KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سخن شهید مطهری درباره ی آزادی اندیشه!!

تجربه های گذشته نشان داده است که هر وقت جامعه از یک نوع آزادی فکر ولو از نوع سوء‌نیت برخوردار بوده، این امر به ضرر اسلام تمام نشده. بلکه در نهایت به سود اسلام بوده است! اگر در جامعه یا محیط آزاد برخورد آرا و عقاید به وجود آید، بطوری که صاحبان افکار مختلف بتوانند حرف هایشان را مطرح کنند و ما هم در مقابل ، آرا و نظرات خودمان را مطرح کنیم تنها در چنین زمینه سالمی خواهد بود که اسلام هر چه بیشتر رشد میکند. اگر بخواهیم جلو فکر را بگیریم اسلام و جمهوری اسلامی را شکست داده ایم. در رژیم جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی در افکار وجود ندارد و از به اصطلاح کانالیزه کردن اندیشه ها اثر نخواد برد. همه باید آزاد باشند که حاصل اندیشه ها و تفکرات اصلی خود را عرضه کنند. به دلیل همین آزادی ها بود که اسلام توانست باقی بماند!! .......


اگر در صدر اسلام در جواب کسی که میگفت من خدا را قبول ندارم ، میگفتند بزنید و بکشید، امروز دیگر اسلامی وجود نداشت!! اسلام به این دلیل باقی مانده که با شجاعت و صراحت با افکار مختلف مواجه شده است. در آینده هم اسلام فقط و فقط با مواجهه صریح شجاعانه با عقاید  و افکار مختلف است که می تواند به حیات خود ادامه دهد و من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار میدهم که خیال نکنند راه حفظ معتقدات اسلامی جلو گیری از ابراز عقیده دیگران است!از اسلام فقط با یک نیرو میتوان پاسداری کرد و آن علم است و آزادی دادن به افکار مخالف و مواجه صریح و روشن با آتهاست!!


*منبع: پیرامون انقلاب اسلامی ، صفحه 16 و 49 - برگرفته از یادداشتی از محمد جباری (مجله همشهری جوان)

نظرات 7 + ارسال نظر
محمد شنبه 30 خرداد 1388 ساعت 23:32

واقعا قربون دهنت من موندم واسه بعضیا چه سودی داره که میخوان نظرشونو تحمیل کنند تازه پست میذارن قسمت نظرات رو هم بر می دارند.هرچی دلشون می خواد بی مدرک به دیگران نسبت می دهند.موسوی را بی دلیل به بنی صدر نسبت می دهند موسوی ان بود که 8 سال در دورهی نخست وزیری اش ان هم در دوره ی جنگ کاری کرد که قیمت ها تکان نخورد اقای باقری شما مگه دوره ی بنی صدر چند سالتون بوده که راحت صحبت می کنید افترا و....والله من نشنیدم کسی بگوید دوره نخست وزیری موسوی اوضاع بد بوده والله باید جوابگو باشیم

همه باید آزاد باشند که حاصل اندیشه ها و تفکرات اصلی خود را عرضه کنند.

آرامش شنبه 30 خرداد 1388 ساعت 23:39

آقا محمد مرسی از نظرت بخدا این پست باقری را دیدم تازه نظرات هم برداشته داشتم میترکیدم بدون مدرک زیاد حرف میزنه اگه مرد بود نظرات را باز میزاشت کاش امشب پنبه ای که تو گوشش گذاشته بود را برمیداشت و صدای الله اکبر مردم را که از سر خشم به این بی عدالتی بود میشنید اینها خشم مردم بود خانم جعفری از پست زیباتون ممنون و روح آن شهید بزرگوار شاد باد که این سخنان را گفتن چون زندگی الان ما عین سخنان ایشون بود

در رسانه ی ملی بسیار شاهد معرفی آثار این استاد و اندیشمند بزرگ بوده ایم. ولی جالب است اثر کسی را معرفی میکنند که خود اندیشه اش را بارها زیر سوال میبرند!!

الهه یکشنبه 31 خرداد 1388 ساعت 01:16

خیلی ممنونم از نوشتتون. لطف کنید این پیام رو به گوش رهبر معظم انقلاب هم برسونید.

محمدحسین باقری یکشنبه 31 خرداد 1388 ساعت 03:12

پخوشبختانه بنده با شما اگه بحث بکنم نه من ناراحت میشم نه شما

البته قصد سوء استفاده هم ندارم از این موضوع

شما چند تا جمله رو قرمز کردید

اگر بخواهیم جلو فکر را بگیریم اسلام و جمهوری اسلامی را شکست داده ایم.

همه باید آزاد باشند که حاصل اندیشه ها و تفکرات اصلی خود را عرضه کنند. به دلیل همین آزادی ها بود که اسلام توانست باقی بماند!! .......


من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار میدهم که خیال نکنند راه حفظ معتقدات اسلامی جلو گیری از ابراز عقیده دیگران است



واقعا توی انتخابات جلوی نظرات طرفداران آقای موسوی گرفته شد ؟

جلوی افکار گرفته شد ؟


البته شما این جملات رو میگذارید باید یه سری دیگه هم خونده باشید

که یه نفر که از ایشون آدم بزرگتری بودند منظورم امام خمینی هست که چی گفتند و در مورد اجرای قانون چی گفتند

در مورد کسایی که به خاطر اینکه قانون بر وفق مرادشون نیست آشوب به پا میکنند چی گفتند

شما جمله ایشون رو که اگر در صدر اسلام کسی میگفت من خدا رو قبول ندارم میگفتند بزنید و بکشید رو آوردید

خب اگه یه نفر توی همون زمان به قرآن توهین میکرد چیکار میکردند ؟ میگفتند خب دوست داره توهین کنه ؟ یا جلوش رو میگرفتند ؟

الآن یه نفر بگه من طرفدار موسوی هستم میزنند میشکند یا اینکه کاریش ندارند

الآن کسی نمیاد بگه من طرفدار موسوی هستم میزنند شیشه مردم رو میشکنند

آیا نباید با کسایی که خلاف قانون عمل میکنند باهاشون برخورد شه ؟( اگه حتما این سوال رو جواب بدید ممنون میشم )


درضمن خیلی دوست دارم تنها با شخص شما بحث کنم چون فکر میکنم خیلی منطقی هستید
. بحث با شما جواب میده


و دوست دارم واقعا کسی نیاد توی این بحث

دوست خوبم جناب باقری:

خیر در انتخابات جلو خیلی چیزها گرفته نشد!! مردم راحت حرفشان را میزدند، با هر نوع پوششی به خیابان ها می آمدند، از تلویزیون چهره های جدید میدیدیم، حرف های جدید می شنیدیم ، حرف ها و چهره هایی که بی شک تا قبل از انتخابات جزو پررنگ ترین خط قرمزهای رسانه ملی ؟! بود!! و اتفاقا مشکل همه ما همین است! چرا مردم باید از این به اصطلاح آزادی فقط باید در دوره و مقطعی خاص برخوردار باشند؟؟!!! و آن هم به گونه ای که هر کسی که تازه وارد کشور میشد فکر میکرد که به قول یکی از طنزپردازان وازد سانفرانسیسکو شده است!!

- - - -- - - - - - -

در مورد اجرای قانون فرموده اید. لزومی ندارد برای قانونمند بودن به سخن کسی ارجاع داده شویم! اجرای قانون "وظیفه" من و شماست!
و اتفاقا مردم معترض به بی قانونی اند! مردم به هر دلیلی معتقند حقشان در انتخابات ضایع شده . به این اعتراض دارند!!


فرموده اید: (شما جمله ایشون رو که اگر در صدر اسلام کسی میگفت من خدا رو قبول ندارم میگفتند بزنید و بکشید رو آوردید
خب اگه یه نفر توی همون زمان به قرآن توهین میکرد چیکار میکردند ؟ میگفتند خب دوست داره توهین کنه ؟ یا جلوش رو میگرفتند ؟)

جناب باقری، قرآن "سخن" خداست!! انکار خدا بدتر است یا انکار سخنش؟!!

بله من هم با هرگونه بی قانونی مخالفم! اما این کدام قانون است که جواب فریاد را با گلوله میدهند؟؟!! این کدام قانون است که مجریانش افراد بی نام و نشان و ناشناسی اند که مردم را چه بیگناه چه گناهکار در دادگاهشان (خیابان) متهم و بعد "مجازات" میکنند؟؟!!!

دوست من ، قانون چند سالی است که توسط مردان اجرایی مملکت نادیده گرفته شده!

زهرا یکشنبه 31 خرداد 1388 ساعت 05:36

این جوجه بسیجی که گفته::::
واقعا توی انتخابات جلوی نظرات طرفداران آقای موسوی گرفته شد ؟ :::::: نه جلوی نظرات طرفداران گرفته نشد :::: ولی رای های موسوی = به رای میمون تبدیل شد . :::: بااستفاده ازیک نرم افزار ::::طالبانیزم کامپیوترهم که یادمیگیره اینجوری یادمیگیره / نحوه ی متقلبانه شویادمیگیره ! دزد یکی وقاضی هم همان یکی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آرامش یکشنبه 31 خرداد 1388 ساعت 09:52

زهرا خانم مرسی این آقا انگار تو این مملکت زندگی نمیکنه واقعاً هرشب دعا میکنم و خدا را به همون الله اکبری که مردم سر میدن قسم میدم که هرکس مردم را مورد آزار قرار میده هرکس بی عدالتی میکنه به جزای اعمالش در همین دنیا برسونه الهی آمین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد