KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

نوای دانشگاهیان در هم پیمانی با کروبی برای ارتقای دموکراسی

بیانیه سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت):

به ارتقای دموکراسی و حقوق بشر آری بگویید 

بیان مطالبات جریانات اجتماعی، سیاسی، صنفی و ... در چارچوب این انتخابات، دستاورد بزرگ جنبش اصلاحی ایران در این دوره از انتخابات بود که بر اساس آن گفتمان انتخابات را به طور کلی ارتقا داده و این آیین سیاسی را به ابزاری برای ارتقای آگاهی و شعور سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی عموم شهروندان مبدل نمود.

اکنون با توجه به رویکرد و جهت مثب آقای کروبی در این سو از کلیه‌ی شهروندان باورمند به دموکراسی و حقوق بشر می‌خواهیم تا با رای مثبت خود به مهدی کروبی و برنامه‌های اعلام شده از سوی وی، علاوه بر "نه" گفتن به سیاست های مخرب کنونی و مجریان آن‌ها، به آغاز دوره جدیدی از اصلاحات راستین سیاسی- اقتصادی و اجتماعی برای برداشتن گامی به سوی تحقق واقعی دموکراسی و حقوق بشر، "آری" بگویند.

 

بیانیه سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) در خصوص انتخابات منتشر شد.

«به ارتقای دموکراسی و حقوق بشر آری بگویید»
ملت شریف ایران،

اینک که پس از پشت سرگذاردن بخش عمده‌ای از فرصت قانونی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، فرصت محدودی تا روز اعلام شده برای اخذ آرا باقی مانده است و کشور در شرایطی خطیر و حساس قرار گرفته و میل به «تغییر« در میان اقشار مختلف مردم در هر کوی و برزن به وضوح بر همگان آشکار شده است، بیان چند نکته را ضروری می‌دانیم:
بیان مطالبات جریانات اجتماعی، سیاسی، صنفی و ... در چارچوب این انتخابات، دستاورد بزرگ جنبش اصلاحی ایران در این دوره از انتخابات بود که بر اساس آن گفتمان انتخابات را به طور کلی ارتقا داده و این آیین سیاسی را به ابزاری برای ارتقای آگاهی و شعور سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی عموم شهروندان مبدل نمود، امری که البته با ترش‌رویی و ابراز نگرانی هسته‌های مرتجع قدرت مواجه شد اما خوشبختانه این روند عمومی از چنان اقبال و قدرتی بهره‌مند شد که کسی را یارای برخورد با آن نبود. خوشبختانه جناب آقای مهدی کروبی، به عنوان کاندیدای مورد حمایت سازمان دانش آموختگان ایران و نیز ائتلاف قابل توجهی از احزاب، گروه ها و چهره های شاخص تحول خواهی و روشنفکری با ارائه پاسخ های درخور، سنجیده و به معنای واقعی پیشروانه به مطالبات و پرسش های مطرح شده و نیز واکنش قاطع، صریح و بدون ابهام به موارد جدی تهدید حقوق شهروندان و آزادی های مدنی - سیاسی در چند ماه گذشته مطابق روال سابق خود، خط اصیل اصلاحات دموکراتیک و جنبش مدنی شهروندان آزادی خواه ایرانی را در عرصه سیاست حفظ نموده و در این برهه تاریخی دستکم از تحریف و تخفیف کلیت جریان اصلاحی کشور جلوگیری کرده است. بدون شک علاوه بر تعامل جدی، بی پرده و گسترده جناب آقای کروبی و کارزار انتخاباتی شان با اجزای مختلف جامعه مدنی، اقداماتی از قبیل معرفی جناب آقای غلامحسین کرباسچی به عنوان معاون اول و ۴ تن دیگر از جمله یک زن به عنوان اعضای کلیدی کابینه احتمالی، ارائه مدل اقتصادی شفاف با رویکرد دوگانه اصلاح عملکردهای ناروا و غلط دولت نهم و نیز طرح مردمی کردن صنعت نفت به عنوان اصلاح ساختاری نظام اقتصادی - سیاسی در ایران، مقابله جدی و نمایش ایستادگی مدنی در برابر بی قانونی نهادهای حکومتی و نقض حقوق شهروندان در عرصه اجتماع پیش از ورود به قدرت، نقد شفاف و صریح رییس دولت نهم به عنوان فردی که با ایجاد ابهام و ارائه اطلاعات غلط به شهروندان قصد فریب افکار عمومی را دارد و نیز افشای دست اندازی های وی و همکارانش به منافع ملی و منابع عمومی و .... تجربه ای کم نظیر را در رقابت های انتخاباتی به دست داد که برنامه محوری، مردم گرایی و شجاعت از بارزترین ویژگی های آن بوده است؛ تجربه ای که قطعا موجب ارتقای امرسیاست به طور کلی و کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به طور خاص خواهد شد.  گرچه چند روزی تا پایان روند رسمی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتایج باقی‌مانده است اما به باور ما جنبش دموکراسی‌خواه و حقوق بشر محور ایران با استفاده و بهره‌مندی مناسب از حداقل های فراهم شده در این فرصت انتخاباتی، برنده اصلی و مطلق است.
شهروندان هوادار آزادی و دموکراسی،


شهروندان ایرانی و صاحبان رای و تصمیم؛
سازمان دانش آموختگان ایران اعلام می دارد که
نهال نحیف انتخابات در ایران از پس یک دور رقابت های فشرده و طاقت فرسای نامزدها با گرایش های گوناگون، اینک در مرحله ای است که بار دیگر سلامت انتخابات به عنوان مهمترین دغدغه و نگرانی نیروهای هوادار تغییر مطرح شده است، مشاهده برخی روندهای ناموجه و تردیدآفرین که پیش از این از سوی کمیته صیانت از آراء ستاد انتخاباتی آقای مهدی کروبی و شخص خود ایشان و نیز سایر کاندیداها اعلام شده است، هشداری جدی پیش روی همه اقشار ملت است که با توسل به هر شیوه قانونی و مسالمت آمیز در راه دفاع از حق تعیین سرنوشت و مشارکت خود در اداره کشور بکوشند. در پایان، سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) بار دیگر بر حمایت قاطع خود از جناب آقای مهدی کروبی تاکید کرده و از کلیه اعضاء، هواداران و به طور کلی شهروندان باورمند به دموکراسی و حقوق بشر می خواهد تا با رای مثبت خود به مهدی کروبی و برنامه های اعلام شده از سوی وی، علاوه بر "نه" گفتن به سیاست های مخرب کنونی و مجریان آن ها، به آغاز دوره جدیدی از اصلاحات راستین سیاسی- اقتصادی و اجتماعی برای برداشتن گامی به سوی تحقق واقعی دموکراسی و حقوق بشر، "آری" بگویند. سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)
۸۸/۳/۲۰

نظرات 16 + ارسال نظر
ک پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 18:02

تحکیم وحدت که تخصص خاصی در انتخاب بدترین گزینه ها رو داره

درود و سپاس از حسن نظر شما نسبت به بزرگترین تشکل دانشجویی منتقد...!
ای کاش نظرتان را همراه با استدلالی می‌ساختید تا ما نیز با شما دوست گرامی به درکی مشترم می‌رسیدیم...!
با آرزوی بهترین‌ انتخاب‌ها برای شما...

ک.م پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 18:14

نمی دانم چرا شما این قدر دم از آزادی و حقوق بشر می زنید. چون تا آنجا که ما خبر داریم کروبی جز اینکه گوش شنوایی برای درد دانجویان ستاره بوده است ، قدمی برای آنها بر نداشته است و فقط ایم مسئله را در بوق می کند تا از آن استفاده ی تبلیغاتی کند
حتی رفسنجانی هم که پرونده ی دانشجویان ستاره دار را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داد مانند کروبی نمیکند
و حتی شهریار مشیری نماینده ی مجلس هفتم که این پرونده را پیگیری کرد و نهایتا در دوره ی بعد رد صلاحیت شد و ......

متأسفم که از گام‌های جناب کروبی در راستای آزادی دانشجویان زندانی آگاهی نداشته و نمی‌دانید که تمامی دانشجویان زندانی٬ جز ۳تن از آن‌ها با پیگیری‌ها و تلاش‌های شیخ اصلاحات آزاد شده‌اند و در این راستا کمک‌های فراوانی را به جنبش دانشجویی داشته‌اند...

ک.م پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 18:15

این مقاله را بخوانید
http://www.rokhdaad.com/spip.php?article153

تال پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 18:19

کروبی طرح اقتصادی بسار خطرناکی دارد که ممکن است در قالب مردمی کردن نفت به خصوصی شدن نفت بیانجامد.خصوصی شدن به گونه ای نفت ما به دست مافیای آن بیافتد
در این مقاله و میز گرد به تفصیل به آن پرداخته شده است:
http://alborznet.ir/Fa/ViewDetail.aspx?T=2&ID=104
http://alborznet.ir/Fa/ViewDetail.aspx?T=2&ID=181

گویا شما دوست عزیز از این طرح آگاهی لازمه را ندارید و حتی ابتدایی‌ترینش را ندارید٬ چراکه سهام نفت بدین‌سان خصوصی می‌شود که برای همه‌ی افراد بالای ۱۸ سال در کشور شرکتی تأسیس شده و سهام نفت اعطاء می‌گردد و هیچ احتمالی از مسأله‌ی مذکور شما وجود ندارد...!

م.ب پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 18:23

یه رای بدیم ۴ سال بخندیم!
آدمی که بگه ما بدون حزب هیچ کاری نمی تونیم کنیم معلومه چی تو سرش می گذره...
راست می گه بدون حزب از کجا و چطوری پول مردم رو به جیب بزنه؟

متأسفم از دیدگاه شما٬ اندکی در مورد تحزب مطالعه فرمایید و ابتدایی‌ترین مبانی آن را درک کنید سپس وارد بحث شویم...

شسب پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 18:25

کروبی متزلزل بازیچه و تشنه ی قدرت است با شعرهای غیر قابل انجام و تند که لا اقل اگر چهار سال پیش معین مطرح می کرد قابل پذیرش تر بود
اکثر افرادی که در تیم کروبی هستند مرتجع و کثیفی هستند : قوچانی ، سروش و .... که سوابق ناجوری دارند

متأسفم از عدم آگاهی شما دوست گرامی٬ امیدوارم با آگاهی و اطلاع بیشتر اظهار نظر نمایید...!

ب پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 18:26

آقای م.ب نظرتون در مورد حذب ، به شکل عجیبی مزخرفه

سلام دیوان محاسبات کشور حرف های دیشب احمدی نژاد رو تکذیب کرد www.dmk.ir میتونین متن اصلاعیه رو تو سایت خود دیوان ببینین
این احمدی نژاد مریضه همش داره دروغ میگه

نصف بیشتره انجمن اسلامی های دانشگاه به موسوی رای میدن تحکیم واسه خودش بیانیه داده

طبق شورای تشکیل شده در دفتر تحکیم وحدت انجمن‌های اسلامی به چنین موضعی رسیده و بیانیه خود را منتشر نمودند٬ نظر شما نیز محترم ولی غیر مستند و نادرست...!

سلام دیوان محاسبات کشور حرف های دیشب احمدی نژاد رو تکذیب کرد www.dmk.ir میتونین متن اصلاعیه رو تو سایت خود دیوان ببینین

محسن یوسفیان پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 19:08

اخه این بابا بزرگ چی از جون ما میخواد که میخواد بیاد رییس جمهور شه!!!!!!!!!!!!کسی که دیگران براش تصمیم بگیرن به درد ما نمیخوره...رای ما دکتر محمود احمدی نژاد

امیدوارم با آگاهی بیشتر اظهار نظر نمایید٬ با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی...

میلاد پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 23:54

آقای صفری فکر می کنن به اطلاعات غلط و سوخته خودشون می گن آگاهی ... برای همینم برای همه متاسفن.... درک حق نیازی به شناخت مبانی حزب نداره! ایشون اگه عرضه داشت از خودش دفاع می کرد که حرف ننه و ننجونشو وسط نکشه!

ک جمعه 22 خرداد 1388 ساعت 00:36

معلومه که دچار دگماتیسم عمیقی شدی

کیا.م جمعه 22 خرداد 1388 ساعت 02:27

آقای صفری! از معلوم منظور من را راجع به طرح اقتصادی کروبی به درستی دریافت نکردید.و احتمالا قبل از اینکه آن دو مطلب را مطالعه بفرمایید پاسخم را دادید.(البته پاسخ های شما بدون توجه به محتوای نظرات یکی است)من کاملا با این طرح آشنا هستم.خبر دارم که همه ایرانی های بالای 18 سهمی یکسان در شرکت نفت و گاز خواهند داشت. جدا ار اینکه این طرح قابل اجراست یا نه ،این طرح پوپولیستی دقیقا مسئله کوچک کردن دولت که مقصود آن دموکراسی است میپردازد.اما به روشی نادرست .با توجه به ساختار اقتصادی بیمار ما که زیر ساخت های مولد ضعیفی دارد و شکاف بین تولید غیر نفتی و واردات ما بسیار عظیم است ،این طرح به پایین تر رفتن میزان بهره وری دامن می زند.دیگر اینکه به نفت به عنوان درآمدی ملی نگاه می کند در حالی که نفت ثروتی ملی و فرا نسلی است.مسائل مهم دیگری هم هست که به آنها نمی پردازم.حالا چرا این طرح خطرناک است؟ قرار شد هر شخص سهمی غیر قابل فروش داشته باشد اما با توجه به اینکه منافع هیات مدیره نسبت به منافع مردم مهم تر خواهد بود،بعید نیست پس از مدتی هیات مدیره اعلام کند فروش سهم امکان پذیر است و اینجاست که نفت ما به دست گروه کوچکی خواهد افتاد و ما اولین کشوری خواهیم بود که نفتمان که ملی بوده است خصوصی می شود.
مایلم نظرات شما رو بشنوم

buyadipexa جمعه 12 تیر 1388 ساعت 20:09 http://buyadipexonline.wackwall.com/

http://buyadipexonline.wackwall.com/ Buy Adipex Online

tramaddfdsdf شنبه 13 تیر 1388 ساعت 00:36 http://buy+cheap+tramadol+online.wackwall.com

http://diflucan+yeast+infection.wackwall.com/ Diflucan yeast infection
http://buy+cheap+tramadol+online.wackwall.com/ buy cheap tramadol online
http://buy+generic+viagra.wackwall.com buy generic viagra
http://order+tramadol+online.wackwall.com order tramadol online
http://buy+vicodin+no+prescription.wackwall.com/ buy vicodin no prescription
<a href="http://diflucan+yeast+infection.wackwall.com/"> Diflucan yeast infection </a>
<a href="http://buy+cheap+tramadol+online.wackwall.com/"> buy cheap tramadol online </a>
<a href="http://buy+generic+viagra.wackwall.com"> buy generic viagra </a>
<a href="http://order+tramadol+online.wackwall.com"> order tramadol online </a>
<a href="http://buy+vicodin+no+prescription.wackwall.com"> buy vicodin no prescription </a>

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد