KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

پاسخی برای کسانی که به جای هیاهو، اهل منطق هستند!

پاسخ وزارت کشور به یکایک ادعاهای آقای موسوی 
  

الف - پلمپ صندوق‌های رای  

ب- حضور نمایندگان نامزدها 

ج- صندوق های سیار   

د- در خصوص تعرفه‌ها
ه- محدود کردن زمان رای گیری  

و- انتقال صندوق ها به فرمانداری  

ز- نسبت دادن آرایش سبد آراء  

 

اگر به دنبال جوابی منطقی در مورد شبهات ایجاد شده در موارد فوق هستید، به ادامه مطلب مراجعه کنید!

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، متن کامل پاسخ وزارت کشور به ادعاهای موسوی بدین شرح است:
انتخابات ریاست جمهوری دهم ظهور جشنواره‌ای از افتخار و عزت ملی در سی امین سال انقلاب اسلامی و تجربه مردم سالاری دینی بود، انتخاباتی در شان مردم ایران و در تراز جمهوری اسلامی که مشارکت ملی، رفتار قانونی و رقابت اخلاقی شعارهای اصلی برگزار کنندگان آن بود و به فضل الهی با حضور پرشور، آگاهانه و بی‌همتای ملت، در سطحی فراتر از همه پیش‌بینی ها، این حماسه تاریخی ملی تحقق یافت و به ثبت رسید. بدون شک این انتخابات فرصتی بزرگ برای ملت، نظام و انقلاب اسلامی و تهدیدی بزرگ و دشمن شکن برای بدخواهان مردم شریف ایران و انقلاب شکوهمند آنان می‌باشد.
در خصوص نامه آقای میرحسین موسوی مطالب زیر به عرض ملت شریف و حماسه ساز ایران اسلامی می‌رسد‌:
نامه ایشان حاوی تناقضات آشکاری بوده و عمدتاً شامل مواردی کلی است که فاقد مستندات عینی و حقوقی می باشد . مواردی که ایشان ادعا کرده‌اند، عبارت است از:
الف - پلمپ صندوق‌های رای
1- طبق قانون انتخابات، باید صندوق‌ها قبل از شروع رای گیری پلمپ شود ، لذا در این راستا به کلیه نمایندگان نامزدها اطلاع داده شده بود که لازم است راس ساعت 7 صبح در شعب اخذ رای حضور داشته باشند و اخذ رای نیز ساعت 8 صبح شروع گردید. اگر برخی از نمایندگان آقای موسوی در ساعت مقرر حضور نیافته و تاخیر داشته‌اند، اخذ رای از مردم که مقابل شعب اخذ رای صف کشیده بوده اند را نمی توان به تعویق انداخت.
« ماده 29 قانون انتخابات: «قبل از شروع رأی‌گیری باید در حضور نماینده یا نمایندگان هیأت نظارت، صندوق‌های خالی، بسته و ممهور به مهر شعبه ثبت نام و اخذ رأی گردد.»
همانگونه که ملاحظه می شود در متن قانون هیچ سخنی از الزام حضور نمایندگان کاندیداها برای پلمپ صندوقها وجود ندارد اما با این حال وزارت کشور از نمایندگان کاندیداها جهت نظارت دعوت کرد و اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان آقای موسوی ، هنگام پلمپ صندوق ها ، در شعب اخذ رای حضور داشتند .
2- کلی‌گویی بدون اشاره به شماره صندوق مورد نظر کافی نیست . ایشان لازم بود که شماره صندوق های مورد اعتراض را اعلام نمایند تا ضمن بررسی جواب لازم ارائه گردد. بر اساس تبصره 1 ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری که مقرر می دارد « کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند ، می توانند ظرف سه روز از تاریخ اخذ رأی "شکایت مستند " خود را به ناظرین شورای نگهبان یا دبیرخانه این شورا نیز تسلیم دارند . » باید کلیه شکایات مستند و با ذکر نمونه های عینی باشد .
ب- حضور نمایندگان نامزدها
1- وزارت کشور زحمات فراوانی را متقبل شد تا با ایجاد سایت ثبت نام اینترنتی نمایندگان کاندیداها ، بستری فراهم نماید تا نمایندگان نامزدها بتوانند به راحتی مشخصات خود را وارد سایت نموده و برای تمام نمایندگان نامزدها کارت شناسایی رایانه ای صادر شود . بدین منظور در جلسه توجیهی مورخ 2/3/1388 با حضور نمایندگان کاندیداها آقایان: ثمره هاشمی از ستاد آقای دکتر احمدی نژاد ،طلایی نیک از ستاد آقای دکتر محسن رضایی، سلطانی فر از ستاد آقای کروبی ، احمدی از ستاد آقای مهندس موسوی ، سایت مذکور به آنها معرفی و آنان ضمن اعلام آمادگی از وزارت کشور به خاطر این اقدام تشکر نمودند . اما در تاریخ 15/3/1388 به صورت غیر مترقبه و با اظهار اینکه نمایندگان ما در شهرستانها با این روش آشنا نیستند و در این فرصت کوتاه نمی توانیم کار ثبت نام را انجام دهیم ، درخواست کردند تا صدور کارت شناسایی برای نمایندگان نامزدها به صورت دستی و سنتی صورت گیرد ، که ستاد انتخابات کشور در جهت همراهی با آنان این درخواست را پذیرفت .
2- به رغم همراهی وزارت کشور ، ستاد ایشان در معرفی نمایندگان ضعف داشت، به طوریکه حتی برای دادن فتوکپی شناسنامه و الصاق عکس به آن نیز مشکل داشتند و هر روز کار را به تاخیر می انداختند که به عنوان نمونه می توان به شهر تهران اشاره داشت.
3- به رغم همه این موارد وزارت کشور تا آخرین دقایق و حتی روز انتخابات با آنان همراهی نمود و در نتیجه آقای میرحسین موسوی در 40676 صندوق از مجموع 45713 شعبه ، نماینده داشت که حدود 90 درصد از صندوقها را شامل می گردد ( اسامی و مشخصات آنها موجود است) و علاوه بر این تعداد نمایندگان ایشان در شعب اخذ رای از تعداد نمایندگان دیگر کاندیداها بیشتر بوده است یعنی آقای موسوی بیشترین نماینده نسبت به نامزدهای دیگر بر سر صندوق ها داشته اند.
4- عبارت « هزاران گزارش تخلف » در نامه ایشان ، مصداق بارز کلی گوئی است در حالیکه در سراسر کشور و از همه شعب اخذ رای و از طرف همه نامزدها ، ستادهای تبلیغاتی ، نمایندگان نامزدها و هواداران آنها ، فقط 227 مورد شکایت مکتوب به هیات های اجرایی و نظارت شهرستانها واصل شد که 207 مورد از آنها به دلیل عدم ارائه مستندات مربوطه وارد نبوده و 16 مورد به دادگاه و 4 مورد به نیروی انتظامی ارجاع شده است.در مجموع، 20 مورد تخلف ارجاعی به دادگاه و نیروی انتظامی ، مربوط به اشخاص حقیقی است که به عنوان مثال از سوی بعضی از هواداران برخی از نامزد ها،در ساعات پس از 8 صبح روز پنج شنبه 21/3/88 که ممنوعیت تبلیغات نامزد ها بوده، مبادرت به توزیع و نصب اقلام تبلیغاتی نامزد مورد نظرشان نموده بودند.
ج- صندوق های سیار
درخصوص صندوقهای سیار ایشان مواردی را گفته اند که از کسی مانند ایشان بعید است اینگونه آشکارا خلاف واقع بگوید :
1- ایشان ادعا کرده اند که « طبق ماده قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تخصیص شعب سیار صرفا برای مناطق صعب‌العبور کوهستانی و مسافت‌های دور و نقاطی که تشکیل شعب ثابت مقدور نیست تشکیل می‌شود » ای کاش شماره آن ماده را ذکر می کردند ، تا با مراجعه به آن ماده معلوم می شد که تشکیل شعب سیار « صرفاً » برای مناطق صعب العبور و کوهستانی نیست و در ادامه ماده مربوطه چگونگی آن مشخص شده است.
آنچه در نص صریح قانون آمده اینگونه است « ماده 50 ـ هیأت اجرایی بخش با تصویب هیأت اجرایی شهرستان میتواند برای مناطق صعب العبور و کوهستانی و مسافتهای دور و نقاطی که تشکیل شعب ثابت ثبت نام و اخذ رأی مقدور نیست شعب اخذ رأی سیار تشکیل دهد هیأت اجرایی شهرستان نیز می تواند در صورتی که لازم بداند نسبت به تشکیل شعب اخذ رأی سیار در مرکز شهرستان و بخش مرکزی اقدام نماید .... » می بینیم که در نامه ایشان واژه صرفا " بکار رفته و دنباله عبارت نیز حذف شده است و این روش تحریف قانون ، غیر صحیح و غیر اخلاقی است .
2- ای کاش ایشان مستنداً ، اعلام می کردند که در انتخابات ریاست جمهوری هفتم ، هشتم و نهم چند صندوق ثابت شهری و چند صندوق سیار وجود داشته و حالا تعداد این صندوق ها چه میزان است ؟ ما این اطلاعات را در سایت وزارت کشور رسما و شفاف و مبسوط قرار داده‌ایم.
طبق قانون و سیره مستمره ، شعب سیار ، نه تنها برای مناطق صعب العبور که همواره برای مناطق شهری ، بیمارستانها ، پادگانها ، مناطق کم جمعیت و موارد دیگر تشکیل می شده است.
به طور مثال در انتخابات ریاست جمهوری نهم در دولت اصلاحات ، از مجموع 41071 صندوق اخذ رای ، تعداد 14102 صندوق آن سیار بوده است یعنی 33درصد کل صندوقها ، در حالیکه در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری از مجموع 45713 صندوق تعداد 14294 سیار بوده است یعنی 30درصد کل صندوق ها، پس ملاحظه می شود که درصد صندوقهای سیار در این انتخابات به نسبت دوره گذشته 3 درصد کاهش یافته است ! از طرفی متاسفانه حتی افزایش میزان 7/11 درصدی تعداد صندوقهای ثابت نیز مورد اعتراض طرفداران آقای موسوی به جهت نگرانی آنها از افزایش تعداد صندوق ها ، واقع شده است . لازم است اشاره شود که برای تعداد 27958931 رای ( کل آراء ماخوذه دردومین مرحله نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ) 14102 صندوق سیار در دولت اصلاحات پیش بینی شده و این در حالی است که برای کل آراء ماخوذه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یعنی 39371214 رای ، 14294 صندوق سیار پیش بینی شد و این نشانگر عدم صحت مطالب مطرح شده در این خصوص از سوی ایشان است.و اگر فقط افزایش مشارکت انتخابات ریاست جمهوری دهم را نسبت به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم یعنی افزایش از حدود 62 درصدی به حدود 85 درصددر انتخابات دهم را در نظر می گرفتیم باید تعداد کل صندوق ها معادل 41071ضربدر 85 درصد ،تقسیم بر 62 درصد یعنی برابر 56307 صندوق و تعداد صندوق های سیار را معادل 14102 ضربدر 85 درصد تقسیم بر 62 درصد یعنی برابر 19333 صندوق درنظر میگرفتیم ،کاملا مشهود است که به نسبت و باتوجه به مشارکت 85 درصدی به مراتب کمتر از دوره نهم در نظر گرفته شده است. مضافا اینکه فضای جدی و رقابتی و شور و شوق و نشاط انتخاباتی و تبلیغاتی قبل از انتخابات و نتایج اکثر نظر سنجی ها هم نشان از میزان مشارکت بالاتری در دور دهم نسبت به دور نهم را نشان میداد.
3- هیچ گونه ممانعتی برای حضور نمایندگان ایشان بر سر صندوقهای سیار وجود نداشته و طبق تبصره ماده 8 آیین نامه اجرایی حضور نمایندگان نامزد های ریاست جمهوری ،تامین نیازهای نمایندگان نامزد ها به عهده نامزد مربوطه می باشد و وزارت کشور از این بابت هیچ گونه تکلیفی ندارد، (اعضا هر شعبه بعلاوه عوامل انتظامی چهارده نفر می‌باشند که اگر نمایندگان کاندیداها هم اضافه شود جابجایی آنها بسیار سخت است) اما با این حال اعضای اجرایی شعب نهایت همکاری را با نمایندگان کاندیداها داشته ا ند
4- اشکال ایشان مبنی بر افزایش صندوقهای سیار در تناقض با اشکال دیگرشان مبنی بر عدم ارائه امکان لازم برای رای دادن مردم است لذا شرط صداقت این بود که ایشان هم درخواست افزایش صندوقهای ثابت و هم سیار را می نمودند.چنانکه شرح آن با اعداد و ارقام اشاره شد.
د- در خصوص تعرفه‌ها
1- آقای موسوی در نامه خود عدد واجدین شرائط رای دهنده را تعداد 45میلیون و 200 هزار نفر ذکر کرده اند که آشکارا یک میلیون کمتر از تعداد واقعی است .که همانگونه که بار ها اعلام شده تعداد واجدین شرایط 46میلیون و 200 هزار نفر بوده است صرف نظر از اینکه جریان اصلاح طلب بار ها اعلام میکرد که تعداد واجدین شرایط بیشتر از این هم هست.
2- ایشان پذیرفته اند که به تعداد معقولی باید تعرفه اضافه چاپ می شد اما نگفته اند که این تعداد چند تا باید باشد ؟
3- چاپ تعرفه اضافه ، که طبق قانون و عرف انتخابات صورت گرفت ، بارها و بارها در مطبوعات و از سوی ستاد ایشان ، مورد تهاجم واقع شد . که وزارت کشور در موقع خود پاسخ آنها را داد و بر اساس وظیفه قانونی و با توجه به میزان مشارکت پیشتر پیش بینی شده اقدام به چاپ تعرفه کرد، تا با مشکل مواجه نشود .و طبیعی است تخمین دقیق و بدون خطاء تعداد رای دهنده در هر شهرستان و یا در هر صندوق امکان پذیر نیست.
4- در این دوره از انتخابات ، به منظور صیانت از آراء مردم ، کلیه تعرفه ها دارای سریال مخصوص و کد اختصاصی استانی بود که امکان جابجائی را از بین می برد تا رای مردم با ضریب امنیتی بیشتری حفاظت گردد .
5- ما قصد این را نداریم که بگوئیم آیا آقای موسوی و دیگران ، با سوء نیت آن فشارها را وارد می کردند تا تعرفه اضافه چاپ نشده و در نتیجه مردم با کمبود تعرفه مواجه شوند و آنها امروز بهانه ای دیگر برای تهمت و اعتراض داشته باشند،لیکن اظهارات فعلی ایشان جای این سوال را باقی می گذارد.
6- با توجه به شکوه و عظمت حضور ملت از ساعات اولیه در سر صندوقهای رای، صفوف متراکمی تشکیل شده بود و به همین دلیل نیز به کلیه شعب گفته شد به محض آنکه تعداد تعرفه های باقیمانده به عدد 100 رسید سریعا خبر دهید و قبل از اتمام آنها، تعرفه های موردنیاز برای آنها ارسال می شد .
با اینکه تبلیغات همه جانبه ای هم از سوی هواداران ایشان سازماندهی شد و به دروغ آشکار متوسل شدند که قرار است در صندوق های مستقر در مساجد تقلب صورت گیرد ! و مردم را به سوی صندوق های مستقر در مدارس دعوت کردند .
7- با توجه به قانون انتخابات ، رای دهندگان مجاز هستند در هر نقطه ای از کشور که بخواهند رای بدهند . لذا سیال بودن تعداد رای دهندگان ، موجب می شود تا نتوان دقیقا برآورد کرد که در هر صندوق چند نفر مراجعه می نمایند از این رو در شعب اخذ رای ، با در نظر گرفتن آمار رای دهندگان در آخرین انتخابات در هر شهرستان و صندوق تعداد تعرفه متناسب تحویل داده شدو تنها تعداد معدودی از شعب اخذ رای با کمبود تعرفه مواجه شدند که به سرعت تعرفه لازم تحویل گردید.

ه-محدود کردن زمان رای گیری
محدود کردن زمان رای گیری نیزمانند بسیاری از مطالب دیگر ایشان خلاف واقع است ، زیرا رای گیری به درخواست فرمانداران و با دستور وزیر کشور ، چهار بار و تا ساعت 22 تمدید شد. لازم به ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری نهم از ساعت 9 صبح شروع شده بود ولی انتخابات دهم از ساعت 8 صبح آغاز گردید،(یعنی 1 ساعت زودتر)و طبق قانون تا ساعت 18 ادامه یافت و وقت دوم از 18 تا 19 تمدید شد و بار سوم از ساعت 19 تا 20 تمدید گردید و بار چهام از20 تا 21 تمدید شدو بار پنجم از 21 تا 22 تمدید گردید و در نهایت نیز در اطلاعیه رسمی ستاد انتخابات کشور اعلام گردید تا زمانیکه رای دهنده در مقابل شعبات وجود دارد افراد به داخل شعبه هدایت شده و از آنها رای گیری به عمل آید ، به طوریکه در برخی از شعب تا پاسی از نیمه شب نیز رای گیری ادامه داشت .
ایشان ادعا کرده اند که چهار نفر از ستاد ایشان به وزارت کشور مراجعه نموده اند و تقاضای ملاقات با وزیر کشور جهت تمدید مهلت اخذ رای داشته اند و به آنها اجازه ملاقات داده نشده است ، در حالیکه چهار تن از نمایندگان ایشان به نام آقایان بهزادیان نژاد ، علی ربیعی ، مهرعلیزاده و فرد دیگری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند و بیش از یک ساعت با رئیس ستاد انتخابات کشور ملاقات داشتند و سخنان و درخواست های ایشان شنیده شد و پاسخ های مستدل ستاد انتخابات کشور را نیز دریافت نمودند.
و-انتقال صندوق ها به فرمانداری
آقای موسوی ادعای عجیبی دیگری نیزنموده اند که مانند بقیه سخنان ایشان ، بدون استناد می باشد.
ایشان ادعا نموده اندکه در مرحله شمارش آراء و تنظیم صورتجلسات در شعب اخذ رای ، هیچ نظارتی از سوی نمایندگان کاندیداها وجود نداشته است ، در حالیکه نمایندگان ایشان در صندوق های اخذ رای تا پایان شمارش آراء و تنظیم صورتجلسات و امضاء فرم های مربوطه ، در شعب اخذ رای حضور داشته و اعداد و ارقام فرم های مذکور را یادداشت نموده اند و بر تمامی مراحل شمارش آراء و اعلام نتایج صندوق ها نظارت داشته اند . این در حالیست که تمامی صندوق ها با حضور اعضاء اجرایی شعبه ، نماینده فرماندار ، بازرسان ، ناظران شورای نگهبان، محافظان صندوق ها و نمایندگان نامزدها شمارش شده است ، یعنی موقع شمارش آراء حداقل 14 نفر در محل هر صندوق حضور داشته اند .
ایشان در بخش دیگری از نامه خود به اعلام نتایج شمارش آراء صندوق ها به وسیله صدا و سیما اعتراض کرده اند ، درحالیکه این اقدام ستودنی ستاد انتخابات کشور ، شایسته تقدیر است زیرا در انتخابات ادوار گذشته معمولاً مردم حداقل تا 12 ساعت پس از پایان برگزاری انتخابات ، هیچگونه اطلاعی از نتایج شمارش آراء نداشتند و از سوی مسئولان انتخابات به آنها اطلاع رسانی نمی شد .همانگونه که همگان از مدت ها قبل اطلاع دارند در این انتخابات به دلیل ضرورت اطلاع رسانی سریع به مردم نرم افزاری طراحی گردید و نتایج شعب اخذ رای ، مستقیماً از شعبه ها به ستاد انتخابات کشور ارسال می شد و بلافاصله به صورت نوبه ای به اطلاع مردم می رسید . و این امر نه تنها هیچ منافاتی با قانون انتخابات ریاست جمهوری ندارد بلکه در راستای احترام به حق مردم برای اطلاع رسانی سریع از نتیجه انتخابات می باشد . ما مردم را نامحرم ندانسته و سعی نمودیم هر نتیجه ای که به ستاد انتخابات کشور می رسد ، در اختیار مردم نیز قرار گیرد . البته از ساعت 12 ظهر روز شنبه 23/03/88 که فرم های 28 انتخابات ( اعلام نتایج شهرستان ها ) به تعداد معتنابهی رسید ، اعلام نتایج بر اساس این فرم ها ادامه یافت .
اگر آقای موسوی ادعا دارند که نتایج انتخابات و تجمیع آراء واقعی نبوده ،می بایست دلایل خود را اعلام و مستندات خویش را ذکر می نمودند.
ایشان با ذکر نامه نمایندگان سه نفر از نامزدها ، ادعا کرده اند که این نمایندگان که در ستاد انتخابات کشور مستقر بودند ، از جریان اعلام نتایج بی خبر بوده اند . ای کاش ایشان بدون عصبانیت ، لحظه ای در قانون انتخابات تامل می کردند تا می فهمیدند که ستاد انتخابات کشور ، صرفاً موظف است نتایج فرم های 28 ( اعلام نتایج شمارش آراء شهرستان ها ) را به نمایندگان نامزدها اعلام نماید و ارائه نتایج فرم های رایانه ای واصله از شعب اخذ رای به این افراد بر عهده وزارت کشور نیست . البته در راستای اجرای قانون ، کلیه فرم های 28 واصله از شهرستان ها بدون تاخیر به این نمایندگان ارائه می شد. نکته قابل ذکر اینکه نمایندگان برخی نامزدها ، وقتی در ساعت حدود 6 صبح از ناکامی نامزدهای خود مطلع شدند ، ستاد انتخابات را به اختیار خود ترک نمودند .
ز-نسبت دادن آرایش سبد آراء
یکی از مسائلی که به نظر آقای موسوی قابل تامل بوده و صحت انتخابات را مورد تردید قرار داده ، نسبت تقریباً ثابت آراء کاندیداها در تمام مناطق کشور بوده است ! در این رابطه ذکر موارد زیر مفید به نظر میرسد.
1- توجه ایشان را به این نکته معطوف می داریم که آراء کاندیداها در مناطق کشور ثابت نبوده و به عنوان مثال خود ایشان در رتبه بندی آراء دراستانهای آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان نفر اول می باشند .
2- اگر مردم کشور در اکثریت بالایی از شهرستانها ، جناب آقای دکتر احمدی نژاد را مورد اعتماد و تایید قرار داده اند ، بهتر است آقای موسوی دلیل این امر را در عملکرد و شعارهای ایشان جستجو کند و اصل انتخابات و حماسه عظیم قریب به40 میلیونی ملت بزرگ ایران را زیر سوال نبرد .
3- ادعای ایشان در مورد عدم کسب اکثریت آراء نامزدها در محل تولدشان ، ناشی از اطلاعات کذبی است که به ایشان رسیده وگرنه بر طبق نتایج انتخابات که در صدا وسیما نیز اعلام شده و نیز آماری که هم اکنون در سایت پرتال وزارت کشور وجود دارد ،آقای موسوی در زادگاه خود یعنی در شهرستان شبستر ، آقای رضایی در شهرستان لالی و آقای احمدی نژاد در گرمسار حائز اکثریت آراء شده و آراء آقای کروبی در شهرستان الیگودرز حائز بهترین نتیجه خود در کل کشور یعنی در رتبه دوم قرار دارد .ضمن اینکه به لحاظ عقلی هم هیچ الزامی وجود ندارد که حتما اهالی یک شهرستان به همشهری خود رای دهند.
4- اعلام نتایج به تفکیک استانها و شهرستان های سراسر کشور از سوی ستاد انتخابات کشور رسماً منتشر و توسط صدا وسیما و جراید و رسانه ها اعلام گردید . هم اکنون نیز برای اولین بار در طول تاریخ انتخابات ، اعلام نتایج انتخابات به تفکیک شعب اخذ رای از سوی ستاد انتخابات کشور در حال انجام است که به خودی خود نشانگر صحت انتخابات و اطمینان برگزار کنندگان از درستی عملکرد خویش می باشد .
و اما در مورد قسمت انتهایی نامه ایشان که اشاره به تخلفات ادعایی مربوط به قبل از برگزاری انتخابات از قبیل استفاده از رسانه ملی،استفاده از وسایل نقلیه دولتی،افتتاح پروژههای عمرانی ،پرداخت معوقه کارکنان دولت،توزیع سهام عدالت و امثال آنها را داشته است،لازم به ذکر است با این گونه ادعا ها هیچ خدشه ای به رای مردم وارد نمی شود. و مردم فهیم و آگاه ما با توجه به همه این تبلیغات و مباحثات به نامزد مورد نظر خودرای داده اند و این موضوعات قبل ازبرگزاری انتخابات هم از سوی ایشان و طرفدارانشان و رسانه های همسو با حجم وسیع مطرح گردید و لیکن مردم براساس شناخت خود از نامزد ها 40 میلیون رای به صندوق ها ریختند و سرنوشت انتخابات را با رای خود رقم زدند. بدیهی است تک تک آراء 40 میلیونی مردم فارغ از اینکه به چه نامزدی تعلق گرفته است برای مسئولین برگزار کننده انتخابات محترم بوده وما به عنوان خادمین ملت دست تک تک آنها را به خاطر خلق این حماسه تاریخی می بوسیم.
و در آخر آقای موسوی باید به این نکته توجه داشته باشد که اگر خدمات دولت و مقدمات انتخابات را باعث ابطال انتخابات می دانستند باید از ابتدا با اعلام باطل بودن انتخابات در انتخابات شرکت نمی کردند نه اینکه پس از عدم کسب رای لازم در انتخابات،موضوعات اتفاق افتاده ادعایی قبل از برگزاری انتخابات را بهانه ای برای ابطال آراء حدود 40 میلیونی رای ملت اعلام می کرد.
رفتار آقای موسوی این ذهنیت را تقویت میکند که ایشان با این هدف شرکت کردند که اگر موفق به کسب اکثریت آراء شدند انتخابات خوب است و اگر شکست خوردند انتخابات باطل و بد است. ازجناب آقای موسوی خواستاریم به قانون و رای مردم احترام قائل شده و قانون گرایی را در رفتار خودشان نشان دهند.

نظرات 25 + ارسال نظر
zahra سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 18:31

har chi sanado madrak biyari vali ku gushe shenava baziya cheshmeshun be dahane biganegano doshmanast, harfaye una ro noshkhar mikonan

درسته! ولی بالاخره یه عده از طرفداران آقای موسوی هم افراد بامنطقی هستند! انشاءالله

علیرضا قهرمانی سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 18:36

چه بامزه ! به روباه گفتن شاهدت کیه ؟ گفت دمم خبرگزاری فارس وابسته به سپاه و احمدی نژاده خب معلومه که دنبال توچیه و انکار میگرده دوست عزیز تخلفات انتخاباتی کاملا ثابت شده و حتی شورای نگهبان که از وفاداران احمدی نژاد هستن به این امر اعتراف کردن.وقتی اونا میگن توی 3 میلیون رای مطمئن باش 13 میلیون رای بوده.اونا سعی در ماله کشی خلافهای اربابشون دارن ولی اینقدر تخلف شده که نمی تونن پنهانش کنن

انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال!
شما دلایل رو نگاه کن! فارس بیانیه وزارت کشور رو زده! آفرین به منطقت!!
در ضمن کسی ۳ میلیون رو زیر سوال نبرده! شرکت بیش از واجدین شرایط در خیلی از دوره های گذشته از جمله دوران اصلاحات نیز اتفاق افتاده! نکنه اونا هم تقلب کردند؟;) دلیلش وجود جمعیت شناور و یکسان نبودن مرز جغرافیایی و جمعیتی بعضی شهرهاست! یه عده رفتند یه شهر دیگه رای دادند. شورای نگهبان هم گفته باید بررسی کنیم. این هرگز دلیل بر تقلب نیست.

کیا سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 18:41

بر فرض محال تقلبی صورت نگرفته و احمدی نژان برنده ی واقعیست.رفتار دولت در برابر معترضین درست است؟ چرا همه ی خبرنگاران خارجی اخراج شدند(همه دشمن ایران هستند؟) و هزار چرای دیگر؟

آفرین! ما هم میگیم تقلبی نشده. بقیه مسائل رو باید جداگانه بررسی کرد. انشاءالله در یه فرصت دیگه!

... سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 18:46

جمشید انصاری، رییس کمیته سیاسی فراکسیون خط امام
ریشه‌های مشکل
این روزها کشور شرایط حساس و دشواری را پشت سر می گذارد و همه بزرگان کشور برای گذر از این شرایط حساس، حرکت بر مدار قانون و تن دادن طرفین به نظر مراجع ذیصلاح قانونی را توصیه می‌کنند.

این حرف دقیق و کاملاً درستی است. فقط به یک نکته توجه نمی‌شود و آن اینکه مشکل ایجاد شده برای کشور ریشه در عمل خلاف قانون کسانی دارد که اگر قانون را به درستی اجرا می کردند امروز در این شرایط دشوار قرار نمی‌گرفتیم.

توجه به برخی از این اقدامات خلاف قانون می‌تواند در تصمیم گیری برای پشت سر گذاشتن بحران کارساز باشد:

1. وقتی دلسوزان مجلس شورای اسلامی، معرفی آقای صادق محصولی را که یکی از مسئولان اصلی ستاد انتخاباتی آقای احمدی نژاد بود به عنوان وزیر کشور، نوعی مقدمه چینی برای جهت دادن به آرای ملت و تخلف در انتخابات تلقی و هشدار دادند متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

2. وقتی اکثریت اعضای دولت و مدیران ارشد و مسئولان استانی با استفاده از امکانات دولتی و به صورت گسترده به تبلیغ کاندیدای دولت پرداختند و به صورت آشکار، قانون و ضرورت حفظ بی طرفی مقامات دولتی در انتخابات را نادیده گرفتند و با انجام هزینه های متعدد از بودجه عمومی به صورت غیر مستقیم به خرید آراء مردم پرداختند و این موضوع مورد اعتراض قرار گرفت. باز هم با کمال تأسف مورد توجه قرار نگرفت.

3. وقتی در جریان برگزاری انتخابات، مسئولان وزارت کشور و فرمانداری ها با انواع روش های خلاف قانون، امکان حضور نمایندگان ناظر کاندیداها را در تعداد قابل توجهی از صندوق ها از بین بردند و ناظران کاندیداها از ورود به جلسات هیات های اجرایی و مراکز شمارش آراء منع شدند و این موضوع مورد اعتراض ستادهای کاندیداها قرار گرفت کسی به این قانون شکنی‌ها توجهی نکرد.

4. وقتی امکانات ارتباطی کشور که کمترین امکان اطلاع‌گیری از وضعیت صندوق های اخذ رای بود بدون هیچ دلیل قانع کننده از اولین ساعات رای گیری قطع شد. هیچکس برای رفع مشکل و تامین حقوق مردم کاری نکرد.

5. در مقابل اقدامات عجیب و غریب و متعددی که وزارت کشور در روز انتخابات انجام داد،‌اعم از عدم تامین تعرفه مورد نیاز صندوق ها،‌ عدم تمدید زمان اخذ رای متناسب با حضور مردم، عدم رعایت ضوابط قانونی در شمارش و اعلام نتایج انتخابات و ... کمترین عکس العملی از سوی ناظر قانونی انتخابات را شاهد نبودیم.

6. و از همه مهمتر، وقتی هفت نفر از اعضای شورای نگهبان در حمایت از کاندیدای دولت موضع‌گیری کردند و بعضی از آنها پا را از موضع‌گیری فراتر گذاشته و به سفر انتخاباتی برای تبلیغ کاندیدای دولت رفتند و اصول اولیه بی طرفی را نقض کردند کسی بر ضرورت حرکت بر مدار قانون تاکید و توصیه نکرد.

ولی امروز که نتیجه اعلام شده برای انتخابات پس از طی این فرایند معیوب و غیر قانونی، در باور خوشبین ترین افراد نیز نمی گنجد بر پیگیری مسائل بر مدار قانون تاکید می‌شود که تاکید درستی هست ولی باید به این موضوع توجه شود که اولاً ریشه مشکل موجود در عدم انجام امور بر مدار قانون تا برگزاری انتخابات بوده است و ثانیاً این مشکل،‌ ساخته کسانی است که امروز هم در جایگاه قانونی رسیدگی به اعتراض مردم نشسته اند و متاسفانه به هیچ‌وجه مورد اعتماد مردم نیستند.

به نظر می رسد میان ساکت کردن مردم تا قانع کردن آنها فاصله زیادی هست و مسئولان برای قانع کردن مردم نیازمند برخورد با متخلفان و افشای آنها در پیشگاه ملت هستند و این هزینه ای است که نظام برای بازسازی سرمایه اعتماد اجتماعی باید پرداخت نماید.

sh سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 18:48

نظر دوستان(کیا و علیرضا قهرمانی) کاملاً درسته خبرگزاری فارس دروغگوترین خبرگزاریه تو دنیاست (چون رئیسش همونیه که همه به دروغگو بدونش یقین دارن) واقعاً اگه این اخبار صحت داشت چرا خبرنگاران خارجی را اخراج کردن واقعاً همه مردم دنیا دشمن مردم ایرانن !!! در مورد تعرفه ها خودم با چشمهای خودم دیدم 3 تا از ستادهای شهرک غرب تعرفه هاشون ساعت 7 تموم شد و نزاشتن مردم رای بدن چرا !!
مورد دیگه شمارش آرا بوده که در اکثر شهرهای کشور بالای 100% شمارش شده ! اینو که هرکسی با یه ریاضی و منطق در حد دبستان میدونه که از نظر علمی هیچ چیزی 00% نیست ولی جالبه که در بافق چادگان و خیلی شهرهای دیگر 120-140% شمارش شده خندا دار نیست به نظرتون که همه را گیر آوردن !

«در اکثر شهرهای کشور بالای 100% شمارش شده !»!!!
همین یه دروغتون میتونه باعث بشه که من دیگه جوابتونو ندم! ولی به هر حال به پاسخ آقای قهرمانی مراجعه کنید!

محمدحسین باقری سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 18:49

صحبت منطقی با یک مشت دیکتاتور بی معنی است !

اونها خودشون میدونند تقلبی در کار نیست فقط بهونه میارن و میگن رای اونها مهمتره تا یک نفر دیگر در شهرستان یا در روستاها

خلاصه میگن فقط ماها که به موسوی رای دادیم آدمیم
دیگران آدم نیستند

به هر حال امیدوارم حداقل یه آدم منطقی در بین طرفداران آقای موسوی در این وبلاگ پیدا بشه!

صبـــور سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 19:07


شنیدم که می‌گویند: عمده آرای احمدی نژاد متعلق به نواحی روستایی کشور است.

آیا امکان دارد که روستاییان ایران که ٣٥% جمعیت ایران را تشکیل می دهند تامین کننده ٦٣% کل آرایی باشند که احمدی نژاد ادعا می کند کسب کرده ؟

تازه از این جالبتر ... برای مثال، روستای «باغ ایمان» را در نظر بگیرید. این روستای ٨٥٠ خانواری در دامنه های زاگرس نزدیک شهر شیراز است. بر اساس داده های دوست دیرینم که ساکن این روستاست، روستا دچار بحران شده زیرا دو-سوم جمعیت بالای ١٨ سال روستا معتقدند انتخابات ریاست جمهوری اخیر توسط احمدی نژاد «دزدیده شده است».

هنگامی که اخبار در صبح روز شنبه منتشر شد مبنی بر اینکه بیش از ٦٠ درصد آرا به احمدی نژاد تعلق یافته است، ساکنین روستا شک زده شدند. هفته پیش از انتخابات شاهد جدی ترین تبلیغات در تاریخ زوستا بود و حمایت از «میرخسین موسوی» بسیار گسترده.

آقای احسانی، منتخب شورای روستا تاکید کرد: هیچکس به دروغگو و ریاکار رای نمی دهد.
رییس جمهور در «باغ ایمان» و دیگر روستاهای اطراف شیراز هیچ محبوبیتی نداشت چرا که نتوانسته بود به وعده هایی که داده بود عمل کند.

البته او طرفدارانی هم داشت. پیران روستا و ١٠-١٥ درصد از مردان، که بیشتر عضو بسیج و کارمند دولت بودند، و خانواده هایشان.


آدم می‌مونه چرا آرا با واقعیت نمی‌خونه ... واقعیت در ایران یک چیز است و متاسفانه دلایل و مدارک کشور چیزی دیگر ...

خلاصه احمدی‌نژادی‌ها شاید توانستند به زور بر صندلی ریاست بمونند ولی اگه به تاریخ نگاه کنید امثال این آدمها سرنوشت شومی هم در انتظارشان است ... و تاریخ همیشه تکرار می‌شود و ما هم جزئی از تاریخ هستیم ...

احمدی نژاد حدود ۵۱٪ رای افراد واجد شرایط رو کسب کرده و ۶۳٪ افراد شرکت کننده در انتخابات! پس اون ۳۳٪ کمک شایانی در ۵۱٪ رای ایشون داشتند. حالا با یکی دو تا روستا شما نباید قضاوت کنید، چون منم خبرهایی از روستاها دارم! امیدوارم منطقی‌تر فکر کنید.

می ناب سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 19:18

هر چه بگوییم ارجاع شکایت به نهادی که خود در مظان اتهام است راه حل وضعیت کنونی نیست کو گوش شنوا؟
دوستان ما برای موسوی اینطور جز نمیزنیم ،برای آزادی نگرانیم.البته دولت عزیز در کمال وقاحت ایران را آزادترین کشور دنیا میداند و با این دست گلی که به آب داده امروز میشنویم که سخنگوی وزارت خارجه به روند انتخابات دیگر کشورها ایراد میگیرد و نگران آزادی بیان در کشورهای غربی چون انگلستان میشود!!
دوستان اینقدر اعتقاد به آزادی بیان و دموکراسی!! دارند که به ما که نظر میدهیم تهمت منافق بودن میزنند.و یکی غصه میخورد که صحبت منطقی با یک مشت دیکتاتور بی معنیست!!
کجای دنیا بعد از انتخابات این حجم از دستگیری احزاب مخالف را شاهد هستیم؟با تهمت اقدام به براندازی نرم هرچه مخالف دارند را میگیرند و میزنند و حتی گمو گور میکنند.واقعا این جماعت متعجبم میکنند!چه طور میتوان ،نه واقعا چه طوری میشه به رفتار دولت گفت آزادی خواهی/چه گونه در این خفقان دم از حقوق بشر میزنند؟آزادی بیان که دیگه بهترینشونه!!!
دولت احمدی نژاد=آزادی بیان برای موافقان دولت ،حقوق بشر به سبک بسیج در بهشت،آزادی به سبک کاروان عاشورا و طبل و کوبه نه مجوز برای یک نظاهرات آرام.

sh سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 19:21

آقای تقدسی لطفاً احترام خودتونو نگه دارین به چه حقی تهمت دروغگویی میزنین !! اگه خیلی ادعا میکنید من دروغ میگم آقای رضایی خودشون در مصاحبشون در تلویزیون ایران گفتن !!! برات متاسفم که همه را به کیش خویش میبینی

من به کسی تهمت نمیزنم! آقای رضایی گفتن ۱۷۰ حوزه اینطور شده نه اکثر شهرها که شورای نگهبان طبق آمار گفته حدود ۵۰ شهر؛ آیا ۵۰ شهر یعنی اکثر شهرها؟!!! حالا ما شما رو به کیش خود میپنداریم یا شما ما را؟! لطفا اول تحقیق کنید و بعد تهمتِ «تهمت دروغگویی» بزنید!

محسن ب سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 19:51

برای اینا باید منبعت bbc باشه تا حرفتو باور کنند

تقدسی سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 19:53

منبع اصلی: سایت وزارت کشور
http://www.moi.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=832a711b-95fe-4505-8aa3-38f5e17309c9&LayoutID=dd8faff4-f71b-4c65-9aef-a1b6d0160be3&ID=14cb7a3e-6165-4f26-9f0e-271f5f9857f0

ده نمکی سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 20:04

چه سخت است که بخواهی از ننگ بر پیشانی سخن بگویی اما واژه­گان را کم داشته باشی. چه سخت است که بخواهی از دیروز صحبت کنی اما این گمان را داشته باشی که چه زود دیر شده است. چه سخت است که بخواهی از زرخرید شدن خود سخن به میان آوری و قطرات شرم را بر پیشانی خود ببینی. هرگز عبدالحسین الله کرم را بخاطر دعوتش از من در تشکیل گروه انصار حزب الله و عضویت در کادر مرکزی آن که بعدها به گروه فشار در میان عموم مردم شهره گشت، فراموش نمی­کنم. در گام­های نخست تأسیس و دیدار با رهبر معظم انقلاب این گمان را داشتم که در مسیری علی­وار ورود یافته­ام. اما هنگامی که خون کشته­شدگان حادثه کوی دانشگاه در 18 تیر را بر پیراهن خویش دیدم، مرحله تردید را در خویش بازیافتم. کاش هرگز زاییده نمی­شدم تا شاهد شلیک مرگبار مهدی صفری تبار به چشم و جمجمه ابراهیم عزت­نژاد در حادثه کوی دانشگاه باشم. کاش از مادر، بی­دست متولد می­گشتم تا توان حمل زنجیر و قمه نمی­یافتم و از این رو ضربات غیرانسانی بر بدن فرزندان این خاک و مرز و بوم نمی­نواختم. بنده مسعود ده­نمکی در پیشگاه ملت سوگند یاد می­کنم که حامی مظلومان و دل­سوخته­گان ایران زمین باشم و از عملکرد تیره و نابخردانه خویش در گذشته و همکاری و عضویت­ام در گروه انصار حزب­الله و فشار اعلام برائت و پشیمانی می­نمایم و رفتار دیکتاتوری حاکمان امروز ایران را که با زبان دین و ائمه اطهار اقدام به دروغ­پردازی می­نمایند و کاخ­های قارونی از جواهر برای خاندان خویش می­سازند را محکوم می­نمایم. نفرین ابدی خداوند بر نظام توتالیتر و ماکیاولیستی حاکمی که امروز در ایران به شکل انفرادی خویش را ولی نعمت همگان می­داند و خود را بر تارک ولی امر مسلمین جهان نهاده است. از این که در زمان حاضر دست حقیر بسته­تر از آن است که توانایی انجام کاری جهت آزادی بیان مردم ایران داشته باشم سخت دلتنگ و رنجیده­خاطرم. از آن که با ابزار سینما نمی­توانم صدای واقعی ملت ایران را به جهانیان برسانم، سخت افسرده­حالم. از آن که آیات عظامی همچون آیت­الله حسین­علی منتظری از بیان اظهارنظر آزاد محروم گشته­اند، سخت نادمم. مرگ بزرگترین حق خالق بر مخلوق است. لذا مرگی که بدست مخلوقی بر مخلوق دیگر تحمیل گردد، اوج بی­عدالتی و ذلت است. حقیر را از مرگ و ترور خوفی نیست و امیدوارم با ارائه بخشی از ناگفته­های زندگی­ام، خویشتن را در بستر زمان تطهیر ساخته باشم. مرگ و فنا بر حکومت و حاکم انحصارطلب و مستبد.

مبارز سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 20:06

آقای تقدسی روی دست آقای کدخدایی هم بلند شدند
اول من فکر می کردم که شما و امثال شما فقط به اخبار صداوسیمای دروغ خودمون اکتفا می کنند ولی حالا می بینیم که همون رو هم نگاه نمی کنین!!!!!
خود آقای کدخدایی هم قبول کردن که در 50 شهر البته فقط 50 شهر بیش از واجدین شرایط بین 90 تا 140% رای داده شده
بعد شما انکار می کنید
حالا کی با منطقه؟

اگه پاسخ من رو به چند نظر بالاتر خونده بودید، احتمالا این نظر رو نمیدادید!

بیدار سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 20:09

کیا سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 20:17

طبق آمار های احمدی نژادیون 15 lمیلیون نفر از روستایی ها به احمدی نژاد رای داده اند.اگر به سایت مرکز آمار سر بزنید می بینید کسانی که واجد شرایط رای دادن هستند چیزی حدود 13 میلیون نفر هستند که اگر درصد مشارکت روستایی ها رو 85 % در نظر بگیریم می شود 11 میلیون نفر.حالا اگر فزضا همه ی اینها به احمدی رای داده باشند باز ه 4 میلیون کم است.خودتان قضاوت کنید.
این یک نمونه بود

وقتی متوسط کشور 85% شرکت کردند، پس احتمالا روستاییها نزدیک 100% شرکت کردند!

sh سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 20:22

خداروشکر بچه های دیگه مستندات را میگن که تهمت دروغ گویی بهمون زده نشه ! (البته کسی اگه با همون منطق ریاضی در حد دبستان بتونه اینارو درک کنه)

زری سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 20:25

از دوستان کسی فیلترشکن قوی داره؟

کیا سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 20:33

من ultra surf دارم ،خوب کار میکنه
freegate هم از دیروز دوباره پولی شده،حتی ورژن رادیو فرداش
هر کی الترا سرف می خواد به من بگه براش می کنم

محمدحسین باقری سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 21:07

طرفدارای موسوی آمار رسمی اعلام شده از وزارت کشور رو هم جعل میکنند

11 میلیون از جامعه روستایی و 13 میلیون از شهرها به دکتر احمدی نژاد رای دادند

کیا سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 21:49

بسیار خوب! اصلا اگر 11 میلیون روستایی هم به احمدی نژاد رای داده باشند،پس 100 درصد از رای دهندگان روستایی به احمدی نژآد رای داده اند.مضحک نیست
13 میلیون نفر واجد شرایط رای دهی رو میتونید از سایت مرکز آمار ایران(که دولتی هم هست)استخراج کنید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 23:05

دلایل قانع کننده ای بود!!!

اگر تعقل کنند!! اگر!!!!!!

:-؟ سه‌شنبه 2 تیر 1388 ساعت 23:23

متاسفانه بعضیا فقط میگن تقلب شده........
تقلب شده...... چون موسوی رای نیاورده!!!

پس اگه موسوی رای میاورد تقلب نشده بود!!!
جالبیش اینکه که قبل از برگذاری.. دقیق همین صحبت رو از ستاد های ایشون میشنیدیم!!

دوستان من چرا فکر نمیکنید؟!؟!؟!

چرا می خواین یه عده تحریکتون کنن؟!؟!؟!؟

من اصلا با احمدی کاری ندارم....... اصلا اون بد!!! ولی از این اتفاق های اخیر آدم خیلی چیزا رو می تونه بفهمه!!

چرا شیرین عبادی از موسوی حمایت میکنه؟!؟؟!

چرا فائزه هاشمی.. که مقیم انگلستان و همیشه از خاتمی بد میگه میاد و از موسوی که حامیه اصلیش خاتمیه طرفداری میکنه؟!؟!؟

چرا باید قبل از اینکه انتخابات برگذار بشه همه جا بگن اگه ما رای آوردیم انتخابات درسته و گر نه تقلب شده!!!

بیاین یکم فکر کنیم ٬ بی طرف باشیم و به قضیه نگاه کنیم..
واسه ی همه ی این چرا ها و چراهای دیگه ٬ دلیل منطقی بیاریم!!
دلیلی که عقلمون میگه.. نه دلیلی که تویه گوشمون میخونن!!!

یکم فکر کنیم شاید امکانش باشه.. حتی ۰.۰۱ درصد که اینا راست بگن.. ارزش بیطرفانه فکر کردن رو داره!!!

من که سعی میکنم بی طرفانه روی دلایل و استناد ها فکر کنم...

امیدوارم خدا دلامون رو به نوره حقیقت روشن کنه!!!

امیدوارم!!!

۱۱۸۱۱ چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 00:48

پیش چشمت داشتی شیشه کبود ...

نفیسه چهارشنبه 3 تیر 1388 ساعت 15:49

هر عقل سلیمی به راحتی یک کودک میتونه تقلب رو تشخیص بده اونم از رایی که کروبی آورده ...اما تجربه ثابت کرده طرفدارای احمدی مثل خودش بی منطقن و چشمشون به رجا نیوز و فارس دوختن .چون خودشون آمار بافی بلد نیستن و دلیل نمیتونن بیارن از همجنساشون در فارس کمک میگیرن...فعلا همه از جمله خانوم هاشمی و عبادی و همه و همه طرفدار بی عدالتی و ظلمی که داره میشه هستند نه طرفدار شخص خاصی

زری یکشنبه 7 تیر 1388 ساعت 12:25

وقور بخیر!!!

اللهُ اعلم مهندس جان!!!

خدا بهترین مکر کنندگان است و صبر خدا هم زیاد است!!!!!

هرچه بگوییم، زمان می گذرد و ماه هیچگاه پشت ابر نخواهد ماند نه برای من نه شما و نه هیچ کس!!!!!!

دیروز سردار سازندگی = امروز سردار دزدندگی!!!

حالا هم امروز دلسوز مردم = فردا . . .

آن روز امیدوارم یاد کامنت بنده بیفتید!!

ما مرده شما زنده!!

خسته نباشید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد