KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اگر شورای نگهبان را قبول نداشتید ...

اگر شورای نگهبان را قبول نداشتید چرا در انتخاباتی کاندیدا شدید که نظارتش بر عهده این نهاد است؟
اگر موسوی از ابتدا ساختارهای قانونی از جمله شورای نگهبان را قبول نداشته است، آیا اساسا از ابتدا التزام عملی به قانون اساسی داشته ؟ بنابر نص قانون‌اساسی التزام به قانون اساسی از شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری است، با طرح این مساله آیا نباید در صلاحیت کاندیداتوری موسوی تردید کرد؟ از سوی دیگر اگر موسوی از ابتدا شورای نگهبان را قبول نداشته چرا در انتخاباتی که نظارتش بر عهده این نهاد است وارد شده ؟ آیا فقط در صورتی به نظارت شورای نگهبان اعتراض نمی‌شود که ایشان پیروز انتخابات باشند؟ آیا این مساله را جز به نفاق و ریاکاری می‌توان تعبیر کرد؟
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه‌ نصیر‌الدین‌ طوسی با صدور بیانیه‌ای ، بیانیه شماره 5 موسوی را تحلیل کرد.
 به گزارش سرویس دانشگاه برنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:
انتخابات دهم ریاست جمهوری که نمادی از مشارکت حداکثری و آگاهانه ملت در یک فرآیند اجتماعی سیاسی بود، در عین حال برکات زیادی از جهات گوناگون برای نظام اسلامی داشت که یکی از برکات مثبت این رویداد عظیم، پرده برداشتن از ماهیت چهره‌ها و جریاناتی بود که تا کنون در نقاب مجاهدین انقلاب و حتی یاران حضرت امام به استحاله فکری و سیاسی نظام پرداخته و تلاش‌های مختلفی را در جهت انحراف انقلاب از مسیر اصلی خود داشته‌اند.

آخرین موضع‌گیری موسوی در بیانیه شماره 5 نشانگر بخشی از حقایق نگاه فکری و جهت‌گیری جریانی است که حاضر است به قیمت پیشبرد منافع خویش دست به هر اقدامی بزند، فردی که تا پیش از انتخابات 22 خرداد، دم از قانون‌گرایی می‌زد و دولت نهم را متهم به بی‌قانونی می‌کرد، امروز در راس و مدیریت یک حرکت قانون‌گریزانه ایستاده است و او که تا پیش از این دم از حقوق شهروندی می‌زد،‌اکنون برای قدرت‌طلبی خویش حاضر است اساسی‌ترین حقوق شهروندان که امنیت،‌ آرامش و آسایش است را در میتینگ‌های خیابانی خویش به مخاطره اندازد، در عین حال این بیانیه حقیقتی دیگر را نیز بر همگان روشن ساخت و آن عبور این فرد و اطرافیان وی از نظام اسلامی و ارکان اصلی آن از جمله ولایت‌فقیه است، همان ولایت‌فقیه که وی تا پیش از این خود را پایبند به آن می‌دانست.

نگارنده بیانیه مذکور با اشاره به فضای ابتدای پیروزی انقلاب آورده است "آیا ما مردم شایستگی‌هایی را از دست داده بودیم که دیگر آن فضای روح‌انگیز را تجربه نمی‌کردیم؟ من آمده بودم بگویم چنین نیست؛ هنوز دیر نیست و هنوز راهمان تا آن فصای نورانی دور نیست "، پرسشی که در خصوص این فراز از متن مطرح است آن است که آیا منظور از فضای روح‌انگیز و نورانی که نگارنده خود مدعی تکرار آن است همین تحرکات برخی هواداران وی در سلب امنیت و آرامش ملت ایران اسلامی است؟ آیا نگارنده می‌خواهد آن فضای مورد ادعای خود را به هر قیمتی تداعی کند، حتی به قیمت ریختن خون زنان و کودکانی که به دست اراذل و اوباش به شهادت رسیدند؟

در بخشی از بیانیه موسوی آمده است: "حرکت خودجوش مردم رنگ سبز را به عنوان نماد خویش برگزید، اینجانب اعتراف می‌کنم که در این امر پیرو آنها بودم " چنین آمده است:برکسی پوشیده نیست انتخاب رنگ سبز نه توسط مردم عادی بلکه طراحان عملیات روانی که در برخی کمیته‌های پشت پرده فعالیت می‌کنند انجام گرفت، اگر منظور جناب موسوی از مردم در این فراز، اعضای کمیته X باشد، این جمله قابل قبول خواهد بود مخصوصا آن که وی اذعان می‌دارد که در این امر پیرو آنان بوده است!

نگارنده بیانیه در بخشی دیگر مدعی شده "چه قدر بی‌انصافند کسانی که منافع کوچکشان آنها را وامی‌دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ساخته و پرداخته بیگانگان و انقلاب مخملین بنامند "، باید از نویسنده پرسید منظور جنابعالی از معجزه انقلاب اسلامی چیست؟ اگر منظور حضور با شکوه و قریب به چهل میلیونی ملت شریف ایران در پای صندوق‌های رای است که اولا هیچ کس آن را انقلاب مخملین ندانسته و بلکه مورد تحسین همگان است و ثانیا این پیروزی متعلق به همه ملت ایران است و شما به هیچ عنوان حق مصادره آن را ندارید، اما اگر منظور حرکات غیرقانونی شما و برخی هوادارانتان در تجمع غیرقانونی در خیابان‌ها، تضعیف ساختارهای قانونی و حتی اغتشاش، تخریب اموال عمومی و به مخاطره انداختن امنیت جامعه است، به نظر شما چه کسانی جز بیگانگان از چنین اقداماتی راضی می‌شوند؟ آیا آن چه شما از آن به عنوان موج سبز یاد می‌کنید و حاضرید برای پیشبرد آن دست به هر حرکت غیرقانونی بزنید،‌ به چیزی جز انقلاب مخملین قابل توصیف است؟ و از سویی آیا فراموش کرده‌اید که رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه اخیر تهران اشاره کردند که برخی تصور نموده‌اند که می‌توانند در ایران انقلاب مخملین به راه بیاندازند، آیا این برخی افراد جز به شما و اطرافیانتان قابل تعمیم است؟

"اما آنچنان که می‌دانید با دروغ و تقلب رو به رو شدیم و آن چیزی که از عواقب قانون‌گریزی پیش‌بینی کرده بودیم به صریح‌ترین شکل ممکن و در نزدیک‌ترین زمان تحقق یافت "، اولا تا کنون هیچ ادله مستدل و محکمه‌پسندی برای اثبات تقلب در انتخابات ارائه نکرده‌اید و ثانیا قانون‌گریزی خود را با به راه انداختن میتینگ‌های غیر قانونی ثابت کرده‌اید، نویسنده بیانیه این کاندیدا، در ادامه نوشته است "استقبال عظیم از انتخابات اخیر در درجه نخست مرهون تلاش‌هایی بود که برای ایجاد امید و اعتماد در مردم صورت گرفت تا برای بحران‌های مدیریتی موجود و نارضایتی‌های گسترده اجتماعی که انباشت‌شان می‌تواند کیان انقلاب و نظام را نشانه رود، پاسخی شایسته فراهم شود "، اگر منظورتان این است که این امید و اعتماد را شما در مردم پدید آورده‌اید، بایستی سیاه نمایی‌هایی را که شما در سخنرانی‌ها و برنامه‌ تلویزیونی‌تان انجام داده‌اید را یادآور شویم!

موسوی در بیانیه اش با لحنی تهدید آمیز می گوید:"اگر حسن‌ظن و اعتماد مردم از طریق صیانت از آرای آنان پاسخ داده نشود و یا آنها نتوانند برای دفاع از حقوق‌شان به نحوی مدنی و آرام واکنش نشان دهند، مسیرهای خطرناکی در پیش خواهد بود که مسئولیت قرار گرفتن در آنها بر عهده کسانی است که رفتارهای مسالمت‌آمیز را تحمل نمی‌کنند "، هر فردی می‌داند فتنه آشوب‌های اخیر با هدایت و تحریک جناب موسوی و اطرافیانش به راه افتاده است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مسئولیت حقوقی این حوادث با شخص تحریک‌کنندگان است.

نویسنده بیانیه موسوی در ادامه عبور خود را از ساختارهای قانونی نظام این گونه توضیح داده است که "از ما خواسته می‌شود که در این شرایط شکایت خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری کنیم، حال که این شورا در عملکرد خود چه قبل، چه حین و چه بعد از انتخابات عدم بی‌طرفی خود را به اثبات رسانده است "، این سخن آقای موسوی نشانگر آن است که علیرغم ادعاهای وی در خصوص قانون‌مداری، ساختارهای قانونی مصرح در قانون اساسی از جمله شورای نگهبان را صراحتا رد کرده و زیر پای گذاشته است، بدین ترتیب، وی اذعان دارد که بنا ندارد در مسیر قانونی، ادعاهای خود را پیگیری کند و تلاش دارد تا از طریق غیرقانونی خواسته‌های خود را بر نظام تحمیل کند!

نکته دیگر که باید بدان اشاره کرد آن است که اگر نگارنده آن بیانیه از ابتدا ساختارهای قانونی از جمله شورای نگهبان را قبول نداشته است، آیا اساسا از ابتدا التزام عملی به قانون اساسی داشته است؟ بنابر نص قانون‌اساسی و قوانین جاری التزام به قانون اساسی از جمله شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری است، با طرح این مساله آیا نباید اساسا در صلاحیت کاندیداتوری آقای موسوی تردید کرد؟ از سوی دیگر اگر جناب موسوی از ابتدا شورای نگهبان را قبول نداشته است چرا در انتخاباتی که نظارت آن بر عهده شورای نگهبان است وارده شده است؟ آیا فقط در صورتی به نظارت شورای نگهبان اعتراض نمی‌شود که ایشان پیروز انتخابات باشند؟ آیا این مساله را جز به نوعی نفاق و ریاکاری می‌توان تعبیر کرد؟ه هر تقدیر نکات دیگری نیز در این بیانیه به چشم می‌خورد که قابل بررسی است اما به طور کلی باید گفت این بیانیه نشانگر عبور برخی چهره‌های سیاسی و جریانات از قانون اساسی و ولایت‌فقیه به طور آشکار است. به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد ریزش دیگر صفوف انقلاب خواهیم بود.
نظرات 22 + ارسال نظر
محمدحسین باقری چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 15:04

دیکتاتور هایی مثل موسوی قانون رو فقط وقتی قبول دارند که به نفعشان باشه

zahra چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 15:50

shoma ha ke hata esmetuno neminevisin chera be baghiye tohin mikonid nazaretuno benevisid agha ya khanume balaee

علیرضا قهرمانی چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 15:56

مگه ملت می دونستن که وقتی رای بدن به حساب نمیاد که هیچ ! به نفع احمدی نژاد عزیز دردانه رهبر خونده میشه ؟ موسوی هم اینو نمیدونست

تهمت، دروغ، .... اصرار به اشتباه .... وای وای.... تا کی میخواین ادامه بدین دیگه؟؟؟

. چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 15:57

لطفا دوستانی که کلاس ساختمان داده (حضوری) امروز را رفته اند نمونه سوال و جزواتش را برای کسانی که توانایی شرکت در کلاس را نداشتند قرار دهند

استاد گفت خیلی مهمه و ما نمی تونستیم بیاییم

ممنون

تازه دو تا جلسه حضوری دیگه هم گذاشته!
لااقل آخرین جلسه رو تشریف بیارین از بچه های بگیرین
چند تا نمونه سوال داده

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 16:10

zahra khanoom
khaili ru asaB
familito zaD Ba harf bezan
maha nemikhaym BofTm zendano shekanje shim

zahra چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 16:14

man goftam tohin nakonid ,kari nadaram aghidatun chi hast. be 2statun va hamkelasi ha lotfan tohin nakonid

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 16:23

na gofT esmeto nemigi
karam dari ghashangam malume
to ke vasat khatari nadare
tarafe dolaT familitam bezan Dge

تو اسمتو بنویسی یا ننویسی، اگه دولت بخواد پیدات کنه و بفهمه کی هستی، خیلی راحت میتونه! فراموش کردی که وقتی اینجا چیزی مینویسی آی پیت ذخیره میشه؟
با آی پی وزارت اطلاعات که هیچی، ما هم با کمی تلاش می تونیم پیدات کنیم!
حالا باز هر چی دوس داری شخصیتتو بریز رو!

احمدIT چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 18:56

خداییش دیگه
به مطلب خوبی اشاره کردی.
اینا حرفشون اینه که شورای نگهبان رو قبول دارن ولی اشخاصی که در آنجا فعالیت دارند رو قبول ندارند.
خیلی خنده داره
نه؟

یادآوری چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 19:00

راهنمایی برای کسانی که متن آنها چرکنویس شده است:

http://www.kntoosi.com/1388/03/27/post-10220

http://www.kntoosi.com/1388/04/02/post-10389

متنمو حذف کردم، شما بهتر منتشر کردید!

صبور چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 21:27


خیلی خوب شد که این اتفاق افتاد که موسوی بیاید و ما مردم ایران هم شورای نگهبان رو بشناسیم ...

البته تو این قضیه خیلی‌های دیگر رو هم شناختیم ... از آقای موسوی واقعاْ ممنونیم ...

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 21:42

va3 hamine ke IP e majazi darim Dge
khodeto bokoshiam nemituni peydam koni
rasT mage man chi goftam goftam ru asaBo
familito bezan
narahaT nadare :)))))

با آی ژی مجازی هم من نمی تونم ژیدات کنم (اصن اهمیتی هم برام نداره!)
ولی شک نکن که اونایی که ازشون می ترسی به راحتی میتونن ژیدات کنن!
وزارت اطلاعات ایرانو دست کم نگیر! اونا آمار نفس کشیدنای من و تو رو هم دارن! شک داری؟
دست از پا خطا کن ببین چجوری از زیر سنگ پیدات میکننو....

احمدIT چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 23:15

دارین وزارت اطلاعات رو تست میکنید؟
سربازای گمنام امام زمان(ع) رو دست کم گرفتین؟
آمار نفس کشیدن که هیچ ُ آمار نفسهایی که قراره در آینده بکشی هم دارن.
اگه لازم بشه خودشون نفس این آقا یا خانم جو گیر رو میبرن

محمدحسین باقری چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 23:34

خانم یساری نیازی به وزارت اطلاعات نیست من خودم طرف رو میشناسم خیلی بهش گیر ندید یه گند وقت دیگه خوشبختانه از جمع ما خارج میشه و کم کم هم دیگه ازش توی همکلاسی خبری نمیشه

ک پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 00:07

قبول داشتن قانون ربطی به قبول داشتن شورای نگهبان نداره

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 00:49

motmaenam mano nemishnaC
chon manam nemishnasamet
faght midunam ziaD harf mizani

کیا پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 03:02

آقای باقری! لطفا تعریف دیکتاتور رو برای ما هم بگید ببینیم چی هست؟ از قرار معلوم شما به تعریف جدیدی از دیکتاتور رسیدید

شادمهر پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 11:04

خوب شد این ماجراها پیش اومد که ببینم چقدر همکلاسی های کوته فکری دارم
برای خودم متاسفم که با چه کسانی باید هم رشته یا همکلاس باشم.

منظورت از کوته فکر چیه؟
منظورت اون کسانی هست که این نامه رو نوشتن؟
یا برعکس، اونایی که دم از قانون مداری میزنن ولی شورای نگهبان رو قبول ندارن؟؟؟!!
به هر حال من فقط نقل قول میکنم و شما و بقیه می تونین برداشت خودتون رو داشته باشن!

alireza omran پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 12:27

age gharar bashe hame saket beshinan ke mishim eyne sage too sari khor.aghaye moosavi ke nemitoone avale kar bege man hichitoono ghabool nadaram.be ghole khodesh ehsase khatar kard ke oomad kandid shod.baz be aghaye moosavi.age ishoonam nemoomad dobare kasani ke tarafdare hezbe feliyando mitoonan az mogheyateshoon be nahagh sood bebaran,ye nafase rahat mikeshidan

خب خدا رو شکر که خطر موسوی برای همیشه از بین رفت (البته فقط خطر ریاست جمهوریش!)
فعلا که به خواست خدا و ۲۴ میلیون ایرانی همون دکتر احمدی نژاد رییس جمهور شد و حالا باید منتظر توطئه های شیطانی بعدی آقایان برای ۴ سال بعدی (و حتما با یه چهره جدید) باشیم، چون خوشبختانه موسوی و خاتمی و کروبی و هاشمی دیگه پیرتر از این هستن که بتونن کشوری رو اداره کنن و حتی حق کاندیدا شدن رو هم ندارن!!!

راستی ببینم، موسوی میخواست بیاد همه سیستم کشورو تغییر بده؟ از بابت چی احساس خطر کرده؟ یعنی همه دولتی ها رو میواسته برکنار کنه؟ (به قول خودش اتوبوسی نیرو خارج کنه؟)
خب این که میشه همون کاری که احمدی نژاد کرد و اینا محکومش کردن!
پس اگه بده واسه همه بده

الانم دیگه هر بچه کوچولویی میدونه که موسوی اگه (به فرض محال) سر کار می اومد کل نظام رو تغییر میداد و اسلام و انقلاب رو ریشه کن میکرد تو کشور، چون از بابت کل نظام احساس خطر میکرد!!!
بابا صد رحمت به خاتمی!

alireza omran پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 20:39

khanoome yasari baraye etelatoon migam ke age hamin aghaye khatamio hashemio moosavi naboodan haminam ke ta 4 sal pish boodim,naboodim.shoma mesle inke cheshmo gooshetoono bastin harfe khodetoono mizanin.avalan bayad baraye tak take kalamehai ke mizanid madrak dashte bashin.koja 24 melyoon ray?az chand ta nazere hozeye entekhabat shenidin ke taghalob nashode.dovoman lotfan yekam berin tahghigh konin ke ki pire va dare tamame tasmimaye mamlekato migire

ا پنج‌شنبه 4 تیر 1388 ساعت 23:49

اتفاقا آقای موسوی و خاتمی دلسوزه اسلام و انقلاب هستن نه اونهایی که شما ازشون طرفداری میکنین

جان عاشقانشان به فدای این دو بزرگوار که گند زدن به هر چی اسم انقلاب و اسلام و مقدسات و... هست!
واقعا برای این همه غفلت متاسفم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد