KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

انسان ها از دیدگاه دکتر شریعتی!

من؛ من هستم؟


آنانی که وقتی هستند هستند وقتی که نیستند هم نیستند >>> عمده آدمها . حضورشان مبتنی به فیزیک است . تنها با لمس ابعاد جسمانی آنهاست که قابل فهم میشوند . بنابراین اینان تنها هویت جسمی دارند

آنانی که وقتی هستند نیستند وقتی که نیستند هم نیستند >>> مردگانی متحرک در جهان . خود فروختگانی که هویتشان را به ازای چیزی فانی واگذاشته اند . بی شخصیت اند و بی اعتبار . هرگز به چشم نمی آیند . مرده و زنده اشان یکی است

آنانی که وقتی هستند هستند وقتی که نیستند هم هستند>>> آدمهای معتبر و با شخصیت . کسانی که در بودنشان سرشار از حضورند و در نبودنشان هم تاثیرشان را می گذارند . کسانی که هماره به خاطر ما می مانند . دوستشان داریم و برایشان ارزش و احترام قائلیم

آنانی که وقتی هستند نیستند و وقتی که نیستند هستند >>> شگفت انگیز ترین آدمها . در زمان بودشان چنان قدرتمند و با شکوه اند که ما نمیتوانیم حضورشان را دریابیم . اما وقتی که از پیش ما میروند نرم نرم آهسته آهسته درک میکنیم . باز می شناسیم . می فهمیم که آنان چه بودند . چه می گفتند و چه می خواستند . ما همیشه عاشق این آدمها هستیم . هزار حرف داریم برایشان . اما وقتی در برابرشان قرار می گیریم . قفل بر زبانمان می زنند . اختیار از ما سلب میشود . سکوت می کنیم و غرقه در حضور آنان مست می شویم . و درست در زمانی که می روند یادمان می آید که چه حرفها داشتیم و نگفتیم . شاید تعداد اینها در زندگی هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد

دکتر شریعتی

نظرات 11 + ارسال نظر
حوریه جعفری - کامپیوتر جمعه 1 خرداد 1388 ساعت 02:15

آنانی که وقتی هستند نیستند و وقتی که نیستند هستند ===> شاید تعداد اینها در زندگی هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد !

واقعا همینطوره!! خیلی ممنون صابره جونم! خیلی قشنگ بود!!

این وقت شب بیداری هنوز؟ من خودم چند بار اینو خوندم تا فهمیدم الان دیگه مغزم هم تعطیل کرده...
خواهش می کنم!

ن جمعه 1 خرداد 1388 ساعت 04:06

آنانی که وقتی هستند نیستند و وقتی که نیستند هستند
من از اینام

هزاران حرف داریم برایشان اما وقتی در برابرشان قرار می گیریم قفل بر زبانمان می زنند....(سوت)

مهسا احمدی it جمعه 1 خرداد 1388 ساعت 10:27

خیلی قشنگ بود

ممنون

جهان را ما ، نه آنچنانکه واقعا هست می بینیم ، جهان را ما آنچنانکه ما واقعا هستیم ، می بینیم.

همه متن های دکتر شریعتی قشنگن
خواهش می کنم

الیار عاصمی زاده جمعه 1 خرداد 1388 ساعت 10:58

دوست دارم از آنانی که وقتی هستند هستند وقتی که نیستند هم هستند باشم اما فکر کنم خیلی سخته...!

ممنون متن قشنگی بود

من شکست نمی خورم،ایمان و دوست داشتن رویین تنم کرده اند.

خواهش می کنم

سید حسین هاشمی جمعه 1 خرداد 1388 ساعت 11:10

دکتر شریعتی
ایشون وقتی نیست هم هست

مرسی

فلسفه زندگی انسان امروز در این جمله خلاصه می شود : فدا کردن آسایش زندگی برای ساختن وسایل آسایش زندگی.

مرجان شهریارپور IT جمعه 1 خرداد 1388 ساعت 12:18

ممنون صابره جان خیلی خوندنی بود .واقعا ممنون

بشر » یک بودن است و «انسان » یک شدن.

خواهش می کنم عزیز

رامین جمعه 1 خرداد 1388 ساعت 12:39

من عاشق اینجور بازی با کلمه ها هستم . عالی بود

از تنهایی به میان مردم می گریزم و از مردم به تنهایی پناه برم

لیلا جمعه 1 خرداد 1388 ساعت 14:08

خیلی قشنگ بودممنون عزیزم.
از کدوم کتابش خوندی؟

پیروزی یکروزه به دست نمی آید ، اما اگر خود را پیروز بشماری ، یکباره از دست میرود.

خواهش می کنم.
از تو یه مجله خوندم گلم...کتابشو ننوشته بود!

الهه _ صنایع شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 01:05

خیلی قشنگ بود عزیزم
مخصوصا آنانی که وقتی هستند نیستند و وقتی که نیستند هستند

سید ابوالفضل موسوی <فاضل> شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 02:01

نیستم من ، هست ِ من شد هستِ او



خوشا اویی که ظاهر بلکه غایب در نظرهاست


امام زمان از اون هاست که بودنش یه جور دلربایی می کنه و نبودنشم یه جور دیگه


ولی هیچ موقع نمی خوام یکی از این گزینه ها باشم

چون این ها معلول ها و شواهد هستند

می خوام خودم باشم و با اعتقاداتم و اونوقت هر مشخصه و صفاتی داشتم واسم مهم نیست
جون مهم اینه که خودمم

سید ابوالفضل موسوی <فاضل> شنبه 2 خرداد 1388 ساعت 02:02

نیستم من ، هست ِ من شد هستِ او


زانکه باشد جان من در دست ِ او

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد