KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

پدیده ای به نام(کودتای خرداد 1388)

پدیده ای به نام (کودتای خرداد 1388)  

  

10viqzy94ea00rj5son.jpg

 

همانطور که همه میدانید جمهوری به نوعی از حکومت تلقی میشود که در آن مردم ،آینده و سرنوشت خویش را تعیین میکنند و در واقع حکومت(مردم بر مردم) میباشد.مردم در این نوع حکومت با انتخابی آزاد  فردی را به عنوان رئیس جمهورانتخاب کرده و زمام امور اجرایی کشور را به مدت۴سال(که البته در برخی از کشورها این مدت فرق میکند) به او می سپارند.    

وقتی اتفاقاتی که از ۲۲خرداد به بعد رخ داده را مرور میکنم یاد ماجرای کودتای۲۸مرداد۱۳۳۲ میوفتم و ویژگی های مشترک زیادی بین این دو رویداد میبینم.   

در ۲۸ مرداد سال۳۲ در ماجرای یک کودتا  دولت مردمی و قانونی دکتر محمد مصدق ،که در یک فضای دموکراتیکی ایجاد شده بود با توطئه دربارسلطنتی و حمایت وکمک برخی از دول غربی سرنگون شد.در آن جریان حکومت وقت برای کنار زدن دولت مصدق و همچنین برای قرار دادن اهرم فشار بر مردم  فردی به نام شعبان جعفری(ملقب به شعبان بی مخ) و دارو دسته اش(که از جاهلان آن زمان بودند) را به سطح شهر فرستاد تا با سرکوب مخالفت مردم و ایجاد رعب و وحشت در جامعه به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.  

در انتخابات ۲۲خرداد که با شرکت حداکثری مردم(۸۵٪ واجدین شرایط)برگزار شد -که در نوع خود بی سابقه است- نشان از درک عمیق مردم نسبت به اوضاع کنونی کشورو عدم تکرار اشتباهات گذشته می باشد و همچنین نیت مردم را برای بنیان گزاری  یک دولت مردمی دیگر مشخص میکرد.اما متاسفانه اتفاقاتی که درزمان انتخابات و بعد از آن رخ داد به طور کلی جمهوریت نظام و همچنین شان و شعور مردم را زیر سوال برد!!! 

در طول ایام قبل از انتخابات اگر کسی در این زمینه دقت کرده باشد میتوانست موضع گیری جامعه را در قبال کاندیده های انتخاباتی و جهت گیری غالب آنها را متوجه بشود.این قضیه آن زمان قوت میگیرد که مهندس موسوی در ساعاتی پس ازپایان اخذ رای  در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام داشت که با اطلاعاتی که از شهرستانها و استانها به دستشان دادند ایشان برنده قطعی انتخابات هستن و رئیس جمهور منتخب مردم می باشند.(لازم به ذکر است اطلاعات داده شده به موسوی از طرف مامورین وزارت کشور بوده است)  

ولی داستان آنجا جالبتر میشود که با اعلام نتایج اولیه شمارش آرا آن هم با سرعتی غیرعادی ۶۸٪ آرا به نام محمود احمدی نژاد ثبت شده باشد و در ادامه اعلام نتایج  آمارفقط ۲/۳درصد جابه جایی به وجود می آید!  

در چنین شرایطی که رای مردم نادیده گرفته می شود و مردم خواستار برآورده شدن حق خود هستند با سرکوب شدید نیروهای انتظامی و امنیتی مواجه میشوند و بدترین برخوردها از طرف صاحبان قدرت با آنها صورت میگیرد.  

حکومت با ریختن نیروهای ضد شورش و بسیجی در خیابان ها و دادن اختیار تام به آنها برای ضرب و شتم مردم و حتی کشتن آنها فجیع ترین برخورد ممکن را با معترضین میکند و صحنه های دردآور و زننده ای را درخیابان ها به وجود می آورد. 

آنها با اعمال انواع خشونت در سطح جامعه و ناامن کردن شهر به مانند کودتای۲۸ مرداد به دنبال ایجاد رعب و وحشت برای خواباندن اعتراضات و سکوت مردم هستن تا بتوانند با آرامش بیشتر به اعمال خود بپردازند و اراده مردم را سست کنند. 

آنها با اجرای برنامه ای از پیش تعیین شده به مانند ۲۸ مرداد در مقابل خواست و اراده مردم ایستادن وبا ایجاد یک جامعه تک قطبی راه را بر هرگونه مخالفت و اعتراض بستند.البته  جریان کنونی پا را از قضیه ۲۸مرداد هم فراتر گذاشت و به شایعه پراکنی و افترا به این حرکت مردمی پرداخت که از آن جمله میتوان به منتسب کردن این جنبش به کشورهای غربی وکنترل جریان از طرف آنها و همچنین نسبت دادن خرابکاری های سطح شهر(که به استناد مدارک معتبر توسط نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها انجام میشد) به طرفداران مهندس موسوی برای بدنام کردن آنها، اشاره کرد. 

اینجانب اتفاقاتی که در جریانات اخیر افتاده را  نشان دهنده یک کودتای گسترده در سطح کشور میدانم.شما چگونه فکر میکنید؟

نظرات 15 + ارسال نظر
سلیم جمعه 5 تیر 1388 ساعت 02:14

اظهر من الشمس!!!

کیا جمعه 5 تیر 1388 ساعت 02:41

مرسی

محمدحسین باقری جمعه 5 تیر 1388 ساعت 05:26

که با شکست سنگین مواجه شد

دوست عزیز فکر کنم شما منظور متن را درست متوجه نشدید!
منظور کودتایی بود که از طرف حکومت در جریان انتخابات صورت گرفت و به طرز فجیعی اعتراضات قانونی مردم را سرکوب کردن.
پیشنهاد میکنم دوباره با دقت متن رو مطالعه فرمایید.

محمدمهدی (صنایع) جمعه 5 تیر 1388 ساعت 11:02

ولی کودتا این بود که میخواستن کسی رو که با رای 24 میلیون ایرانی پیروز انتخابات شده رو کنار بزنن و کسی که تنها رای 13 میلیون رو به دست آورده سر جاش بشونن.... که خدا رو شکر که به لطف خدا و دعای امام زمان(ع) با شکست مواجه شد

اگر فرض را بر این بگیریم که نتایج اعلام شده درست باشد اولا چرا شمارش آرا انتخاباتی با سرعتی غیر ممکن صورت گرفت به طوری که با گذشت تنها ۳ساعت تقریبا ۵۰٪ صندوق آرا شمرده شد؟
ثانیا چرا در اعلام نتایج تنها به درصد اکتفا کرده و هیچ اسمی از شهر و استانی که رای شماری شده برده نمی شود و تازه آمار ۷/۸ روز بعد اعلام می شود؟
ثالثا چرا وقتی هنوز شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید نکرده رهبری به سرعت انتخابات را تایید میکند و آقای احمدی نژاد از هولشان جشن پیروزی میگیرند که این کار خلاف قانون است؟
رابعا چرا وقتی مردم برای پیگیری خواسته شان به شکل کاملا مسالمت آمیزی رفتار میکنند با خشن ترین برخورد ممکن از طرف حکومت مواجه می شوند تا کسی حق اعتراض نداشته باشد؟
و...

آقای محمد مهدی شما اصلا می دونی کودتا یعنی چی؟ می دونی انقلاب مخملی یعنی چی؟ لطفا حرف های یه عده.... رو تکرار نکن
دوستان عزیز برای دیدن سوتی های وزارت کشور به این وبلاگ مراجعه کنید حتما حتما خیلی مهمه
اثبات آمارسازی های وزارت کشور از طریق سایت خود وزارت کشور htp://bhakti.blogfa.com

freedom of speech جمعه 5 تیر 1388 ساعت 11:32

کاملا روشن است که این یک کودتاست و تاریخ هم ثابت کرده هیچ دیکتاتور و دیکتاتوری ای دوام نیاورده اند.
تلوزیون به عنوان یک رسانه ملی مدام افرادی را که طرفدار احمدی و رهبری هستند رو به صحنه آورده و یک طرفه به صحبت علیه موسوی می پردازند. و یا مثلا روزنامه ها به شدت بر علیه موسوی و قانون گریزی هایش می نویسند و حتی در مجله همشهری خانواده چهره دو خانم بسیجی را که شهید شده اند پر رنگ کرده و مخصوصا لفظ شهید را برای آن ها به کار می برد ولی آیا افراد دیگری مثل ندا و دیگر خواهر و برادرهای ما نیز شهید نشدند؟ چرا نامی از آن ها نمی برند؟
لطفا چشم ها تون رو باز کنین این کودتا است. اگر غیر از این است اجازه تجمع رو به هواداران موسوی بدهند. به موسوی اجازه صحبت در تلوزیون را بدهند. sms ها رو قطع نکنند. ماهواره را قطع نکنند و سایت ها رو فیلترگذاری نکنند و افراد مختلف را به بهانه های سیاسی دستگیر نکنند.
اگر نام این ماجرا را کودتا نمی گذارید پس نامش چیست؟؟؟؟

می ناب جمعه 5 تیر 1388 ساعت 12:21

کودتاست!!و خیلی جالبه که دوستان این حکومت دیکتاتوری و زور را به خدا و دعاهای امام زمان نسبت میدهند
اگه به نظر اینها امام زمان هم حکومتش این شکلی میشه و بزور سرکوب و سانسور بر مردم فرمانروایی میکند که..بلا به دور!

با نگاهی بیطرفانه!!! جمعه 5 تیر 1388 ساعت 13:01

اینو حتما بخونین!!!!

مصاحبه ی موسوی با تایمز قبل از انتخابات!!!!

حتما بخونین!!!
http://alef.ir/1388/content/view/48114

نیمه ایرانی-نیمه اروپایی جمعه 5 تیر 1388 ساعت 21:50

آقای محمدمهدی (صنایع) محترم این کارها رو که اطلاعی از اصلش نداری اگر واقعا اعتقاد به خدا داری نادانسته به خدا و امام زمتن نسبت نده در روایات داریم در مورد چیزی که نمی دانی اظهار نظر نکن چه برسه که بخواهی اونو ربط بدی و بندازی گردن دیگران حالا وای اگر اون دیگران خدا و امام زمان باشند یدت باشه خیلی چیزارو میشه به نام های مختلف مصادره کرد اما بعضی چیزا رو نه

سپهر جمعه 5 تیر 1388 ساعت 23:39

اینارو ول کن من دلستر میخوردم یک آقایی که اصلا بسیجی نبود یعنی داد میزد که بسیجی نیست با یک صورت نورانی اومد سمت ماشینم دلسترم گرفت بو کرد گفت مدارک .... ولی اصلا بسیجی نبود نه من باور نمی کنم ... او بردری بود که بوی دلستر دوست داشت ...
و تا اگزوز وسلیه نقیه اینجانب رو مورد بحث و بررسی قرار داد... تازه هم اسلحه داشت هم گاز هم دستبند یکم پیش میرفت حکم جلبو میتوست صادر کنه
خب من خلاف بزرگی کرده بودم و باید نیم ساعت دیرتر میرفتم خونه ...

مهرداد شنبه 6 تیر 1388 ساعت 00:55

این محمد حسین باقری آن قدر از خون هایی که در این ۲ هفته همفکرانش ریخته اند مست شده که نفهمیده چی گفته و چی رو تائید کرده!!
عجب مستی دارد این بوی خون!
نیمه ایرانی-نیمه اروپایی عزیز!!
اینامیدوننند که چی میگن و می دونند که چیکار کردند و همه چیز براشون فقط وسیله ای برای رسیدن به هدف! همه چیز

مهرداد شنبه 6 تیر 1388 ساعت 00:58

درود بر شما سروش فرنودی!

۱۳۸۸ شنبه 6 تیر 1388 ساعت 02:03

ک شنبه 6 تیر 1388 ساعت 06:50

ایول. خوب جواب مخالفای این مطلبو دادین

ها؟؟ یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 12:54

مرده باد دیکتاتور!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد