KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

محمود همچنان دوستت داریم

این طور که از شواهد و قراین پیداست اگر بخواهیم هر روز پنج دلیل ارادتمندانه برای رای ندادن به رئیس جمهور محبوب، مردمی، عدالت محور،مهر ورز... و خلاصه کلام: احمدی نژاد بنویسم، این سلسله نوشته ها تا سالها بعد از انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه خواهند داشت.

تعدادی از این دلایل، دلایل خود من است و تعداد بیشتری دلایل شما، که مثل من از فرط ارادت به رئیس جمهور فوق الذکر معتقدید باید کس دیگری رئیس جمهور شود.

چند دلیل دیگر را امروز بررسی می کنیم: 

۱- دکتر احمدی نژاد عدالت محورترین رئیس جمهور ایران است. میزان این عدالت محوری به خصوص در زمینه مسائل خارجی اقتدارگرایانه نیز بوده است. مثلا در مواردی نظیر دستگیری هاله اسفندیاری و رکسانا صابری به اتهام جاسوسی و یا ملوان های انگلیسی به جرم تجاوز به آبهای کشور و پس از محکومیت، آزادی فوری آنها با دخالت مستقیم رئیس جمهور عدالت محور میسر شد، که نمایانگر این خصوصیت ایشان است.

البته این امر شامل دانشجویان زندانی یا کارگرها و معلم های در بند نمی شود.

به نظر می رسد با توجه به آزادی تمامی خارجی ها یا ایرانی های دارای گذرنامه خارجی، بهتر باشد چند وقتی رئیس جمهوری داشته باشیم که تا این حد عدالت محور و مهرورز نباشد اما در مقابل ، اندکی به زندانیان سیاسی ایران توجه داشته باشد. 

۲- در هیچ دوره ای در تاریخ معاصر ایران به اندازه چهار سال اخیر به دانش و پژوهش و دانشگاه توجه نشده است.

دکتر احمدی نژاد به ویژه به خاطر شخصیت دانشگاهی خود توجه ویژه ای به این نهاد داشته و دارند به نحوی که هم اکنون دانشجویان بسیاری ستاره دار شده اند و در صورت تداوم این روند این احتمال وجود دارد که در آینده تمام دانشجویان (به استثنای بسیجیان محترم و اعضای ستادهای دانشجویی ایشان) ستاره دار شوند و از ادامه تحصیل محروم. از این رو شاید بد نباشد که چند صباحی ریاست جمهوری به شخصیتی کمتر دانشگاهی سپرده شود تا برای بستن دهان منتقدان هم که شده، چند دانشجوی غیر بسیجی در دانشگاه های ایران امکان ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی را داشته باشند. 
۳- توجه ویژه رئیس جمهور احمدی نژاد به زنان باعث شد تا در دولت ایشان زنان نقش های مهمی  بر عهده گیرند.از جمله پستهای مهمی که در دولت نهم توسط زنان عضو ستاد احمدی نژاد برعهده گرفته شد ریاست سازمان محیط زیست، معاونت استانداری تهران، به صلابه کشیدن منتقدان، همسری سخنگوی دولت،همسری وزیر دادگستری، همسری عضو شورای نگبهان،همسری رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ریاست سازمان غیر دولتی زنان سرزمین من(که سالانه رسما یک میلیارد تومان از استانداری تهران کمک دریافت می کند)و همسری ریاست بازرسی سازمان محیط زیست بود که توسط خانمها واعظ جوادی، قند فروش و رجبی ایفا شد. از آنجائیکه ادامه ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد باعث تداوم توجه ویژه وی به مقوله زنان شد، و در این زمینه نقش های بیشتری توسط این سه بانوی بزرگوار باید ایفا شود که منجر به خستگی بیش از پیش آنها می شود؛ رئیس جمهوری را باید انتخاب کنیم که تا این حد به بحث زنان توجه ویژه نداشته باشد و اجازه دهد زنان دیگری هم عهده دار زحماتی بشوند. 
۴- دکتر احمدی نژاد در راستای خلقیات عارفانه خود به زمین و زمان بی اعتناست. یکی از نشانه های بی توجهی این عارف بزرگ به زمان، ماجرای جنجال برانگیز جلو و عقب کشیدن ساعتها بود که باعث میلیاردها تومان ضرر در بخش های انرژی و سایر موارد و دخالت مجلس در این زمینه  شد. از آنجائیکه که متاسفانه دیگر از نفت 150 دلاری خبری نیست که به صورت یارانه صرف این امور شود، انتخاب رئیس جمهور غیر عارفی که مساله زمان و انرژی برای وی اهمیت داشته باشه ضروری می نماید.

۵- ارادت و علاقه مندی بیش از حد برادر احمدی نژاد به بسیج باعث شد تا میلیاردها تومان کمک های با عوض و بلاعوض در این سالها به بسیج اهدا بشود، زمزمه ورود رسمی بسیج در عرصه سیاست و دخالت در انتخابات بالا بگیرد و موقعیتهای استراتژیک فراوانی در اختیار برخی از اعضای این نهاد قرار بگیرد که مجموعا باعث بالاگرفتن اعتراض های فراوان و حتی زیر سوال بردن کار آیی این نهاد شد . بنابراین بهترین خدمت به بسیج آنست که کسی را به ریاست جمهوری برگزینیم که نه این قدر ارادت ویژه و نا مناسب به بسیج داشته باشد و نه این قدر باعث زیر سوال رفتن آن شود. 

۶- ساده زیستی و زهد و قناعت و ورع خارق العاده دکتر احمدی نژاد یکی دیگر از دلایل رای ندادن به ایشان است. ایشان به گواهی اطرافیان و مریدانشان اکثرا یا روزه اند و یا گرسنه .
سعدی رحمه الله علیه فرموده بود "اندرون از طعام خالی دار  تا در او نور معرفت بینی"  ،از این رو ایشان به قدری منور به نور معرفت هستند که نه فقط در اندرونشان نور معرفت می بینند بلکه در اطرافشان هم هاله ای نورانی مشاهده می کنند.

احتمالا، دلیل آنکه برای نخستین بار پس از جنگ، شهرهای بزرگ ایران روزهای متوالی در بی برقی و خاموشی به سر می بردند و رئیس جمهور مردمی هم از این بابت دغدغه ای نداشتند ،همین بوده باشد. لازم می نمایاند با انتخاب رئیس جمهور کم نور تری که بی برقی و خاموشی روی وی اثر داشته باشد این مشکل را در آینده کاهش دهیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد