KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

به خود آ

 

 

 

به نام او...

 

نه مُرادم، نه مُریدم، نه کلامم

نه سلامم، نه علیکم

نه سپیدم، نه سیاهم

نه چنانم که تو گویی، نه چنینم که تو خوانی، و نه آنگونه که گفتند و شنیدی

نه سمائم نه زمینم

نه سرابم، نه برای دل تنهایی تو جام شرابم

نه گرفتار و اسیرم

نه حقیرم، نه فرستاده پیرم

نه جهنم نه بهشتم٬ که چنین است سرشتم

این سخن را من از امروز نه گفتم نه نوشتم، بلکه از صبح ازل با قلم نور نوشتم

حقیقت، نه به رنگ است و نه بو

نه های است و نه هو

نه به این است و نه او

نه به جام است و سبو

گر به این نقطه رسیدی به تو سربسته و در پرده بگویم، آنچه گفتند و سرودند

 

تو آنی

خودِ تو جامِ جهانی

گر نهانی و عیانی، تو همانی که همه عمر به دنبال خودت نعره زنانی

 

تو ندانی که خود آن نقطه عشقی، تو اسرار نهانی

همه جا تو ، نه یک جای و نه یک پای، همه ای، با همه ای، همهمه ای

 

تو سکوتی

تو خودِ باغ بهشتی

تو بخود آمده از فلسفه چون و چرایی

به تو سوگند که این راز شنیدی و نترسیدی و بیدار شدی

 

در همه افلاک بزرگی، نه که جزئی

نه چونان آب در اندام سبوئی، خودِ اویی

به خود آی تا بِدَر خانه متروکه هر کس ننشینی

 

و بجز روشنی شعشعه پرتو خود هیچ نبینی

و گل وصل بچینی

 

به خود آ

نظرات 7 + ارسال نظر
حوریه جعفری - کامپیوتر پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 21:15

ممنون فائزه جان خیلی قشنگ بود!

رام پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 22:01

از این شعرا من میترسم
ولی قشنگ بود

سلیمه IT پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 23:32

مثل شعرای مولانا میمونه! مال مولاناست؟

سلیمه IT پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 23:38

یه سرچ زدم، بله ظاهراا که مال مولوی هستن! من عاشق اینجور شعرا هستم، خیلی تامل برانگیز و عمیق هستن
واقعا زیباست....

سپیده شیخ الاسلامی پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 23:56 http://www.numericsworld.blogfa.com/

siavash_pce جمعه 22 خرداد 1388 ساعت 00:20 http://siavash10368.nikblog.com

با هرچه دلم قرار گیرد بی تو...آتش به من اندر زن و آنم بستان.... فوق العاده ... ممنون از زحماتت

رویا IT جمعه 22 خرداد 1388 ساعت 08:44

!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد