KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

خشونت لباس شخصی ها دنیا را متحیرکرده

اعتراف نمایندگان مجلس اسلامی به خشونت های سازمان یافته لباس شخصی ها 

 

درحالی که روزنامه ها وتلویزیون جمهوری اسلامی تلاش می کند  خشونتهای اخیررا به حامیان میرحسین موسوی نسبت دهد، نتایج کمیته حقیقت یاب مجلس شورای اسلامی بر دخالت مستقیم نیروهای ضدشورش و لباس شخصی ها در خرابی ها و ناامن کردن فضای عمومی جامعه تصریح دارد. این گزارش نشان می دهد "عده ای که معلوم نیست از کجا دستور می گیرند به صورت سازمان یافته به ایجاد اغتشاش می پردازند. " 

انتشار عکسها و ویدئوهایی از حضور مستقیم نیروهای ضدشورش ولباس شخصی در ایجاد خرابی و اغتشاش ها که با انتشارگسترده در سایت های اینترنتی و تلویزیون های غیردولتی میلیون ها نفر را در داخل و خارج کشورشگفت زده کرده، به صحن علنی مجلس نیز کشیده شد.

کمیته حقیقت یاب مجلس درجلسه علنی روزچهارشنبه خود اعلام کرد که : افرادی سازمان یافته بدون داشتن مجوز وارد کوی دانشگاه می شوند و همین افراد اغتشاش های اخیر را هم دامن می زنند. ابوترابی نایب رییس مجلس تاکید کرده که ماهیت این افراد شناسایی شده است و به نهادهای مربوطه اطلاع داده شده با آنها برخورد شود.

با این وجود اصرار ابوترابی بر اینکه اغتشاش های روزهای اخیر ربطی به حامیان موسوی ندارد، اعتراض نمایندگان حامی محمود احمدی نژاد را به همراه داشته،به نحوی که بین نمایندگان درگیری فیزیکی به وجود آمده است. ابوترابی تاکید کرده  که اعضای کمیته حقیقت یاب به این نتیجه رسیده اند که افرادی بدون توجه به معیارهای قانونی وارد کوی دانشگاه تهران شده و به دانشجویان و اموال آنان و اموال دولتی خسارت وارد کرده اند. وی گفته است:  چرا افرادی با لباس شخصی و بدون داشتن ماموریت از طرف نهادهای مسوول داخل نظام وارد کوی شدند؟ از نظر کمیته این افراد کاملاً مشکوک هستند و باید هرچه سریع تر هویت آنان توسط دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشف و فاش شود.

نکته جالب توجه اینکه حتی زاکانی  نماینده راستگرای مجلس هم که گفته هرکسی به خیابان بیاید وکتک بخورد حق اعتراض ندارد، به حضور نیروهای لباس شخصی در ایجاد اغتشاشات اخیر اعتراف کرده است.

در این گزارش به اینکه افراد لباس شخصی با دستور چه کسی با چنین آزادی عملی وارد کوی دانشگاه در تهران ودیگر شهر ها شده  وبه صورت سازمان یافته به تخریب وسایل و ضرب وشتم دانشجویان اقدام کرده اند، پرداخته نشده است.

خشن نشان دادن تظاهرات وتجمعات مسالمت آمیز از جمله تاکتیک هایی بوده که نیروهای امنیتی همواره آن را دنبال کرده اند اما گرفتن تصاویر و ویدپوهایی از این خشونت ها وارسال و انتشار آنها در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور ورسانه های غربی موجی از شگفتی را به همراه داشته است.

آیت الله خامنه ای نیز در جمع نمایندگان ستاد کاندیداها گفته بود که این تخریب ها وکارهای زشت و بعضی جنایاتی که اتفاق افتاد مربوط به مردم وحامیان نامزدها نیست، بلکه مربوط به اخلالگران است و همه باید در مقابل آن بایستند و صریحا اعلام موضع کنند.

جدیدترین مطالب مستندی که چشم های بسیاری را خیره کرده است، عکسی است که نشان می دهد نیروهای ضدشورش درحال خوردکردن شیشه های یک خودرو هستند. در این فیلم ویدئویی که توسط بسیاری از شبکه های تلویزیونی غربی نیز مورد استفاده قرار گرفته، دوربین به پارکینگ یک منزل مسکونی در منطقه سعادت آباد تهران می رود و خودروهایی را نشان می دهد که با باتوم خرد شده اند. مالکین خانه به شخصی که دوربین در دست دارد می گویند که آنها به هیچ وجه جزو تظاهرکنندگان نبوده اند.

نظرات 7 + ارسال نظر
سلیمه IT جمعه 29 خرداد 1388 ساعت 20:44

ولی عکسهای (و همینطور فیلمها) خبرگزاری های خارجی چیز دیگری رو نشون میده؟!

http://kntu.blogsky.com/1388/03/26/post-10195/
تو این عکسا به وضوح مشخصه که مردم عادی (با داشتن نشون های سبز) دارن آشوبها رو به پا میکنن!
لطفا با دقت ببینید!
البته چند عکس هم از زدن این جمعیت با باتوم موجوده و حتی از زخمی شدن برخی از اغتشاش گران!
تعجب میکنم که هیچ کس برای مداخله مامورا در اغتشاشات عکس و فیلم و سند معتبری ارائه نمیکنه؟!!!!!!!!!

حسین جمعه 29 خرداد 1388 ساعت 22:31

زیاد تعجب نکن خانوم سلیمه،بخاطر اینکه عکس و فیلم معتبر رو باید خبرگزاریها تهیه کنند(مثل ا.پ و رویترز) که به لطف آقای احمدی نژاد و نظام برای بر ملا نشدن حقایق همه اونها یا اخراج شدند یا حق تهیه گزارش ندارند در این جاست که صدا و سیمای ضد مردمی عزیز به دستور نظام شروع به شستشوی مغزی من و شما میکنه!

تا شسته نشده خاموش کن اون تلویزیون دروغگورو!

ضمنا تو عکسای شما مردم خشمگین معلومن ولی اینکه شما از کجا فهمیدی اونها دارن آشوب رو بپا میکنن(که معنای لغویش یعنی شروع میکنن) برای من جالبه!

lawyer جمعه 29 خرداد 1388 ساعت 22:33

تازه یاد اینا افتادین؟ میدونستین مسئولیت آسیبی که اینا خوردن به عهده کسیه که تحریکشون کرده؟ الان اون کجاست؟ اینا باید محکمه بشن چرا نمیشن؟

علی جمعه 29 خرداد 1388 ساعت 22:48

کسی تحریک کرده که مردم رو نفهم فرض کرده!
راستی چرا آقای آیت الله خامنه ای هیچ اشاره ای به دستگیری گسترده روزنامه نگاران و دانشجویان و حامیان کاندیداها نکردند؟میدونید که از اکثر اونها هیچ خبری در دسترس نیست!!و هیچ نهاد امنیتی و دولتی جواب درستی به خانواده های آنها نمیدهد؟
چرا راجب قطعی موبایل و اس ام اس و اختلال اینترنت چیزی نگفتند؟مگه اون بیماران دم مرگی که به خاطر دسترسی نداشتن به تلفن جانشون در خطر میوفته جزو ملت حماسه ساز ایران نیستند؟ فقط روز رای گیری ازشون فیلم بگیریم از فرداش اکثر سایتها فیلتر ،تلفن ها قطع،هر کسیم ناراضی کتک بخوره یا دستگیر شه و غیب شه، یعنی بهترین حقوق بشری که سراغ داریم تو دنیا!

من واقعا نمیفهمم چرا با این همه نقض حقوقی که در ایران صورت میگیره( که من چندتای این چند روزشو گفتم)ادعای حقوق بشرمون دیگه چیه؟!

سلیمه IT شنبه 30 خرداد 1388 ساعت 09:25

ولی خبرگزاریای خارجی منتظرن که یه مامور دست از پا خطا کنه تا فیلم بگیرن یا عکس!
خدایی نه تو هیچ خبرگزاری خارجی و نه تو ماهواره حتی یه فیلم یا عکس موجود نیست که یه مامور در حال تخریب اموال عمومی باشه!
حالا این هیچی، از اونایی که تو این آشوبا بودن و از نزدیک دیدن بپرسین، خودشون میگن که کار یه عده بوده (حالا ما بهشون میگیم منافقین) که خودشونو قاطی مردم عادی کرده بودن و حضور همون عده هم این ضرب و شتم پلیسو باعث شد....
رهبر غیر مستقیم گفت که مسئول خون این مردم اونایی هستن که تحریکشون کردن (موسوی و...) و گفت که از این به بعدم اگه چنین تجمعات آشوبگرانه ای بکنن مامورین برخورد جدی تری میکنن و دیگه خونشون پای خودشونه!
خدایی کسی که شورش میکنه و به مردم (چادریا، مردای ریش دار) و اموال عمومی آسیب میزنه نباید کتک بخوره؟؟؟؟؟
اونوقت پس کی باید کتک بخوره و زندانی بشه؟؟؟؟

حسین شنبه 30 خرداد 1388 ساعت 11:17

آقای احمدی نژاد باید کتک بخوره و زندانی بشه!! ،ضمنا فیلمهایی که میبینی رو مردم گرفتن،این توهمات دایی جان ناپلیونیرم بذارید کنار،که همه خبرگزاریها و خارجیها میخوان دولت رو بد نشون بدن! خبرگزاریها حق فیلم برداری ندارند.
حتما دستگیری و غیب کردن مردم هم کار دولت نیست و منافقین میرن روزنامه نگارا و سیاسیون رو دستگیر میکنن؟
واقعا اگر شما راضی هستی که دولت محبوبت با سانسور و جلوگیری از تکثیر اخبار صحیح و تهدید و دستگیری مخالفانش به مردم حکومت کنه،غیر از دیکتاتور چه چیز دیگه ای میشه بهت گفت؟
مرسی از رهبر که به مردم فهموند که خونشون پای خودشونه...تازه وقتی خیالم راحتتر میشه که میشنوم فرمانده نیروی انتظامی میگه تشخیص آشوبگران از مردم عادی ممکن نیست!
حکومت نظامی همینه همینه!

سروش فرنودی شنبه 30 خرداد 1388 ساعت 12:45

این رو خدمتتون عرض کنم که این آتیش سوزی هایی هم که میشه و خساراتی که به اموال عمومی وارد میشود همگی توسط همین نیروهای لباس شخصی و نیروهای ضد شورش برای خرابکار جلوه دادن طرفداران میر حسین موسوی است تا این تظاهرات رو بد جلوه بدن و همه اینها سازماندهی شده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد