KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

میرحسین گزینه‌ی مطلوب رهبری و نظام

به گمانم در انتخابات پیش رو با اتخاذ مواضع کاندیداها چنین طیفی را می‌توان مشاهده نمود: احمدی‌نژاد را اصولگرای بنیادگرا٬ رضایی را اصولگرای اصلاح‌طلب٬ موسوی را اصلاح‌طلب اصولگرا و کروبی اصلاح‌طلب پیشرو 

در چنین طیفی میرحسین موسوی به علت اتخاذ مواضع محافظه‌کارانه‌اش و حرکت کندش و برقراری توازنی بین گروه‌ها و تشکیل دولتی ائتلافی شامل همه‌ی احزاب و دسته‌ها و در واقع تعدیل شده‌ای از احمدی‌نژاد٬ آنچنان مطلوب نظام می‌نماید که رهبری به دیدار ایشان رفته و تمایلات خویش را پدیدار می‌سازند! 

اما کروبی که که با اتخاذ مواضع صریح و پیشروی خود مستحکم و استوار ماه‌هاست با برنامه‌های بی‌بدیل خود گام به عرصه نهاده و مطالبات بخش‌های وسیعی از جامعه را با آزادگی‌های وسیع٬ تلاش‌های بی‌دریغ و بیانیه‌های پیشگامانه‌ی خود بیان می‌دارد به حتم نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای نظام باشد٬ چراکه گام‌های بلندتر و پیش‌تری بر می‌دارد...

 

و به حتم هم احمدی‌نژاد با عملکردهای چهار ساله‌ی گذشته‌ی خود و ضربات محلکی که به کشور در عرصه‌های گوناگون وارد نموده در یک واکاوی عقلانی نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای ادامه‌ی راه نظام باشد. 

محسن رضایی نیز به علت سطح پایین شناخت و همراهی‌اش در جامعه و تجربه‌ی نداشته از رویکرد وی و مشی امتحان شده‌اش در چهار سال گذشته چندان مناسب نمی‌تواند باشد. 

 

اما مطلوب ما چیست در این میان؟! 

به گمانم مردم روشنفکر و روشنگر ایران سال‌هاست که از مشروطه تا کنون به دنبال مطالباتی با شیوه‌های گوناگونی بوده‌اند که در نهایت به دموکراتیزسیون در تمامی امور بیانجامد٬ و در این انتخابات مطالبات خود را نیافتیم جز در بیانیه‌ها٬ دفاعیات٫ مجاهدات و برنامه‌های پیشروی کروبی... 

 

آری٬ ما نه در شرایطی هستیم که آزموده را بیازماییم و نه آنچنان بحران زده‌ایم که به دنبال ائتلاف با جناح مقابلی که ما را اینچنین به پس رانده باشیم و حتی بسیج را دریافته و سردار رشیدها را رئیس ستادهای خود نماییم! 

 

به گمانم ماراست باری دیگر به مانند خرداد ۷۶ به دنبال برآوردن مطالبات خویش باشیم و حال که شیخ اصلاحات با طرح آن‌ها پیروزی ما را تا کنون مسجل نموده دیگر وقت آن است تا با انتخابی قاطعانه به دنبال تحقق آن‌ها باشیم و نه ائتلاف با بسیج و فراموشی آن‌ها...

نظرات 3 + ارسال نظر
معلی شنبه 9 خرداد 1388 ساعت 13:38 http://ipr.parsiblog.com

متاسفانه وبلاگ شما یک ستاد انتخاباتی از طرف دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر است کاش دانشجویان ایران علم محور بودند به جای سیاست زدگی مفرط که در این صورت به طور حتم کشور بهتری داشتیم. پیشنهاد می شود یک وبلاگ دانشجویی هم در کنار وبلاگ موجود بزنید تا هر فعالیت سیاسی و علمی هر دو راضی باشند.

درود بر شما دوست گرامی
البته مخاطب این گفته‌ی شما را همه‌ی اعضای این وب‌لاگ و مدیران آن می‌دانم اما به نوبه‌ی خود گمان می‌کنم که این وب‌لاگ تبلور گفته و توصیه‌ی نهایی شما بوده و همه گونه مطالب٬ و حتی فراتر از دسته‌بندی علمی سیاسی شما وجود داشته و با نگاهی گذرا بر موضوعات و دیگر مطالب آن می‌توان به سادگی بدین مطلب پی برد...
با سپاس از نکته‌ی یادآوری شده و نقد شما و آرزوی بهترین‌ها...

محمد حسین زهره وند شنبه 9 خرداد 1388 ساعت 15:26 http://kntu.blogsky.com

ضمن عرض سلام و خسته نباشید بابت متنت،و خوشحالی بابت از سر گیری فعالیت های مفیدت،من با نظر شما موافق نیستم! آقای کروبی هم نقاط سیاهی در پرونده ی سیاسی خود دارند! به نظر من قسمت زیادی از برنامه های ایشون اصلا در اختیاراتشون نیست! اما به هر حال جرئت بیان هم در جای خود قابل تامل و احترام است.

درود بر محمد حسین عزیز و سپاس از نظر لطف و حسن نظر تو دوست عزیزم...
دوست من٬ من نیز معتقدم که نقدهایی بر ایشان وارد می‌باشد در سابقه‌اشن٬ کمااینکه بر چه کسی نمی‌توان در طول زندگیش نقدی نداشت؟!
اما ملاک حال فعلی٬ تیم آن‌ها و برنامه‌ها و اظهارات کنونی آنان است که به گمانم درخشانتر از دیگر نامزدهاست و باید دریافت مطالبات خویش را در راه او...
خوشحال می‌شوم تا حضوری و روزی با تو دوست عزیزم حضوری در این موارد صحبت کنیم...
با امید و آرزوی بهترین‌ها برای تو گرامی...

کلمه: مسئولان دانشگاه امیرکبیر با ممانعت از حضور مهدی کروبی به دانشگاه پس از مدتی سیستم صوتی را قطع کردند. بر اساس گزارش های دریافتی همچنین ازدحام جمعیت در دانشگاه امیرکبیر باعث مصدوم شدن تعدادی از دانشجویان شد.
در حالی که قرار بود مهدی کروبی و مشاوران ایشان از جمله غلامحسین کرباسچی در دانشگاه امیر کبیر حاضر و در جمع دانشجویان به سخنرانی بپردازند ساعاتی پیش با ممانعت مسولین دانشگاه برای حضور کروبی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وهیات همراه ایشان باعث شد دانشجویان در اعتراض به برخورد مسولین دانشگاه با سر دادن شعارهای رهایی استعفا استعفا - کروبی باغیرت برس به داد ملت - دانشجوی زندانی آزاد باید گردد- کروبی کرباسچی حمایتت می کنیم - کروبی کروبی خدا نگهدار تو قلب تمام ملت صندوق آرای تو - منجر به حمله و هجوم ماموران به دانشجویان معترض شد و در این درگیری درب های دانشگاه شکسته شد.
بر اساس گزارش ها کارو صدقیانی از اعضای ستاد دانشجویی مهدی کروبی در یکی از خیابان های اطراف دانشگاه امیر کبیر در حالی که مشغول تبلیغ به نفع کاندیدای مورد نظرش بود دستگیر شد.

--------------------------------------------------

چه کسی در دانشگاه کلمبیا از سایرین دعوت کرد که به کشورمان بیایند و در دانشگاههای ایرانی سخرانی کنند؟

درود بر حمید عزیز و سپاس از این خبر بسیار مهم که در ساعات آینده مشروح ان را با عکس‌های مربوطه منتشر خواهیم نمود...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد