ریاکاری برای فریب مردم جهان نباشه و مردم و مخصوصا دولت بهش اعتقاد داشته باشن و با کاراشون تقدسش رو از بین نبرن...

بله موافقم

هانیه کرمی یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 21:09

زمان کوروش چقدر خوشگل بوده

انگار روی سنگی چیزی هک شده! البته اون زمان حتما روی پوست بوده و با خودشون این ور اون ور میبردن! ولی الان سنگی که عکسشو نشون بده باقی مونده...
یه جورایی شبیه نماد فروهره البته فروهر خیلی معانی زیادی داره و به نظر من قشنگتره

ریحانه IT یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 21:14

پرچم فقط پرچم زمان شاه صفی دوم
واقعا از همه شون پرمعنی تر و جذاب تره

رودسرابی یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 21:23

رنگ سبزش مال ما
بقیه اش ارزونیتون

رودسرابی یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 21:23

شوخی کردما

lawyer یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 21:23

خیلی قشنگ بود خانم سلیمه /
امیدوارم شما مثل خیلیا حرفایی که به نفعتون باشه رو نگر ندارین و بقیه رو پاک کنین
من در پست آقای بدری از همه معذرت خواهی کردم و ایشون نظر منو پاک کردن امیدوارم جواب دادن من برای توهینایی که ایشون به من کردن باعث ناراحتی کسی نشده باشه
موفق باشید

من تا نظری بی ادبانه یا غیرمرتبط نباشه پاک نمیکنم و نظر همه برام محترمه (برعکس یه عده کمی که فقط به نظر خودشون و موافقینشون اهمیت میدن!)
از اینکه چند نفر معلوم الحال به همه مدیران و کامنت گداران محترم توهین میکنن متاسفم.
امیدوارم بتونیم به یاری دوستان فرهنگ همکلاسی رو بالا ببریم و روزی برسه که همه حرمت همدیگه رو حفظ کنن و اینجا رو مکانی برای جنگ و دعوا و توهین فرض نکنن!

<فاضل> یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 21:26

ممنون جالب بود

ولی مهم نیست که ما چی بودیم و یا چه کار ها کرده ایم بلکه مهم این هست که الان کجا هستیم و رو چه پله ای وایساده ایم

چون بسته به حال فرد و یا افراد اون ها رو می سنجند

و یکی از دلایل اینکه ما پیشرفت نمی کنیم هم همینه چون همش میگیم ما آنیم که رستم بود پهلوان



گیرم پدر تو بود فاضل

از فضل پدر تو را چه حاصل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چه حرف پرمعنایی!!!
واقعا موافقم! مهم اینه که ما الان چی باشیم و کسی به گذشته ما کاری نداره!
الان مالزی یکی از برترین و موفقترین کشورای اسلامیه که از نظر علمی و فرهنگی و گردشگری و .... و حتی دینی، الگویی برای همه جهان اسلامه. این در حالیه که خودشون میگن ما 30 سال پیش واقعا توی جنگل زندگی میکردیم ولی .... و مردم جهان کاری به گذشته اونا ندارن و امروزشون مهمه!

اما خوش به حال فرزندان شما که همه شون مثل پدرانشون فاضل میشن!!!! (خنده)

lawyer یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 21:29

پرچم ایران همواره زیبا و با توجه به مکاتب و ارزشهای ما تغییر کرده و ما میتونیم عقاید مردمو از روی پرچم در هر دورهای تشخیص بدیم اینو الان کشف کردم از روی تصاویر پرچم

نمی دونم! باید روش فکر کنیم! شایدم نمادی از عقاید و فرهنگ حکومت و عامه مردم و شایدم...؟!

مدرس یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 22:00

یه ایمیل داشتم، نوشته بود هر کدوم چیه.
اگه پیداش کردم، میفرستم براتون

ممنون میشم عزیزم

سیدحسین هاشمی یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 22:46

یه نکته در مورد چگونگی شکل گیری اولین پرچم ایران:

زمانی که کاوه علیه پادشاه زمان خود آسیتاک(ضحاک) قیام کرد، چرمی که روی پای خود هنگام آنگری می گذاشت را بر چوب دستی اش زد و به مردمی که معترض بودند به دربار شاه حرکت کرد

پس از پبروزی مردم درفش منتخب را درفش کاویانی نامیدند

که پیش از عکس اول باید باشد

درفش کاویانی با گذر زمان به حاکمان بعدی می رسید و هر دوره به گوشه ای از آن جواهری می آویختند
طرح ثانویه ی آن هم بصورتی بود که در شکل می بینید
با این فرق که دو سمت ضربدر تیره و قسمتهای بالا و پایینش روشن بود

سیدحسین هاشمی یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 22:47


اما داستان پرچم کورش:
عقاب در فرهنگ آریایی ها به عنوان پرنده ای خوش یمن شناخته می شد
و دیدن عقاب را نشانه ی اقبال می دانستند
بر عکس جغد

پیش از به حکومت رسیدن کورش، زمانی که فرمانه سپاه پارس بود،همراه با لشکرش به سمت قبیله ای حرکت کرد که به مناطق تحت سلطه ی پارس تجاوز کرده بودند و دست به غارت از مردم زده بودند

پس از به راه افتادن، پدر بزرگش در آسمان عقابی در حال پرواز دید
گفت پسرم این جنگ را با پیروزی به پایان خواهد رساند

از آن پس بود که هر زمان که جنگی روی می داد، سپاهیان درفشی را حمل می کردند که بر سر آن عقابی آویزان شده بود

بعد ها عقابی از طلا ساختند و در جنگها با خود حمل می کردند

و همینطور نقشهایی از عقاب بر پوست می کشیدند


من هنوز نمی دونم دلیل برای حذف شیر و خورشید چه بود!

می تونستند به جای تاج شاهی که دوره ی چهلوی اضافه شد، توی خورشید نام مبارک الله را حک کنند

با الله مخالف نیستم
با حذف یک نماد باستانی و ملی مخالفم

ممنون

از اینکه اطلاعات من و دوستان را در این زمینه افزایش دادید بسیار بسیار سپاسگزارم. اگر لازم میدانید می توانم با این اطلاعات ارسالی باز هم پستم را به روز کنم!
البته اگر منبعی هم ارائه کنید بسیار متشکر میشوم. البته این هم منبعی ندارد و تنها عکسها صحت صددرصدی دارند و شاید مطالب چندان هم حقیقت نداشته باشند!!!

در مورد حذف شیر و خورشیدو اون چیزایی هم که گفتین واقعا دلیلشو نمیدونم؟! و تا در مورد چیزی اطلاعاتی نداشته باشم حرفی نمیزنم
ولی باید مطالعمو در این زمینه افزایش بدم (البته همه باید این کارو کنن)!

هادی یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 23:20

خانم یساری، من فک نمی‌کنم تا حالا روی پست‌های شما کامنت گذاشته باشم (اگه بوده، بفرمائید).. چون حدث می‌زنم که عقایدمان به آن صورت یکی نیست، و به احتمال زیاد تأثیرپذیری درستی هم از کلام هم نخواهیم داشت، لذا از به پا شدن جدل و قال کردن که حاصلی ندارد، خودداری می‌کنم.. و درضمن به عقایدتان احترام می‌گذارم و به خودم هم حق بیان عقایدم را بدون محدودیت می‌دهم..
با توجه به نظری lawyer که گذاشتن و پاسخ شما؛

خیلی واضح و شفاف می‌خوام بپرسم، پاسخ شما به نظر ایشون مرا هم در بر داشته یا خیر؟؟؟..

من هیچ‌وقت نه نظری تحمیل کردم، نه "حتی" یک کلمه بی‌احترامی کرده‌ام و نه حتی پاسخ به نظری را ویرایش کرده‌ام (منظور کن فیکون کردن است، نه ویرایش سوری شامل نقطه ویرگول یا ویرایش ادبی! که در موارد نادر هم که منظور را درست نرساندم و مجبور به ویرایش شدم، کنارش نوشته‌ام ویرایش شده!).. قضاوت در مورد ایشان را هم به همه اعضاء و بازدیدکنندگان همکلاسی می‌سپرم.. من روی پست خودم به جز یک نظر، که مربوط به ایشان نیست، فقط پاسخ کامنت‌ها را داده و هیچ تغییری هم در آنها نداده‌ام! از نظرات ایشان هم تنها چند نظر آخر که به کل به من و همه‌ی بازدیدکنندگان پست بی‌احترامی مستقیم کرده‌اند حذف شده و چیزی از میانه‌ها حذف نشده است!! اجازه هم نمی‌دم به هیچ کسی که نه به من و نه به مخاطب من توهین کند.. لذا ازتون می‌خوام که به پست کارتونهای وحید نیک‌گو مراجعه فرمائید و همه چیز را مرور کنید.. بعد هم خیلی واضح و شفاف در مورد پاسخی که به نظر ایشون (که می‌گویند از همکلاسی‌های ما نیستند؛ و ما البته هستیم!) دادید توضیح بفرمائید.. که حرفای شما اگه در مورد من بیان شده باشه، بسیار بسیار زننده‌تر از ایشونه و تاحالا هیچ‌کسی جرأت گفتن این حرفها را لااقل با اسم و فامیل حقیقی به من نداشته نداشته..
معلوم‌الحاااال؟!!!!!!!!!!!!!!!! فرهنگ؟!!!!!!!!
منتظر پاسخ‌تان هستم و امیدوارم با طناب فتنه‌گری کسی، جو رقابتی، ولی محترمانه‌ی همکلاسی از هم نپاشه..
متشکرم..

جواب این سوء تفاهم رو به ایمیلتون ارسال کردم. امیدوارم متوجه اشتباهتان بشوید و کدورت احتمالی و سوء تفاهمتان مرتفع بشود!

law یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 23:24

خوب به نظر من اگه خورشید بود نماد الله دیگه به عنوان یکتا بودن معنی خودشو نداشت و سه رنگ اصلی که اصل پرچم بوده مونده و اثبات میکنه به هیچی جز خدا وابسته نیستیم/
anyway
البته این یه مفهوم از نماد یکتا پرستیه به نظر من

اثبات میکنه به هیچی جز خدا وابسته نیستیم
درسته این میتونه دلیل خوبی باشه!

law یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 23:31

آقای هادی من چیزی نگفتم فقط گفتم چرا نظرات منو پاک کردین که معذرت خواسته بودم و تحریف کردین /
شما خوب اشتباه کردین که فکر کردین هیچکس نباید چیزی به شما بگه وقتی که جواب میدین
خانم یساریم چیزی که عرف میگه گفتن و لزومی نداره ایشونو قاطی کنین
من از شما معذرت میخوام خانم یساری
اگه اون پست من مشکلی ایجاد کرد لطفا پاکش کنید قصد من بر هم زدن روابط نبود به عنوان یه شخص عادی نظرمو گفتم

lawyer یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 23:32

پست = نظر

هادی یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 23:35

خانم یساری من کاری به ایشون ندارم.. من فقط منظورتون از پاسخ به اون کامنت را می‌خوام..
ممنون..

lawyer یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 23:49

منم کاری به شما ندارم فکر کردین من کاری با شما دارم؟ الکی به مردم گیر ندین چه به خود میگیرن ملت

lawyer یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 23:59

خانم یساری معذرت میخوام من با شما بودم شما لطفا نظر منو که راجب به این آقاست پاک کنین /
و اگه دوست داشتین نظرات و گفته ها رو بخونین و خودتون از طرز برخورد ایشون و دوستانشون نتیجه گیری کنید
بماند حالا صحبتاشون
واقعا طرز برخورد یه آقا با یه خانم که از خودش بزرگتره باید این باشه؟البته اقایون

من که از صحبتایی که بین شما بوده روحم هم خبردار نیست!
نمیدونم چی بوده و چی شده، ولی میدونم که بعضی جاها بین دوستان کنتاکتهای شدیدی رخ میده که بعضا باعث رنجش خاطر نظردهنده یا مدیر میشه....
به هر حال من از این موضوع کاملا بی اطلاع هستم
والبته امیدوارم اختلافات شما هم حل بشود و این جنجالها تا پستهای دیگر ادامه پیدا نکند!

هادی دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 00:01

خانم یساری، ظاهراً شما در پاسخ به کامنتی که در مورد من بوده، خیلی بی‌ادبانه صحبت کردین و من مؤدبانه دارم از شما می‌پرسم، اما اگه جوابی نشنوم و به این یقین برسم که شما با من بودین.. اونوقت با آن فرض شاید مجبور بشم کلماتی بسیار زشت‌تر از اونچه که در مورد من بکار بردین را در موردتون بکار ببرم..
خواهش می‌کنم با پاسخ‌تان این ظن را در من از بین ببرید..
بازم با نهایت احترام..

lawyer دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 00:21

با کمال معذرت خانم یساری اگر هر گونه توهینی به شما بشه من به گردن میگیرم چون اینجا من مقصر بودم و نباید اون مطلبو که به صورت انتقاد بود مینوشتم/

نه مقصر شما نیستی، آقای بدری زاده هم نیست!
مقصر وب و نگارش در وبه! همیشه تو این نوع ارتباطات (تحت وب) به صورت کاملا ناخواسته سوء تفاهماتی پیش میاد که اکثرا هم به سختی رفع میشه!
من در این رابطه ایمیلی برای آقا هادی زدم که امیدوارم با خوندنش متوجه سوءتفاهمی که پیش اومده بشن و کمی هم از خشم و ناراحتی بی دلیلشون کاسته بشه!
شما هم نگران نباشین، درست میشه ایشالا

هادی دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 01:21

با اعتقاد به شعور بالای دانشجو و مخصوصاً دوستان خواجه‌نصیری، فرض را بر دیر وقت بودن و زمان استراحت می‌ذارم..
تا فردا..!

lawyer دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 01:25

منم خوشحالم که شما نبودین خانم یساری فردا که اومدین نظرو پاک کنید و اصلا خودتونو قاطی این مساله نکنید چون من یه رهگذرم و شما باید به هم کلاسیتون دوست باشید.
شب بخیر

م دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 01:51

احتراما اولا شیر و خورشید این علامت باید برداشته می شد چون شده بود صلیب شکسته ما ایرانی ها .ثانیا ملی گرایی امری مذموم و ناپسند است که مجسمش هیتلر و آلمان نازی بود که دنیا را به خاک خون کشید .پس خواهشا اینجا تبلیغ ملی گرایی نکنید چون امتحان خودش را پس داده و دانسته یا ندانسته تبلیغ راسیست ها و فاشیست ها را دارید می کنید خانم یساری.تشکر

من تبلیغ چیزی را نمیکنم و از نظر من در حال حاظر فقط پرچم زمان حال کشور محترم است (بخصوص به خاطر نام الله اش)
من فقط تاریخچه پرچم رو گذاشتم برای اطلاع خودم و دوستان، که سطح اطلاعات تاریخیمونو بالا ببرم و واقعا روی هیچ کدوم تعصب ندارم و تبلیغی هم برای هیچ کدوم نکردم!

سیدحسین هاشمی دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 03:03

"شیر و خورشید=صلیب شکسته "
عقل هم خوب چیزیه

"ملی گرایی امری مذموم و ناپسند است که مجسمش هیتلر و آلمان نازی"
عادت کردید بگردید در هر چیز دنبال یک مثال بد بگردین و اونو گندش کنید!
چرا در باب ملی گرایی حکیم ابولقاسم فردوسی و اثر زیبایش شاهنامه را مثال نمب زنید؟

تفکر افراطی در هر دوره کار را به جای باریک می کشاند
همون تفکری که شیر و خورشید را نشان منهوس نامید
البته شرایط شاید اینگونه ایجاب می کرد
به همه چیز یه آبی می پاشیدند شاید اسلامیزه شود

"فاشیست"
؟؟

اسلامت زنده به همین ایران است


تا پای جان جلوی این تفکرات پوسیده می ایستم
من به دنیا اومدم که به جاهلان بفهمانم که اسلام هر چه دارد از ایران من دارند

-------------
لایر خانوم:"اگه خورشید بود نماد الله دیگه به عنوان یکتا بودن معنی خودشو نداشت و سه رنگ اصلی که اصل پرچم بوده مونده و اثبات میکنه به هیچی جز خدا وابسته نیستیم"

اولا پرچم یک کشور نماد پیشینه ی اون کشور هست
به تاریخچه ی پرچم بریتانیا - برزیل و امریکا عربستان و سایر کشورها دقت کنید

نماد باستانی ما بود ، آن چیزی که حذف شد
رنگ شبز و سرخ و سفید چند سال بود کهخ به پرچم اضافه شده اند؟

تاریخچه ی پرچم ایران را مطالعه کنید
تاریخچه ی نماد شیر و خورشید را بخوانید
اصلا تاریخچه ی ایران را بخوانید
در تاریخ موجود است ما پیش از همه یکتا پرست بودیم



من یک ایرانی مسلمانم
ایرانی بودنم قبل از مسلمان بودنم است
و به هر دو افتخار می کنم
سرم را پای «وطن و دینم» می دهم
نه یک حرف بیش و نه یک حرف کم

آقای هاشمی از نظرات ارزشمند شما ممنونم ولی لطفا نظرات دیگران را تحلیل و نقد نکنید! اجازه بدهید هر کسی آزادانه نظرش را بگوید.
من همیشه از مجموع نظرات موافق و مخالف هم به نتایج ارزشمندی میرسم، بخصوص در مورد این متن که علمی-تاریخی است!
راستی اصل پرچم ما اون 3 رنگش بوده که هنوزم هست!

lawyer دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 10:31

ببین آقای هاشمی من پدر بزرگم زردشتی بودن و اگه بخوام نماد گرایی کنم بهتر از شما به اجداد بزرگ ایرانی نزدیکترم
اما به نظر من نماد ا... نماد یکتا پرستی و استقلال و عدم وابستگیه
دیگه در مورد پیشینه نظری ندادم ونخواهم داد چون همونطور که میبینید پرچم زیاد تغییر کرده و این فرهنگ ایرانی بوده که همیشه زیر پرچم و به احترام به پرچمش همونی بوده که پرچمش خواسته و هرگز به گذشته برنگشته

همیشه ستودن گذشته نمیتونه باعث بزرگی در حال بشه!
پرچم هم در طول تاریخ به نسبت اعتقادات و عرف و فرهنگ مردم و حکومت ایران تغییر کرده تا به این مرحله رسیده که علاوه بر داشتن 3 رنگ قدیمی و پرمعنایش، نام الله در میان آن، زیبنده اش شده و این با فرهنگ و تاریخ ما هیچ مغایرتی ندارد!
در واقع همیشه آرم وسط پرچم تغییر کرده ولی سه رنگ اصلی ثابت بوده یا یکی از همین 3 رنگ برگزیده شده... ب نظر من ما با این پرچم هم تاریخ ایران بزرگ را و هم اعتقادات مردم ایران را نشان میدهیم

سیدحسین هاشمی دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 11:05

"من پدر بزرگم زردشتی بودن و اگه بخوام نماد گرایی کنم بهتر از شما به اجداد بزرگ ایرانی نزدیکترم"
من ربطی نمی بینم بین ارزشمن شمردن اینها و نمادگرایی
این عقیده ی شخصیه
چندان با مذهب رابطه نداره
در اسلام هم داریم چیزهایی که خیلی ها به سادگی از کنارش گذر می کنند


"ستودن گذشته نمیتونه باعث بزرگی در حال بشه"
همینطور نابود کردن یک ارزش نمی تونه باعث بالاتر رفتن ارزش دیگری بشه

کم ندیدیم در تاریخ کشور مون سخنرانهایی که برای اینکه فرهنگ اسلامی رو بالا ببرن فرهنگ ایرانی رو پایین آوردن
در حالی که باید به داشته های اسلام نازید نه اینکه همه را در مقابل پیش از اسلاممان بیاوریم
و چون باز هم چیز بدرد بخوری دستگیرمان نشد بزنیم تو سر فرهنگ قبل از اسلاممون


"ولی سه رنگ اصلی ثابت بوده"
حدودا سال 1260 پرچم ایران سه رنگ شد
چیزی حدود 130 سال قبل
دوران حکومت قاجاریه

بله نباید ارزشهای فرهنگی رو به خاطر ارزشهای دینی زیر سوال برد! هر کسی هم در طول تاریخ به هر نحوی این کارو کرده اشتباه بوده...

ولی اگه متن رو بخونین و به عکسای انتهایی رو نگاه کنین متوجه میشین که قردت این سه رنگ تقریبا به زملن ساسانی ها بر میگرده و این نشون از اصالت این سه رنگ در ایرانه!

lawyer دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 11:11

جدی؟فکر میکردم ایرانی اصیل بودن خیلی مهم باشه!! /
زردشتی بودن اجداد من مربوط به دین هست اما بیشتر نشون میده من ایرانی اصیلم و عرب نیستم مستر

lawyer دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 11:21

اما در کل باید بگم این تفرقه خوب نیست / و همون طوری که قبلا گفتم پرچم نمایانگر اعتقادات ما در هر زمانیه
و همیشه تغییر کرده نمیشه به یه قسمت خاص از تاریخ تعلقش داد

امیر پورنصرت دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 12:00

عالی

lawyer دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 12:00

http://www.avaxnet.com/printthread.php?tid=5949
خانم یساری اگه دوست داشتین به نظرم این خیلی قشنگ تفسیر شده و پرچمو نشون داده

ممنون ولی من اینجا چیزی نمی بینم؟!

هادی دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 12:33

سلام.. همین که فرمودین در مورد من نبوده، کفایت می‌کرد و نیاز به توضیح بیشتر نبود.. ممنون از شما

سیدحسین هاشمی دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 12:47

"فکر میکردم ایرانی اصیل بودن خیلی مهم باشه!!
زردشتی بودن اجداد من مربوط به دین هست اما بیشتر نشون میده من ایرانی اصیلم و عرب نیستم"
باز هم میگم دلیل نمیشه

صد در صد مسئله ی مهمیه

ولی نه به اندازه ای که خون پاکترین های زمین در رگهای کسی جریان داشته باشه

سیدحسین هاشمی دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 12:49

شما امتحاناتو دادی نشستی داری چت می کنی
ایشالله به موقعش
در مطلبی مربوط

البته به نظر دانشجو نمیاین

م دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 12:58

آقای هاشمی اگر شما منافع ملی و ملی گرایی را بدونید پی می برید که این دو زمین تا آسمان فرق دارند.ملی گرایی مکتب ضد بشر پوسیده ای بود که فاشیست ها و ناسیونالیست های افراطی غرب پایه گذاریشون کردند.ولی خود من طرفدار افراطی منافع ملی هستم.منافع ملی ما به هیچ وجه در ملی گرایی نیست.اینکه بخوایم از این مظهر ها و نشانه ها واسه خودمان تقدس بسازیم به کل رد.این علامت ها را مرام های فکری احزاب و گرو هایی که سردمدار این کشور هزاران سال بودند و حاکم بر مردم به وجود می اوردند تا نماد باشه برای زور گویشون بر مردم ایران.نمونش همین شیر و خورشید و فروهور.این علامت ها در کجاشون نشانی از ملت ایران وبودند جز تجمل گرایی؟...منظور من این بود برای اینکه فلسفه وجودی این نماد ها پی ببرید و اینقدر یقه پاره نکنید نگاهی کنید به نماد صلیب شکسته آلمان و تنفری که اکثریت به غریب خود مردم آلمان از این نماد و گذشتشون دارند.کشوری که هزار برابر ما صنعتی تر و پیشرفته تر است!اروپایی ها و به خصوص المانی ها بعد از اون تجربه تلخ 60 سال پیش ملی گرایی را بوسیدند گذاشتند کنار اونوقت ما هنوز یقه پاره می کنیم!!!!
خانم یساری من فقط خواستم این نکته ظریف را یادآور شم که در بازگویی این اطلاعات خوب تاریخی نباید احساسات را هم وارد قضیه کرد.چون این راسیست ها و ناسیونالیست ها همین اطلاعات تاریخی منو شما را با همان احساسات قاطی می کنند بعد می گویند این همان است که ما می گوییم!!!!!!

lawyer دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 14:24

آقای هاشمی همین عربا همه چی از ایران گرفتن
و ما به همون خون پاک اعتماد کردیم
البته من حرفم کنایی و خیلی حرفا واسه گفتن دارم
اما ترجیح میدم به پیشرفت ایران فکر کنم تا تفرقه

سیدحسین هاشمی دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 14:33

"نمونش همین شیر و خورشید و فروهور.این علامت ها در کجاشون نشانی از ملت ایران وبودند جز تجمل گرایی؟"
از کجا آوردید اطلاعات بکرتان را

"این علامت ها را مرام های فکری احزاب و گرو هایی که سردمدار این کشور هزاران سال بودند و حاکم بر مردم به وجود می اوردند تا نماد باشه برای زور گویشون بر مردم ایران"
عجب!
در تمام مطالعاتی که تا به امروز انجام دادم،
تنها نویسنده ای که به این امر اشاره کردند آقای «م» بودند

"نگاهی کنید به نماد صلیب شکسته آلمان و تنفری که اکثریت به غریب خود مردم آلمان از این نماد و گذشتشون دارند.کشوری که هزار برابر ما صنعتی تر و پیشرفته تر است"
در آثار به جا مانده از آریایی ها سلیب شکسته باقی مانده
و نماد خورشید بود

استفاده ی نازی ها و ترویج این تفکرات، پوشش و در اصل توجیهی برای کارهای کثیفشان بود

الان در همین حکومت اسلامی ما کم ترویج خرافه گرایی نمی بینیم

مطمئن باش خواست سیستم این است
راه دیگری برای کنترل مردم نیست جز درگیر کردن با حاشیه و زندگی روزمره و صد البته خرافه

بجز آلمان نازی مثال دیگری ندارید؟


یاد آور می شوم که این تفکری که شما در مقابل تفکر فاشیست ارائه کردید هم به دلیل افراطی بودن محکوم به شکست و البته پس زدن مردم است

گویا طالبان که کمر به تخریب نشانه های گذشته بسته بودند این تفکر را کپی کرده بودند

سیدحسین هاشمی دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 14:56

لایر خانوم
"همین عربا همه چی از ایران گرفتن
و ما به همون خون پاک اعتماد کردیم"

صد در صد موافقم
غیر از این نیست عقیدم

"ترجیح میدم به پیشرفت ایران فکر کنم تا تفرقه "

من ایرادی در به چالش کشیدن اعتقاداتم نمی بینم

دلیلی برای تفرقه نیست

نسبتا دوستانه بحث می کنیم
----------------
لایر خانوم
یادم اومد نکته ای رو
"گفته بودم سن را فراموش کنید - خام می نویسید خانوم"

مطمئنا از زمانی که متوجه شدم خیلی خیلی بزرگتر از من هستید لحن نوشتنم عوض شد
این حرف هم در جواب استدلالهای بی بنیادی که در مقابل حرفم آودید بود

شما هم لطف کردید در جوابش
لطفتان را جبران خواهم کرد اگر عمری بود و موقعیتش پیش آمد

lawyer دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 15:17

باشه من خام مینویسم /ولی دوست ندارم زیاد بزرگونه صحبت کنم و دلم میخواد بعضی چیزا گذرا باشه و گرنه خوب خیلیا دلیل محکم دارن وکله بحث کردن و شما هم ماشالا دوست دارین این خوبه اما نه یه جایه عمومی /
اگه بحث خصوصی باشه آدم باید کاملا قاطعانه صحبت کنه من یه مقدار محتاطم البته خیلی و فقط یه جرقه میزنم و دوست دارم کسی که میدونه بدونه و کسیم که نمیدونه دنبال کنه ..البته اگه دوست داشت /

آقای هاشمی من برای شما و همه احترام قائلم و به هیچ وجه منظوری از گفته هام ندارم /بحث دوست دارم و دلم نمیخواد کسیو ناراحت کنم اگه با صحبتام چیزی گفتم که به شما بر خورده میتونید حرفتونو بزنین چون من بزرگیو در این نمیبینم که به کوچیکتر از خودم زور بگم
اما در احترام میدونم و اینکه کوچیکتر از آزادی که بزرگتر بهش میده سوء استفاده نکنه
و الانم خوشحالم که شما اینو گفتین و من منظورمو گفتم

lawyer دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 15:25

http://www.avaxnet.com/printthread.php?tid=5949
نظرتون راجب به این تفسیر بگید لطفا

البته حرفاتون جایه نقد داره و با عقاید قبلیتون در تضاد اگه اشتباه نکنم تو همین جریانات اخیر اسلام هیتلری داشتیم البته بی طرف اینو میگم

طرف صحبتتون من هستم؟!
این صفحه توش چیزی نشون نمیده، اگه مطلب جالبیه لطف کنین برام ایمیل کنید یا تو همین نظرات بذارید تا متنو آپدیت کنم
مرسی

م دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 16:49

آقای هاشمی منظور من از راسیست از ناسیونالیست و ملی گرا و نژاد پرست هست تا طالبان و متحجران امروزی.در هر جا و هر زمان راسیست ها را باید محکوم کرد.من را وارد بحث سیاسی و حکومت نکنید.این یه بحث عقیدتی نه محافظه کارانه.شما هم که دارید کارهای غلط این حکومت و خرافه گرایی و طالبانیسم را تو سر من می کوبید باید یادآور شم که همان همفکر های شما که اسم خودشون را ملی گرا گذاشته بودند سی سال پیش اتحاد و پیوند ارگانیکی به قول شما با جریاناتی داشتند که شیر و خورشید را منحوس می دانستند.اون موقع شماها کجا بودید؟

سیدحسین هاشمی دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 22:45

داستان پرچم جمهوری اسلامی و فلسفه ی تغییرش رو می دونم

مسئله این نبود

مطمئنا تغییری که صورت گرفته اقتضای شرلیط بوده

الله هم که دهن همه را بسته
-------
همچنین داستان تغییر شیر و خورشید

سخنرانی امام،

اشاره کردم در نظرات پیش از این
تفکر افراطی در هر دوره کار را به جای باریک می کشاند
به همه چیز یه آبی می پاشیدند شاید اسلامیزه شود

مردم هم آماده ی هر تغییری بودند
هر چیزی که بوی سلطنت می داد سوخت

حالا شما زیاد خودتونو ناراحت نکنین!
هر چی بوده، بوده و الان دیگه الله آرم وسط پرچمه! دیگه اینکه قبلا چی بوده و چی شده و چرا تغییر کرده و اشتباه شده و... رو کنار بذاریم!
مهم اینه که فعلا همینه و انصافا هم زیبا و برازنده ایران و ایرانی مسلمانه و عیب و ایرادی هم توش نیست که بخوایم گله و شکایتی داشته باشیم!

lawyer دوشنبه 8 تیر 1388 ساعت 23:01

سلام براتون میل میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد